To jest wojna! – mówią protestujący proabocjoniści

Opublikowano: 26.10.2020 | Kategorie: Polityka, Prawo, Społeczeństwo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 3012

Tysiące ludzi protestowało wczoraj wieczorem w Warszawie przeciw orzeczeniu TK ws. aborcji. Demonstranci przeszli ulicami w centrum stolicy i podeszli pod siedzibę fundacji Ordo Iuris. Skupili się wokół Kurii Metropolitalnej, Pałacu Prezydenckiego i fundacji „Ordo Iuris”.[SN]

Jak informuje Polskie Radio, wczorajszy protest w stolicy rozpoczął się o godz. 19.00 pod siedzibą kurii. „To jest wojna, którą TK, PiS i kościół wypowiedzieli kobietom. Wasza wina, wasza wina, wasza bardzo wielka wina” – mówiła jedna z organizatorek protestu. Tłum skandował w stronę siedziby biskupów „Pedofilów rozliczymy”, „Polska laicka, a nie katolicka”.[SN]

Protestujący przeszli potem pod Pałac Prezydencki, gdzie krzyczeli m.in. „Gdzie jest Kinga”, „Moje ciało moja sprawa”. Skandowano także okrzyki obrażające prezydenta, a także Prawa i Sprawiedliwości oraz biskupów.[SN]

Spod Pałacu Prezydenckiego protest ruszył potem pod siedzibę fundacji Ordo Iuris, którą zabezpieczała policja. Demonstranci obrzucili funkcjonariuszy jajkami i odpalili na miejscu race. Pod siedzibą fundacji protestujący napisali farbą na chodniku hasła: „Moje ciało, mój wybór”, „Macie krew na rękach”. Demonstrujący zebrali się także pod siedzibą Komendy Rejonowej Policji i domagali się uwolnienia zatrzymanych podczas protestów.[SN]

Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska zaapelował wczoraj na antenie Polskiego Radia zaapelował do protestujących o rozsądek. Podczas gdy polski system ochrony zdrowia musi mierzyć się z rosnącą liczbą zakażonych koronawirusem, dodatkowe skupiska ludzkie mogą przyczynić się do jeszcze dramatyczniejszej sytuacji. „Zwracam się do rozsądku Polaków. Jesteśmy mądrym narodem i w tym trudnym okresie powinniśmy wszyscy działać w tym kierunku, by wirus się nie rozprzestrzeniał. Proszę o powstrzymanie się od tego, rozumiem, że jest demokracja i możliwość wyrażania poglądów, ale to nie jest czas, abyśmy tak tłumnie gromadzili się na ulicach” – powiedział Kraska. Jak zaznaczył wiceminister zdrowia, wiele osób w jednym miejscu, które dodatkowo krzyczą, jest idealną sytuacją do tego, by doszło do zakażenia.[SN]

W rozmowie z TOK FM liderka Ogólnopolskiego Strajku Kobiet Marta Lempart oświadczyła, że w najbliższych dniach planowane są kolejne protesty przeciw orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego ws. zakazu aborcji. Zapowiedziała m. in. blokady dróg, które mają się rozpocząć dziś od godz. 16:00. „Będą to blokady piesze, rowerowe, jakie tylko możemy zrobić” – zapowiedziała Marta Lempart.[SN]

Na najbliższą środę Lempart zapowiedziała strajk, w ramach którego kobiety mają nie iść do pracy. „W środę – strajk, czyli nie idziemy do pracy. Państwo i tak nie działa, bo widzimy, jak działa ochrona zdrowia, która się trzyma wyłącznie już na poświęceniu medyczek i medyków.(…) W piątek mamy jazdę na Warszawę. Oczywiście będą się działy rzeczy lokalnie, ale spotykamy się w Warszawie” – oświadczyła działaczka, dodając, że „ludzie protestują już nie tylko w sprawie aborcji, ale też dlatego, że mają dosyć tego rządu”.[SN]

Odnosząc się do ubiegłotygodniowego orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego ws. niezgodności z Konstytucją przepisów, dopuszczających aborcję w przypadku wad płodu, Lempart stwierdziła, że „nie ma żadnego orzeczenia”. „Nie ma czegoś takiego jak orzeczenie, są rozliczne opinie prawników, że to jest oświadczenie pani magister Przyłębskiej” – powiedziała Marta Lempart.[SN]

„Ludzie protestują też w sprawie tego, że już mamy kompletny klincz bezprawia w Polsce, i to się ma skończyć. I to nie jest tak, że my sobie poprotestujemy i pójdziemy do domu. Naprawdę większość osób nie ma już nic od stracenia. I to, że my protestujemy w Warszawie, czy we Wrocławiu, czy gdziekolwiek indziej, to jest normalne. To są wielkie, masowe, też bardzo wizualne protesty, ale to, że Jasło krzyczy przeciwko PiS-owi i mnóstwo innych miejscowości, że powstał strajk kobiet Podhale (…) to znaczy że to już jest koniec tej historii” – powiedziała liderka Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.[SN]

Parlamentarzyści Lewicy wspierają protesty proaborcyjne i zapowiadają wniesienie do Sejmu obywatelskiego projektu ustawy zezwalającej na przerwanie ciąży do 12 tygodnia (najprawdopodobniej zostanie odrzucony większością koalicji rządzącej – przypis WM).[S]

Ściślej rzecz biorąc, projekt taki został już przez Lewicę złożony, jako poselski, jeszcze w lutym 2020 r. Tyle tylko, że marszałek Sejmu Elżbieta Witek do dziś nie nadała mu numeru druku sejmowego, co uniemożliwia dalsze procedowanie. Sejm nie może postąpić w ten sposób z projektem obywatelskim, toteż Lewica ogłosiła na konferencji prasowej, iż utworzy obywatelski komitet inicjatywy ustawodawczej i wniesie projekt ustawy o bezpiecznym przerywaniu ciąży oraz edukacji, zdrowiu i seksualności inną drogą. Socjaldemokraci stworzą komitet razem z organizacjami od dawna walczącymi o prawa kobiet: Federacją na Rzecz Kobiet, Strajkiem Kobiet, Dziewuchami Łódzkimi oraz Aborcyjnym Dream Teamem.[S]

24 października podczas konferencji prasowej, na której ogłoszono plany Lewicy, posłanka Katarzyna Kotula oświadczyła stanowczo: koniec z mówieniem o kompromisie aborcyjnym! „Haniebny i skandaliczny wyrok atrapy Trybunału Konstytucyjnego pozbawił prawa o decydowaniu o swoim ciele, zdrowiu, życiu prawie 9 mln kobiet w wieku reprodukcyjnym w Polsce. Nie zamierzamy siedzieć z założonymi rękoma” – stwierdziła. Zanim katoliccy fundamentaliści podejmą kroki na rzecz wykreślenia z ustawy antyaborcyjnej kolejnej przesłanki, tej pozwalającej na przerwanie ciąży powstałej w wyniku czynu zabronionego, a takie plany już są i mówiła o nich osobiście Kaja Godek, środowiska pro-choice wyjdą ze swoją inicjatywą, która, jak widać na ulicach, zasługuje co najmniej na poważną debatę.[S]

Karolina Więckiewicz z Aborcyjnego Dream Teamu zauważyła, że podczas takiej debaty opinia publiczna mogłaby wreszcie dowiedzieć się, jak naprawdę wygląda skala aborcji w Polsce. Nieprawdą jest bowiem, że Polki nie przerywają ciąży. „Mówimy o trzech skrajnych przypadkach, które stanowią 4 proc. wszystkich przerwań ciąży, pozostałe 96 proc. jest wyjęta z systemu i musi sobie radzić sama lub z pomocą organizacji pozarządowych lub grup nieformalnych lub organizacji zagranicznych” – powiedziała działaczka. Prawniczka Federacji na rzecz Kobiet Kamila Ferenc przypomniała natomiast, że zakaz aborcji w praktyce przekłada się również na utrudnianie diagnostyki prenatalnej i obniżenie standardów opieki nad kobietami w ciąży.[S]

Parlamentarzystki i parlamentarzyści Lewicy od pierwszego dnia protestów biorą w nich udział, patrzą na ręce policji, upominają się o prawa osób zatrzymanych. W Katowicach poseł Maciej Kopiec został poturbowany przez mundurowych.[S]

Autorstwo: Sputnik [SN], Małgorzata Kulbaczewska-Figat [S]
Źródła: pl.SputnikNews.com [1] [2] [SN], Strajk.eu [S]


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

31 komentarzy

  1. Dandi1981 26.10.2020 14:17

    Na czele protestow piorun czyli SS czyli PO a najbogatszych rolnikow sciagnal PSL to nie czas na protesty 10 tys nowych chorych dzienie 100: tys przez 10 dni mln przez 100 dni a ilu chorych znacie w swoim otoczeniu 4 z czego 2 symilowalo by miec wolne z roboty. Wiec liczba smierci chorych jest przeklamana a virus jest jak grypa juz zawsze bedzie mozna sie szczepic izlowac nosic maske nie zmienia to faktu ze ten virus pozostanie na zawsze i bedzie lupal emerytow bo niemoga w nieskonczonosc podnosic wieku emerytalnego wiec mozecie stawac na zensach emerytury i tak

  2. realista 26.10.2020 14:31

    ale jakie SS? :O
    okulary załóż… .. .

  3. Dandi1981 26.10.2020 18:33

    Slonce slabnie co rok i powinno byc coraz zimniej ale igerencja czloeieka sprawila ze jest inaczej. Za dinozaurow bylo z 60 stopni co tlumaczy ich skore pod koniec ich ery bylo coraz zimniej a jaka musi byc temperatura plus deszcze zeby wyzywic 50 tonowego potwora ta roslinas rosla metr na dzien jak sie ochlodzilo rosliny przestaly tak szybko rosnac , koniec szklarni , koniec dinozaurow. Nie bylo biegunow arktycznych bo bylo za goraco.

  4. rici 26.10.2020 22:06

    Gdy tak patrze na te protesty, to wydaje mi sie ze to jest cos nie tak. Policja przygotowana jakby wiedziala od dawna ze te protesty wybuchna. Ukierunkowanie protestow na koscioly, choc wiadomo ze to nie przysporza im zwolennikow. Relacje w radiu i telewizji, chociaz wczesniej podobnych protestow tak nie ralecjonowano. W sumie blacha przyczyna protestu, i to wlasciwie tylko dla kobiet. Ale dolaczylo tam sporo innych ludzi.
    Czyzby chodzilo o to by wylapac potencjalnych radykalnych przeciwnikow rezimu?

  5. J4rek 26.10.2020 22:20

    Żeby się za trochę nie okazało, że ten wyrok trybunału jest tylko po to, by zaktualizować konstytucję.

  6. Aida 26.10.2020 22:44

    Rici

    To nie jest błaha sprawa, gdyby taka była nie byłoby takich tłumów. Wyszły kobiety, ich mężowie, chłopaki, synowie, córki, matki, ojcowie, całe rodziny. Dołączyli do nich taksówkarze, branża fitness, rolnicy i pewnie inne wkurzone na PiS grupy społeczne. Wkurzeni na obostrzenia covidowe, na nowe podatki, na zakłamanie, na rozdawnictwo i jednocześnie blokowanie gospodarki. Ta złość się rozlewa.

  7. robi1906 27.10.2020 07:21

    Oczywiście, że to nie jest błaha sprawa. System w końcu wyciągnął ludzi na ulicę.
    A kościoły?, ależ to oczywiste, by była konfrontacja. Wszechpolacy z jednej a Antifa czy inne BLM z drugiej.
    Przecież, to o to chodziło.

    System bezbronnego (nawet wściekłego i uzbrojonego) tłumu się nie boi.
    Tu chodzi o wywołanie burdelu a normalne społeczeństwo nie chce i nie może żyć w burdelu.
    Ale po co ja to piszę, wszyscy historię przerabiamy ciągle od nowa i ciągle są wszyscy zdziwieni.

  8. MasaKalambura 27.10.2020 08:07

    W Syrii mieli znacznie poważniejsze powody aby gadać: To jest woja!
    W tej chwili nie mają one żadnego znaczenia. Wszyscy tylko marzą aby to się skończyło, a skończyć się nie chce.

    System rozpierniczyć jest bardzo łatwo. Odbudować bardzo trudno.
    Dla aborcji rozwalać Państwo? Nie warto.

    Cała awantura to przykrywka. System się wali, a rządzący chcą to zwalić na ludzi. Stąd problemy z kapelusza, podburzanie, kolejny rozłam i wojna. W tym są dobrzy. Zamiast przygotowywać się na najgorsze i w spokoju zbierać siły, będziemy tłuc rozszalałe macice. Obłęd.

  9. Aida 27.10.2020 08:50

    Jeszcze niedawno tutaj na wolnych mediach wielu marzyło o takiej wojnie, rozróbach i rewolucji. Macie coście chcieli. Najpierw narzekacie, że Polacy nie chcą wyjść na ulicę, a jak już wyjdą, to narzekacie na powody.
    Może dla mężczyzny nie jest to powód. Nie wiem czy ktokolwiek robił badania jak matka cierpi po stracie dziecka, mając świadomość że dziecko będzie upośledzone w stopniu ciężkim, a jak cierpi ojciec, który jest blisko, ale nigdy, bez względu na to jak bardzo by chciał nie doświadczy tego, jak to jest nosić dziecko pod sercem, urodzić je i patrzeć jak umiera, albo urodzić martwe. Czy ból jest tak samo odczuwalny. Tego chyba nie da się zmierzyć.

  10. Stanlley 27.10.2020 09:47

    Kilka faktów zanim zaczniecię się jeszcze bardziej kłucić :
    1) wyrok wciąż nie jest opublikowany : https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/wyrok-ws-aborcji-wciaz-bez-publikacji-rzad-na-razie-milczy/0sgzpd1

    2) nazwijmy ich lewicą – otóż lewica zoorganizowała blokowanie dróg gdy zwykli ludzie wracają zmęczenie z pracy, niektórzy śpieszą się odebrać dzieci ze żłobka czy przedszkola. Nagle doświadczają wielkiej nieprzyjemności bo muszą kilka godzin dłużej wracać, myślą o swoich dzieciach i bliskich – a te protesty im odbierają kolejne godziny życia które to spędzili by z bliskimi… Opisuję to byście sobie uświadomili że taki protest powoduje frustracje i złość – nawet jak ktoś był neutralny to teraz “na złość” poprze ten durny wyrok trybunału obsadzonego w połowie przez PIS i PO.

    3) odnośnie punktu 2) – to jak postąpiła “lewica”? Dobrze dla pis czy niedobrze? Przecież jasno widać że pis odnosi korzyści z takiego bajzlu, ludzie ich bardziej wspierają i niestety robią na “na złość” lewicy przez którą się nacierpieli

    4) co robi tak zwana KO? Tylko wrzeszczą i co poniektórzy łażą na te durne protesty utrudniające życie zwykłym ludziom co niczemu nie są winni

    5) Co mogła by zrobić KO? No np słodka zemsta na pis – posłowie mają wbrew pozorom dość spore uprawnienia, jednym z największych jest “kontrola poselska” https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1128653,kontrole-poselskie-czestsze.html Pytanie – czemu w ramach zemsty nie wyszli tłumnie kontrolować spółki obsadzone przez pisiorków? Czemu tłumnie nie spowodowali burzy medialnej o tym jak to pisiorki kradną?

    6) Co by się stało gdyby protesty odbywały się tylko pod domami polityków? Sejm by był blokowany oraz trybunał? Straj okupacyjny tam? Zwykli ludzie by poparli i zaczęli by się przyłączać a owa lewica by urosła w oczach wyborców! Dlaczego nie rozegrali tego w taki sposób?

    Ja wam powiem dlaczego – bo oni razem działają i napuszczają nas na siebie. Mają nas za głupich i dlatego stosują takie prymitywne triki.

  11. rici 27.10.2020 09:58

    Chodzi o to ze sluzby czytaja rowniez “WM” i inne niezalezne media. Ich zadaniem jest obserwacja nastrojow wsrod spoleczenstwa, i znalezienie punktu gdzie mozna najbezpiczniej otworzyc “zawor bezpieczenstwa” , by ta cala fustacja sie wylala. Podobnie dzialala SB za czasow PRL-u.
    To wszystko jest planowane, chociaz moze sie zdarzyc ze cos z tych planow nie wyjdzie. Wiec podejrzewam ze maja plan B i C i dalej.

  12. robi1906 27.10.2020 11:35

    Hola, hola Aida, przyhamuj, bo już zaczynasz mnie wnerwiać. Czy to ty czasem nie pisałaś: ” O drogi Atosie, pisz więcej o Francji, bo tylko ty pokazujesz prawdę”. Kiedy on zachwalał “żółte kamizelki” i wieszczył rewolucję która obali Macrona.
    Więc wrzuć na luz, bo ja pamięć mam dobrą.

    I wtedy i teraz piszę to samo.
    Tłumy nie obalą Systemu, System może w ramach pokazówki pozbyć się i Kaczyńskiego, Macrona i tak dalej, ale to System ustawia reguły gry i to on jak do tej pory wygrywał. Po każdej wojnie i rewolucji wychodził coraz silniejszy i bogatszy.

    Całkiem inną sprawą jest, że żeby ruszyć ludzi dokonano rzeczy karygodnej ale to nie zmienia istoty problemu.

    Walczyć trzeba umieć a tak w ogóle żeby myśleć o zwycięstwie to najpierw trzeba słuchać mądrzejszych a nie prowokatorów i agentów.

  13. realista 27.10.2020 11:58

    nie pomyliło ci się coś przypadkiem?… .. .

  14. Aida 27.10.2020 12:07

    robi1906

    KŁAMIESZ!!
    Zachęcałam go owszem do pisania, ponieważ był tam na miejscu we Francji, miał wiadomości z pierwszej ręki i to wszystko. Nie twierdziłam, że ma monopol na prawdę!

    Ty powiedz mi co to jest ten Twój mityczny “System”, bo jesteś śmieszny…takie słowo wytrych, co?
    Nie wygrywa żaden system, tylko ludzie. Po obalonym rządzie/liderze, przychodzi następny, lepszy, gorszy…ale człowiek/ludzie.

  15. realista 27.10.2020 13:30

    walczyć trzeba umieć? a jaką walkę masz na myśli?

    bo ja mam wrażenie, że chyba tylko lewa strona ma jaja, i to ta żeńska. trochę wstyd, co?
    czy to stąd teksty o prowokatorach, agentach i mordercach?… no to słabo… .. .

  16. rici 27.10.2020 14:24

    Taka krotka historia ostatnich 75 lat polskich sluzb;
    Po wojnie utworzono UB, 70% wszystkich nizszych oficerow stanowili zydzi, wyzsi oficerowie w 100 % byli zydami, wsrod normalnych funkcjonariuszy 50 % bylo zydami.
    Po 56 roku czesc uciekla do Izraela, inni pozmieniali nazwiska. Po przemianowaniu na SB nie wymieniono wiekszosci oficerow, normalne w czyms takim jak sluzby tego sie nie robi w zadnym kraju na swiecie. W 70 latach powstal KOR, w jego sklad nie wchodzil zaden Polak np. K.Modzelewski to szwagier owczesnego I ekretarza, zcy A.Maciarewicz urodzony w Moskwie jako Izaak Springer, lub Kuron harcmistrz Polski Ludowej, tworca tzw. “czerwonego harcerstwa”, i wielu innych jak Geremek, czy inni. Wiekszosc KOR-owcow to byli TW SB. To samo bylo po 90 roku, wiekszosc kadry zostala na swoich stanowiskach, tylko w juz przemianowanej UOP. Zasady dzialan pozostawaly zawsze te same.
    W 68 roku, gdy Gomolka nie za bardzo chcial sie im podporzadkowac, to wywolano nieudana rozrobe. Czesc aparatu partyjnego i panstwowego wyczyszczono, ale sluzb nie. W 70 roku udalo sie im uziemic Gomolke, na sekretarza wybrano Gierka, ale tem sie im usamodzielnil i prowadzil niezalezna polityke, wiec znowu w 76 roku Radom i Ursus, ale tez sie nie udalo, wiec w 80 roku Wybrzeze. Chociaz pierwszy byl Lublin, ale tu nie naglasniano nic, byla cisza. A to co sie dzialo w Gdansku bylo szeroko naglasniane, juz wtedy probowano doprowadzic do podzialu wsrod Polakow, pamietam takie hasla wypisywane na wagonach jadacych na Slask z Wybrzeza ” zamiast swiniaka zabij Slazaka”
    Po 90 roku sluzby i pozostajace pod ich wplywem organizacje, lub tez i odwrotnie, przyjely strategie ze rzadzacy sie beda zmieniali, utworzono kilka obozow na czele ktorych stali ludzie z tej samej opcji, i sie wymieniali wladza, raz jedni raz drudzy. A Polacy sie cieszyli ze w “wolnych wyborach ” pogonili tych zle rzadzacych, i wybrali lepszych, a pozniej znowu. I tak przez lat 30.
    Obecnie gdy niezadowolenie spoleczenstwa wzrasta , beda chcieli zrobic to samo co za komuny, a ludzie beda im bic brawo.
    Wedlug mnie jedyna mozliwoscia, chociaz niezbyt humanitarna byloby wprowadzenie zakazu obejmowania jakichkolwiek stanowisk panstwowych,komunalnych, przez wymieniona nacje. Chociaz wiem ze i wsrod zydow znajduja sie wartosciowi ludzie, ale niestety jest ich znikoma mniejszosc. Wiekszosc zydow wychowywana jest tak ze wszyscy inni maja im sluzyc, ze oni sa najlepsi, itp. Zreszta zauwazylem ze rowniez wsrod Polakow jest coraz wiecej tak wychowywanych, wystarczy mi jak poslucham swoich wnukow, co im tam w szkole czy na religii wtlaczaja do glowy.

  17. robi1906 27.10.2020 16:02

    Rici, po co im to piszesz?. Siedzą już parę lat tutaj i niczego nie chcą widzieć i niczego nie chcą się uczyć. Nie chcą wierzyć, że to ustawka?, to choćbyś wepchał im rękę do rany po łokieć, to nie uwierzą.

    U Maciaka w dzisiejszym odcinku, jest pokazany jeden “aktywista” jak rzuca butelką w policję, dosyć pouczająca lekcja dla tych co chcą się uczyć, jak się takie prowokacje robi.

  18. realista 27.10.2020 16:23

    jaki ten robi mądry… aż trudno uwierzyć patrząc na jego posty…

    sprawa jest prosta – specjalnie albo nie specjalnie TK wydał wyrok, na który nie zgadzają się kobiety (nie tylko, ale o nie chodzi). w związku z tym ludzie się skrzyknęli, i sprzeciwiają się jawnie mimo sytuacji kowidowej. podczas protestów zawsze są zadymiarze i prowokatorzy. zawsze można podać ich przykład próbując oczernić jakąś grupę. to chyba oczywiste, tak? nie zmienia to faktu, że kobiety się wkurzyły i będą walczyć teraz o swoje prawa z całą mocą, a my im w tym pomożemy. jesteś wśród nas? czy będziesz walczyć?… .. .

  19. pikpok 27.10.2020 17:24

    Ty się “realista” kobietami nie zasłaniaj,jeszcze nie tak dawno zniechęcałeś do protestów “antycovidowych”.

  20. realista 27.10.2020 17:52

    gdzie?

    PS. nie nadążam za waszymi urojeniami.
    mógłbyś określić konkretnie o co aktualnie mnie oskarżasz?… .. .

  21. pikpok 27.10.2020 18:41
  22. realista 27.10.2020 19:18

    a ty umiesz czytać ze zrozumieniem w ogóle?… .. .

  23. pikpok 27.10.2020 19:38

    A co,nie zniechęcałeś?
    Pozostawiam to innym do oceny.

  24. rici 27.10.2020 20:14

    Mysle ze Kaczynski swoim dzisiejszym wystapieniem przegial pale. Wyglada mi na to ze decydenci stwierdzili ze murzyn zrobil swoje, murzyn moze oddejsc, no i bedzie musial, chyba ze bedzie chcial doprowadzic rzeczywiscie do jatki. Ale do tego decydenci nie beda chciec dopuscic, poniewaz po tym straca wladze nad Polska na dluzszy czas.

  25. realista 27.10.2020 20:17

    nie, nie zniechęcałem. zwracałem uwagę na adresatów protestu.
    obecne protesty skierowane są właśnie do rządzących, zaczęło się od marszu na dom prezesa. biłem brawo.
    wyraziłem niewiarę w to, że tłum da się ruszyć: “i co?… protesty?… gniew narodu?… jakoś tego nie widzę…”, “chciałbym się mylić”.
    nie przewidziałem jednego – że Jarek wkruwi kobiety. nie sądziłem, że taki wytrawny psychopata popełni taki błąd. widać, że nigdy nie żył z kobietą, nie ma córki, nie ma pojęcia z kim zadarł. i całe szczęście, bo na tym wyłoży się on i cała ta chora formacja. cieszę się, że się myliłem.

    teraz jeszcze kurdupel dzieli Polskę i napuszcza ludzi na siebie.
    więc, pingwinku, po której stajesz stronie? kaczyńskiego czy naszej?
    robi, a ty? trzeba będzie się określić… .. .

  26. MasaKalambura 27.10.2020 21:11

    Jeśli nastąpi eskalacja, rządzący nauczeni sytuacją z Francji, kiedy mimo pandemii przeprowadzono demonstracje (nota bene również kobiet) i poziom zarażeń wzrósł wykładniczo, będą musieli wprowadzić stan wyjątkowy. To pogorszy i tak nieciekawą sytuację w kraju.

  27. realista 27.10.2020 21:33

    już są memy i porównania karypla do jaruzelskiego z 13.XII… .. .

    rzuć okiem na OKO.press na fb
    https://www.facebook.com/oko.press/photos/a.1720600518201491/2793730137555185/

  28. pikpok 28.10.2020 09:44

    Wbrew pozorom mi z lemingami jest ,, nie po drodze”.

  29. realista 28.10.2020 09:51

    wbrew pozorom? :DDD

    a tym razem lemingami są którzy?
    lewaki czy mohery?
    bo rozumiem, że to w zależności od potrzeb, tak?….. …

  30. BANDZIORkaq 28.10.2020 18:38

    #MasaKalambura, ja to widzę podobnie, tylko po to jest ta cała afera z TK, potrzebują pretekstu do wprowadzenia stanu wojennego (wyjątkowego) , to jest od początku do końca prowokacja, tyle w temacie. Potem pójdzie już z górki.

  31. realista 28.10.2020 21:15

    ale z górki w jakim sensie? jak to wg was się ma skończyć?
    bo wprowadzenie “stanu wojennego (wyjątkowego)” wywoła pewne reakcje/opinie na świecie. i to nie będą pochlebne opinie… .. .

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.