Ukraiński prezenter TV wezwał do zabijania dzieci Rosjan

Opublikowano: 20.03.2022 | Kategorie: Media, Polityka, Wiadomości ze świata

Liczba wyświetleń: 4720

Cytując nazistowskiego zbrodniarza wojennego Adolfa Eichmanna, Fahruddin Szarafmal – prezenter ukraińskiej telewizji Kanał 24 – wezwał swoich rodaków do zniszczenia narodu rosyjskiego poprzez zabijanie jego dzieci, oraz zaapelował do Ukraińców, by „zabili przynajmniej jednego Moskala”.

Nagranie wideo, na którym Szarafmal występuje w porannym programie Kanału 24, stało się we wtorek popularne, mimo że zostało opatrzone podpisem „17 dzień wojny rosyjsko-ukraińskiej”. Twierdząc, że reaguje emocjonalnie, ponieważ jego dobry przyjaciel został zabity, Szarafmal zaczął nawoływać do ludobójstwa, cytując osławionego oficera SS. „Pozwoliłem sobie zacytować Adolfa Eichmanna, który powiedział, że aby zniszczyć naród, trzeba najpierw zniszczyć jego dzieci. Bo jeśli zabijesz ich rodziców, dzieci dorosną i będą się mścić. Zabijając dzieci, one nigdy nie dorosną i naród zniknie” – powiedział, gdy na ekranie pojawiło się zdjęcie Eichmanna.

Eichmann był wysokim rangą oficerem SS, który odegrał kluczową rolę w tworzeniu nazistowskich obozów śmierci podczas II wojny światowej. Mimo że uciekł do Ameryki Łacińskiej, został aresztowany i osądzony w Izraelu w roku 1960 i skazany na śmierć za zbrodnie wojenne.

Chociaż konwencja genewska zabrania ukraińskim żołnierzom zabijania dzieci, Szarafmala to nie obowiązuje. „A kiedy będę miał okazję wyeliminować Rosjan, z pewnością to zrobię. Ponieważ nazywacie mnie nazistą, wyznaję doktrynę Adolfa Eichmanna i zrobię wszystko, co w mojej mocy, abyście wy i wasze dzieci nigdy nie żyli na tej ziemi” – dodał. „Musicie zrozumieć, że chodzi tu o zwycięstwo narodu ukraińskiego, a nie o pokój. Potrzebujemy zwycięstwa. I jeśli będziemy musieli wyrżnąć wszystkie wasze rodziny, będę jednym z pierwszych, którzy to zrobią” – powiedział Szarafmal. „I miejmy nadzieję, że już nigdy na tej ziemi nie będzie takiego narodu jak Rosja i Rosjanie”. „Jeśli Ukraińcy będą mieli możliwość (co w zasadzie obecnie robią) zniszczyć, zestrzelić, zabić, udusić Moskali, to mam nadzieję, że każdy się do tego przyczyni i zabije chociaż jednego Moskala” – zakończył.

W tle za Sharafmalem znalazł się napis „Rosyjski okręt wojenny, pierdol się” w języku ukraińskim – słowa rzekomo wypowiedziane przez żołnierzy z Wyspy Węży, którzy według Kijowa zginęli bohatersko, zanim jeszcze wszyscy oni zostali odnalezieni żywi, po poddaniu się rosyjskiej marynarce wojennej.

Kanał 24 ma siedzibę w Kijowie, ale jest własnością konglomeratu medialnego TRK Lux, który, jak się uważa, jest kontrolowany przez Katerynę Kit-Sadową i jej męża Andreja, mera Lwowa.

Źródło oryginalne: GoodwordNews.com
Źródło polskie: BabylonianEmpire.wordpress.com


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

26 komentarzy

  1. Admin WM 20.03.2022 12:33

    Rozumiem, że ludzie pod wpływem szoku po utracie bliskich i znajomych mają prawo zachowywać się emocjonalnie, ale żeby oficjalnie cytować NAZISTĘ i powoływać się na jego AUTORYTET MORALNY (a właściwie niemoralny)? Przynajmniej pokazał w TV to, co od dawna wiadomo – od czasu rzezi wołyńskiej, gdy Ukraińcy masowo mordowali Polaków, w tym małe dzieci, nic a nic się nie zmieniło w mentalności ukraińskich banderowców. Wciąż biją pokłony nazistom, wciąż nawołują do ludobójstwa.

    Najtragiczniejsze jest, że od czasu zdobycia władzy przez banderowców, masowo zaszczepiali w Ukraińcach (w szkołach i mediach) powszechną nienawiść do Polaków i uwielbienie dla ludobójców Polaków. To się może na nas w przyszłości zemścić.

  2. pikpok 20.03.2022 13:01

    ,,21 lipca 2021 roku prezydent Wołodymyr Zełeński podpisał ustawę o tzw. rdzennych narodach. Zakładała ona faktycznie przyznanie praw obywatelskich i podstawowych wolności wyłącznie Ukraińcom pochodzenia skandynawskiego czy germańskiego, a już nie tym pochodzenia słowiańskiego.”
    https://www.bibula.com/?p=132284
    Czy aby na pewno to Ukrainiec?

  3. Szwęda 20.03.2022 13:13

    Od zawsze powtarzałem i powtarzam, że to plemię ma już we krwi, od urodzenia pasję i rządzę mordowania ludzi, szczególnie bezbronne dzieci, kobiety, a jeszcze najbardziej bestialskie upodobanie znajduje w mordowaniu i torturowaniu chyba najzacieklej znienawidzonej nacji, Lachów. Tym większy niepokój wzbudza we mnie zalew Polski milionami ich kobiet i dzieci…

  4. Cami 20.03.2022 13:33

    (Naruszenie regulaminu punkt 5b – admin WM)

  5. Tylko Spokój 20.03.2022 16:04

    (Naruszenie regulaminu punkt 5a i 5b – pochwalanie przestępstwa – admin WM)

  6. agama 20.03.2022 16:33

    naziści przecież tępili takie “niestandardowe” odcienie jakie on reprezentuje. Polska wobec dozbrajanej Ukrainy, na której panoszą się roszczeniowi neonaziści i banderowcy jest znów bezbronna

  7. Baltazar Bombka 20.03.2022 17:19

    Na takich właśnie “wartościach” wzrastają ukraińskie dzieci. No ale wpatrzeni w TV Polacy nie dostrzega tego co się swieci, tak jak na Wołyniu tego nie widzieli.

  8. WeLeS 20.03.2022 19:00

    Większość wydawnictw, TV, radio to narzędzia w rękach zakulisowych “opiekunów” świata, super express również należy do tego zacnego grona, środki masowego przekazu każdego z państw na świecie mają indoktrynować, siać propagandę, rozgrzewać emocje, najlepiej te najniższe – strach, nienawiść, złość, zemsta. Dziel i rządź, takie jest przesłanie medialne w myśl którego brat ma wystąpić przeciwko bratu, ojciec przeciwko synowi i td. Człowiek zatracił się w programach – religia, patriotyzm, kapitalizm, demokracja, socjalizm i wiele wiele innych programów według których postrzega siebie i otaczający świat. Człowiek już nie jest człowiekiem tylko bio-robotem, ponieważ jest europejczykiem, Polakiem, Amerykaninem, Irańczykiem, inżynierem, doktorem, studentem, urzędnikiem lecz nie człowiekiem, stał się trybikiem systemu, numerkiem w spisie i nie wiedząc o tym zajadle broni systemu w którym sam jest niewolnikiem.

  9. WeLeS 20.03.2022 19:02

    Wszystko jest zaplanowane, to co widzicie to TEATRZYK DLA POSPÓLSTWA. Parcie politykierów do wojenki jest pozorne, ponieważ jest wykonywany scenariusz zakulisowych LALKARZY. Chodzi o uruchomienie maszynki do mięsa, która będzie mielić Słowian na poczet zysków korporacyjnych i wyeliminowanie najbardziej opornej białej rasy względem systemu – Słowianie. Biała nacja na zachodzie została pokonana mentalnie już dawno temu. Program patriotyzm wpajany od dziecka pozwala wykorzystać POSPÓLSTWO według własnych celów, POSPÓLSTWO ruszy w imię wyswiechtanych frazesów – WOLNOŚĆ, RÓWNOŚĆ, DEMOKRACJA, które nie mają odwzorowania w rzeczywistości. Swiat jest szachownica, RZECZYWISTOŚĆ to GRA, a Wy pionkami w grze na szachownicy. MASZYNKA DO MIĘSA ZOSTAŁA URUCHOMIONA, ZACIĄGNIĘCIE SIĘ DO WOJSKA JAKO DOBROWOLNY AKT SAMOZNISZCZENIA W IMIĘ – WOLNOŚCI – CZY JESTEŚ WOLNY W SYSTEMIE? – RÓWNOŚCI – CZY WSZYSCY SĄ RÓWNI WOBEC PRAWA W SYSTEMIE? – DEMOKRACJI – CZY MOŻESZ SWOBODNIE SIĘ WYPOWIEDZIEĆ BEZ OBAW I CENZURY W SYSTEMIE?

  10. Collega 20.03.2022 20:28

    Tacy ludzie jak ów Szarafmal, czy wypowiadający się tutaj @cami czy @tylko spokój pokazują, że stali się tacy jak rosyjscy ludobójcy i zasługują tylko na wyeliminowanie a ich dzieciom, jeśli je mają, należy się pomoc psychologa.

  11. galacticjoel 20.03.2022 20:43
  12. Cami 20.03.2022 21:13

    (Naruszenie regulaminu punkt 5a i 5b – admin WM)

  13. rici 20.03.2022 21:38

    A jak ktos zabije twoje dzieci, czyli dzieci bestii. Z takimi pogladami to jestes bestia, i na podstawie tego co piszesz powinno sie zabic ciebie i cala twoja rodzine. Przeciezam tego chcesz.
    A moze jest tak ze jedne bestie moga zabijac, a innym nie wolno?

  14. MakSym 20.03.2022 21:52

    @Admin WM

    Proszę o usunięcie użytkowników @Cami i @Tylko Spokój.

    Są pewne granice wypowiedzi, które przez te… stwory zostały bardzo mocno przekroczone.

    Przez @Cami nie pierwszy raz zresztą.

  15. WeLeS 20.03.2022 22:17

    W taki właśnie sposób za pomocą mainstreamu następuje INDOKTRYNACJA i PROGRAMOWANIE bio-robotów takich jak w/w do usunięcia z możliwości komentowania. Do nich już nie trafi żaden logiczny argument, jest to uwarunkowanie psychologiczne. Tak się dzieli masy, które nie posiadają wiedzy tylko PRZEKONANIA. W moim otoczeniu nie zostało praktycznie nikogo z dotychczasowych kolegów i przyjaciół, a ci co są to można policzyć na palcach jednej ręki. Reszta to niewolnicy programowi, ideologiczni, którzy nie potrafią oddzielić ziarna od plew pomimo że są wykształceni – zaprogramowani.

  16. Cami 20.03.2022 22:23

    (Naruszenie regulaminu punkt 5a i 5b – admin WM)

  17. Admin WM 20.03.2022 23:00

    @ Cami
    Otrzymujesz ostrzeżenie – przeczytaj punkt 5a i 5b regulaminu, a być może zrozumiesz, że na portalu WM nawoływanie do popełniania przestępstw i prześladowań osób (choćby tylko ostracyzmem), które nie popełniły żadnych przestępstw (w tym wypadku wobec dzieci przestępców, które wcale nie muszą być takie same jak rodzice) podpada również pod „Kodeks karny” (publiczne nawoływanie do przestępstw kryminalnych i ich pochwalanie). Regulamin WM akceptowałeś podczas rejestracji, więc stosuj się do niego. OK?

    @ Tylko Spokój
    Też otrzymujesz ostrzeżenie – publiczne pochwalanie nawoływania do przestępstwa jest również ścigane z „Kodeksu karnego”.

    Póki co Polska nie znajduje się formalnie w stanie wojny, więc nie dawajcie się urabiać mainstreamowej propagandzie popychającej was emocjonalnie do wojny i zbrodni wojennych. Robią ludziom sieczkę z mózgu, wgrywają ślepą nienawiść i programują na mięso armatnie.

  18. Cami 20.03.2022 23:29

    @Admin,
    Prosze w takim razie byc konsekwentnym i usunac wszystkie artykuly ktore takie zachowania jak i wpisy pod nimi gloryfikuja jak np. te z pomazanymi willami np. Putinowej (nawolywanie do ostracyzmu), czy dot. dzieci tych ruskich pomazancow (nawolywanie do wykluczenia spolecznego), czy chociazby ten artykul .
    Wyrazanie swojej opinii w danym temacie, czy proponowanie rozwiazania problemu bezkarnosci tej ruskiej swoloczy (jednego ze sposobow oprocz sankcji ktory ma szanse zblizyc do zakonczenia tej bezsensownej wojny) uznajesz jako nawolywanie do popelniania przestepstw? hmm
    Normalnie sad i kat w jednej osobie 🙁
    Jeszcze nie tak dawno czytalem Tw wypowiedz wrecz oburzenie jak ktos mial pretensje zebys zrobil pozadek bo tu nagly wysyp nowych kont i sugerowal ze trolli sowieckich – to odpowiedzia bylo ze ten portal po to jest i nie zamykamy nikomu ust bo maja odmienny poglad na dany temat – hipokryzja?
    Pozadek to by tu sie przydalo zrobic z ta emigracja (czy sam nia jestes?), ktora tu madruje i mowi co dla nas tu dobre a co zle, a sami stad zwiali czy to za chlebem czy ze strachu 🙁

  19. Cami 21.03.2022 00:04

    @ agomyj,
    Powtorze sie po raz ktorys juz, jakby Ci przyszedl taki zapijaczony ruski buc i zabral dwa wojewodztwa pod pretekstem ochrony rzekomych swoich obywateli (bo gledza w ichnim jezyku) to co bys siedziala jak mysz pod miotla? czy szykowala sie lub walczyla zeby odebrac co zagarneli bezprawnie , na co swiat nie zareagowal poza tym ze tego nie uznal:(
    W XXI w albo sie rozmawia albo pozostaje zabrac swoich do siebie a nie najezdzac obce ziemie/panstwo, tak jak Gruzje Azerbejdzan Moldawie .
    Ja rowniez nie popieram wojen, ale jak ona jest i wiemy kto ja zaczal to dla mnie nie podlega dyskusji po ktorej str sie opowiedziec (tym bardziej ze rusek nic dobrego nikomu nie dal – historycznie), nawet jak Ci pierwsi nie sa aniolkami, jesli cos tam broili to robili to w swoim kraju a poza tym gdzie byly te wszystkie ONZ-ty i Hagi? cos nie widac sladow, swiadkow tych rzekomych zbrodni?
    “zbrodnia w Odessie”? wyglada na ruskie trolle bardziej, zreszta slaby powod do wojny co najwzyzej do ukarania winnych 🙁
    A co do faszyzmu i np. Azowa polecam, ze zrozumieniem (ale czytam ze rozumiesz ze nic nie jest czarne i biale ) :

    “… Pułk Azow budzi skrajne emocje. Przez Rosjan traktowani są jako faszyści i banda przestępców. Dla mieszkańców Mariupola to wyzwoliciele i obrońcy przed rosyjską brutalnością… Żołnierze pułku Azow są radykałami. Zabijanie “innowierców”, “Ruskich”, “separów”, “żeby biała rasa przetrwała”, jest pewnego rodzaju etosem. Wpisuje się on w krucjatę białej rasy przeciwko “semickim podludziom”… dowódca pułku Azow i polityk Prawego Sektora jest absolwentem wydziału historii Uniwersytetu Narodowego w Charkowie. Od czasów szkolnych blisko związany był z ruchem nacjonalistycznym w Charkowie. Bywał na meczach Metalista. Przed rosyjską inwazją na Krym odsiadywał wyrok więzienia za udział w strzelaninie. Nie jest to kryształowa postać.”

    Pytam czy ktos po drugiej stronie nia jest? proste pytanie? jak KGB-sta, koles co zlecal mordy dziennikarzy, opozycji, bylych wspolpracownikow, kolesi – czy my/Wy o czyms zapominacie – bo udaje prezydenta, bo polowa swiata z nim pione przybijala, hipokryci ktorzy udawali latami kim ta postac tak naprawde jest?

    “…Azowcy nie kryją się ze swoimi poglądami. Dają tym pożywkę dla rosyjskiej propagandy, która na każdym kroku podkreśla, że Moskwa chce jedynie wyzwolić Ukraińców od faszystowskiego reżimu…”

    A moze ktos wkoncu ruszy zady i wyzwoli tych biednych zmanipulowanych ruskich od tyrana i zlodzieja?

    “…Od początku jednostka skupiała wokół siebie osoby o radykalnych poglądach, wywodzących się ze środowiska chuliganów powiązanych z klubem Metalist Charków i skrajnie prawicowej organizacji “Patriot Ukrainy”. Już na początku walk dała odczuć się ich brutalność, antysemityzm i nienawiść do odmienności. Zwłaszcza kiedy zostali przerzuceni z Charkowa do Mariupola. Wówczas to ich wyczyny spowodowały, że amerykańscy kongresmeni z Partii Demokratycznej domagali się, aby wpisać Azowców na listę organizacji terrorystycznych. Niebezpodstawnie. W raporcie Wysokiego Komisarza ONZ zarzucono Azowowi liczne zbrodnie wojenne. Od szabru, aż po tortury.Rosyjska propaganda bardzo szybko i skutecznie wykorzystała kontrowersje, jakie się pojawiły wokół Azowa. W 2015 roku pojawiło się nagranie, na którym żołnierze Azowa mieli ukrzyżować i spalić zwolennika separatystycznych władz. Film pierwszy raz został wyemitowany w Rosji, a osoba wypowiadająca się na nagraniu kilka razy myli fakty. Film jednak do dziś krąży wśród zwolenników Rosji…”

    Aniolki? nie, Manipulacja? sami sobie odpowiedzcie
    Poza tym z takim rezimem aniolki nie maja szans, co widac po 140 mln bezsilnych zwyklych Rosjan:(

    “…o Azowie jest najgłośniej. Głównie z powodu bezkompromisowości. Azowcy nie zwracają zbytniej uwagi na poprawność polityczną i nie używają łagodnego języka. Nie przeszli żadnego szkolenia wizerunkowego. Teraz tego nieco żałują. Pojawiają się głosy, że poglądów nie zmieniają, ale żałują, że nie przekazywali ich w łagodniejszy sposób…Rosja to wykorzystuje – na użytek wewnętrzny, gdzie podtrzymywana jest narracja o państwach zachodnich, wspierających faszyzm, z którym wojska Putina muszą walczyć. Neonaziści z Azowa spadli Rosjanom z nieba. Zapewne nie raz ze strony kremlowskiej propagandy usłyszymy o prawdziwych i wydumanych zbrodniach tego pułku… Azow bronią obecnie Mariupola. Jest to ich “rodzinne” miasto; wyzwolili je w 2015 roku. Mają tam renomę i otacza ich nimb wyzwolicieli, obrońców, którzy nie pozwolą oderwać miasta od Ukrainy. Trwają w Mariupolu niemal od początku wojny, udowadniając, że posiadają niezwykle wysokie morale i chęć do walki. Tego nie można im odmówić. Spośród 40 oddziałów podległych pod MSW, Azow jest najsłynniejszy i najbardziej znany ze swojej zawziętości…”

    No i jak to tez pochwala nazizmu faszyzmu i czego tam jeszcze?
    Bo ja raczej widze kolejnego Saddama Husaina, ktory rzekomo cos tam mial co bylo powodem do ataku 🙁

    Ponoc do jutra rana maja ultimatum zeby sie poddac i opuscic Mariupol umozliwiajac wypuszczenie zamknietej tam ludnosci bez jedzenia ciepla i wody 🙁
    Putinowska proba ich upokorzenia, ktora otworzy droge do Odessy i polaczenia Krymu ladem:(

  20. MakSym 21.03.2022 00:23

    @Cami

    Dziwię się, że zamiast napinać się przed klawiaturą i monitorem, nie ma cię jeszcze na Ukrainie, liżącego jaja jakiemuś azowcowi.
    Może nawet daliby ci jakiegoś kija do rozminowywania niewybuchów albo puścili z procą do ataku na znienawidzonych ruskich. 🙂

  21. Cami 21.03.2022 00:44

    @maksym
    kazali mi byc tu z takimi jak TY hahahah
    i czekac na tamtych tu 🙁

  22. Admin WM 21.03.2022 07:58

    @Cami

    Nie będę usuwał treści INFORMACYJNYCH. Publikowanie informacji nie oznacza popierania jej lub gloryfikowania. Ty zaś w jednoznaczny sposób nawoływałeś do zachowań takich jak krytykowany w newsie prezenter TV. Każdy pogląd można wyrazić bez łamania regulaminu, ale wymaga to kultury słowa i przemyślenia komentarza.

    „nie tak dawno czytalem Tw wypowiedz wrecz oburzenie jak ktos mial pretensje zebys zrobil pozadek bo tu nagly wysyp nowych kont i sugerowal ze trolli sowieckich”

    Konta, które rzekomo się nagle „masowo wysypały”, były założone przed inwazją Putina na Rosję (sprawdziłem daty i adresy IP po tamtym komentarzu, niektóre mają kilka lat). Starsi użytkownicy, którzy wcześniej rzadko komentowali, uaktywnili się. Nawet gdyby wiele osób teraz się rejestrowało, mają prawo komentować, zwłaszcza że wielu nie chce siedzieć cicho w czasach bicia mainstreamowych mediów w wojenne bębny. Prawo do komentowania ma każdy, ale pod warunkiem kultury słowa i przestrzegania regulaminu. Nikt nie jest traktowany ulgowo bez względu na poglądy.

    Ochłoń i zastanów się nad sposobem wysławiania, bo można pisać mądrze i z głową, albo emocjonalnie pyskować i oskarżać wszystkich dookoła. Przemyśl też poważnie konstrukcję swoich komentarzy – atakowanie admina za stanie na straży regulaminu i podważanie regulaminu, który zaakceptowałeś, może podpadać pod punkt 5k regulaminu, za który ban jest teoretycznie z automatu.

    „Ja rowniez nie popieram wojen, ale jak ona jest i wiemy kto ja zaczal to dla mnie nie podlega dyskusji”

    Wojnę zaczęli ukraińscy banderowcy jawną wrogością wobec rosyjskiej mniejszości, która na Krymie i w Donbasie jest większością (70-77%%). Władze banderowskie ODEBRAŁY Rosjanom prawo do rosyjskiego języka urzędowego. Nagle ludzie, którzy od narodzin żyli na Ukrainie, dowiedzieli się, że są obywatelami drugiej kategorii i muszą uczyć się ukraińskiego, by cokolwiek w urzędzie załatwić. To doprowadziło do ostrego sprzeciwu i referendum na Krymie, które przyłączyło go Rosji. W referendum wzięło udział 80% uprawnionych (populacja Krymu: Rosjanie – 58%, Ukraińcy – 24%, Tatarzy – 12%, inne nacje – 6%). 97% opowiedziało się za przyłączeniem do Rosji, a za pozostaniem na Ukrainie 3%. Oznacza to, że nawet większość Ukraińców głosowała za Rosją. Aneksja przebiegła szybko, ponieważ na Krymie była baza marynarki wojennej Rosji (tutaj wspomnę, że banderowcy chcieli w tamtym czasie usunąć ją z Krymu i zmienić w bazę wojskową armii USA). Widząc wyniki referendum, mieszkańcy Donbasu liczyli na równie szybkie oderwanie od Ukrainy i ogłosili niepodległość ŁRL i DRL, ale w ich przypadku doszło do wojny domowej, która trwała aż do 24 lutego, ponieważ Donbas ma złoża surowców strategicznych, a Rosja nie miała w nich baz wojskowych. Ukraińcy w ciągu 8 lat wojny domowej zabili wielu mieszkańców Donbasu (w tym cywilów) i jest to fakt potwierdzony przez obserwatorów misji OECD. Zawarto porozumienie mińskie, które Ukraina z przerwami łamała. 24 lutego Rosja wkroczyła oficjalnie na Ukrainę, stając się napastnikiem, ale wojna zaczęła się w 2014 roku i trwała non stop przez 8 lat. Wcześniej Rosja wspierała powstańców nieoficjalnie i udawała bezstronność, a teraz jawnie poparła. Tyle, jeśli chodzi o lekcję historii. Twoja wersja historii jest bardzo wybiórcza i zaczyna się 24 lutego 2022 r. W odróżnieniu od Ciebie widzę to w szerszej perspektywie i dlatego nie popieram żadnej strony konfliktu. To co teraz napisałem nie jest „ruską propagandą”, to moje neutralna analiza sytuacji bazujące na wspomnieniach wiadomości, które publikowałem w 2014 r. i później. Tak SYMBOLICZNIE wygląda według mnie to, „co Rosjanie robią Ukraińcom”: po lewej propaganda ukraińska, po prawej propaganda rosyjska, a pośrodku pewnie jest prawda, ponieważ ani władze Rosji, ani Ukrainy, nie są niewiniątkami.

  23. MasaKalambura 22.03.2022 09:28

    “Wojnę zaczęli ukraińscy banderowcy jawną wrogością wobec rosyjskiej mniejszości,” zdanie to jest z gruntu fałszywe. Wrogość wobec rosyjskiej mniejszości to nie jest wywoływaniem wojny. I nie jest też ona początkiem fatalnej w skutkach sekwencji zdarzeń. To, co najwyżej jej prowokowanie. Jednak wtedy trzeba przypomnieć o jeszcze wcześniejszym wydarzeniu w Kijowie z przelewaniem krwi. Mniejsza o to, kogo za nie obciążymy. Wiadomo, że brały w tym udział służby amerykańskie. Ale chyba tylko naiwniacy nie widzą, że służby te wkraczają WYPIERAJĄC służby Rosji, które Ukrainy nigdy nie opuściły, podobnie jak nie opuściły Polski. I które miały do wydarzeń w Kijowie i do przejęcia władzy przez banderowców pełną i zupełną kontrolę nad krajem bez żadnych ograniczeń.

    Jeśli obarczać Ukrainę za wywołanie tej wojny, to nie była nią wrogość wobec Rosjan na Ukrainie, którzy nota bene dzisiaj stanowią znakomitą większość ofiar Rosyjskiej agresji. A raczej oficjalnie rozpoczęta ścieżka przystąpienia Ukrainy do NATO, której wejście w te struktury spowoduje zmniejszenie atomowego marginesu z kilku minut do kilku sekund. Ukraińcy doskonale zdawali sobie sprawę z tego, że ruchem tym sprowokują wojnę na cytuję 99,9%. Słusznie konstatując, że z drugiej strony bez przystąpienia do NATO zostaną pochłonięci przez Rosję w 10-12 lat bez wojny.
    https://youtu.be/yqzI8epKdCA?t=394

    Jednakowoż samą wojnę na Ukrainie zapoczątkowała Rosja. To Rosja (przy współpracy z Łukaszenką i Kadyrowem) na Ukrainę wkroczyła, nie na odwrót. I to Rosja chce dalej traktować jako własne, terytoria obcych suwerennych państw, do których rości sobie jakieś prawa, bez oglądania się na obywateli tych państw. Dzisiejszy los Ukrainy, to jutrzejszy los Litwy, Łotwy, Estonii, Rumunii, Bułgarii, Czech, Słowacji kilku innych państw i Polski, które wstąpiły do NATO wbrew ustaleniom lat 90-tych, jakie poczynił Zachód i Rosja w momencie rozpadu ZSRR, które zezwoliło wtedy jedynie na połączenie Niemiec.

  24. Admin WM 22.03.2022 10:22

    @MasaKalambura

    Miałem na myśli to, że banderowcy dyskryminując rosyjską mniejszość (a większość na wschodzie Ukrainy to Rosjanie) rozpoczęli rozpad Ukrainy. To była pierwsza kostka domina, która potem przewróciła się na kolejne i doprowadziła do obecnej wojny. Gdyby banderowcy nie zdobyli władzy, do dziś Krym należałby do Ukrainy i nie byłoby wojny. W tle są USA, które wywołały Euromajdan, a potem na nim skorzystały.

    W świetle obecnych wydarzeń zastanawiam się, czy za katastrofę w Smoleńsku nie odpowiadają Amerykanie. Tylko dwa państwa na niej zyskały – Niemcy (krótkoterminowo, bo proniemiecki Tusk i PO przejęły na kilka lat władzę) i USA (długoterminowo, aż do dzisiaj czerpią korzyści). Gdyby za tym stał Putin, to bomby wybuchłyby w samolocie na terytorium Polski, a nie w Rosji (jest takie coś w kryminalistyce jak „krzyk faktów”, gdy od początku wszystkie dowody nachalnie wskazują winnego). Rosja dużo straciła. Pojawiły się embarga na polskie produktu, powstały bazy USA w Polsce, skłócono nas totalnie z Białorusią, która latami okazywała Polsce sympatię i chęć współpracy, wpychając ją głębiej w uściski Rosji, Rosja ogłosiła nowe święto państwowe – zwycięstwo nad Polakami okupującymi Kreml, zaszczepiając nienawiść Rosjan do Polaków, odmówiono Rosji nowej nitki gazociągu, na której Polska mogła zarabiać transferowo, przez co powstał Nord Stream, a potem Ukraina. USA osiągnęły same korzyści, a Rosja wiele strat. Straty poniosła też Polska. Niestety, Kaczyński jest zbyt zaślepiony nienawiścią do Rosji i miłością do USA, aby uczciwie odpowiedzieć na pytanie „Kto na tym skorzystał?”.

    Niestety, destrukcyjna polityka Kaczyńskiego będzie bardzo trudna do wyprostowania, ale nie jest to niemożliwe. Pierwszym krokiem powinno być postawienie przed sądem wszystkich polityków, którzy głosowali za udziałem Polski w wojnie napastniczej w Afganistanie. Paragraf jest, dowody są (lista głosujących), wystarczy z nich skorzystać. Nawet nie trzeba przesłuchiwać podejrzanych, bo dowody – lista głosujących w Sejmie i Senacie, oraz podpis prezydenta – są JEDNOZNACZNE i nie budzące żądnych wątpliwości. Wcześniej trzeba tylko oficjalnie ogłosić, że wojna w Afganistanie była napastnicza (a była, bo państwo to nikogo nie zaatakowało, sytuacja podobna jak teraz na Ukrainie).

  25. rici 22.03.2022 11:13

    Co do Smolenska to dodalbym jeszcze, ze polski rzad zwracal sie amerykanskiego o przekazanie zapisu rozmow z samolotu, ale co bylo do przewidzenia amerykanie odmowili. Za to rzad szwedzki zwrocil sie do polskiego ze posiada takie zapisy, raz to bylo za PO, i dwa razy w czasie rzadu PIS-u, ale polskie rzady nie byly tym zainteresowane.

  26. MasaKalambura 22.03.2022 11:58

    Rzeczywiście była to kostka domina, ale zdecydowanie nie pierwsza. Przypomnijmy, że banderowcy weszli do władzy po latach panoszenia się oligarchów i ich muppetów, wspieranych przez służby raz rosyjskie, raz zachodnie, rozrywani przez lichwę, budujący państwo bezprawia, biedy, oficjalnie wymaganego łapownictwa i złodziejstwa, przypominającego nachalnie system rosyjski. W Polsce on też dość długo panował, ale chyba nie na taką skalę i nie tak długo, bo pilnuje nas Unia od jakiegoś czasu.

    Po skandalu Kijowskim i po morderstwach snajperów gruzińskich w Ukrainie coś pękło. Do władzy doszło stronnictwo narodowe otwarcie nazistowskie. Co Polska też odczuwała, lwy lwowskie do dziś za grubą warstwą desek stoją. Stąd też i nastroje bardzo radykalne. Ale czy można się dziwić. Ile potrzeba okradania i upodlania, aby naród wreszcie nie poszedł w skrajność?

    Czy to (prześladowanie rosyjskojęzycznych) jednak usprawiedliwia atak rosyjski? Można było tak sądzić do pierwszego tygodnia walk. Ale dziś Rosjanie Putina zabili już tylu Rosjan ukraińskich, że usprawiedliwienie społeczne zredukowane jest do zera. (Nie)czysta globalna polityka, atomowe bezpieczeństwo, partykularne interesy i pycha Pucia – to przyczyna wojny. Ludzi swoich w kraju czy gdzie indziej Rosja zawsze miała i nadal ma tam, gdzie plecom kończy się ich szlachetna nazwa. Czy za komuny, czy za cara czy teraz za Pucia.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.