Wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji

Opublikowano: 23.10.2020 | Kategorie: Prawo, Społeczeństwo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 2280

Trybunał Konstytucyjny uznał za niezgodne z konstytucją przepisy dotyczące tzw. aborcji eugenicznej, przeprowadzanej w przypadku podejrzenia choroby dziecka lub jego upośledzenia. Wniosek o uznanie ich za niezgodne z prawem złożyła do Trybunału grupa posłów PiS. Wyrok zapadł większością głosów sędziów TK.

Jak wskazał TK, obowiązek zapewnienia każdemu człowiekowi prawnej ochrony życia leży na wszystkich władzach publicznych, w szczególności na ustawodawcy i ma on przy tym zarówno prawo, jak i obowiązek dostosować stan prawny do wyroku wydanego przez TK.

Po tym jak Trybunał Konstytucyjny faktycznie zakazał w Polsce aborcji, w Warszawie zaczął się spontaniczny protest. Około tysiąca kobiet, ale też mężczyzn, zebrało się najpierw pod siedzibą Trybunału, by następnie przejść pod siedzibę Prawa i Sprawiedliwości przy ulicy Nowogrodzkiej. Ludzie zbierali się też w innych miastach pod siedzibami PiS.

Część demonstrujących przeszła następnie pod dom Jarosław Kaczyńskiego na Żoliborzu. Policja użyła wobec nich gazu łzawiącego. Kilka osób upadło na ziemię. Manifestanci krzyczeli: „Hańba” i siadali na ulicy. W ten sposób chcieli zatrzymać funkcjonariuszy, którzy planowali ruszyć w stronę tłumu. „Polska policja broni dyktatora”, „Zdejmij mundur, przeproś matkę” – krzyczał tłum.

Autorstwo: Lidia Kalina
Źródło: Lewica.pl


TAGI: , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

35 komentarzy

  1. Stanlley 23.10.2020 12:16

    Hhahahahaaa spontaniczny protest…. Taki spontaniczny jak i cały temat zastępczy!

    Jedyne co choć trochę pozytywne to że poszli pod dom kaczora… ale tylko trochę pozytywne bo powinni pójść pod dom szefa kaczora!

  2. realista 23.10.2020 12:53

    co takiego śmiesznego? był spontaniczny i ludzie dochodzili przez cały czas jego trwania, a część zebrała się w okolicy ul. Mickiewicza. i to nie jest temat zastępczy, przynajmniej po stronie protestujących.
    i faktycznie, świetnie, że poszli pod dom kaczyńskiego, i jeszcze lepiej, że czekały tam na nich całe zastępy policji i kilkanaście radiowozów. to pokazuje kto tu (tfu!) rządzi, ale i kto tu się najbardziej boi…

    PS. dziś już nie będzie spontaniczny. jestem bardzo ciekaw dzisiejszych wydarzeń. sam bym poszedł… .. .

  3. paullenburg 23.10.2020 18:08

    Abstrahujac od decyzji samej w sobie.
    Niedorzeczny jest czas w jakim zostala ona podjeta/obwieszczona. Wystarczajaco duzo sie dzieje I tak kontrowersyjna decyzja w tak krytycznym czasie musi byc jakas forma zaslony I odciagniecia uwagi od czegos Innego chyba ?!?….
    Niczego tak obok I przy okazji chlopaki z Wiejskiej czasem w tym samym czasie nie przepchneli?

  4. drakonos 24.10.2020 08:13

    realista
    Jaki spontaniczny protest? Niby, że nagle ludzie rzucili pracę, gotowanie obiadu, oglądanie seriali, obowiązki i poszli? A te banery i pozostałe akcesoria to rozumiem, że w 10 minut przygotowali, gdy dobiegali do marszu? Adres kaczora to też pewnie wszyscy polacy znają?. Ha ha

    Całą akcje jakaś partia, lub stowarzyszenie zorganizowało zwołując swoich przez sieci społecznościowe, media. Sprawdzić nazwiska kto tam przyszedł i by wyszło, że 90% osób to działacze partyjni, albo ich rodzinki.

  5. Admin WM 24.10.2020 08:40

    @drakonos

    Transparenty mieli po poprzednich protestach aborcyjnych, Czarnych Marszach, itp. Wiedzieli, że TK będzie orzekać i powyjmowali z szaf.

    Według mnie osoby popierające zakaz aborcji eugenicznej powinny teraz pokazać, po wyroku TK, konsekwencję i odpowiedzialność, i iść do placówek opiekuńczych dla ciężko sprawnych fizycznie i intelektualnie dzieci, i adoptować jedno z nich. Byłem kiedyś w takiej placówce w czasach szkolnych z teatrzykiem. To co zobaczyłem było przerażające. Niekontaktujące ze światem dzieci o nietypowych kształtach, które teatrzyk nic nie obchodził, mając 12 czy 14 lat nosiły pieluchy, śliniły się z otwartych ust patrząc w jakiś punkt na ścianie i albo nie potrafiły mówić, wydając emocjonalne dźwięki, lub mówiły na poziomie 2-3 latka. Doskonale rozumiem rodziców, którzy nie chcą się takimi dziećmi zajmować, bo nie daliby rady psychicznie, dlatego teraz apeluję, by antyaborcjoniści po sukcesie masowo zaadoptowali takie dzieci. Życie w domach dziecka i placówkach opiekuńczych podobnych do tej, którą widziałem, gdzie traktuje się je przedmiotowo, jak lalki, narusza prawa dziecka.

    Nie wystarczy powiedzieć „nie wolno”, trzeba jeszcze pomóc rodzicom takich dzieci. A wiadomo jak tragicznie państwo traktuje opiekunów dzieci niepełnosprawnych, w jakich warunkach egzystują cierpiąc nędzę. A co z takimi dziećmi się stanie, gdy będą dorosłe a rodzice umrą?

    Uważam, że o aborcji i rodzeniu powinni decydować OBOJE rodzice kierując się swoją moralnością i biorąc na siebie wszelkie konsekwencje decyzji (psychiczne, karmiczne, itd.). A nie obcy ludzie, którzy podejmują decyzję, a potem takie dzieci i rodziców pozostawiają SAMYM SOBIE. Za każdą decyzją musi iść odpowiedzialność, a nie emocje i światopogląd.

  6. l82 24.10.2020 08:54

    W pelni popieram komentarz admina. Dla mnie to absurd- taka proba zrobienia dobrego uczynku ale tylko slowem… nie swoimi rekoma. Jesli ktos sie czuje na silach przeciez nie mial nakazu aborcji. Z pewnoscia znajda sie “milosierne bogobojne” autorytety ktore powiedza ze choroba dzircka to kara za grzechy ale juz byko kilku takich z covidem j potem szybko czas to zweryfikowal. Bardzo zly ruch

  7. pikpok 24.10.2020 09:57

    Sprytnie nas rozgrywają i dzielą.

  8. realista 24.10.2020 10:13

    cyt.:”Jaki spontaniczny protest? Niby, że nagle ludzie rzucili pracę, gotowanie obiadu, oglądanie seriali, obowiązki i poszli?”

    tak.

    cyt.:”A te banery i pozostałe akcesoria to rozumiem, że w 10 minut przygotowali, gdy dobiegali do marszu?”

    tak. wyjęli z szafy. a ten główny jest uniwersalny! 😀
    https://oko.press/images/2020/10/AP_20201022__1082-1200×630.jpg

    cyt.:”Adres kaczora to też pewnie wszyscy polacy znają?. Ha ha”

    ha, ha! nie znasz adresu kaczora? wszyscy znają!

    cyt.:”Całą akcje jakaś partia, lub stowarzyszenie zorganizowało zwołując swoich przez sieci społecznościowe, media.”

    tak. ta “partia” to obywatele, aktywiści, ludzie którym zależy. skrzyknęli się przez fejsa, bo wielu ludzi działa i informuje się, prowadzi akcje, transmisje itp.
    wiem o tym dzięki żonie, tobie chyba też przydałby się ktoś, kto ci pokaże parę rzeczy, bo sam masz chyba poważne problemy ze wzrokiem… .. .

  9. drakonos 24.10.2020 13:21

    Admin WM
    Proszę nie mieć pretensji do Pis, czy TK, że przepisy prawa nie są zgodne z konstytucją. PIS nie opracowywał konstytucji tylko komuniści.

    Kto normalny wydaje kasę na transparenty? Wszystko było ustawione i zwołane. Normalni polacy nie mają czasu na takie głupoty bo każdy pracuje, a pozostali zajęci faszystkowskimi metodami rządu

    Dlaczego państwo ma pomagać niepełnosprawnym? TO wina państwa, że obywatele roznoszą swoje słabe geny, a później mają pretensje, że na świat przychodzą im potworki?

    Jak ktoś nie chce wychowywać takie dziecko, albo go nie stać TO POWINIEN PODRZUCIĆ je zwolennikom zakazu aborcji.

    Dziecko nie jest niczemu winne, że urodziło się niepełnosprawne, bo matka, przez kilka lat żarła chemię. Jeżeli matka wiedziała, że może urodzić potworka to nie powinna starać się w ogóle o dziecko,a nie później usuwać takie dziecko.

  10. Admin WM 24.10.2020 14:03

    „Jak ktoś nie chce wychowywać takie dziecko, albo go nie stać TO POWINIEN PODRZUCIĆ je zwolennikom zakazu aborcji.”

    Nie da się. Jeśli ktoś tak zrobi, dziecko po pierwsze zostanie oddane na policji i trafi do policyjnej izby dziecka a potem do domu dziecka, po drugie, przeciwko rodzicom zostanie postawiony zarzut porzucenia dziecka i narażenia go na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. Zwolennicy rodzenia upośledzonych dzieci (nie mam na myśli uśmiechniętych dzieci z Downem, ale prawdziwe kaleki) jakie miałem okazję widzieć, mają dobro na ustach, ale zło w sercach, jeśli sami nie starają się adoptować takich dzieci i pomagać rodzinom, które zdecydowały się na urodzenie. Podejmowanie decyzji w imieniu innych ludzi jest łatwe, bo nie idzie za tym odpowiedzialność. Trudniej brać na siebie trudne, dożywotnie zobowiązania (opieka nad takim dzieckiem jest dożywotnia).

  11. rici 24.10.2020 15:20

    W polowie lat 70-tych mialem okazje zwiedzac takie cos w rodzaju muzeum w Zakladzie Medycyny Sadowej w Krakowie. Dostac sie tam to naprawde problem, ale moj wykladowca mial dojscia. Byly tam w formalinie zakonserwowane ciala noworodkow. Wygladalo to strasznie, dzieci zaby, dzieci jaszczorki, najbardziej mnie zaszokowalo dziecko w ksztalcie glowy , z glowy tej wyrastaly rece i nogi. Moj wykladowca twierdzil ze to deformacje spowodowane chemicznym zanieczyszczeniem srodowiska. No ale to mnie utwierdzilo ze wykladowcy tez klamia, poniewaz wiekszosc tych eksponatow pochodzilo z XIX wieku, kiedy nie bylo zanieczyszczenia srodowiska.

  12. Aida 24.10.2020 15:42

    “bo matka, przez kilka lat żarła chemię. Jeżeli matka wiedziała, że może urodzić potworka…”

    Czy Ty jesteś normalny??? przecieram oczy ze zdumienia.
    Co za durne spłycanie tematu, do tego co kobieta je. Wszystkie upośledzenia są z winy tejże biednej kobiety, bo przecież ONA niewłaściwie się odżywiała? Co za ignorancja i nieuctwo.

    ” poniewaz wiekszosc tych eksponatow pochodzilo z XIX wieku, kiedy nie bylo zanieczyszczenia srodowiska.”

    Jak to nie było? Miasta, pozbawione wtedy jeszcze nowoczesnych sieci ciepłowniczych, elektryfikacji, za to z ogromnymi zakładami przemysłowymi – opartymi w dużej mierze o moc czerpaną ze spalania węgla – były zazwyczaj cuchnącymi molochami, w którym nie było czym oddychać.

  13. rici 24.10.2020 16:04

    Aida mozesz mi powiedziec, gdzie w Galicji czyli w zaborze Austriacko-Wegierskim byl przemysl ? w polowie XIX wieku. Poza tym w tym czasie opalano drewnem nie weglem.

  14. realista 24.10.2020 16:15

    zgadza się, największy syf w mieście robi ogrzewanie piecami… .. .

  15. drakonos 24.10.2020 16:55

    Aida
    W dzisiejszych czasach potencjalni rodzice mogą wykonać sobie testy na prawdopodobieństwo urodzenia potworka. Znam dużo matek, które mają schorzenia, cukrzyce, wady serca i decydują się na dziecko przenosząc ten syf na dzieci. To jest czysty egoizm. Dziecko musi żyć z chorobą przez całe życie bo matce się marzy dziecko.

    Admin WM
    Może zostawić dziecko w szpitalu, albo w okienku. Do założenia rodziny powinny mieć prawo wyłącznie zdrowe wyselekcjonowane osobniki, nieobciążone genetycznie. Byłoby silne potomstwo, a nie takie chorobliwe osobniki co teraz.

    Zamiast iść w ilość powinniśmy skupić się na jakości genetycznej dzieci tak jak robi się to z zwierzętami. No, ale czego oczekiwać od głupiego narodu. Lepiej przecież mieć 38 milionów chorobliwych klientów niż 5 milionów super obywateli bez wad genetycznych.

  16. realista 24.10.2020 17:16

    a może zamiast robić to, co piszesz (a podejrzewam, że sam nie za bardzo zdajesz sobie sprawę z konsekwencji tegoż), po prostu pozwolić ludziom decydować o własnym życiu, co?… .. .

  17. Aida 24.10.2020 17:30

    Drakonos

    Mogą wykonać badania prenatalne, ciekawe jak długo jeszcze… poza tym, co im po badaniu i wiedzy, jeśli z góry nakazuje się rodzenia chorego dziecka. I co z tego, że można zostawić w szpitalu czy okienku, myślisz że upośledzone dziecko będzie kochane, szczęśliwe, że ktoś je zaadoptuje? Czy rodzenie “potworków” dodaje wartości tej rodzącej, obserwując ból swój, dziecka, rodziców, najbliższych? Mając świadomość, że ta istota jest “warzywem” całkowicie zależnym od pomocy innych.

    Kiedy byłam dzieckiem widywałam starsza panią, która przychodziła do naszej miejscowości, bo tu miała rodzinę. Nie korzystała z autobusu, taksówki, ponieważ pchała przed sobą ogromny bardzo długi leżący wózek inwalidzki ze swoim dorosłym upośledzonym synem, którym opiekowała się w zasadzie sama. Była to ciocia mojej przyjaciółki, więc wiem, że mąż traktował ją i syna okropnie przez te wszystkie lata. Ona pokornie znosiła to wszystko i opiekowała się chorym synem. Ile ta kobieta włożyła wysiłku w opiekę całodobową nad synem, nie jestem sobie nawet w stanie wyobrazić. Chłopak był leżącym “warzywem” wydawał dźwięki i ślinił się. Po dziś dzień mam przed oczami jak idzie z tym wózkiem…
    Ta kobieta była niezwykle odważna, w moich oczach bohaterka, że miała w sobie tyle siły i odwagi. Mam świadomość, że nie każdy jest tak odważny. Nie można zmuszać kobiet do takiego heroizmu. Wychowanie dziecka upośledzonego to ogromne wyrzeczenie i poświęcenie, nie każdego na nie stać. Różni ludzie borykają się z różnymi problemami, choroby psychiczne, problemy finansowe, bagatelizowane…

    Do poczytania: https://ciekawostkihistoryczne.pl/2016/08/30/do-czego-prowadzi-zakaz-aborcji-o-dzieciach-nicolae-ceausescu/

  18. drakonos 24.10.2020 20:39

    realista
    Tylko, że ich decyzja wpływa na kieszenie wszystkich obywateli. Każdy kto ma kiepskie DNA nie powinien mieć dzieci bo obciąża finansowo system zdrowia. Ja ludzi, którzy rodzą świadomie uszkodzone dzieci wsadzałbym do więzienia bo przed planowaniem dziecka powinni zasięgnąć porady lekarza.

    Aida
    Dzisiaj przed planowaniem ciąży możesz iść do lekarza. Lekarz na podstawie twojej historii choroby, wywiadu i reszty badań oceni czy możesz mieć dziecko. Jeżeli możesz mieć dziecko to czy będzie ono z wadami itd. Badania prenatalne to kolejny element i raczej już pozamiatane.

    Czyli jesteś za tym by każda osoba, która nie kocha dziecka mogła je legalnie zabić? Czy zabijanie powinno tyczyć się również niekochających dorosłych i niekochanych zwierząt? Jeżeli ktoś przestanie kochać babcie, albo babcia będzie nieszczęśliwa to należy ją zabić?

  19. realista 24.10.2020 20:49

    co, chciałbyś sterylizować “słabe geny”?

    dziwny argument z “kieszeniami”… niepełnosprawny wymagający opieki rodzica nie wpływa na kieszenie wszystkich obywateli?… okaleczenie psychiczne kobiet nie wpływa na kieszenie wszystkich obywateli?… a nieurodzenie się ciężko niepełnosprawnego dziecka wpływa?

    co ja tu w ogóle czytam :O… .. .

  20. drakonos 24.10.2020 21:00

    Oczywiście, że chciałbym sterylizować słabe osobniki. Mamy 38 milionów obywateli, a na świecie przeludnienie, głód, zanieczyszczenie, degradacja środowiska. Po co 7 miliardów ludzi? Lepiej 5 milionów silnych genetycznie w Polsce, a na świecie max. 1 miliard. Świat będzie lepszy.

    Jak ktoś rodzi dziecko to niech bierze za nie całkowicie odpowiedzielność. To nie sklep zoologiczny że jak coś nam się nie spodoba po zakupie to w razie czego zabijemy.

    Kobiety same się kaleczą psychicznie rodząc takie dzieci. Mogły sobie zrobić badania przed planowaniem dziecka.

  21. realista 24.10.2020 21:04

    ale problem w tym, że właśnie zdelegalizowano aborcję nawet w przypadku ciężkiego uszkodzenia płodu. nie ma możliwości zdecydowania o urodzeniu bądź nie. o czym więc piszesz?… .. .

  22. drakonos 24.10.2020 21:11

    realista
    Czy ty nie rozumiesz, że przed planowaniem zapłodnienia ( czyli przed ciążą, bzykaniem, uprawianiem seksu) można sobie zrobić badania ? Na podstawie tych badań lekarz ocenia na ile istnieje prawdopodobieństwo posiadania potworka. To jest taki wywiad lekarski + badania, profil genetyczny. Lekarz pyta czy w rodzinie występowały jakieś wady itd. Na koniec dostajesz raport ryzyka. Takie badanie kosztuje od 1000 zł do 5000 zł więc naprawdę nie są to duże kwoty.

  23. realista 24.10.2020 21:12

    co ty pieprzysz???
    dobra, już rozumiem. jesteś zwykłym trollem.
    no to żegnam.
    szkoda było tracić czas na rozmowę z tobą… .. .

  24. drakonos 24.10.2020 21:20

    realista
    Sam jesteś troll. Doucz się.
    https://www.genesis.pl/oferta/badania-genetyczne-u-par-planujacych-ciaze/
    Również żegnam. Z prymitywem nie będę rozmawiał.

  25. Aida 24.10.2020 21:28

    Badania genetyczne robi się w uzasadnionych przypadkach, a nie tak sobie według własnego widzimisię, ale jak masz kasy jak lodu to rób, nikt ci nie zabroni, przecież to zarobek dla medyków.
    Nie łapię twojego punktu widzenia. Coś piszesz o rodzeniu dzieci chorych z wadami, później piszesz o testach genetycznych….?

    “Oczywiście, że chciałbym sterylizować słabe osobniki. ……Świat będzie lepszy.”
    Z takimi odrażającymi osobnikami o zapędach eugenicznych jak ty, na pewno…

  26. Admin WM 24.10.2020 21:47

    @drakonos

    To tak nie działa. Być może niektórym rodzicom rodzą się tylko kaleki, ale to rzadkość, bo najczęściej zdarza się, że ci sami rodzice mają zdrowe i chore dzieci. W przypadku osób już mających problemy genetyczne jest oczywiste, że ich dzieci je odziedziczą, ale nie da się przewidzieć na 100% przed spłodzeniem ich przez zdrowych rodziców, czy będą zdrowe czy nie. Można obliczyć prawdopodobieństwo, np. że na 90% będzie zdrowe, ale i tak ostatecznie może się okazać ostatecznie, że do głosu doszło pozostałe 10%.

    Podobnie jest w świecie zwierząt te same samiczki rodzą zdrowe i chore potomstwo. Jak rodzą chore, porzucają na pastwę innych zwierząt, albo… zagryzają. Brutalne, ale tak jest w świecie przyrody. Ludzie mają tę przewagę nad zwierzętami, że mogą to przewidzieć na wczesnym etapie ciąży.

    Problemem jest język propagandowy obu stron sporu. Z jednej strony przesadna dehumanizacja i odczłowieczanie płodów zrównywaniem ich z pasożytami i częścią ciała kobiety, którą można wyciąć jak wyrostek robaczkowy, z drugiej strony przesadne uczłowieczenie, czyli zrównywanie kalekich płodów z narodzonymi, inteligentnymi, zdrowymi dziećmi, które potrafią mówić i błagać „nie zabijaj mnie”. Jedni i drudzy żonglują nieuczciwie emocjami z powodów światopoglądowych. Uważam, że nie powinno się naruszać wykutego w ciężkich dyskusjach kompromisu (który nie zadowala żadnej ze stron), bo teraz zacznie się walka obu stron, a władza się śmieje i wprowadza spokojnie NWO.

  27. rici 24.10.2020 21:50

    Mialem kiedys znajoma nawiasem mowiac pielegniarke, straszna katoliczke, to bylo jeszcze w latach 80-tych. Wyszla za maz majac okolo 32 lata, oczywiscie dziewica. Gdy zaszla w ciaze nie robila zadnych badan prenatalnych, przeciez ona katoliczka musi urodzic. Bedac w 7 miesiacu czula sie coraz gorzej. Chodzila do pracy i zaslabla, wiec wzieli ja zaraz na badania, i okazalo sie ze plod od miesiaca czasu jest juz martwy, i jeszcze kilka dni i ona by tez taka byla.

  28. realista 24.10.2020 22:02

    cyt.:”Doucz się.”

    nie chodzi o istnienie badań, chodzi o bezeceństwa, jakie wygadujesz… .. .

  29. rici 24.10.2020 23:12

    Tak do katolikow sw. Augustyn , bac co bac ojciec kosciola uwazal ze plod staje sie czlowiekiem gdy sie uksztaltuje na ksztalt czlowieka. A poza tym uwazal ze kobieta nie jest czlowiekiem. Zreszta uznanie przez kosciol katolicki ze kobieta ma dusze nastapilo duzu,duzo pozniej.

  30. janpol 25.10.2020 01:42

    “…Proszę nie mieć pretensji do Pis, czy TK, że przepisy prawa nie są zgodne z konstytucją. PIS nie opracowywał konstytucji tylko komuniści…” Nooo! Nareszcie ktoś to zauważył. Ja mówię i pisze o tym od dyskusji w rożnych środowiska od czasów PRZED uchwaleniem tej konstytucji. Ale do PiSu należy mieć słuszne pretensje, bo mając władzę mogliby podjąć przynajmniej próbę jej zmiany a potem tłumaczyć społeczeństwu dlaczego rożne ustawy są chrome a nie “jechać po bandzie” i uchwalać różne buble prawne, które następna ekipa zmieni i to zapewne w trybie pilnym. Powtarzam po raz kolejny, może wreszcie trafi: najpierw zmiana konstytucji na taką, która wyznacza JEDNEGO i nadrzędnego suwerena jakim jest “My Naród, wszyscy Obywatele Rzeczypospolitej” a potem dopiero zmieniać TK, TS, Sądy, rządy, kodeksy, ustawy itd.

  31. Fenix 25.10.2020 07:46

    @janpol ” My Naród to kto ? My to władza wybrana ,i naród poddanych ? Płacone podatki , myto do sprawowania władzy!
    Jedność to “JA” każdy z ludzi jest przedstawicielem Ja! Jestem jednym z wielu Ja , przedstawicielem suwerena. Godny głos ludzi w ” Ja” zgody suwerena , jawi się z wolnej woli suwerena , tak stanowimy; jedno prawo nasze wybrane. Czym mniej praw,tym więcej wolności w życiu ludzi !

  32. drakonos 25.10.2020 08:30

    janpol
    Ty lepiej proś, żeby nikt nie zmieniał konstytucji. Jak Pis, Po i cała reszta zacznie zmieniać konstytucje to już będzie koniec resztek wolności, a obywatel zostanie totalnie zeszmacony.

    Żadna zmiana konstytucji. Wywalczyć wolność można tylko bronią, albo organizując przewrót, a nie liczyć, że ktoś zmieni prawo.

  33. Aida 25.10.2020 10:07

    TK wskazał, że ustawodawca powinien dostosować prawo do wyroku, biorąc pod uwagę niezmiernie trudną sytuację matek, winien ustanowić dla nich realną pomoc. Nie może obciążać wychowaniem ciężko chorego dziecka tylko rodziców.

    Tymczasem państwo polskie się na nich wypnie.

    Otworzyli puszkę pandory, a teraz odwracają kota ogonem, zwłaszcza konfederaci. Skutki już są: Szpital Bielański zaleca wstrzymanie aborcji z powodu ciężkich wad płodu

  34. janpol 26.10.2020 01:31

    Toż przecież wyraźnie pisze o jaka konstytucję mi chodzi (i powinno, moim zdaniem, chodzić i innym). Proponowane m.in. przez PiS zmiany od zawsze nazywam po imieniu, czyli, że jest to “polerowanie g..wna” a polerowane g..wno, pozostanie g..wnem, pomimo wypolerowania.

  35. Aida 26.10.2020 10:51

    JKM radzi, możesz sprzedać chore dziecko, ten to ma idiotyczne, nie przystające do polskich realiów pomysły.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.