Będzie druga tura wyborów prezydenckich

Opublikowano: 29.06.2020 | Kategorie: Polityka, Prawo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 728

Jedno jest pewne – te wybory przejdą do historii jako starcie, które wywołało powszechną mobilizację społeczną. Frekwencja wyniosła 62 proc. Wyniki pierwszej tury nie stanowią jednak szczególnej niespodzianki.

Andrzej Duda zdobył najwięcej głosów podczas pierwszej tury wyborów prezydenckich w Polsce. Na polityka obozu władzy zagłosowało 41,8 proc. uczestników elekcji. Drugie miejsce, zgodnie z przewidywaniami zajął prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Na kandydata Koalicji Obywatelskiej zagłosowało 30,4 proc. osób, które poszły dziś do urn.

Przegranym tej rywalizacji jest z pewnością Szymon Hołownia, który do momentu, gdy do wyścigu włączył się Trzaskowski, był faworytem do zajęcia drugiego miejsca, a sondaże dawały mu spore szanse na pokonanie Andrzeja Dudy w drugiej turze. Hołownia, jak się okazało był dla wielu wyborców antypisowskich kandydatem rezerwowym, w obliczu kompromitującej kampanii i beznadziejnych notowań Małgorzaty Kidawy-Błońskiej. Dziś Hołownia zajął trzecie miejsce z wynikiem 13,3 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się kandydat ekstremistycznej prawicy. Zwolennik religijnego autorytaryzmu i dzikiego wolnego rynku Krzysztof Bosak zgromadził 7,4 proc. głosów.

Piątą lokatę zajął Robert Biedroń. Wynik jest 2,9 proc. jest ponad trzykrotnie gorszy od rezultatu wyborczego Lewicy z ostatnich wyborów parlamentarnych. Na wieczorze wyborczym Biedroń zadeklarował gotowość do współpracy z najsilniejszym kandydatów, który jest za Polska demokratyczną.

Ostatnia lokata i katastrofalny wynik (2,6 proc.) Władysława Kosiniaka-Kamysza jest wielkim rozczarowaniem dla PSL – partii, która po dobrym wyniku w wyborach parlamentarnych wierzyła w powtórzenie sukcesu w starciu o Belweder, czego gwarantem miał być młody i dobrze odbierany wśród liberalnego elektoratu kandydat. Kamysz w drugiej części kampanii stracił jednak sporo na rzecz Trzaskowskiego i Hołowni.

Druga tura wyborów prezydenckich odbędzie się 12 lipca.

Autorstwo: Piotr Nowak
Źródło: Strajk.eu


TAGI:

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

33 komentarze

  1. Admin WM 29.06.2020 09:42

    Obaj kandydaci nachalnie faworyzowani i promowani w mediach popierają Nowy Porządek Świata. Nic się nie zmieni. W drugiej turze można albo zagłosować na mniejsze zło, albo olać wybory.

  2. cacor 29.06.2020 12:02

    Tutaj zgodzę się z adminem. Dwaj faworyzowani w mendiach kandydaci – tak jakby już wcześniej odbyła się pierwsza tura.
    Niestety w drugiej części wypowiedzi już się nie zgadzam, gdyż żaden z nich nie reprezentuje mniejszego zła – oba wybory są fatalne w skutkach dla Polski.
    Olać wyborów nie można, ale można skreślić dwa krzyżyki, dając wyraz swojego niezadowolenia i brak poparcia żadnego z kandydatów.

  3. Szwęda 29.06.2020 13:49

    2 tura to już nie będą żadne wybory, bo czy jeden czy drugi to i tak głosuje się praktycznie na to samo g…o, więc jest to raczej rodzaj pogwałcenia sensu wyborów.

  4. realista 29.06.2020 13:54

    cyt.:”Współczuć myślącym, którzy nie mają możliwości ucieczki.”

    na szczęście jest ich mniejszość… .. .

  5. lcoyote 29.06.2020 14:59
  6. poray 29.06.2020 15:25

    no to wtopa
    Nie chodzi mi tu jednak o to kto wygrał czy przegrał, lecz o złożenie wysokiej frekwencji z ilością głosów oddanych na reprezentantów partii antypolskich, antyspołecznych, reprezentujących interesy innych państw i ponadnarodowych instytucji. Ugrupowania te są pokłosiem “układu pomagdalenkowego”. Na przedstawicieli tego układu zagłosowała większość Polaków (ponad 55%). Z zestawienia tego wynika, że ponad połowa Polaków nie ma podstaw świadomości politycznej oraz podstaw wiedzy historycznej dotyczących ostatnich 30 lat dziejów Polski.
    W normalnej demokracji, tzn. nie demokracji pośredniej, parlamentarnej, z jaką mamy do czynienia obecnie, lecz w przypadku demokracji bezpośredniej, gdy każdy może decydować o losie kraju (a nie oddawać swój głos by decydowali za niego inni) – osoby pozbawione świadomości historycznej i politycznej zostałyby albo dedukowane, bądź odsunięte o możliwości decydowania ze względu na szkodliwość własnej ignorancji na życie ogółu. Żyjemy jednak w świecie w którym za sprawą marketingu, w tym marketingu politycznego i public relations świadomość i wiedza została zastąpiona wizerunkami, stereotypami i sloganami.
    Nic dodać nic ując, współcześni Polacy nie dorośli do suwerenności i samodecydowania, co doskonale zilustrowały wyniki wyborów prezydenckich.
    Niemniej oniemiałem nieco, ponieważ dotąd (mając na uwadze wyniki wyborów) ilość Polaków pozbawionych świadomości historycznej, politycznej i społecznej oceniałem na 40%. Jest gorzej niż myślałem…

  7. Dawid 29.06.2020 19:01

    W moim odczuciu też dramat, większość Polaków jest naprawdę tępa. Nie mam już na kogo głosować, ale pójdę i oddam swój głos na Trzaskowskiego tylko po to by się tam żarli między sobą.

  8. MasaKalambura 29.06.2020 20:06

    Dokładnie dlatego, jak pisze Dawid, głosowanie wbrew pozorom ma wielki sens.

    Mamy bowiem w perspektywie poważne turbulencje nadchodzące już w krótce. Kryzys finansowy. Możliwe ze wojna. Wiele wyzwań i potrzeba szybkiej reakcji rzadu i aparatu państwa, aby na tej pełnej pułapek drodze Polska jakoś wymanewrowała.

    Jak za pandemii.

    Jak wybierzemy tego pajaca T, to mimo zapewnień tego kłamcy, czeka nas pełna blokada decyzyjna, szarpanina i przegrana na każdym kroku.
    Jak wybierzemy D, pewnie dalej czeka nas przaśna polityka, ale ludzi wierzących w Polskę. I w to, ze można lepiej. Starających się po swojemu. Ale lepsze to niż paraliż.

    A to pewne jest jak lichwiarz pragnący zwrotu długu, kiedy wybierzemy T.

  9. realista 29.06.2020 20:23

    to już wolę tę blokadę… .. .

  10. MasaKalambura 29.06.2020 21:08

    Nie zaskoczyłeś mnie

    Tu gdzie teraz jestem w Lemingradzie to popularne podejście.

  11. realista 29.06.2020 21:33

    no oczywiście nie mogłeś się oprzeć by wykorzystać szansę sprawienia wrażenia, że ty jesteś ten mądry i światły, a ja ten głupi wśród reszty głupich i zmanipulowanych…

    nie zaskoczyłeś mnie tym.

    najśmieszniejsze jest, że na dudę głosowały w miażdżącej większości stare dziadki, co ledwo na to głosowanie po mszy doszły, ludzie ze słabym wykształceniem i z wiosek… ale ci oczywiście nie są z Lemingradu… ależ skąd… :DDD

    pis czuje się bezkarny, przechwycił wszystko, w nieskrępowany sposób kręci swoje wałki i na swój sposób liże tyłki swoim panom… ale według “mądrych” kryzys (czy to finansowy czy demograficzny), wojna czy pandemia – pis tak jest profesjonalny, że doskonale wymanewruje przaśnie w Polskę wierząc… a przecież każdy widział jak sobie pis bez szarpaniny radzi z ustawami, choćby i noc zapadła…

    Masa, tracę do ciebie resztki sympatii za takie brednie, przewyższające nawet te religijne… .. .

  12. MasaKalambura 29.06.2020 22:21

    Może dałeś się ponieść jakiemuś niejasnemu przeczuciu, ze mi zależy na twoim podziwie.

    Duda wygrał wśród wyborców powyżej 40 roku życia. Najbardziej doświadczonych i rozeznających się w świecie polityki i świecie rozumianym najszerzej.

    Trzaskowski to wybór dzieci we mgle. Ulegających jawnym kłamcom.

  13. realista 29.06.2020 22:34

    spodziewam się jednak, że nie jesteś tak niemądry, żeby po cichu liczyć na jakikolwiek mój podziw, zważywszy na treść komentarzy, jakie do ciebie kieruję. po co więc takie nieśmieszne sugestie?

    możesz sobie ściemniać o 40-latkach tak doświadczonych politycznie, ale ja po prostu byłem przy tym, jak rzesze starców po mszy grzecznie wrzucały do urn głosy na pana D… więc sobie daruj ściemę, tak?… .. .

  14. Maximov 29.06.2020 23:07

    Moim zdaniem jedynym wyjściem jest rewolucja i siłowe odsunięcie od władzy obecnych polityków.
    Oni sami władzy nie oddadzą.
    Później mozolne uchwalanie nowej konstytucji i tworzenie praktycznie od podstaw nowego systemu prawnego.
    Bazowanie na starym jest już niemożliwe w związku z PiSowskimi wynaturzeniami prawnymi.
    Trzeba koniecznie odejść od obecnego systemu politycznego i przejście na demokrację bezpośrednią bez powszechnego prawa głosu.

  15. MasaKalambura 29.06.2020 23:17

    Daruje sobie. A jakże. Przy czym daruj sobie osobiste wycieczki o twoich sympatiach co niby maleją. Takie manipulacje to na inne dzieci we mgle może zadziałają. Nie na mnie.

    O zwycięstwie Dudy pośród grupy 40+ mówiły wczorajsze statystyki. Dzisiejszych jeszcze nie sprawdzałem. Daj chwilę.

  16. realista 29.06.2020 23:19

    z tą sympatią to taki wiesz… eufemizm… .. .

  17. MasaKalambura 29.06.2020 23:20

    Przecież piszę. Manipulacja

    Co rusz udowadniasz swoją pogardę. Eufemizm, cynizm, poczucie wyższości. Typowe

  18. realista 29.06.2020 23:21

    raczej grzeczność i regulamin WM… i bardziej to drugie, jak mam być szczery… .. .

  19. MasaKalambura 29.06.2020 23:45

    Całe szczęście, że jest tu regulamin. Wrodzona i wyuczona grzeczność to dzisiaj rzadkość, liczyć na nią dzisiaj to szaleństwo.

  20. realista 30.06.2020 00:57

    otóż to…
    poza tym na grzeczność trzeba sobie jednak jakoś tam zasłużyć… .. .

  21. MasaKalambura 30.06.2020 06:38

    Raczej na niegrzeczność.
    Grzeczność to tryb domyślny. W dodatku za każdym razem.
    Niegrzeczność to tryb wyjątkowy, uwarunkowany i chwilowy.

  22. realista 30.06.2020 09:07

    właśnie. no to teraz przemyśl ostatnie komentarze… .. .

  23. MasaKalambura 30.06.2020 13:15

    Przemyślałem.
    Wygląda na to, że jeśli w czymś mnie nie zaskoczysz, to mówiąc o tym, obrażam cię i wywyższam się.

    No strasznie mi przykro.
    Tu w Lemingradzie… .. .

  24. realista 30.06.2020 13:45

    czyżbym przecenił twoją inteligencję? :(… .. .

    (PS. wyłączam się, bo piszemy nie na temat)

  25. MasaKalambura 30.06.2020 15:11

    Znowu wycieczka osobista. Masz rację, lepiej zrobisz kończąc.

  26. realista 30.06.2020 15:46

    powiedział ten, co sam zaczął od “Lemingradu”. 😀
    a potem dodał pod moim adresem “Co rusz udowadniasz swoją pogardę. Eufemizm, cynizm, poczucie wyższości. Typowe” określając jednocześnie ludzi głosujących inaczej niż on “dziećmi we mgle ulegających jawnym kłamcom”, siebie natomiast jednym z “najbardziej doświadczonych i rozeznających się w świecie polityki i świecie rozumianym najszerzej”… :DDD
    to się chyba nazywa hipokryzja…

    powtórzę jeszcze raz, dlaczego “Długopis” nie powinien zostać prezydentem:
    “pis czuje się bezkarny, przechwycił wszystko, w nieskrępowany sposób kręci swoje wałki i na swój sposób liże tyłki swoim panom… ale według “mądrych” kryzys (czy to finansowy czy demograficzny), wojna czy pandemia – pis tak jest profesjonalny, że doskonale wymanewruje przaśnie w Polskę wierząc… a przecież każdy widział jak sobie pis bez szarpaniny radzi z ustawami, choćby i noc zapadła…”… .. .

  27. MasaKalambura 30.06.2020 17:39

    A co ma Lemingrad (nazwa stolicy Trzaskowskiego wymyślona przez zdaje się Ziemkiewicza) do ciebie? Też jesteś ze stolycy (ja nie jestem, tylko bywam) ? Nie wiedziałem. Stwierdziłem w taki sposób tylko fakt, że w stolycy wygrał Trzask, z dokładnie takim jak ty mottem politycznym – a niech im wszystkim stanie.

    Ale oczywiście musiałeś to wziąć do siebie, bo lemingiem nie jesteś. Cóż, ja tego nie powiedziałem. Zrobiłeś to sam zbyt nerwową reakcją.

    Dzieci we mgle to szpila za durnych staruchów. Co to niby nic pojęcia o życiu nie mają. Broniłem nie tylko siebie ale wszystkich ludzi starszych, co nie są za Trzaskowskim. Który najpierw okrada ich z ich emerytur karząc im pracować o kilka lat dłużej, po czym kłamie że za tym głosował, kłamie że nie był wtedy posłem, po czym najwyraźniej znów kłamie, że tego więcej nie zrobi. Pewnie tak samo jak Tusk, co kłamał, że do władz UE się nie wybiera, po czym to zrobił, szczególnie, że Trzask Warszawiakom też obiecał prezydenturę miasta odsłużyć wiernie. Albo może przypomnijmy kilka innych kłamstw w stylu nie podniosę podatków dzisiaj Trzask, wczoraj Tusk, po czym podniósł VAT. A może to z podniesieniem kwoty wolnej od podatków. Jak był w sejmie to jakoś tego nie zrobił. A może to ze zwolnieniem emerytów z podatków, noż w mordkę misia, wierzy w to chyba tylko skończony naiwny. Albo kompletny ignorant fucktów. A niech im wszystkim stanie!

    “pis czuje się bezkarny, przechwycił wszystko, w nieskrępowany sposób kręci swoje wałki i na swój sposób liże tyłki swoim panom” no to rzeczywiście argument za Trzaskowskim. PO z tym pajacem na czele zrobiła dokładnie to samo. Ich długopis Bronio zawetował połowę tego co zawetował Dudzio, ale tego żaden nie pamięta. Czy przejęty w 120% (bo na zapas) Trybunał Konstytucyjny, który stwierdził niezgodność okradania emerytów z ich 150mld PLN z Konstytucją przez POPSL, ale nie zgłosił sprzeciwu. Pro PO-litiko Bono. Politycy z potylicy.

    Z lizaniem żopy panom proszę cię nie przesadzaj. Duda całuje tyłek Trumpa. Trzask będzie lizał pupę Merkel, Sarkoziego, komisarzom UE, a jak trzeba to do Moskwy pojedzie. Co gorsza mamy 100% pewności, że w przeciwieństwie do PiS, który przy swej nieporadności działa dla obywateli, koleżkowcy Trzaskowskiego załatwiać będą wyłącznie swoje własne partykularne i partyjne interesy (jak robią to już dziś w Warszawie) ze szkodą dla Polski (pamiętne głosowanie za sankcjami dla własnego kraju w Parlamencie Europejskim przez kolegów z koalicji targowickiej). Albo doprowadzą do upadłości i sprzedadzą za bezcen kolejne polskie koncerny. Ciech, elektrownie, ciepłownie, autobusy w Warszawie zagranica za bezcen dostała. W ostatniej chwili Lasy Polskie (447 wg PO), KGHM czy LOT nie padły. A miały… Jeszcze szpitale oddajmy, laboratoria zamknijmy…

    ch.. d.. i kamieni kupa. Trzaskowski 2020

    … i niech im wszystkim stanie …

  28. realista 30.06.2020 22:27

    no tak, ale obecnych przekrętów to ty nie widzisz…
    choćby sytuacje sprzed miesiąca… drukowanie kart, zamawianie maseczek bez atestu i inne mierzeje wiślane… tu już układów nie ma pewnie…
    a czarne jest białe… .. .

  29. MasaKalambura 30.06.2020 22:51

    Widzę, owszem. Jednak czarność tego nawet nie zbliża się wartością ciemności poprzedników i tego ich tłumacza poligloty.

  30. realista 30.06.2020 23:10

    aha… .. .

  31. janpol 01.07.2020 01:47

    Jak dla mnie jest to jednak niespodzianka. To w zasadzie było jasne od początku, że to będzie plebiscyt PiS/antyPiS, w którym nie brałem udziału i tradycyjnie głosowałem “na wszystkich” (jak w większości głosowań zresztą z wyjątkiem kiedy trzeba było wybrać miedzy populistą L. Kaczyńskim i libertarianinem D.Tuskiem czy populistą L.Wałęsą a libertarianinem (i to na dodatek jednak obcym!) S.Tymińskim gdzie głosowałem na “mniejsze zło” czyli populistów, czy w wyborach do sejmu prl – bis kiedy miał szansę (i ją 3x wykorzystał) wejść do parlamentu “mój kandydat” czyli Radosław Gawlik, co oczywiście już dawno się skończyło, wiec od tej pory zawsze głosowałem “na wszystkich”) a na dodatek PiS ten plebiscyt PRZEGRAŁ (i to z kretesem, sąd panika i można spodziewać się faktycznie różnych ciekawych scenariuszy)!!! Ale zastanawia mnie ta dyskusja. Skąd ta głupota, że kandydaci się nie różnią? Różnią i to BARDZO!!! Niestety znowu mamy wybór miedzy libertarianinem (a na dodatek “ewropejczykiem” RK Trzaskowskim) i jednak populistą (A Dudą), więc znowu będę musiał się zastanowić, bo jednak populista to naprawdę “mniejsze zło” dla Polski. Też trzeba wziąć pod uwagę jednak, że jak będzie frekwencja podobna jak w I turze to oczywiście PiS znowu ten plebiscyt PRZEGRA!!! Nie widzę innej możliwości. PiS ma szansę TYLKO wtedy jak elektorat S Hołowni, K Bosaka, R Biedronia, WM Kosiniaka-Kamysza i pozostałych zostanie w PONAD 50% w domu na co chyba nie można liczyć.

  32. Szwęda 01.07.2020 15:05

    Spierajcie się może o coś innego, bo o to nie ma najmniejszego sensu – strata czasu i intelektualnej energii. Te pseudowybory nie mają żadnego znaczenia i nie ma żadnego znaczenia kto i kiedy zostanie prezydentem podległego państwa z polskojęzycznym niepolskim rządem. Najpierw Polska musi odzyskać niepodległość i to niestety nie uda się na drodze pokojowej i na drodze fałszowanych wyborów – potem musi powstać rząd prawdziwie polski złożony z Polaków, rząd dla Polaków i wtedy może znowu jakikolwiek sens będzie miała demokracja (najlepiej już bezpośrednia).

  33. janpol 02.07.2020 02:55

    Niestety mają, mniejszą niż się niektórym wydaje ale mają. Jak chcemy mieć więcej “ewropy” i “libertariańskiej gospodarki” i “wolnego rynku” (ile razy mam pisać, że tu nasi “biuznesmeni” (działający jeszcze zbyt często wg wzoru: “zgarniaj kasę i s….dalamy”) nie szybko dorosną do tych z Niemiec, Holandii, a nawet Włoch czy Hiszpanii i stąd te wszystkie “niespodzianki” np. “UNI dajom kaskę” na to czy na tamto do prl – bis a Niemcy ją zgarniają, ale tak będzie jak libertarianie znowu wrócą do rządów!!!) dalszej “akumulacji kapiału” w rękach “krewnych i znajomych” królika to głosujmy na Trzaskowskiego a jak chcemy dalszej stagnacji (i ew. liczenia na to, że jednak wyborcy W KOŃCU jakoś-tam zmądrzeją) i polityki jednak jakoś-tam prosocjalnej to głosujmy na Dudę.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.