„Gazeta Wyborcza” oskarża Trybunał Konstytucyjny

Opublikowano: 21.10.2017 | Kategorie: Prawo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 368

Bardzo poważne oskarżenia wysunęła pod adresem sędziów TK jedna z najbardziej wpływowych gazet w Polsce.

W artykule „Kto rządzi Trybunałem Konstytucyjnym”, dziennik przedstawił wyniki swojego wielomiesięcznego dziennikarskiego śledztwa. Wynikać ma z niego, że akcja przejęcia Trybunału Konstytucyjnego przez sędziów związanych z PiS to operacja służb specjalnych III RP. Gazeta stawia tezę, że obecna przewodnicząca TK, Julia Przyłębska oraz jej małżonek, obecny ambasador Polski w Niemczech byli związani z Mariuszem Muszyńskim poprzez współpracę z UOP, a potem Agencję Wywiadu. Mariusz Muszyński, obecny wiceprezes Trybunału konstytucyjnego, jako oficer wywiadu kontrolował Andrzeja Przyłębskiego, zarejestrował go jako kontakt operacyjny, a jego żonę jako tzw. zabezpieczenie.

„Gazeta Wyborcza” jest zdania, że bliska współpraca w Trybunale Konstytucyjnym tych trzech osób jest wynikiem ich powiązań w tajnych służbach. Dziennik zadał pytania zainteresowanym i instytucjom, czy wersja, jaką przedstawia, jest zgodna z prawdą. Odpowiedział jak na razie jedynie ambasador Przyłębski, grożąc gazecie sądem w przypadku dalszych pytań.

„Gazeta Wyborcza” jest zbyt poważnym medium, by nie zdawać sobie sprawy, jak ważne treści niesie jej artykuł. Gdyby potwierdziły się ustalenia gazety, byłby to niebywały skandal w najnowszej historii Polski, kompromitacja Trybunału Konstytucyjnego, służb specjalnych i państwa jako całości. Gdyby okazało się, że gazeta się myli lub pisze nieprawdę, byłby to skandal równie duży, ponieważ świadczyłby o próbie wpływania na politykę przez opozycyjne media sposobami, nie do zaakceptowania w demokratycznym państwie. Trzeba czekać, jak zakończy się ta sprawa.

Autorstwo: MW
Na podstawie: Wyborcza.pl
Źródło: Strajk.eu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Zostań pierwszą osobą, która oceni ten wpis!
Loading...

TAGI: , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

1
Dodaj komentarz

Chcesz skomentować? Zaloguj się!
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
maciek
Użytkownik

Od czasu kiedy “gazeta” uruchomiła kampanię “nam nie jest wszystko jedno”, która miała ratować wiarygodność redakcji i wydawcy zaliczają same wpadki, narażając się w najłagodniejszej ocenie na groteskowość. Nie wdając się w przyczynę upadku lepiej zadać pytanie czy po 15 latach wzięli się do pracy?