Nie o taką Polskę walczyliśmy!

Opublikowano: 19.02.2014 | Kategorie: Polityka, Publicystyka

Liczba wyświetleń: 720

DO PRZEMYŚLENIA…

Do napisania tych słów skłoniła mnie sytuacja, jaka panuje obecnie w naszym kraju. Nie mogę już bezczynnie przyglądać się temu, co dzieje się z naszym państwem. Brałem udział w strajkach w 1980 roku, gdy powstawała Solidarność. W 1989 roku byliśmy pełni wiary, że na zawsze pozbywamy się zbrodniczego systemu komunistycznego, że Polska w szybkim tempie będzie się rozwijać, a my powoli poziomem życia będziemy doganiać w rozwoju bogate kraje zachodu. Przypomnijmy sobie ile nadziei i optymizmu było w nas w 1980 roku, a potem w 1989 roku. Liczyliśmy na to, że po zwycięstwie nad komuną, będziemy budować nową, sprawiedliwą i uczciwą Polskę. Niestety elity układu panującego po dzień dzisiejszy, rozkradły i rozsprzedały majątek narodowy za bezcen, na który pracowało wiele pokoleń Polaków. Winni tego rabunku dzisiaj zajmują ważne stanowiska w Polsce i w Unii Europejskiej. Po ponad dwudziestu latach można powiedzieć, że nasz rozwój i związane z nim lepsze życie, rozbiło się w starciu z tym układem. Zostaliśmy perfidnie oszukani, do dzisiaj jesteśmy okłamywani i oszukiwani.

Intuicja podpowiada mi, że musimy wreszcie jakoś zareagować na te patologie, które niszczą nasze społeczeństwo i nasz kraj. Czekanie i bezczynność jest akceptacją tego, co obecnie dzieje się w naszej Ojczyźnie. Patologiczny, mafijny układ niszczy Polskę i społeczeństwo. Nie możemy czekać do wyborów w 2015 roku. Polski i nas obywateli już na to nie stać, musimy już teraz pozbyć się ludzi, których jedynym interesem jest nielegalne tworzenie wielkich fortun. Jeżeli nastąpią jakieś zmiany, będą to zmiany pozorowane, ponieważ ludzie, których trzeba wykluczyć z życia politycznego, pozostaną i będą przeszkadzać w budowaniu nowego uczciwego państwa. Nie wierzmy w obietnice, które składa nam rząd Donalda Tuska. Oni nie zrobią nic dla poprawy naszego życia, może być tylko gorzej. Chronią układ, który bogaci się kosztem coraz biedniejszego społeczeństwa.

CZY TO MOŻLIWE?

Stawiam tezę, że komuna w przemyślany sposób stworzyła sobie niby partię opozycyjną KLD w 1991 roku. Partia ta była finansowana przez ludzi wywodzących się z mrocznych czasów komunizmu. Dzięki wsparciu komunistów od razu weszli do sejmu, co wcale nie było prostą sprawą. Jestem przekonany, że komuniści hodowali sobie taką partię, aby w razie utraty wpływów, partia ta chroniła ich przed rozliczeniem i gniewem Narodu. Świadczy o tym dużo faktów. To m.in. Donald Tusk obalał rząd premiera Olszewskiego. W 2005 roku PO nie podjęło się współpracy z PiS, aby naprawiać trudną sytuację panującą w Polsce. Od razu przypuścili frontalny atak na PiS co udało im się przy współpracy z mediami i postkomuną. Zamiast budować nową Polskę, torpedowali wszystkie poczynania PiS,ta walka trwa do dzisiaj.

CZAS NA KOLEJNY ZRYW…

Nadszedł najwyższy czas, aby Naród się przebudził z letargu i bezsilności. Dokonaliśmy rzeczy wielkich i nie mówmy, że nic nie da się zrobić, bo to nie jest prawda. Obaliliśmy komunizm i powinniśmy jeszcze raz podnieść czoło i zawalczyć o naszą lepszą przyszłość. Zróbmy to teraz, dla nas, naszych dzieci i następnych pokoleń. Im wcześniej zatrzymamy ten obłęd, będzie więcej do uratowania, myślę, że jeszcze nie wszystko stracone, zmiany są konieczne. Strajk generalny jest ważnym narzędziem w naszych rękach. Przejmijmy odpowiedzialność za kraj, zorganizujmy strajk generalny i powołajmy do życia nową Solidarność, dzięki której odsuniemy od władzy, panujące ponad dwadzieścia lat układy postkomunistów i zdrajców z Solidarności, które niszczą nasz kraj. Myślę, że w tej chwili, to jest jedyna metoda pozbycia się i rozliczenia tych ludzi. Musimy zrobić to czego nie zrobiliśmy w 1989 roku.

MUSIMY ZROBIĆ TO, CZEGO NIE ZROBILIŚMY W 1989 ROKU

Wtedy zostaliśmy zdradzeni,ale spróbujmy to wszystko teraz naprawić, teraz jest najlepsza pora, aby to zrobić. Jak tego nie zrobimy,następne pokolenia nam tego nie wybaczą. Jeżeli poważnie mamy mówić o przyszłości Polski,to tylko wtedy, kiedy odsuniemy panujące układy na zawsze ze stanowisk publicznych. Musimy wybrać taką władzę, która pozwoli naprawiać nasz zrujnowany kraj. Trzeba stworzyć jakiś mechanizm dzięki któremu, każdego roku będziemy rozliczać rządzących, z tego co zrobili i z czego się nie wywiązali. Należy stworzyć ruch obywatelski, który będzie patrzył na ręce władzy od najniższego szczebla, będzie kontrolował zawierane kontrakty, pilnował jakości wykonywanych kontraktów. Negatywnym przykładem jest budowa naszych dróg, które krótko po remoncie zaczynają się kruszyć i rozpadać. Wygląda na to, że ktoś wziął w łapę, a wykonawca może robić byle jak, bo nie jest rozliczany przez urzędników. Urzędy na szczeblu państwowym, wojewódzkim i powiatowym nie działają na rzecz obywateli. Toczy się walka Państwa z obywatelem, w której to my jesteśmy przegranymi.

TOCZY SIĘ WALKA PAŃSTWA Z OBYWATELEM, W KTÓREJ TO MY JESTEŚMY PRZEGRANYMI

Każdy urzędnik musi odpowiadać za decyzje, które podejmuje, nawet pod rygorem utraty własnego majątku. Wszelkie przejawy korupcji muszą być pokazowo rozliczane. Jeżeli damy radę temu mafijnemu systemowi, będzie możliwość powrotu do kraju naszych dzieci z emigracji. Myślę, że chętnie by wrócili, ale nie do takiego Państwa, które mamy obecnie. Nie mogę w to uwierzyć, że garstka ludzi mogła tak zniewolić Naród, który zasłużył sobie na lepsze życie i traktowanie. Przez te wszystkie lata przechodziliśmy różne afery u szczytów władzy i nie tylko, na niższych szczeblach władzy, także obowiązują układy towarzysko-biznesowe. Premier Donald Tusk miał wypalać gorącym żelazem, wszelkie przejawy korupcji, a za ich rządów korupcja sięgnęła szczytów, afera goni aferę. Wszyscy to widzimy, jest przyzwolenie rządzących na takie patologie. Sądy podobno niezawisłe, w dużym stopniu są dyspozycyjne i uległe panującej Platformie ( sędzia Milewski dyspozycyjny na telefon). Stworzyli kraj cwaniaków złodziei i aferzystów, którzy bogacą się kosztem bezbronnego społeczeństwa. Dobrym przykładem jest afera Amber Gold, gdzie pod osłoną prominentnych polityków Platformy Obywatelskiej i za przyzwoleniem organów tego Państwa, ograbiono z pieniędzy tysiące obywateli, na kwotę ponad sześciuset milionów złotych!!!.

Nam odmawia się podstawowych praw, nie mamy warunków do godnego i spokojnego życia. Wielu z nas nie ma podstawowych środków do życia. Prawie wszystkie słowa premiera Tuska nie mają żadnej wartości. Ciągle słyszymy z ust rządzących, że coś trzeba zrobić, uporządkować. Dlaczego premier nie mówi, co dobrego już zrobili dla gospodarki i dla obywateli,co uporządkowali w naszym Państwie. Prawie wszystkie obietnice, które Platforma składała i niosła na sztandarach przed wyborami legły w gruzach. Doskonale pamiętamy pokazywaną mapę Polski, poprzecinaną siecią autostrad i dróg szybkiego ruchu. Co z tego udało się zrealizować doskonale wiemy. Do dzisiaj nie ma całkowitego połączenia dwóch krańców Polski. Ile było afer przy ich budowie? Czyż można się jeszcze bardziej skompromitować, pewnie tak, ale nam już tyle wystarczy. Rządy tak nieudolnych ludzi mogą doprowadzić tylko do rozpadu naszego Państwa. Bez naszej wiedzy zadłużono Polaków na kilka pokoleń. Można by jeszcze wymieniać całą listę nieudolnych posunięć tej ekipy. Nie możemy się godzić z tym, co obecna ekipa rządząca pod przywództwem Donalda Tuska i przy współpracy z szeroko rozumianym układem postkomunistycznym, wyrabia ze społeczeństwem.

O Polskę walczyło kilka pokoleń naszych przodków, ginęli za to, aby Polska mogła być wolnym i suwerennym krajem. Teraz nie jesteśmy ani wolnym, ani suwerennym krajem, jesteśmy zniewolonym i bezradnym społeczeństwem, do tego stopnia zmanipulowanym, że nie potrafimy się upomnieć o swoje prawa, godność i możliwość normalnego życia. Rządzący zostali wybrani, żeby służyć ludziom, a ta władza zawłaszczyła sobie Polskę dla własnych partykularnych interesów, stojących w sprzeczności z tym, do czego zostali powołani. Ciągle odbywa się „skok na kasę”. Jak można bez żadnych zahamowań robić tak obrzydliwe przekręty kosztem społeczeństwa? Tworzone są układy wzajemnej adoracji od najniższego szczebla władzy. Toczą one nasz kraj jak rak, którego nie można się pozbyć.

Z NAS ROBIĄ TANIĄ SIŁĘ ROBOCZĄ

Niedługo będziemy niewolnikami we własnym kraju. Są to mocne słowa, ale wszystko dużymi krokami ku temu zmierza. Obserwując obecną władzę można stwierdzić, że jest arogancka i całkowicie oderwana od rzeczywistości. Ludzie reżimu komunistycznego, który obalaliśmy w 1980 roku, są teraz wprowadzani na salony i traktuje się ich jak autorytety. Przykładem tego jest kontraktowy prezydent Jaruzelski, który obecnie jest zapraszany w roli eksperta przez prezydenta Komorowskiego. To są obelgi kierowane wobec ludzi Solidarności, którzy poświęcili to, co mieli najcenniejszego- swoje życie. Zostali zamordowani przez ludzi, których spadkobiercami są obecnie przedstawiciele SLD . Jesteśmy perfidnie prowokowani, manipulowani, stawia się próbę naszą wytrzymałość. Sprawdzają ile jeszcze możemy znieść upokorzeń. Zbyt łatwo się poddaliśmy, dlatego nie liczą się z tak spolegliwym społeczeństwem.

Nie możemy się godzić na kłamstwa, którymi jesteśmy karmieni przez reżimową telewizję i prasę. Nie wierzymy w dobrodziejstwa, które tworzy nam ten pseudo rząd Donalda Tuska. PO jest obywatelska tylko z nazwy. Wygrała wybory w 2011 roku nie za zasługi dla państwa polskiego i obywateli, ale dzięki znakomicie prowadzonej kampanii oczerniania i opluwania Prawa i Sprawiedliwości. Platforma i postkomuna boją się dojścia PiS do władzy jak ognia, dlatego tworzą wspólny front przeciwko PiS i straszą społeczeństwo powrotem tej partii do władzy. Jest to obecnie jedyne ugrupowanie w sejmie z poza układów mafijnych, które zawłaszczyły sobie Polskę i po dzień dzisiejszy rozkradają bez opamiętania nasz kraj. Okazało się, że nie trzeba dobrze rządzić, wystarczy tylko straszyć konkurentem i dużo naobiecywać narodowi. Platforma często powołuje się na to, że została wybrana przez większość narodu. Pomija się tu jednak tę część społeczeństwa, która nie głosowała a jest przeciwna rządom Platformy. Bardzo chętnie ta kwestia jest pomijana. Część społeczeństwa, która wybierała Platformę Donalda Tuska na drugą kadencję nie zdawała sobie sprawy z tego, co się w Polsce dzieje.

Obraz Polski był i jest zafałszowywany przez manipulacje i kłamstwa tego rządu oraz podległej mu czwartej władzy. Jeżeli jeszcze przed wyborami nie uda się tych układów odsunąć od władzy poprzez bunt społeczny, konieczne będzie wystosowanie apelu do całego narodu, również tej jego części, która nie wybiera się do urn aby wspólnie zagłosować i odsunąć pasożytów od koryta.

Apeluję do wszystkich, którzy nie chodzą na wybory, aby zagłosowali przeciwko układom panującym już od ponad dwudziestu lat. W każdej dziedzinie naszego życia jest bałagan. Przez ponad dwadzieścia lat nie uregulowano wielu ważnych dla kraju spraw. Prace w sejmie są pozorowane. Miesiącami dyskutuje się nad sprawami zastępczymi, których nawet po kilku miesiącach wielkich dyskusji nie udaje się rozwiązać. W tym samym czasie w gospodarce i naszym życiu panuje wielki bałagan, z którym nie możemy już sobie poradzić. Odnoszę wrażenie, że w tym bałaganie pewne układy polityczne – biznesowe mają się bardzo dobrze. Kiedyś moje bardzo wielkie zdziwienie budziła nieudolność ludzi, którzy byli u władzy, że nie tworzą prawa przyjaznego obywatelom, naprawiającego gospodarkę, teraz już mam na to pytanie odpowiedz.

Nie sposób nie nawiązać do Katastrofy Smoleńskiej w której zginął nasz prezydent Lech Kaczyński i wiele innych osób, a która bardzo obnażyła słabość i obecny stan naszego Państwa. Wmawia się nam, że śledztwo było prowadzone w należyty sposób, że Państwo zdało egzamin po Katastrofie Smoleńskiej. Prezydent Komorowski mówiąc te słowa, obraża rodziny ofiar, oraz tę część Narodu,której zależy na wyjaśnieniu przyczyn katastrofy. Aby uciąć to wyśmiewanie i drwiny z ludzi, którzy chcą poznać prawdę, trzeba zrobić w punktach listę jak powinno być prowadzone Śledztwo Smoleńskie, co Komisja Millera z tych punktów wykonała, a czego nie zrobiła. Prokuratura i rządzący w tej sprawie mataczą i kłamią. Trzeba to obnażyć w sposób niepodważalny i pokazać społeczeństwu. Do dzisiaj nic nie wiemy na pewno. Każe się nam wierzyć, a wiara nie ma tu nic do rzeczy, wszystko powinno być dogłębnie sprawdzone i wyjaśnione przez służby do tego powołane. Niestety przykładem ośmieszenia i niekompetencji prokuratury był wywiad Anity Gargas z Płk Rzepą w filmie Anatomia Upadku.

Okazuje się, że Katastrofa Smoleńska będzie drugim Katyniem i bardzo trudno będzie teraz o wyjaśnienie przyczyn tej katastrofy. Gdybyśmy żyli w normalnym praworządnym kraju, takie sytuacje nie miałyby miejsca, takiej ekipy rządzącej już dawno by nie było. Partia Prawo i Sprawiedliwość, Solidarność i Kościół, powinni wesprzeć pewne działania, które umożliwią nam oderwać się od tej rzeczywistości, w której żyjemy, a która niszczy nas i nasz kraj. Kościół w latach osiemdziesiątych był naszą ostoją i bardzo pomógł w obaleniu zbrodniczego układu komunistycznego. W naszych czasach na razie nie mamy tego wsparcia, mimo iż kłamstwo jest wszechobecne w naszym życiu. Kościół jeszcze tego nie zauważył, nie zajął stanowiska odnośnie sytuacji panującej w Polsce. Czekamy na to, może to stałoby się jakimś impulsem do działania, celem przywrócenia normalności w naszym kraju!!!

Powstaje telewizja Republika, która bardzo pomoże konfrontować te kłamstwa, które słyszymy każdego dnia z prorządowej, tak zwanej publicznej telewizji. Dzięki tej telewizji będziemy obnażać, taką mam nadzieję, wszystkie kłamstwa i obietnice, którymi karmiła Platforma Polaków przed wyborami. Wtedy, ludzie powinni przejrzeć na oczy, trzeba ich trochę zainspirować do działania, uwierzą, że można powiedzieć dość, tym układom. Reżimowi dziennikarze, za pieniądze dali się przekupić i robią papkę z mózgu zagubionym ludziom, mimo iż dobrze wiedzą, że te działania stoją w sprzeczności z uczciwym i bezstronnym rzetelnym przekazem wiadomości.

Układy rządzące, nadeszła pora zostawić ten kraj wreszcie w spokoju, zróbcie to sami, tego oczekuje od Was naród. Do rozkradania już niewiele zostało, pozwólcie narodowi zadecydować o wyborze dalszej drogi, tak będzie lepiej dla Was i dla narodu, bo ten kraj zawłaszczony i łupiony przez Wasze układy przez ponad dwadzieścia lat, już ma dość i niedługo, czy chcecie, czy nie, upomni się o własne prawa do normalnego życia, powie dość, i to jest jedyna pewna rzecz, którą naród Wam zafunduje.

Chcę rozpowszechniać to pismo w internecie, więc jeżeli identyfikujecie się z tym, co napisałem proszę rozsyłajcie go do znajomych, proszę również o komentarze. Pisałem tak jak czuję i mam nadzieję, że przekonam do innego myślenia, tych którzy są zagubieni i mówią, że nic nie da się zrobić, trochę podniosę na duchu tych przekonanych, którzy myślą podobnie jak ja. Mam nadzieję, że dotrę do jak największej liczby ludzi, może zaczną inaczej myśleć o naszej przyszłości, tego zresztą życzę wszystkim wątpiącym.

Chciałbym zakończyć jakoś optymistycznie i na koniec powiem, że kiedyś obudzimy się w innej rzeczywistości, a to co teraz przeżywamy będzie tylko snem, który już nigdy się nie powtórzy, bo zasłużyliśmy sobie jako naród na coś więcej. Pamiętajmy, że żaden naród nie zrobił tyle dla Europy i Świata co my. Nie sposób wszystko opisać,więc pozdrawiam wszystkich, którzy doczytali te słowa do końca, dziękuję.

Autor: Bogdan Gizdoń
Nadesłano do “Wolnych Mediów”


TAGI: , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

21 komentarzy

  1. Maximov 19.02.2014 11:24

    Ciekawy, emocjonalny tekst.
    Tylko w pewnych kwestiach zgadzam się z autorem np. ocena klasy rządzącej.
    Coraz mniej jednak wierzę w wielki zryw Polaków. Coraz bardziej, niestety, utwierdzam się w przekonaniu, że Polacy mają to, na co zasłużyli. Świadomość narodowa i polityczna Polaków jest niska. Co gorsza, nie chcą jej podnosić. Średnio 1/20 rozumie obecną sytuację a jeszcze mniejsza część ma wolę działania.
    Wiara w KK jest żałosna. Oni najbardziej skorzystali na przemianach ustrojowych i, bynajmniej, nie palą się do zmian. Utracili też swój autorytet. O wiele lepiej żyłoby się Polakom, gdyby uwierzyli w siebie zamiast w jakiegoś “boga” którego nikt nigdy nie widział i nie słyszał.
    Autor jest zwolennikiem PiS-u, prawdopodobnie wyznawcą “religii smoleńskiej”.
    Kolejny “zdradzony o świcie…” PiS chce traktować obywateli jak idiotów, i to na wstępie wyklucza moje jakiekolwiek dla nich poparcie. Silne państwo (wg PiS-u) stoi w kontrze ze świadomością obywatelską i zasadami demokracji. Powinniśmy dążyć do demokracji bezpośredniej ale to długa i żmudna droga…
    Jedyne co poderwie Polaków do działania (a i tutaj nie mam pewności) jest głód. Tylko wtedy będzie już za późno.
    “Pamiętajmy, że żaden naród nie zrobił tyle dla Europy i Świata co my”
    Radzę też autorowi delikatną rewizję wiedzy historycznej. Walka z mitami to powinien być priorytet w naszej edukacji. Nigdy nie byliśmy wyjątkowi, i myślenie, że jest inaczej bardzo szkodzi w odbieraniu rzeczywistości. Polska miała swoje wzloty i upadki, jak prawie każdy kraj
    w Europie ale chyba tylko Polacy wplątali się w II WŚ z bezrefleksyjnym entuzjazmem: “To się będziemy bić – Józef Beck”. Trzeba zacząć myśleć o realnym wpływie na rzeczywistość zamiast żyć mitami…
    Trzeba edukować współobywateli i wybijać ich z marazmu. Oto, co trzeba robić.

  2. kornwalia 19.02.2014 11:54

    tu się zgadzam z przedmówcą, a jeśli chodzi o poryw społeczeństwa to w moim bliskim otoczeniu znam może 1 osobę, która by się na to ewentualnie porwała. Pozostali siedzą leniwie w fotelach i narzekają, dają się manipulować jak lemingi, objadają się trującym jedzeniem, piją wodę chlorowaną, szczepią się toksynami i efekt jest widoczny gołym okiem …

  3. jestemtu 19.02.2014 11:58

    Hmm…
    Autor proponuje zmianę jednych zasiedziałych (p)osłów, na drugich.
    Jedni jak i drudzy, siedzą w parlamencie od ponad 20 lat, mieli w tej cy innej partii wpływ na gospodarkę i politykę Polski. I co ? I nic.
    Robienie prześladowców z jednej partii, a ofiary z drugiej to jedyna umiejętność tych politykierów. Jeśli tylko dostaną się do koryta to robią dalej to co poprzednicy, w mniej lub bardziej widowiskowy sposób.

    Jedynym rozwiązaniem jest odsunięcie ich od koryta, eliminacja z życia politycznego i napiętnowanie. Obecnie większość (p)osłów to są etatowi “pracownicy sejmu”. Zasiedziałe indywidua, sprzeczające się przed kamerami dla większego ogłupienia obywateli. Grają na pokaz w innych drużynach, ale cel mają ten sam.

    Wyjście na ulicę to jedyne rozwiązanie, ale:
    kto pokieruje tym protestem?
    jak przekonać ludzi(pokojowo) że to jedyne rozwiązanie?

    Chyba jedynym sposobem na to by otworzyć im oczy jest głód(jak wspomniał Maximov), inaczej nic do nich nie dotrze. Dalej będą się tłumaczyć że nic nie poradzą. Trzeba im pokazać tą manipulację jakiej ulegli, pokazać alternatywne rozwiązania nie firmowane nazwiskami obecnych politykierów.

  4. agama 19.02.2014 12:03

    Nie dziwota, ludzie nie mają czasu i ochoty protestować po 10 h zapierdzielania na kasie w Biedronce. Polacy słabo się solidaryzują generalnie i nie znają z lenistwa czy ignorancji powstających alternatyw politycznych, które są dużo lepsze niż PO-PiS z resztą. Np.:

    https://pl-pl.facebook.com/DemokracjaBezposrednia

  5. Bimbus 19.02.2014 12:32

    Po eurowyborach przyjdzie czas na podatek katastralny….wtedy się zacznie.

  6. Perun 19.02.2014 13:50

    Gdybym nie wiedział, że głupota – pomyślałbym, że prowokacja, jak mawiał były bard Pietrzak.
    Pan Gizdoń (?) proponuje nam zorganizowanie drugiego Majdanu z takimi samymi perspektywami rozwiązania jak na tym prawdziwym w Kijowie. Aż chciałoby się krzyknąć – to weź szabelkę i idź! Tylko co potem? Prezesunia królem obwołamy?
    Już raz rządził i niczego dobrego to nie przyniosło oprócz zamordyzmu i działań z których Dzierżyński byłby bardzo dumny. Zamiana PO na PiS to, zwykła zmiana warty, zmiana jednego lokajstwa Brukseli, Waszyngtonu i banksterstwa na inne, tylko trochę bardziej usłużne w stosunku do nadjordańskiej dżumy.
    Jak nazwać kolesia namawiającego ludzi do wyjścia na ulicę, bez żadnego planu na przyszłość, bez koncepcji, bez programu?? dla mnie to zbrodnia!
    Dzięki Bogom, jak widać po komentarzach, nie jest tak źle ze świadomością wśród Słowian.

  7. maj cher 19.02.2014 14:56

    Gwarantem status quo jest konstytucja i przyjęte prawo unijne,zawarte „sojusze” z nato,zaciągnięte długi itp.W jaki sposób autor wyobraża sobie gruntowne zmiany? Bo napewno nie przy pomocy i za zezwoleniem obecnych i przyszłych podporządkowanych posłów w takiemu układowi.

  8. conex 19.02.2014 16:17

    Aby zrozumieć co stało się w naszym kraju po obaleniu komunizmu, społeczeństwo – CAŁE społeczeństwo POWINNO dowiedzieć się czym naprawdę był okrągły stół i jakie decyzje tam zapadły.
    Jeśli dotrze do ludzi że to co pisze ogólna historia to wierutne kłamstwo i tak naprawdę okrągły stół sprzedał Polskę, jeśli z sejmu by się pozbyć wszystkich – co do jednego (p)osła i stworzyć nowy sejm z nowych ludzi nie uwikłanych w okrągły stół a obecnych rozliczyć nim się sprawy przedawnią i nim mają zdrowie żeby do sądu chodzić – wtedy dopiero w Polsce coś się zmieni !
    Bez wywalenia na zbitą mordę ludzi którzy nas sprzedali w ’89 – nie zmieni się nic !

  9. dartan 19.02.2014 22:48

    …żydpospolita?

  10. sukkubi 20.02.2014 13:30

    “Strajk generalny jest ważnym narzędziem w naszych rękach” – czy na pewno? W czasach Polski Ludowej przemysł był znacjonalizowany, w ramach poszczególnych gałęzi gospodarki działały duże zakłady pracy zrzeszające olbrzymią ilość pracowników. Przy tak, nazwę to skoncentrowanym, zatrudnieniu strajk generalny w zakładach pracy związanych z daną gałęzią gospodarki rzeczywiście miał dużą siłę oddziaływania, blokował działania polityków bo strajkowała większość jeśli nie wszyscy pracownicy na raz, zakład przestawał produkować a to stwarzało konkretne zagrożenie dla gospodarki. W dzisiejszych czasach gdy właściwie wszystko jest sprywatyzowane i brak jest takich wielkich zakładów pracy jak wówczas myślę, że strajk generalny nie jest możliwy. Z każdego mniejszego przedsiębiorstwa zastrajkowałaby np połowa załogi – co za problem dla właściciela zwolnić ludzi i zatrudnić kolejnych walczących o miejsce pracy? Jak zjednoczyć ludzi pracujących dla prywatnych, często zagranicznych przedsiębiorców z różnych dziedzin by położyli na szali swoje bezpieczeństwo finansowe i zastrajkowali wspólnie? Kiedy strajkują wszyscy pracownicy solidarnie a ich zakład jest znaczący dla gospodarki – to może coś wywalczą. Jeśli dzisiaj zastrajkowaliby pracownicy Tesco, Della, IBM albo nie będącej już polską Polfy- czy to by coś dało?

  11. Maximov 20.02.2014 14:53

    @conex
    Masz słuszność.
    Spróbuj to jednak powiedzieć ludziom. Mało kto się zainteresuje, jeszcze mniej zrozumie a już prawie nikt nie pójdzie z Tobą wywalać na zbitą mordę owych ludzi.
    Nie wiem już jak dotrzeć do owego społeczeństwa… 🙁

  12. bogdangiz 20.02.2014 18:54

    Autor jest zwolennikiem PiS-u, prawdopodobnie wyznawcą „religii smoleńskiej”.
    Nie jestem,to mnie zabolało. Piłsudski powstrzymał marsz sowietów na kraje zachodu. Mają nam za co dziękować,nasi przodkowie byli wielcy,a my teraz? Trzeba edukować młodzież,aby była świadoma kogo można wybierać. Żeby byli świadomi kto,kim był w przeszłości. To jest wielkie zadanie mojego pokolenia,ponieważ patologiczny układ nie chce aby młodzież miała tą świadomość o której pisałem. Tekst pisałem w maju 2013. Żeby nie było wątpliwości układ z Magdalenki musi być na zawsze odsunięty z życia politycznego i rozliczony. Bez tego nie zbudujemy nowej Polski,przyjaznej obywatelowi. Po zmianach władzę muszą przejąć mądrzy,młodzi ludzie nie powiązani z dotychczasowymi układami. Takich ludzi w Polsce nie brakuję. Nie chcę scenariusza jaki jest na Ukrainie,gdyby tak miało być nie namawiał bym do tego.
    coneks,nie trzeba nic dodawać,myślę,że wszyscy to rozumieją. Z perunem nie będę podejmował polemiki,niczego nie rozumie.

  13. Aida 21.02.2014 09:54

    Pis to żadna alternatywa.
    Chyba nieuważnie przeczytałam tekst, bo nie zauważyłam, by autor chciał obalić obecną władzę i na ich miejsce dać Pis.
    Jeśli chciałby tak zrobić to nic nie zmieniłoby się tym sposobem.
    Jedyny sposób to wymiana całego zaplecza polityki, sądownictwa, policji, wszelkich organów powiązanych ze sobą w państwie i zastąpienie ich innymi, uczciwymi ludźmi, co nie wiem czy jest możliwe. Nasz kraj jest przeżarty rakiem korupcji, układów, matactwa itd. Trzeba byłoby wyciąć wszystko dogłębnie, tylko skąd wziąć tych nowych i skąd gwarancja, że nie staną się jak ci starzy.
    Rewolucja jak na majdanie miałaby sens, gdybyśmy wiedzieli co dalej, a do tego trzeba mieć ludzi i plan. Z tym już gorzej.
    Reasumując: nie ma dla nas nadziei:(

  14. aZyga 21.02.2014 10:46

    Po 10.04 PiS to już inna partia.Odczytali to chyba jako bezpośredni atak na siebie i wątpię by ściskali się z osobami odpowiedzialnymi za niego.Jest tylko jedno pytanie – czy dobrze określili zleceniodawców ?
    PS. Do przemyślenia – jak czulibyście się wiedząc, że mieliście lecieć tym samolotem. Zginęła tam wasza rodzina i znajomi.I jest dużo przesłanek świadczących, że mógł to być zamach ? Tutaj tracą wartość wszelkie pieniądze i stołki – przynajmniej moim skromnym zdaniem.

  15. Maximov 21.02.2014 10:52

    @Aida
    “Chyba nieuważnie przeczytałam tekst, bo nie zauważyłam, by autor chciał obalić obecną władzę i na ich miejsce dać Pis.”
    Oto fragment artykułu, którym się sugerowałem:
    “Partia Prawo i Sprawiedliwość, Solidarność i Kościół, powinni wesprzeć pewne działania, które umożliwią nam oderwać się od tej rzeczywistości, w której żyjemy, a która niszczy nas i nasz kraj.”
    @bogdangiz
    Przepraszam za wyznawcę “religii smoleńskiej”. Trochę przesadziłem.
    Dla mnie to ciągle jest katastrofa lotnicza, do której doszło poprzez łamanie procedur bezpieczeństwa oraz brak kwalifikacji organizatorów owej “wycieczki”.

  16. Maximov 21.02.2014 11:10

    @bogdangiz
    “Piłsudski powstrzymał marsz sowietów na kraje zachodu. Mają nam za co dziękować…”
    Panie Bogdanie, właśnie o to chodzi aby nie domagać się jakichkolwiek podziękowań.
    Tych nie będzie. Trzeba patrzeć na nasz interes narodowy, trzeba w końcu zacząć walczyć o swoją sprawę. Tego powinniśmy uczyć współobywateli. Dość angażowania się w sprawy, które nas nie dotyczą (Irak, Afganistan). Nawet jeśli nas one w jakimś małym stopniu dotyczą, to nie mogą one być przed naszymi żywotnymi interesami! Przestańmy żyć mrzonkami o jakiejś reputacji na arenie międzynarodowej. To nie reputacji nam potrzeba tylko zdrowej gospodarki
    i przejrzystego państwa. Przestańmy dać się ogłupiać władzy i mediom.

  17. Aida 21.02.2014 11:34

    @ Maximov Jeśli mamy coś obalać to cały ustrój a nie tylko obowiązującą władzę, Pis nam nie pomoże, Pis to kontynuacja, jak po okrągłym stole.

  18. Perun 21.02.2014 12:52

    @bogdangiz
    “Autor jest zwolennikiem PiS-u, prawdopodobnie wyznawcą „religii smoleńskiej”.
    Nie jestem,to mnie zabolało.”
    Otóż, jest Pan i bardzo jasno wynika to z treści artykułu, do tego (proszę wybaczyć) bardzo naiwnym :
    ” Piłsudski powstrzymał marsz sowietów na kraje zachodu. Mają nam za co dziękować…”
    Oni podziękowali nam już we wrześniu 39r. a potem w lutym 45 w Jałcie.
    “Po zmianach władzę muszą przejąć mądrzy,młodzi ludzie nie powiązani z dotychczasowymi układami.”
    Ok, tutaj zgoda! Proszę tylko podać przykłady tej nowej kadry, choć kilka nazwisk?
    “Nie chcę scenariusza jaki jest na Ukrainie,gdyby tak miało być nie namawiał bym do tego.”
    A to:
    ” Przejmijmy odpowiedzialność za kraj, zorganizujmy strajk generalny i powołajmy do życia nową Solidarność, dzięki której odsuniemy od władzy, panujące ponad dwadzieścia lat układy postkomunistów i zdrajców z Solidarności, które niszczą nasz kraj. Myślę, że w tej chwili, to jest jedyna metoda pozbycia się i rozliczenia tych ludzi. Musimy zrobić to czego nie zrobiliśmy w 1989 roku.” ??
    Jedyny program jak proponuje Pan na “potem” to:
    ” Trzeba stworzyć jakiś mechanizm dzięki któremu, każdego roku będziemy rozliczać rządzących, z tego co zrobili i z czego się nie wywiązali. Należy stworzyć ruch obywatelski, który będzie patrzył na ręce władzy od najniższego szczebla, będzie kontrolował zawierane kontrakty, pilnował jakości wykonywanych kontraktów.”
    Przyzna Pan, że to trochę za mało?
    Ogólnie zgadzam się z Panem, że potrzeba radykalnych zmian i to natychmiast lub jeszcze szybciej, nie wolno jednak nawoływać ludzi do wyjścia na ulicę ( a nie ma żadnych wątpliwości, że właśnie w ten sposób skończyłby się proponowany przez Pana “strajk generalny”) bez odpowiednich kadr, planu i programu na przyszłość, bo skończy to się tak, jak na Ukrainie.
    U schyłku I wś i Piłsudski i Dmowski mieli jasną koncepcję niepodległej Polski, wiedzieli jak ma wyglądać, mieli PROGRAM! nie były to koncepcje zbieżne, ale doskonale się uzupełniały. Niestety, ani Pan, ani PiS takiej koncepcji nie macie i dlatego uważam, że pańskie nawoływania są delikatnie mówiąc niepoważne.
    I jeszcze jedno:
    ” Kościół w latach osiemdziesiątych był naszą ostoją i bardzo pomógł w obaleniu zbrodniczego układu komunistycznego. W naszych czasach na razie nie mamy tego wsparcia, mimo iż kłamstwo jest wszechobecne w naszym życiu. Kościół jeszcze tego nie zauważył, nie zajął stanowiska odnośnie sytuacji panującej w Polsce. Czekamy na to, może to stałoby się jakimś impulsem do działania, celem przywrócenia normalności w naszym kraju!!!”
    Bez świadomości, że to właśnie KK był główną przyczyną doprowadzenia I Rzeczypospolitej do katastrofy i upadku, bez uświadomienia sobie jego destrukcyjnego wpływu na naród, bez historycznej wiedzy o jego współpracy i poparciu dla każdego z zaborców, do żadnych zmian na lepsze w Polsce nie dojdziemy a Pan, Panie Gizdoń, takiego “sprzymierzeńca” nam proponuje na koniec.

  19. Maximov 21.02.2014 12:52

    @Aida
    Zgadzam się w pełni. Po prostu wskazałem cytat … 🙂
    Powinniśmy dążyć w kierunku demokracji bezpośredniej. Musimy mieć nową ordynację wyborczą, obowiązek uczestnictwa w wyborach (który będzie można znieść później, gdy świadomość obywatelska wzrośnie) oraz możliwość odwołania każdego polityka i urzędnika w referendum. Dopiero wtedy obywatel będzie miał realny wpływ na władzę.
    Ale jak to zrobić?

  20. Aida 21.02.2014 13:43

    @Maximov
    “oraz możliwość odwołania każdego polityka i urzędnika w referendum”
    Dopowiedziałabym: jeśli polityk działa na szkodę państwa i obywateli, co potwierdzają niezależne sądy. Odpowiedzialność polityków za swoje czyny polityczne, odpowiedzialność urzędników za decyzje, choćby nawet swoim majątkiem.
    Oni – władza się solidnie zabezpieczyła przed obywatelami, aby takiej odpowiedzialności nie ponosić, solidnie pracują cały czas na to by za błędy nie odpowiadać. Wmawia nam się, że demokracją możemy zmienić władzę, ale to za mało. Za powierzchowna to zmiana. Ja planów nie mam, jedynie czarne myśli odnośnie mojej przyszłości w tym kraju. Kasa też się kończy, zaciskania pasa nie widać, ani ograniczenia wydatków, ani zmniejszenia liczby urzędników, ile jeszcze można nas tak doić? Opłata audiowizualna, opłata od niekorzystania z windy, kiedy mieszka się na parterze-przecież oszczędność…itd.
    Ile jeszcze?

  21. bogdangiz 23.02.2014 12:43

    Aida dokładnie o to chodzi. Mnie chodzi o realne zmiany, a nie pozorowane. Wybory będą kolejną porażką narodu,niczego nie zmienią. Tylko bunt i wymiecenie wszystkich: politycy, sądy, prokuratura…Nie żądajcie ode mnie gotowego przepisu na uzdrowienie naszego kraju. Ja nie mam takiej wiedzy. Dobre rozwiązania nie są takie proste. Nieraz trzeba iść na żywioł,a pewne sprawy same się rozwiązują. Kiedyś uważałem, że to PiS powinien wziąć odpowiedzialność za kraj. Teraz mam inne zdanie, możemy liczyć tylko na siebie. Na polityków nie możemy liczyć, musimy sami się organizować i to zróbmy. Piszę to co czuję i jedno jest pewne, to co teraz mamy nie przetrwa, musimy temu pomóc, aby nie trwało to za długo,nie mamy czasu,Polska ginie. Przyjmuję całą krytykę, która na mnie spada, ale może ten co tak krytykuje poda jakieś rozwiązania, może czegoś się nauczymy. Kościół ma otwierać oczy zmanipulowanemu społeczeństwu. Ma obnażać kłamstwo. Do tego są powołani i mają możliwość dotarcia do ogromnej rzeszy ludzi. Mamy wielu mądrych ludzi, którzy się ujawnią, damy radę mafijnemu układowi. Nie wolno się dzielić, chyba że jest się po tamtej stronie. Wiem,że panujące układy muszą być zmiecione ze sceny politycznej i rozliczone. Życzę Wam więcej wiary i odwagi. Pozdrawiam wszystkich,może niedługo spotkamy się w Warszawie,nadchodzi czas na czyny,pisaniny już wystarczy. Następne pokolenia będą nas rozliczać….

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.