Do więzienia za Che na koszulce?

Opublikowano: 08.11.2009 | Kategorie: Prawo

Liczba wyświetleń: 487

Czy policja będzie ścigać za koszulkę z Che Guevarą? Tak, jeśli Sejm zatwierdzi nowelizację kodeksu karnego, która do zakazanych dotychczas symboli nazistowskich dodaje też komunistyczne. Za ich produkcję i posiadanie grozi kara nawet do dwóch lat więzienia. Poprawkami Senatu do nowelizacji kodeksu karnego zajmie się dziś Sejm.

– Co z legalnie działającymi w całej Europie partiami komunistycznymi? – pyta Stanisław Rydzoń. A Tadeusz Iwiński zauważa, że w przepisach brakuje precyzyjnej definicji symboli komunistycznych. – Dla wielu osób takim symbolem jest także Pałac Kultury. Czy to oznacza, że teraz trzeba będzie go zburzyć lub wsadzić do więzienia władze Warszawy? Będziemy ten przepis skarżyć do Trybunału Konstytucyjnego – zapowiada w rozmowie z “GDP” Tadeusz Iwiński. Póki co, w ramach protestu zamierza przyjść do Sejmu w koszulce z Che.

A zdaniem Anny Śledzińskiej-Simon z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka Polsce groziłyby poważne konsekwencje przed Trybunałem Praw Człowieka w Strasburgu, gdyby ktokolwiek został skazany na podstawie tego przepisu. – To godziłoby w wolność słowa – uważa.

Opracowanie: Tomasso
Źródło: Centrum Informacji Anarchistycznej


Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

51 komentarzy

  1. nowak 08.11.2009 07:59

    Redakcja: komentarz usunięto z powodu złamania regulaminu, punkt 4.

  2. jasiu 08.11.2009 09:47

    ale nam sie wolnosc w polsce szykuje

  3. skudi 08.11.2009 09:53

    Jeśli w powszechnym mniemaniu sierp i młot są uważane za symbole komunistyczne to czy oddzielnie sierp lub młot będą również za takie uważane.
    Czy jeśli będę niósł w jednej ręce sierp a w drugiej młot zostanę aresztowany?

  4. Stella 08.11.2009 12:21

    W Ameryce Południowej Che Guevara jest jak święty. Ma swoje małzoleum w Boliwii. Pamiątki po nim są jak relikwie. Po śmierci Che Guevary ktoś mu odciął dłoń i ukrył. Wokół tej dłoni narosła legenda. Obecnie jest na Kubie strzeżona osobiście przez Fidela Castro.

  5. Ogon 08.11.2009 12:36

    Pomijając już chodzenie w koszulce z Che (jeszcze trampki z Hitlerem sobie kupcie), to jak w ogóle można karać za symbole??
    Symbole wojen nie wywołują, ani ludzi nie zabijają.

  6. Andrzej Darwisz 08.11.2009 12:52

    Czas zacząć produkować Chavezy.

  7. Pieszko 08.11.2009 12:58

    a więc będę przestępcą. ciekawe.. dziś jestem wzorowym obywatelem a jutro nie zmieniając koszulki będę kryminalistą i do tego recydywistą bo nie skończy się na jednym występku. albo jak założę piżamę z Che w przeddzień wejścia ustawy w życie to popełnię przestępstwo śpiąc. albo inaczej .. pobiję sąsiada to dostanę pół roku w zawiasach.. za koszulkę 2 lata jak się sędzia uprze.. a co z rzeszami zagranicznych turystów w koszulkach z Che? deport dla wszystkich.. albo jeszcze lepiej międzynarodowy list gończy za przestępstwo popełnione na terytorium RP? a co jeśli ktoś poleci z Londynu do Nowego Jorku polskimi liniami lotniczymi.. wszak samolot to część terytorium RP.. Co nowa kadencja to osiągamy kolejny szczyt absurdu.. a wydawałoby się że gorzej już być nie może po wyczynach poprzedników..

  8. Heh! 08.11.2009 12:59

    Ja tam nie mam nic przeciwko ściganiu za znaki komunistyczne.
    Taki sam reżim jak faszystowski.

  9. sagp 08.11.2009 13:01

    To przysługa dla legendy Che Guevary – zakazane smakuje lepiej!

  10. Heh! 08.11.2009 13:07

    Jest, bo rządzą nim ci sami ludzie co wtedy.
    Dlatego również ten przepis nie przejdzie.

    Natomiast skoro, te symbole są legalne i takie pozostaną to w sumie dlaczego jakiekolwiek wspomnienie o faszyzmie jest piętnowane? To że faszyzm miał złe oblicze jeszcze o niczym chyba nie świadczy? Komunizm też się może pochwalić nie gorszymi osiągnięciami a jednak wolno i nawet w modzie jest się obnosić z jego symbolami.

  11. Pieszko 08.11.2009 13:15

    Równie dobrze można twierdzić,że należy zakazać symboli kapitalistycznych bo przecież Pinochet też był kapitalistą i zbrodniarzem w jednej osobie.. rozróżniajmy ustrój polityczny np dyktaturę w krajach kapitalistycznych czy bolszewizm radziecki od ustroju ekonomicznego jak np kapitalizm czy komunizm albo socjalizm..

  12. accidental protage 08.11.2009 13:18

    @ Stella
    Nie wiem co miałaś na myśli (czy wie to ktokolwiek?)
    Ale jeśli probujemy znalezć związek między newsem, a Twoim komentarzem, to powiem tak:
    W Gruzii, Stalin jest traktowany jak bohater i też ma swoje pomniki

  13. Raptor 08.11.2009 13:20

    Symbol to tylko symbol. Ktoś kto go pokaże, niekoniecznie musi od razu sympatyzować z daną ideą. Pokazywać symbole można w różnych celach, w różnych kontekstach, tj. w sztuce. Symbol to nie zbrodnia, a system faszystowski może sobie zmieniać barwy i godła jak rękawiczki, co zresztą nieustannie ma miejsce.

  14. Heh! 08.11.2009 13:41

    Nie ma co rozróżniać. Każdy ustrój zostanie wykorzystany przeciwko tobie jeśli ludzie rządzący się nie zmieniają. Czyto będzie socjalizm, komunizm, faszyzm, demokracja, despotyzm, monarchia….
    Dlatego ja jestem ogólnie zdania że każdy znak powinien być legalny.

    O Che nie będę pisał bo jego magia na mnie nigdy nie działała raczej nie zadziała.

    Realista może i masz rację, chociaż horyzonty myślowe bardziej się zacieśnia za pomocą oficjalnych serwisów informacyjnych, telenowel i filmów akcji.
    A takie prawo jawnie ograniczające prawo, gdzie już każdy ma dośc zakazów to raczej tylko do narobienia odrobiny szumu wokół tego to raczej reklama jest.

  15. Heh! 08.11.2009 13:42

    Tak miało być …A takie prawo jawnie ograniczające wolność, gdzie już każdy ma dość zakazów to raczej tylko do narobienia odrobiny szumu wokół tego to raczej reklama jest…

  16. bambi 08.11.2009 13:54

    no tak za koszulki ścigają a handel z komunistycznymi chinami nie jest już zakazany ot paradoks

  17. Stella 08.11.2009 14:34

    Nie wprowadzą takiej ustawy. Zwłaszcza teraz po wyroku w Strasburgu w sprawie krzyży. Rząd powinien wiedzieć że już nie wszystko im wolno. A swoją drogą, czy takie ustawy nie świadczą o lekceważeniu społeczeństwa przez władze i traktowania obywateli jako debili, którzy pokornie i w imię słusznej “demokracji” przełkną każde paskudztwo które im rząd podsunie? Ale się przeliczą kiedy taki “debil” odwoła się do Trybunału Praw Człowieka.

  18. rysio 08.11.2009 19:02

    Strasbourg zasądzi nowe odszkodowania – będziemy płacić za widzimisie fanatyków antykomunistycznych…

  19. Rave 08.11.2009 20:58

    To akurat jest w porządku! Che był bandytą i wymordował wiele ludzi tylko trochę mniej od Stalina, który zresztą też jest bochaterem w swoim kraju. Ci którzy noszą na koszulce podobiznę tego “Stalina południa”, to albo totalni ignoranci (ciekawe czy nosili by podobiznę Hitlera?) albo ludzie z IQ 1.. metra kwadratowego ściółki leśnej.

  20. Raptor 08.11.2009 21:15

    “…to albo totalni ignoranci (ciekawe czy nosili by podobiznę Hitlera?) albo ludzie z IQ 1.. metra kwadratowego ściółki leśnej. ”

    Albo sobie robią jaja 😉

  21. che 08.11.2009 22:10

    No a symbol sierpa ? A młot ? Jak często występują w heraldyce ? A gwiazdy czerwone 5-ramienne też zabronią ?

  22. Kruk 08.11.2009 22:24

    Che nie jest symbolem KOMUNIZMU tylko REWOLUCJI. I tu ich boli. Mamy być grzeczni i nie buntować się, jak Che. Che to przede wszystkim walka z imperializmem, a nie stalinizm i gułagi. Proponuję zacząć drukować Robespierry na koszulkach…

  23. MiB 09.11.2009 02:59

    Rave 08.11.2009 20:58 :

    “To akurat jest w porządku! Che był bandytą i wymordował wiele ludzi tylko trochę mniej od Stalina, który zresztą też jest bochaterem w swoim kraju. Ci którzy noszą na koszulce podobiznę tego “Stalina południa”, to albo totalni ignoranci (ciekawe czy nosili by podobiznę Hitlera?) albo ludzie z IQ 1.. metra kwadratowego ściółki leśnej. ”

    Skoro idziemy w te stronę to powinno się zakazać pokazywania wizerunku Busha juniora (seniora z resztą też), a niebawem pana Obamy, bo to też zbrodniarze i mordercy. Według twoich kryteriów Józef Piłsudski też był bandytą i mordercą, a jakoś nikt w naszym kraju złego słowa na niego nie powie… BA! stawiają mu pomniki, drukowane są pieniądze z jego podobizną i bite monety, a jego imieniem i nazwiskiem nazywają ulice. Skłania do refleksji… prawda Rave?

  24. waldek 09.11.2009 09:32

    a czemu Piłsudzski według tyk kryteriów był bandytą , bo cienki jestem z historii ?

  25. rysio 09.11.2009 09:41

    Piłsudski przejął władzę w wyniku zamachu stanu, ma na sumieniu niemalże 500 ofiar – Polaków – obrońców Konstytucji, utworzył obozy koncentracyjne i więził w nich ludzi…
    … Piłsudski to dobry materiał dla prokuratorów IPNu…

    (Jaruzelski przy nim jest święty)

  26. Fenix 09.11.2009 10:16

    I tak upadają “wielcy” wodzowie krwawych historii > Mniemam ze Wałęsa będzie tym jedynym który zostanie w pamięci jako wódz rewolucji bezkrwawej, Brawo Wałęsa !

  27. rysio 09.11.2009 10:39

    raczej Brawo tow. Kiszczak…

  28. MiB 09.11.2009 11:29

    waldek 09.11.2009 09:32 :

    “a czemu Piłsudzski według tyk kryteriów był bandytą , bo cienki jestem z historii ? ”

    a temu:

    “26 września 1908 OB przeprowadziła udaną akcję pod Bezdanami, napadając na wagon pocztowy pociągu przejeżdżającego przez oddaloną 25 km od Wilna stację. Bojowcy zdobyli ponad 200 tys. rubli.”
    http://www.jozefpilsudski1c.za.pl/pierwsze_oddzialy.html#200

    “W maju 1926 niezadowolony z istniejących w państwie stosunków stanął na czele oddanych mu pułków i wkroczył do Warszawy, zmuszając po trzydniowej walce do ustąpienia Prezydenta Rzeczpospolitej i gabinet Witosa. Od tej chwili sprawuje Piłsudski faktyczną dyktaturę.”
    http://www.polskiedzieje.pl/art/122
    http://www.polskiedzieje.pl/art/91

    Znalazłoby się jeszcze kilka innych źródeł, ale to chyba wystarczy. Już sam napad na pociąg można określić jako akt terroru, a dochodzi jeszcze zamach stanu, eksterminacja politycznych przeciwników i nie tylko. Nie twierdzę, że w ogólnym rozrachunku jego czyny miały definitywnie złe konsekwencje dla Polski czy definitywnie dobre, ale oczerniając bohaterów innych narodów spójrzmy najpierw na własne podwórko. Bo jakby nie patrzeć, Piłsudski wedle oficjalnej historii jest polskim bohaterem. Takim samym bohaterem dla Kubańczyków, Boliwijczyków czy innych społeczeństw ameryki łacińskiej był Che Guevara.

  29. neoxanthe 09.11.2009 12:22

    Za noszenie koszulki z tym mordercą też bym wsadzał do paki

  30. MiB 09.11.2009 12:44

    neoxanthe 09.11.2009 12:22 :

    “Za noszenie koszulki z tym mordercą też bym wsadzał do paki ”

    następny nawiedzony się znalazł… do paki powinni wsadzać za bezmózgowie ;P

  31. accidental protege 09.11.2009 13:11

    @rysio
    Towarzyszu Rysiu
    Smród stęchłej legitymacji PZPR dobywający się z Twojej szuflady roznosi się po całym necie.
    Zrób z tym porządek

  32. Stella 09.11.2009 13:21

    Dla mnie to oznaka słabości ze strony rządu. Może czują się zagrożeni. W swej chorej paranoi myślą że ktoś zarazi się ideologią od martwych symboli? Na całym świecie z wyjątkiem Polski, państwa nie robią sobie problemu z tego powodu i funkcjonują. To chore. Widzę ze niektórzy tutaj też ulegli tej paranoi. Che Guevara nie był zwykłym mordercą, był rewolucjonistą walczącym przeciwko zachodniemu imperializmowi. Wygłosił też przemówienie w ONZ. Komunistą też był, bo sympatyzował z ideologią marksistowsko-leninowską. Ale wtedy takie były czasy. Został zamordowany przez żołnierzy boliwijskich przy pomocy CIA. Che, jest częścią historii Ameryki Łacińskiej, tak jak Stalin częścią historii Rosji. Nie można zabraniać pokoleniom poznawania tej historii. Każdy ma prawo również do kolekcjonowania rożnych symboli jak go to interesuje. Przypomnę jeszcze że nasz rząd poprzedni postawił dwa kontrowersyjne pomniki. Jeden Dmowskiego w Warszawie, który był przecież wielkim antysemitą, a drugi takiemu mordercy z podkarpacia zapomniałam nazwiska. Czego nie znoszę to hipokryzji. Polska bierze udział w obcych imperialistycznych wojnach dla zysku. Jak trzeba to i zabija dla zysku. A Izrael? Nie stosuje eksterminacji i ludobójstwa na Palestyńczykach? Więc powinno się również zakazać gwiazdy Dawida która jest symbolem sionizmu. Dla mnie to jeszcze jeden powód aby nie głosować na prawicę. Bo tam nie ma inteligentnych ludzi.

  33. MiB 09.11.2009 13:53

    Stella, zgadzam się z Tobą, ale nie porównywałbym Che do Stalina, to lekka przesada. Do Stalina to można porównać Hitlera, albo Busha juniora, ale nie Che. To zupełnie inny format postaci.

  34. Stella 09.11.2009 15:05

    Ja nie porównuję Che Guevarę do Stalina. Tylko mówię że są częścią historii danych społeczeńśtw. A historii należy uczyć, a nie ją wymazywać. Inkwizycja i katoliccy najeźdźcy chrystianizujący Amerykę Południową, byli okrutniejsi od Che Guevary, a nawet Stalina. A mimo to Kościół ciągle ma ogromnę pozycję i mnóstwo wyznawców. Krzyżacy też mordowali w okrutny sposób. A ich zamek ciągle stoi i jest podziwiany.

  35. wasylu1 09.11.2009 15:10

    Cytuję: “Stella, zgadzam się z Tobą, ale nie porównywałbym Che do Stalina, to lekka przesada. Do Stalina to można porównać Hitlera, albo Busha juniora, ale nie Che. To zupełnie inny format postaci. ”

    Proponuję poczytać o tym, jakich rzezi na nieświadomych i niezależnych politycznie Indianach dokonywały oddziały “partyzantów” pana che na terenie Boliwii i to całkiem niedawno, w dodatku przy pełnym wsparciu władz….

    Nie widzę żadnej różnicy między wybijaniem Rosjan, Ukrainców, Żydów, Zulusów czy Indian, tak jak liczba wymordowanych nie robi różnicy. człowiek, który zabił z zimną krwią innego człowieka jest takim samym bandytą, jak ten co dokonywał rzezi na setkach, czy milionach, a nawet jak ten co handluje ciężkimi narkotykami, (akurat che dotyczą obie te rzeczy) podpala lasy pełne zagrożonych gatunków zwierząt, wylewa hektolitry syfu do oceanu, szczepi ludzi wirusami, sprzedaje skażoną żywność, albo leje z nieba chemikalia “dla dobra ludzkości” . Jest to w prostej linii cios przeciwko wszelkiemu życiu na Ziemi i bez wątpienia jest objawem niezwykle rażących kompleksów.

  36. wasylu1 09.11.2009 15:16

    Dodam, że powyższym stwierdzam tylko, że wszelkie zakazy wyrażania poglądów prowadzą do ograniczenia wolności, z czym się nie zgadzam.Nie znaczy to jednak, że zaprzeczam temu iż che guevara był zbrodniarzem, bo jak dla mnie noszenie koszulki z jego podobizną uważam za objaw bezmyślności i idiotyzmu

  37. wasylu1 09.11.2009 15:25

    Pamiętam, jak w podstawówce w 1986 roku miałem nieprzyjemności z powodu noszenia orła z koroną na łańcuszku….
    Żadne symbole nie powinny być zakazane, ale również każdy człowiek powinien mieć prawo wyrazić co mu się podoba, a co nie, oraz z czym się identyfikuje…

  38. tomekk 09.11.2009 16:12

    Gdyby coś takiego wyszło za czasów rządów PIS-u, to ałtołytety szalały by w mediach w obronie demokracji, nawołując do obalenia kaczystofskiego reżymu. a tak za “swojaka” tuskyego temat jakoś przepłynie przez medialne sito, a słupki sondaży nawet nie drgną. By żyło się lepiej.

  39. Stella 09.11.2009 16:15

    Skoro mówimy o mordercach komunistycznych, nie bądźmy obłudni i porozmawiajmy o mordercach katolickich w całym tego słowa znaczeniu. Przykładem jest Chorwacja w latach II wojny i jej faszystowski rząd, który przemocą chciał nawrócić prawosławnych Serbów, a przy okazji Żydów i Cyganów na katolicyzm. W bestialski, barbarzyński sposób chorwaccy Ustasze wymordowali ponad 800 tysięcy niewinnych ludzi. W tym dzieci. Dzieci rozrywno na kawałki i wbijano na pal. W kilka dni po jednej takiej masakrze w serbskich wioskach która trwała dwa tygodnie, przywódca chorwackich Ustaszów Ante Pawelic został zaproszony do Watykanu, gdzie papież Pius XII udzielił mu błogosławieństwa. Duszpasterzem zbrodniczych Ustaszów był arcybiskup Alojzije Stepinac. Po wojnie został on skazany na 16 lat ciężkich robót. Watykan oczywiście go wybronił i siedział tylko 5 lat. Mianował go też kardynałem. A nasz “świątobliwy” Jan Paweł II kanonizował tego zbrodniczego kardynała. Te krzyże które gorliwi, a przede wszystkim głupi katolicy chcą w szkołach i wszystkich miejscach publicznych, też są przesiąknięte krwią niewinnych ludzi. I one również jak swastyka są symbolem zbrodni i religijnej krucjaty. Jeśli ktos nie zna tematu, może sie zapoznać choćby na stronie Racjonalista. Jest tam artykuł w temacie Kościół i Państwo pt. Chorwacja – katolickie eldorado.

  40. MiB 09.11.2009 17:13

    wasylu1 09.11.2009 15:10 :
    Cytuję: “Proponuję poczytać o tym, jakich rzezi na nieświadomych i niezależnych politycznie Indianach dokonywały oddziały “partyzantów” pana che na terenie Boliwii….”
    jakiejś amerykańskiej propagandy żeś się naczytał.

    Cytuję: “… i to całkiem niedawno…”
    to ciekawe jak bardzo całkiem niedawno, Che nie żyje od ponad 40 lat

    Cytuję: “…w dodatku przy pełnym wsparciu władz….”
    z tego to już nie mogę… przy pełnym wsparciu jakich władz? tych z którymi walczył i które we współpracy z CIA polowały na niego? oszczędź sobie wstydu.

  41. MiB 09.11.2009 17:55

    wasylu, a to, że zabijał wrogów to w przypadku bojownika, rewolucjonisty i partyzanta, nie powinno dziwić. Nie popieram przemocy ale w pewnych sytuacjach po prostu nie ma innego wyjścia. Che chciał coś zmienić na lepsze swoją walką. Przed rewolucją kubańską wyspa ta była burdelem usa z marionetkowym rządem, ludność cywilna nie miała nic do gadania i każda próba sprzeciwu była krwawo tłumiona. Rewolucja na kubie się powiodła bo partyzanci mieli wsparcie miejscowych ludności, inaczej by nie przetrwali. A w Boliwii przeciwko amerykańskim imperialistom i CIA miał używać sarkazmu zamiast karabinu?

  42. qin 09.11.2009 18:07

    I słusznie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Mordował ludzi.
    Pytanie czy dla ideologii słusznej czy nie można zabijać??????????

  43. Rave 09.11.2009 22:30

    Widzę że sprawa noszenia koszulki z gościem który zabił wielu ludzi, schodzi na inne tory… Tu nie ma się co zgłębiać, czy to komunista, czy rewolucjonista, czy lepszy od Busha i Obamy, czy zabijał w “słusznej” sprawie czy też nie…
    Jedno jest pewne – Che Guevara zabił wiele istnień, i tyle!!! Dla mnie to obrzydliwe i wynaturzone nosić koszulkę z podobizną mordercy!

    Tyle ode mnie w tym temacie.

  44. MiB 09.11.2009 23:16

    Rave, a nie jest dla Ciebie obrzydliwe i wynaturzone przyzwolenie na nazywanie ulic polskich miast imieniem Józefa Piłsudskiego? i stawianie mu pomników? Może Che i Józefa różniły ideologie i cele, ale metody jakimi się posługiwali były podobne i każdy z nich w swoim rejonie działań był i jest bohaterem, przynajmniej dla większości bo jakby nie było zawsze się znajdzie ktoś kto na tym stracił i się nie zgodzi co do zasług jednego czy drugiego pana.

  45. Stella 09.11.2009 23:29

    Rave, jedno jest pewne. Kościół katolicki + katoliccy królowie + katoliccy dyktatorzy, zamordowali miliony istnień ludzkich w imię Jezusa Chrystusa. Czy godne i moralne jest transformare laicki kraj jakim była Polska, w religijne państwo? Oraz wieszanie symboli tej niechlubnej i niemoralnej religii, w miejscach publicznych? Bo co ktoś ma na sobie, to mnie nie obchodzi. Mnie natomiast obchodzi, że Polska jest pod zaborem zbrodniczej religii. Religii która podszywa się pod chrześcijaństwo, a jest kompletnym jej zaprzeczeniem. Komunizm był zbrodniczy, ale katolicyzm też był zbrodniczy. Nie ma zbrodni lepszej czy gorszej. Jest tylko jedna. Zwłaszcza kiedy giną niewinni ludzie.

  46. Rave 10.11.2009 01:30

    MiB – Piłsudski nie jest dla mnie bochaterem…
    Stella- w tym akurat temacie calkowicie się z Tobą zgadzam

  47. MiB 10.11.2009 02:17

    Rave… dla mnie Piłsudski też nie jest bohaterem, ale abstrahując od tego… to denerwuje mnie hipokryzja ludzi, którzy zakazują jednego symbolu uważając go za zły, a tym czasem propagują inne gorsze lub przynajmniej równie nie na miejscu. Problem jest dość złożony i uwarunkowany położeniem geograficznym, geopolityczno-ekonomicznym, czy odmiennością kulturową. Dla Polaków niezbyt przychylnie wspominających ZSRR i to co nam fundowali Che będzie bandytą. Dla Kubańczyków i ludów ameryki południowej będzie symbolem walki z imperializmem amerykńskim. To on dał im nadzieję na wolność, ale co taki krótkowzroczny europejczyk może o tym wiedzieć, dla niego Che = komunizm = Stalin = bandyta i tyle…. proste schematy wprasowane w mózgownice. Gdyby Polska leżała w Ameryce Południowej to pewnie opinia byłaby diametralnie inna i Che miałby swoje pomniki i ulice, a tak żyjemy tu gdzie żyjemy i mamy swojego lokalnego watażkę Józefa z pomnikami i ulicami, który miał swoje 5 minut, ale poza granicami naszego kraju niewiele osób (jeśli w ogóle) go kojarzy. Także jeśli ktoś jest bez winy (mam na myśli naród jako całość, a nie pojedyncze osobniki) niech pierwszy rzuci kamieniem.

  48. rysio 10.11.2009 03:08

    Skoro w Polsce utarło się, że socjalizm = komunizm, to narodowy socjalista, dyktator, morderca setek Polaków, zamachowiec, terrorysta, marszałek Józef Piłsudski umieszczany na pomnikach itp. jest symbolem komunistycznym…

    @accidental protege 09.11.2009 13:11
    otwórz oczy i nie obarczaj za wszystkie swoje krzywdy i niepowodzenia komuchów i wszystkich świętych… poza tym komuszostwo działa jak płachta na byka przede wszystkim na czarnych i moherki – ja nie jestem emocjonalnie związany z czasami komuny i w ogóle z naszą Najjaśniejszą. Szanuję RP tylko ze względu na sankcje zawarte w ustawie karnej, dlatego miarkuję wypowiedzi…

  49. accidental protege 10.11.2009 14:26

    Rysiu
    Nie mówię o krzywdach, ani o niepowodzeniach
    Jestem zadowolony z tego gdzie i z kim jestem, co mam itd
    Zastanawia mnie Twoja pogarda do wszystkiego co niezgodne z Twoimi poglądami
    Nie jesteś w stanie wyrazić się o księdzu, czy katechecie bez pogardliwego określenia
    Krucjata którą toczysz z kościołem, klerem, przeciwnikami komunizmu, jest odpowiedzią na krucjatę którą ktoś toczy przeciwko Tobie
    Może przeżywasz krucjatę gdy obierasz rentę pozbawioną kombatanckich dodatków, może za każdym razem gdy Twoja żona odrywa Cię od kompa i pomiata Tobą , może masz jakiś inny powód…
    A komuszostwo działa jak płachta na byka przede wszystkim na tych którzy cenią wolność, wolne myślenie i tych którzy coś stracili w komunie
    Moja rodzina straciła dożo
    I będę powtarzał za każdym razem
    Nie jestem katolikiem, nie mieszkam w kraju katolickim

  50. rysio 10.11.2009 18:15

    dzięki za darmowa analizę psyche

  51. johny 11.11.2009 19:11

    a co z koszulkami z Pinochetem i Franco? czy za noszenie ich podobizn też będzie można trafić do pudła?

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.