Minimum dla każdego

Opublikowano: 12.09.2013 | Kategorie: Gospodarka, Społeczeństwo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 889

Szef Stowarzyszenia Dom Wszystkich Polska Ryszard Kalisz przedstawił propozycję wprowadzenia w Europie bezwarunkowego minimalnego dochodu podstawowego, który otrzymywałby każdy obywatel i rezydent danego kraju.

„To nie jest inicjatywa populistyczna, ani nieprzemyślana” – przekonywał b. poseł SLD. Powiedział, że w sprawie ustanowienia takiego dochodu została podjęta Europejska Inicjatywa Obywatelska, umożliwiająca mieszkańcom UE zgłaszanie propozycji legislacji, jeśli w ciągu 12 miesięcy zyskają one poparcie co najmniej miliona osób z siedmiu krajów. „Na podstawie Traktatu z Lizbony zainicjowane zostało przez naszych współpracowników z Niemiec działanie na rzecz obywatelskiej inicjatywy dla ustanowienia minimalnego dochodu gwarantowanego” – powiedział. Podkreślił, że członkowie DWP zbierają już w tej sprawie podpisy w Polsce i „idzie to bardzo dobrze”.

Kalisz pytany ile miałby wynieść w Polsce taki dochód odparł, że może powiedzieć jedynie szacunkowo, że „musiałby być na poziomie ponad 1000 zł, pewnie między 1000 a 2000”. „Na szczęście istnieje Traktat z Lizbony, my takich szacunków we wszystkich krajach UE nie jesteśmy w stanie przeprowadzić. Jak zbierzemy milion podpisów, będzie to musiała zrobić Komisja Europejska i państwa członkowskie, w tym również polski rząd” – dodał.

Na pytanie, skąd państwo miałoby wziąć pieniądze na realizację tej propozycji, Karolina Nadolska z DWP powiedziała, że z uproszczenia systemu socjalnego i z podwyższenia podatków. Dodała, że „podwyższenie podatków to będzie cena, którą wyższa i średnia klasa będzie płaciła za bezpieczne społeczeństwo”.

Według Kalisza „to nie musi wcale zwiększać kosztów, a może nawet obniżyć”. „W Polsce mamy w tej chwili nawet 600 tys. urzędników. Według naszych symulacji można by o co najmniej 200 tys. zmniejszyć ilość tych urzędników” – powiedział.

Stronę bezwarunkowego dochodu podstawowego na Facebooku znajdziesz TUTAJ.

Źródło: Nowy Obywatel


TAGI:

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

26 komentarzy

  1. agama 12.09.2013 08:55

    dobra pod warunkiem, że bedzie krokiem do calkowitego zniesienia pieniedzy w przyszlosci, a nie jeszcze wiekszego uzaleznienia od kapitalizmu.

  2. Maximov 12.09.2013 08:59

    Dla mnie jest to mrzonka. Pieniadze biorą się z pracy. Ktoś, kto dostaje pieniadze nie bedzie ich szanował. Dodatkowo taka “pomoc” uzależnia od Państwa w sposób prawie całkowity. Skąd na to wszystko wziąć pieniądze? Mówimy tu o ogromnych kwotach.
    38,5 mln x 1000 = 38500000000 x 12 miesięcy = 462 mld w skali roku przy najniższym wariancie. Jeśli dobrze liczę…
    Dla mnie MRZONKA!

  3. Murphy 12.09.2013 09:36

    @Maximov: Nie był bym taki pewien czy w Polsce jest aż 38,5 mln ludzi. Według tego co jakiś czas czytałem może być mniej niż 35 mln. Ale faktem jest że urzędników namnożyło się i do tego pensje biorą takie, że kilka osób by mogło za to przeżyć.

  4. antyninas 12.09.2013 10:16

    Przepraszam, bo tak może nie do końca w temacie ale;
    Według Interia.pl biznes dług publiczny Polski dziennie wzrasta o 300 mln zł.
    Nie wiem czy te dane są wiarygodne, bo aż dla mnie szokujące ale gdyby im wierzyć to nie dziwię się dla czego w tym kraju nie będzie już dobrze. 300 mln zł dziennie to 187500 najniższej krajowej dziennie, czyli w skali miesiąca 562500 n.kraj. brutto. Biorąc pod uwagę możliwości naszego kraju po sprywatyzowaniu wszystkiego co powinno przynosić zyski a nie przynosiło ( myslę że nie z winy nierentowności a świadomej polityki firmy na szkodę w celu tańszego sprzedania planowanego z duzym wyprzedzeniem.) Nie ma już żadnych podstaw bo i nie ma z czego polepszać sytuację w kraju. Z pustego i Salomon nie naleje. Mam świadomość, że rządzą nami naprawdę mózgi a nie oszołomy i świadomie doprowadzają nasz kraj do bankructwa. Znaczy nasz kraj…… na pewno elita nie zbiednieje . Wracając do tematu , kolejne pomysły jak ten z Minimum dla każdego można traktować jak nową sztukę w teatrze, nic więcej. Wolał bym żeby Polska oddała jedno województwo np. NIemcom w zamian za spłatę naszego długu a wtedy możemy pogadać co zrobić żeby naprawić resztę kraju.
    Pozdrawiam

  5. _SL_ 12.09.2013 10:19

    Haha, zonw lewackie zmazy I inkantacje gusel.
    Tym razem radosnego oberka ku uciesze leni, debili, nieudacznikiw I gimbazy posryguje porno-rysiek, widac pora na rucg@nie kolejnej generacji rozczeniowych niewolnikow.

    Rychu, czemu od razu nie 10tys pln?
    Nie twoje wiec co skapisz?

    To belkot I intelektualne ejakulaty osoby oderwanej od rzeczywistosci, nie majacej najmniejszego rozeznania w mechanizmach rynkowych jak I psychologii czlowieka.
    Jesr grupa majaxa BDP, to mieszkajacy od pokolen w slumsach menele zyjacy cale generacje na zasilkach, oni maja BDP dziedziczne, wystarczy ze podaza sladami rodzicow-nie pracowac, byc debilem, nie uczyc sie I dodatkowo mnozyc jak kroliki. Francja-elegancja.

    Polska to 38mln ludzi, kalisz bredzi o 1-2 tys pln/mc, czyli wezmy 1,5tys na mc, to 684mld pln na rok.
    PKB Polski(nominalne 2011) to ok 1626 mld pln rocznie, czyli mit BDP pochlonalby 42% PKB w roku a do PKB wlicza sie tez zadluzenie panstwa. Obecnie suma bezposrednich wydatkow panstwa to 43.3% PKB…

    Do przemyslenia dla myslacych, nie lykajacych taniej demagogii I lewackich gusel oderwanych od realnego swiata.

  6. antyninas 12.09.2013 10:43

    Fenix, Masz rację . Nie mam nic przeciwko żeby rządziły nami Niemcy pod warunkiem, że na równi praw z obywatelami teraźniejszych Niemiec i tak jak mówisz zachowany j.polski

  7. agama 12.09.2013 12:41

    Poslowie dostaja 2000 diety,a sobie w biedzie zalowac 1000 zl jaki sens?

  8. Maximov 12.09.2013 12:47

    @Fenix
    Litości… Skończ ten bełkot.
    Cały problem jest obecnym systemie finansowym z absurdalnie wielką ilością pustego pieniądza.
    Gdyby system “był zdrowy” żadne tego typu bzdury nie byłyby potrzebne.

  9. greg1982fr 12.09.2013 13:01

    Równo nie znaczy sprawiedliwie. Absurd jakiś. Kto miałby unieść wyrównanie tego “minimum”? Przedsiębiorcy, którzy sami wiążą z trudem koniec z końcem? Powinni być raczej promowani, że nie przenieśli się z działalnością za granicę a nie karani za zatrudnienie pracownika.
    Usunąć podatek dochodowy, zostawić VAT, wprowadzić równy podatek od osoby / miesiąc. Niezależny od dochodu. Masz 18 lat i musisz wpłacić przykładowo 200 zł na utrzymanie służb porządkowych i rządu. Niezależnie ile zarabiasz. Jeśli ktoś jest obrotniejszy, więcej zarabia dlaczego ma więcej Państwu oddawać? Przecież wtedy właśnie większa szansa, że zatrudni kogoś do pomocy, da mu pracę. Takich powinno się promować.

  10. _SL_ 12.09.2013 13:27

    Oczywiscie nie wierzcie w bzdury pokroju Zeitgeistu o kreacji pieniadza, ta bzdury z grubsza obrysowujace tylko kreacje pieniadza fiducjarnego, blazen z ZM zostal calkowicie zagiety prostym pytaniem kto wyznacza akale druku dla FED. Dodam ze w Polsce nie mamy FEDu tylko NBP.

    @Greg Panstwo minimum (minarchizm) o ktorym piszesz to najwydajniejsze I najuczciwsze rozwiazanie obecnego etatystycznego bajzlu.
    Gdyby w Polsce zaorac socjalizm I etatyzm przechodzac na minarchizm przy zachowaniu VATu to max w 5 lat splacamy caly dlug(poza dlugiem ZUSu ktory jest duzo wiekszy). Gdyby przy minarchizmie zachiwac VAT a calosc wplywow z prywatyzacji (nie przetargu, otwartej licytacji z cena min.) przeznaczac na splate zobowiazan ZUS, to w moze w 10 max. 15lat nie bylo by zadnego dlugu publicznego.

    Tak z innej beczki, pisalem ostatnio dla pewnej organizacji analize dotyczaca marginalnego oraz ujemnego bezrobocia, dokladniej stopy bezrobocia. To czysta empiryczna miazga fiskalizmu, korelacja jest tak widoczna ze az razi w oczy-wolnosc gospodarcza, maly % budzetu do PKB, proste prawo, niskie podatki, zaawansowane technologie go klucz do znikomego bezrobocia lub jego ekstremalnej wersji-ujemnej stopy bezrobocia (import sily roboczej, ciagla walka o pracownika poprzez place I warunki kontraktow). Jesli to upublicznia w znosnym jezyku (jakims europejskim)to dam linka.

  11. Maximov 12.09.2013 13:35

    @greg1892fr
    Masz rację. To takie proste i oczywiste. Im mniej pośredników w przepływie pieniadza tym lepiej.
    Tylko dlaczego żaden polityk nigdy o tym nie wspomniał?

  12. _SL_ 12.09.2013 14:00

    Nie ma czegos takiego jak darmowy lunch I nigdy nie bylo.
    Maligmy o BDP przy tak slabej gospodarce jak polska I tak roczeniowym, rozleniwiinym spoleczenstwie jak polskie to zupelny odlot.

    Jesli ktos przeczytal liczby z mojego postu #7 to zaprzestal by intelektualnego autogwaltu.

    Dodam fakt iz lewysy wyja o BDP na przezarcie I przechlanie(vel konsumpcje na poziomie postawowym), co jest zupelnym zboczeniem umyslowym.

  13. kriskros 12.09.2013 14:49

    nie ma innego wyjścia jeśli nie chcemy się wzajemnie pozabijać musi być BDP, pracownicy zwolnieni z fabryk bo zastąpiły ich maszyny nie będą bezczynnie czekać aż umrą z głodu

  14. _SL_ 12.09.2013 15:01

    O postepie technicznym slyszal?
    😉
    Co zrobili biedni woznice I koniuszy gdy wyparly ich pociagi?
    Co zroblili biedni ryle gdy 100 zastapila 1 koparka?
    Co robia biedni listonosze gdy emaile wypieraja listy?

    Zapewniam ze nie pozabijali sie wzajemnie, ani nie polozyli I umarli. Lewicowe banialuki maja sie nijak do rzeczywistosci.

    Niedawno odwiedzalem pewno panstwo gdzie wiekszosc problemow bedacych uznawanymi jako podstawowe I witalne w Europie, po prostu nir istnieje. Poniewaz nie istnieje tam socjalizm.
    Brakuje rak do pracy a ludzie maja probleny w stylu ‘na co wydac nadwyzki gotowki’.
    Nikt nie zdechli z glodu a lenie wzieli sie do roboty lub wyniesli do Europy.
    Da sie?
    Tak-da sie.

  15. _SL_ 12.09.2013 15:16

    Singapur.
    Bylo cos smiesznego, bo zapomnialem sie smiac?
    🙂

    Znam z praktyki jeszcze kilka takich panstw.
    Dodam ze w tamtym regionie sa panstwa gdzie jeszcze 100 lat temu tubylcy obcinali tam sobie glowy sierpami I niczym ludzie pierwotni zyli w lasach. A dzisiaj….

  16. _SL_ 12.09.2013 15:39

    To nie kwestia wiary. Wez sie rusz I jedz zobaczyc, ktos ci broni?

    Wieczne zycie w socjalistycznym zabobonie powoduje martwice mozgu (tak samo jak ukaszenie malposzczura sumatrzanskiego) I zawezenie horyzontow.
    Czlowiek finalnie widzi tylko wlasna klate w mrowisku(tzw. mieszkanie-koniecznie socjalne, najwyzej spoldzielcze), miche (najlepiej na cudzy koszt vel z mopsu), no I jeszcze grosz na jakies rozrywki(na chlanie I cpanie, koniecznie z cudzej kieszeni I koniecznie przez urzdnika panstwowego). Czyli stare, dobre lewackie:zrac, chlac, cpac, spac, srac(nie koniecznie w tej kolejnosci) za cudze.
    Potem ma sie ma sie marzenia o BDP czy przynajmniej jakims zasilku, mieszkaniu socjalnym, darmowej komunikacji czy innych ‘frykasach’. Niesamowite horyzonty myslowe.
    🙂

  17. greg1982fr 12.09.2013 16:51

    Minimum krajowe to mit. I nie wmówicie mi, że gdyby go nie było, to każdemu by proponowano prace za 500 pln lub zatrudniło kogoś ze wschodu. Są miasta, nie tylko Wawa gdzie zarabia się wielokrotnie więcej niż minimum i to na podstawowych stanowiskach. Kwestia posiadania kwalifikacji, obrotności i umiejętności zaprezentowania tego potencjalnemu pracodawcy. Jeśli znając 3 języki obce, robiąc za tłumacza w dużej firmie, dostaje się propozycję poniżej 2 tysięcy, to nic tylko się zaśmiać w twarz i wyjść. I dlatego takie osoby mniej nie zarabiają.
    No ale tu trzeba by się obudzić, odkleić od MOPSowej michy, wyłączyć tv z trudnymi sprawami czy innym w11 i zacząć myśleć i wymagać – najpierw od siebie samego.

  18. janpol 12.09.2013 22:43

    Po co tyle jadu i “świętego oburzenia”. Koncepcja tzw. pensji obywatelskiej nie jest nowa i nie jest pomysłem Kalisza ani nawet socjalistów tylko liberałów a ma swoich zwolenników nawet wśród libertarian (np. Hayek). Socjaliści tylko, jak zrozumieli o co chodzi, to się przyłączyli (oczywiście głupio, jak to socjaliści). Nie rozumiem o co awantura, jakoś nikt nie uważa, że właściciele akcji jakiejś spółki kapitałowej, pomimo, że najczęściej palcem w bucie nie ruszyli (udziały odziedziczyli i nie są zatrudnieni w żadnym zakładzie spółki, której mają udziały) osiągają dochody “za darmo” a obywatele państwa, które osiąga dochody z np. udzielaniu pozwoleń na eksploatacje złóż, pobieraniu ceł i akcyzy, wydawaniu różnych koncesji, pobieraniu opłat tranzytowych itp. itd. nie może się podzielić równo tym dochodem ze WSZYSTKIMI współwłaścicielami, czyli obywatelami tegoż państwa. Gdzie tu rozdawnictwo, czy dzielenie się “drukowanym” pieniądzem? Chyba się nie do końca zastanowiliście, co?

    Oczywiście wypłaty pensji obywatelskiej są ŚCIŚLE związane z uproszeniem socjalu, a przede wszystkim z ograniczeniem do ABSOLUTNIE NIEZBĘDNEGO aparatu urzędniczego z tym związanego a najlepiej też z uproszeniem systemu ubezpieczeń społecznych w raz z takimi złodziejskimi instytucjami jak ZUS itp. (zauważcie, że w takim systemie nie ma problemu emerytur, zasiłków chorobowych, płatnych urlopów itp. obciążeń dla przedsiębiorców i pracodawców – TO DOPIERO BY UELASTYCZNIŁO rynek pracy, a nie jakieś bzdurne “płace minimalne” itp. bzdury!!!).

  19. Stasiu26 13.09.2013 01:55

    @japnol
    a to akurat interesujące – możesz podać jakieś źródła odnośnie tej pensji obywatelskiej i systemu ubezpieczeń społecznych ? Są tego jakieś konkretne projekty ? Gdzieś to działa w takiej formie ?

    O ile uważam, że każdy pieniądz dawany za darmo deprawuje, to ciekawi mnie realizacja takiego pomysłu 🙂

  20. janpol 13.09.2013 14:59

    ~@Stasiu26: ciężko coś konkretnego znaleźć po polsku (może z wyjątkiem moich postów w rożnych dyskusjach na temat i nieco obok 😉 ). Muzułmanie twierdza, że twórcą idei pensji obywatelskiej był następca Mahometa, kalif Abu Bakr (który przyznał każdemu dziecku, kobiecie i mężczyźnie 10 dirhemów rocznie – co było wystarczające aby nie umrzeć z głodu) ale jak wiadomo pomysł nie utrzymał się zbyt długo. Twórcą nowoczesnej idei pensji obywatelskiej był jeden z “ojców założycieli USA”, Thomas Paine, ale jak wiadomo jego pomysł też się nie przyjął. Po II wojnie w gronie liberałów (i libertarian też co ciekawe) pomysł odżył i jest rozwijany, niestety na razie teoretycznie. Moim zdaniem najciekawiej w wykonaniu geniusza i wizjonera (niestety już śp) Roberta Theobalda (np. http://www.youtube.com/watch?v=BUTwZUHJRTI ). Ze sław do zwolenników pensji obywatelskiej należeli m.in. noblista F. Hayek i Martin Luter King. W praktyce dość blisko było wprowadzenie pensji obywatelskiej w Nowej Zelandii (1987) i świeżutko na Cyprze ale widać komuś to baaarrdzo przeszkadza i chwilowo nic z tego.

  21. Stasiu26 13.09.2013 15:57

    @janpol
    oooo…. dziękuję 🙂

    Widzę, że ogarniasz temat, a to rzadkość, bo nie obrażając ogarniętych, zwykle zwolennicy BDP to oderwane od rzeczywistości nieroby 😉 No i materiały nie muszą być po Polsku. Angielskie są równie dobre. Chociaż z językiem proroka już będzie kłopot 🙂

  22. obecny 14.09.2013 12:43

    Singapur wzbogacił się chyba dzięki przemysłowi petrochemicznemu. A później to już poszło z górki. Polska też ma bogactwa naturalne dzięki którym mogłaby się bogacić ale węgiel jest beee a ropa i gaz jest cacy. Wiadomo globalne…

  23. _SL_ 14.09.2013 15:20

    Witaj. Singapur w ok 20% to branza petrochemiczna, jednak nie posiada wlasnych surowcow w przeciwienstwie do Polski(wegiel, miedz), musi je importowac.
    Dorobili sie na handlu I uslugach, bedac wazna faktoria handlowa w regionie

    Zerknij na rozklad ich exportu:
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Singapore_Export_Treemap.png

    Przemysl to ok 25%, reszta to uslugi.

  24. ka10r24 14.09.2013 15:38

    „Szef Stowarzyszenia Dom Wszystkich Polska Ryszard Kalisz przedstawił propozycję wprowadzenia w Europie bezwarunkowego minimalnego dochodu podstawowego,”

    I po raz kolejny lewicowa propaganda utopijna te ich pomysły nigdy się nie sprawdzą jakakolwiek interwencja w rynek jest z góry skazana na porażkę.

    „To nie jest inicjatywa populistyczna, ani nieprzemyślana”

    Jak nie jest populistyczna to jest po to by zniszczyć jeszcze bardziej i tak zniszczony regulacjami rynek, innej możliwości nie ma.

    „Kalisz pytany ile miałby wynieść w Polsce taki dochód odparł, że może powiedzieć jedynie szacunkowo, że „musiałby być na poziomie ponad 1000 zł, pewnie między 1000 a 2000”.”

    A dlaczego nie założy sobie żeby najniższa wynosiła 5000 lub 8000 zł to według logiki kaliszowej wszyscy byli by bogaci, śmieszą mnie takie ludzie ale najbardziej mnie śmieszą jego wyborcy że wieżą w takie typu brednie.

    „Na pytanie, skąd państwo miałoby wziąć pieniądze na realizację tej propozycji, Karolina Nadolska z DWP powiedziała, że z uproszczenia systemu socjalnego i z podwyższenia podatków.”

    No nie tutaj już wymiękam podwyżka podatku spowoduje zubożenie całego społeczeństwa innej możliwości nie ma.

    „podwyższenie podatków to będzie cena, którą wyższa i średnia klasa będzie płaciła za bezpieczne społeczeństwo”.

    A biedna klasa nie płaci podatków? I jakim prawem maja oni zabierać cudzą własność prywatną czy oni uważają się za wyższą kastę, to jest mafia i trzeba ją zniszczyć.

    „to nie musi wcale zwiększać kosztów, a może nawet obniżyć”

    No ale jak to jest możliwe? tylko głupiec w takie bajki uwierzy, w lewactwie logika nie istnieje.

  25. _SL_ 14.09.2013 18:02

    Wczoraj ogladalem na YT jakis program z polsat news gdzie miala miec miejsce dyskusja czerwonego Ikonowicza z ‘fikki-mikki’ Korwinem.
    Wyszlo toalne dno, pokaz bolszewickiego lewicowego demagogizmu gdzie przez wiekszosc programu nawalony jak bombowiec Ikonowicz darl ryja do bandy pijanych zwiazkowcow zupelnie nie interesujac sie dyskusja czy argumentami muszkarza. Nawalone ryle doskakiwaly do Korwina, darli mordy itd.
    Nie wiem jak ten czlowiek to znosi…

    Takiej dawki prymitywnej demagogii, manipulacji, zwyklego bredzenia I idiotyzmow dawno nie sluchalem (podobne tyrady debilizmu odstawia tow. szumlewicz). Perelki w stylu ‘wprowadzic place minimalne na poziomie 60% sredniej…”, jakim trzeba byc debilem aby lykac taka demagogie??? Ci ludzie chca rozwalic gospodarke, to jeszcze wieksze szkodniki niz tuskowe lewactwo u wladzy, przy nich w rok byla by hiperinflacja.
    Do tej pory nie dostrzegli fatalnych nastepstw kazdej podwyzki placy minimalnej-inflacji, wzrostu bezrobocia itd.?

    Nie ma jak biedni zwiazkowi bonzowie, zarabiajacy w KGHM po 12+tys pln miesiecznie, 100 tys zwiazkowych pasozytow ma decydowac o 36mln ludzi?

  26. ka10r24 15.09.2013 12:19

    Ten wywiad z ikonowiczem to tylko mnie utwierdza w przekonaniu jełkie ci lewacy to debile
    minimalna 60% średniej matematycznie nie jest to możliwe.

    Ikonowicz przez większość czasu darł ryja i nie dał do puścić do zdania korwina mikke,
    a jak korwin gadał o państwowej szkole że gorsza od prywatnej to ten komuch ikonowicz zmieniał temat.

    jeszcze ten komuch wygadywał o lekach generycznych, jakim trzeba być debilem żeby nie widzieć że to państwo blokuje ich produkcje.
    Prywatna służba zdrowia tak samo jak prywatne szkolnictwo zapewni lepszą jakość leczenia.

    Ogólnie najniższa krajowa jest absurdem to tak jakby państwo miało się zajmować ustalaniem ceny za usługi na rynku centralnie planowanie czego kol wiek nigdy nie będzie efektywne.

    Jakoś nie słyszałem od niego o obniżce podatków o likwidacji podatku dochodowego
    zmniejszaniem ilości regulacji zniesieniu obowiązku składkowego na pasożytów z zusu.

    Tylko silne państwo czyli wszystkich trzymać za mordy zero wolności zero własności prywatnej
    komunizm socjalizm marksizm = utopia gwarantowana i nędza głód

    Ikonowicz opowiadał bajeczki nie mające nic wspólnego z rzeczywistością z niego to populista
    który chce się dopchać do władzy a wtedy katastrofa gospodarcza gwarantowana.

    Korwin gadał z sensem i dziwie się jakim cudem wytrzymał z tym komuchem

    „najważniejszym celem rynku jest zaspokajanie potrzeb konsumenta”

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.