Sadysta z policji będzie bezkarny?

Opublikowano: 06.11.2012 | Kategorie: Prawo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 1283

Policjant Karol C., który podczas ubiegłorocznego Marszu Niepodległości kopał demonstranta, może pozostać bezkarny – prokuratura chce warunkowego umorzenia sprawy. Poniżej uzasadnienie skandalicznej decyzji.

Portal Niezalezna.pl wielokrotnie pisał o ataku na Daniela K., który został skopany przez policjanta Karola C. Do sytuacji doszło 11 listopada ub. roku. Policjant zachowywał się bardzo agresywnie, w ataku szału kopał swoją ofiarę nawet po głowie.

Dzisiaj wyszło na jaw, że warszawska prokuratura prowadząca śledztwo wysłała do sądu wniosek o warunkowe umorzenie.

– 31 października Prokuratura Rejonowa Warszawa – Śródmieście skierowała do sądu rejonowego wniosek o warunkowe umorzenie postępowania karnego wobec Karola C. na rok próby – poinformował Dariusz Ślepokura, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

Wcześniej Karol C. usłyszał zarzut przekroczenia uprawnień i naruszenia nietykalności Daniela K., którego uderzał w głowę, kilka razy kopnął oraz użył gazu łzawiącego, kierując jego strumień na twarz pokrzywdzonego. Postawiono mu zarzuty z art. 231 kodeksu karnego, przewidującego do trzech lat więzienia dla funkcjonariusza publicznego, który przekraczając swoje uprawnienia działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego.

Prokuratura wniosła do sądu o umorzenie sprawy C. na rok oraz o zobowiązanie go do zapłaty świadczenia pieniężnego w wysokości 500 zł na wybrany cel społeczny. Pytany o uzasadnienie tego wniosku prokurator Ślepokura tłumaczy: Karol C. przyznał się do zarzutu i złożył obszerne wyjaśnienia. Prokuratura wzięła też pod uwagę dotychczasową postawę C., niekaralność, jego ustabilizowany tryb życia i nienaganny przebieg służby w policji.

Oznacza to, że policjant za ubiegłoroczny atak nie zostanie ukarany, ponieważ dotychczas sprawował się poprawnie, a nawet złożył wyjaśnienia. Należy zaznaczyć, że większość podejrzanych zachowuje się podobnie, więc tłumaczenie wydaje się co najmniej kuriozalne. Prokuratura brnie jednak dalej i kompromituje się jeszcze bardziej.

– Wykonywał on (Karol C. – red.) czynności związane z zabezpieczeniem manifestacji, których przebieg cechował się bardzo dużą agresją ze strony uczestniczących w nich osób – powiedział prokurator i dodał: Przebieg zdarzeń z udziałem C. był dynamiczny, nacechowany znacznymi emocjami, a oskarżony działał w napięciu i silnym zdenerwowaniu. To wszystko spowodowało jego gwałtowne zachowanie wobec pokrzywdzonego i naruszenie przepisów określających procedury zatrzymań.

„Oskarżony działał w napięciu i silnym zdenerwowaniu” – na to zdanie zapewne powoływać się będą teraz adwokaci wszystkich bandytów, bo ich klienci – także zabójcy – z reguły są zdenerwowani i „działają w napięciu”. Czyżby mieli pozostać bezkarni? Podobnie jak oprawca z policji, który kopie bezbronnego człowieka?

Autor: gb
Źródło: Niezależna.pl


TAGI: , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

24 komentarze

  1. lboo 06.11.2012 09:23

    Czyżby Andrzej Czajka zmienił imię i nazwisko na Karol C.?

  2. khonsu 06.11.2012 09:36

    Państwo w państwie.

  3. 84000 06.11.2012 09:37

    to AMFETAMINA sprawdzona przez Z.O.M.O (:„Oskarżony działał w napięciu i silnym zdenerwowaniu”:)

  4. FreeG (korektor WM) 06.11.2012 09:56
  5. accidentalprotege 06.11.2012 10:49

    Czy ktos na prawdę liczył że spadnie mu włos z głowy?

  6. B.O.P.E. 06.11.2012 11:03

    Sadysta?
    Na jego miejscu zrobiłbym dokładnie to samo. Kolega manifestant następnym razem dwa razy się zastanowi zanim weźmie do ręki kamień.

  7. FreeG (korektor WM) 06.11.2012 11:27

    B.O.P.E., to czy zachowałbyś się równie nieodpowiednio to jedno. To, że byłoby to umyślne złamanie prawa zagrożone odpowiedzialnością karną – drugie.

  8. Artur Marach 06.11.2012 11:42

    Ślepa Kura to nawet dziobem w ziarnko nie trafi, a co tu dopiero mówić o sprawiedliwych wyrokach!

  9. pasanger8 06.11.2012 13:25

    Policjanci bandyci nam w Polsce niepotrzebni jeśli odpuszczą temu gliniarzowi to władza wyśle fatalny sygnał do policjantów:możecie bić i nie oglądać się na prawo jeśli będziecie bić na nasz rozkaz nic złego was nie spotka.
    Tak jak nie przepadam za brunatną stroną ,która rok temu pokazała otwarcie swoją groźniejszą(ale za to szczerą) twarz. Tak uważam ,że policjanci nie mogą stać ponad prawem.Muszą mieć świadomość ,że popełnianie przestępstw grozi choćby więzieniem w zawieszeniu i utratą policyjnych uprawnień emerytalnych.
    Prokuratorska gadanina o tym ,że policjant był zdenerwowany i działał w silnym stresie-zwyczajne pieprzenie.Z tego zdenerwowania kopał po twarzy leżącego na ziemi człowieka?A ile razy policja na demonstracjach prowokuje starcia ,goni ludzi z pałami a potem jeśli ktoś ośmieli złożyć skargę od razu atakuje zarzutami czynnej napaści na funkcjonariusza?Nie chodzi o sympatię lub antypatię chodzi o uczciwe stosowanie zasad wobec wszystkich tylko tyle i aż tyle.

  10. B.O.P.E. 06.11.2012 13:47

    I vice versa. Kopnij policjanta, rzuć w niego kamieniem – on nie odda, bo się będzie bał odpowiedzialności. Gdyby cała ta historia miała miejsce we Francji nikt by się tym nie przejął. Niestety, w Polsce hodujemy pokolenie, które jest przekonane o swojej bezkarności, które prawo i społeczeństwo ma głęboko gdzieś, a gdy nagle to poczucie bezkarności zostaje przerwane kopniakiem, to robi się wielkie halo na cały kraj.
    A co do tytułu http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=55462

    P.S.: Jestem zwykłym szarym obywatelem, ze służbami nie mam nic wspólnego.

    Pozdrawiam.

  11. FreeG (korektor WM) 06.11.2012 14:11

    B.O.P.E., nie uważasz, że odpowiedzialność za swoje czyny powinien ponieść każdy? Dlatego bzdurą jest to, co piszesz.

    Podaj przepis prawny pozwalający na takie zachowanie funkcjonariusza. Środki przymusu bezpośredniego nie przewidują kopania osoby już obezwładnionej.

    Zresztą prokuratura przyznała, że prawo zostało złamane, a dokładniej naruszone przepisy procedury zatrzymania. Jedynie to usprawiedliwia. Ponadto odeprzeć atak ma prawo każdy obywatel, nie tylko funkcjonariusz. Musi być to jednak reakcja na naruszenie nietykalności. Nikogo nie obchodzi, że policjant był zdenerwowany.

  12. B.O.P.E. 06.11.2012 14:42

    @FreeG, oczywiście masz rację.
    Nie chodziło mi jednak o to, żeby policja miała prawo kopać i poniewierać demonstrantów. Miałem na myśli to, że wkrótce może okazać się, że policjant widząc rozróbę będzie wolał nie reagować, by nie być posądzonym o nadużycie siły – pałką również można zrobić niechcący krzywdę – tyle teorii. Niestety do umysłów pewnej grupy młodzieży można trafić tylko kopniakiem – to jest moje zdanie.
    Wyobrażasz sobie przejść obok milicjanta z drwiącym uśmieszkiem trzydzieści lat temu w koszulce CHWDM? Ja nie.
    Zwróć też uwagę na to, że tego typu “newsy” z chwytliwym tytułem “Sadysta z policji…” są wodą na młyn dla tych dobrych chłopców w koszulkach JP czy też CHWDP.

  13. FreeG (korektor WM) 06.11.2012 15:17

    Logiczne argumenty za/przeciw nie działają na osoby niedojrzałe, upośledzone umysłowo lub pozbawione umiejętności analizy faktów, czy wypracowywania własnych opinii, dlatego chłopcami z koszulkami “JP” (z których zapewne większość zalicza się do którejś z grup) bym się nie przejmował.

    Sprawa jest prosta – zachowanie funkcjonariusza było naganne, naruszył przepisy i powinien odpowiedzieć karnie.

    Strach nie jest sposobem wychowania. Autorytet – tak. Porównaj policje brytyjską i polską – lepszego przykładu nie znajdę. Powinieneś zrozumieć o co mi chodzi.

  14. RayX 06.11.2012 15:26

    B.O.P.E. co ty chlopie tutaj plodzisz??? Juz po twoim nicku widac czemu przyklaskujesz. Marzy ci sie w Polsce taka policja, jak do walk w fawelach. O fawelach sie pisze i mowi, ze sa siedliskiem zla. Niestety pisze sie o skutkach, a nie pisze o przyczynach. Prawda jest taka, ze obecnie swieta niepodleglosciowe, ruchy narodowe, patriotyzm etc. zostaly zdegradowane do poziomu szowinistyczno-faszystowskiego. Wystarczy popatrzec, kto robi patriotom te niedzwiedzia przysluge.

    I za duzo czytasz popierdölek. Bezprawie nalezy KARAC!!! Bez wzgledu, kto jest jego autorem. Policja ma sluzyc… No wlasnie czmu? Ochronie spoleczentwa, czy byc przyboczna armia chroniaca interesy politykierow.

    PS Widze, ze masz aspiracje na policjanta lub juz nim jestes. W policji panuje mit, jak nie my ich, to oni nas. Wiesz skad to sie wzielo? Ile dekad ta mysl kwitnie w szeregach, krzewiona przez przelozonych. Tych samych, ktorych, o zgrozo, pozytywnie zweryfikowano. Skoro korzenie sa zatrute to owoce zdrowia nie dadza.

  15. pasanger8 06.11.2012 15:58

    @BOPE piszesz bzdury.A sprawa Drozdowski przeciwko Polsce wgrana dopiero w Strasburgu?Przypomnę : policjanci w radiowozie złamali żuchwę człowiekowi ,który miał ręce skute z tyłu kajdankami zatem na pewno nie stwarzał zagrożenia.Odszkodowanie wypłacone z naszych podatków.Oczywiście policyjne bandziory,które to zrobiły nie zostały za nic skazane i pójdą wkrótce(albo już są na ,,zasłużonej” policyjnej emeryturce. Taką mamy policję i inne polskie instytucje publiczne(zwłaszcza prokuratury i sądy) jakimi pozwalamy im być.

  16. firestarter 06.11.2012 17:06

    A nie zastanawia Was dlaczego akurat przed 11 listopada takie informacje wychodzą? Takie jak ta, takie jak “wpadka” Rzeczpospolitej… Czy ktoś tu czegoś nie zamierza podgrzać?
    Swoją drogą w zeszłym roku była ustawka “bandytów” z “fotoreporterem”. W tvp bodajże pokazali jak fotoreporter dostaje w japiszona. A później wyłapałem w necie fotki pokazujące owego fotoreportera spokojnie dyskutującego z panami w kominiarkach (jak dla mnie dowód na ustawianą akcję).
    W sytuacji z powyższego artykułu pan “skopany” umiejętnie się osłaniał, ale jakoś bardzo bym się nie zdziwił jakby i to było ustawiane…
    Jeśli natomiast nie było, to nie zamierzam się wdawać w dyskusję na temat postępowania “władzy”, bo nie można tu bluzgać, a koleżka albo wcześniej coś przyćpał albo poczuł się panem świata 😉

  17. XXIRapax 06.11.2012 17:31

    Tak ciągniecie ten temat, jakbyście nie wiedzieli o co chodzi…
    Sprawa jest prosta. Szedł gość ulicą w szemranym towarzystwie. Trafił się policyjny superbohater, co go 50 kolegów osłaniało to se postanowił zacwaniakować pajac:))
    Dobrze jest czasem w coś przywalić dla ostudzenia krwi, no a że pies wali w co popadnie (bo może) to już inna sprawa.
    Dlatego polecam wszystkim (mistrzom karate, z przewagą 10:1) krótki minutowy filmik z yt. To co zawiera ten filmik powinno przydarzyć się każdemu, kto czuje się zbyt pewny siebie, kto myśli, że chroni go uniform, czy prawo.
    Dodatkowo zawiera wspaniałe efekty specjalne i niespodziewany zwrot akcji:))
    http://www.youtube.com/watch?v=35E5PNCPwEA

  18. firestarter 06.11.2012 17:59

    Z ustawką w powyższym przypadku może trochę przesadziłem, ale podgrzewanie atmosfery wypuszczaniem informacji o umorzeniu sprawy tego “rządowego degenerata” i “wpadką” Rzeczpospolitej podtrzymuję… tak jak w zeszłym roku tvp próbowała manipulować “pobiciem fotoreportera”… http://bejka.nowyekran.pl/post/37769,11-listopada-mialem-nosa

    także w tym roku też chyba możemy spodziewać się “sensacji!”

  19. XXIRapax 06.11.2012 20:13

    B.O.P.E. 06.11.2012 18:50
    Tak się zastanawiam, czy Ty oglądałeś film dołączony do artykułu?
    Odnośnie tej jednej sytuacji stwierdzasz, że policjant w cywilu zachował się prawidłowo wg. prawa i wszelkich norm “wychowawczych”? Bo w Rio bandyci się chowają na sam widok gliny? To po co w ogóle wychodzą na ulice?:P
    Jasne, że policja powinna budzić respekt. Niestety zachowanie palanta o nazwie Karol C. Twoją wizję rujnuje.
    “szedł sobie spokojnie człowiek z kostką brukową w ręku…”
    Pisał sobie spokojnie człowiek B.O.P.E. o kostce, której nie było…
    Oczy bielmem zaszły, czy wyglądając przez to okno w komendzie po prostu zapomnieliście zwinąć żaluzje?:P
    Masz człowieku sytuację, czarno na białym.
    Gdyby ten łysy kopnął glinę w pysk dostałby bez sądu 10 lat i taki wpier… na komendzie, że procesu czekałby z głową w odbycie jak napisałeś.
    Chcesz mieć państwo prawa, więc stosuj je tak samo wobec wszystkich.
    “Niestety, widzę, że poziomem informacji zaczynacie zniżać się do „Super Ex Faktów”.”
    Już tu nie raz zdarzały się przekręcone, tudzież wyimaginowane fakty jak wszędzie. Żałuj zmarnowanych trzech lat bez komentarza, bo widać wolisz trawić, tylko to co jest wg Ciebie słuszne i chyba za późno zdałeś sobie z tego sprawę. Mylić się rzeczą ludzką jest. Wszyscy się często mylimy, zwłaszcza wtedy, kiedy wydajemy samosąd.

  20. senseimarcel 06.11.2012 20:25

    Niezłe porównanie Rio- przestępcza stolica świata i Warszawa z małolatami w koszulkach Chwdp. W domu wszyscy zdrowi?

  21. fm 06.11.2012 22:00

    Czemu sadysta? Sadysta oznacza chorego.. którego należy resocjalizować i mu wybaczyć.. ten pysk mendy policyjnej to nie sadysta, to zwyrodniały bandyta..

  22. adambiernacki 07.11.2012 13:46

    A nieee to jak był zdenerwowany to okeeej

  23. koles 07.11.2012 17:38

    nie no fajnie “był zdenerwowany” co za kpina i jeszcze te 500zł to jest żart a państwo totalitarne nic ująć nic dodać

  24. papamobile 07.11.2012 18:15

    Pamiętacie jak zomowcy w latach osiemdziesiątych zawzięcie bronili władzy komunistycznej? Ja pamiętam te czasy dobrze. Władza odwdzięczała się im bezkarnością, przywilejami. Prawdopodobnie rozprowadzane były wśród nich substancje psychoaktywne dla złagodzenia wyrzutów sumienia i skuteczniejszego wypełniania rozkazów. Obecnie policja i władza zmierzają w tym samym kierunku.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.