Report MAK to kpina z Polski

Opublikowano: 13.01.2011 | Kategorie: Polityka

Liczba wyświetleń: 486

Prezes PiS, oceniając raport MAK, powiedział, że jest on efektem decyzji podjętych przez premiera Tuska; decyzji, które najpierw sprowadziły się do oddania śledztwa Rosjanom, a następnie do zaniechania wszelkich działań, które były proponowane przez PiS.

Kaczyński podkreślił, że począwszy od wejścia w życie rozporządzenia UE regulującej tego typu sprawy, powyższa możliwość istniała. Całe zagadnienie zostało przekazane premierowi Tuskowi w sposób bardzo precyzyjny, zatem, zdaniem prezesa PiS, mógł on tego rodzaju działania podjąć. Co więcej, Kaczyński przypomniał, że istniała również próba podjęcia uchwały sejmu bardzo niedługo po katastrofie. Chciano wówczas, by w ramach samej konwencji chicagowskiej wystąpić do Rosji o przejęcie śledztwa. Premier Tusk – mówił Jarosław Kaczyński – powiedział wtedy, że nie można podważać zaufania do Rosji i tego rodzaju działań nie podejmie.

Dlatego, jak twierdzi prezes PiS: „mamy dziś konsekwencje w postaci raportu, który po pierwsze obwinia polskich pilotów i w ogóle Polskę za tę katastrofę całkowicie jednostronnie i w gruncie rzeczy bez żadnych dowodów”.

„Mamy do czynienia z zespołem spekulacji – mówił Kaczyński – w gruncie rzeczy na niczym nieopartych”. Po pierwsze: „psychologowie mają twierdzić, że były naciski, choć dowodów na to w czarnych skrzynkach nie ma”. Po drugie: MAK odwołuje się „do tezy wysoce wątpliwej o tym, że generał Błasik miał we krwi niewielką ilość alkoholu. Nawet gdyby ta teza była prawdziwa, nie ma żadnego związku z tym, co się w gruncie rzeczy wydarzyło”.

Zdaniem Kaczyńskiego jedyny prawdziwy element w sprawozdaniu to fakt, że zostały przekazane złe karty lądowania pilotom i że niektóre urządzenia nie działały w sposób właściwy (przy czym twierdzi się też bez żadnego dowodu, że nie miało to wpływu na katastrofę).

Jednocześnie nie ma żadnych odpowiedzi na pytania najistotniejsze: „Dlaczego piloci byli przekonani, że schodzą na pas lądowania – taki komunikat otrzymywali i jest to podstawowa przesłanka ich działania. Dlaczego nie poddano analizie rozmów telefonicznych? Dlaczego kontrolerzy nie reagowali, nie przekazywali odpowiedzi i wiadomości o niewłaściwej wysokości lotu? Dlaczego nie było przygotowane lotnisko zapasowe? Jakie są podstawy oskarżeń o presję ze strony prezydenta – nie ma na to najmniejszego nawet dowodu”.

Kaczyński przypomniał, że wiele kwestii jest nadal do wyjaśnienia. Np. dlaczego komenda odejścia na drugi krąg (tzw. widnokrąg) była wydana o 14 sekund za późno. „Komisja w ogóle nie ustosunkowała się do pytań, związanych ze ścięciem brzozy” – mówił prezes PiS. „Stwierdzono jedynie, że niezależnie od tego doszłoby do katastrofy”.

Kaczyński, odnosząc się do przykładu samolotu TU 134 (poprzednia wersja TU 154) z prezydentem Mozambiku na pokładzie, który rozbił się o zbocze góry z prędkością 410 km/h, wskazał na fakt, że polski Tupolew był w o wiele gorszym stanie. Z tamtej katastrofy TU 134 na 51 pasażerów przeżyło 10. „My mieliśmy całkowitą masakrę, dlatego jest pytanie: dlaczego tak się stało. Szybkość była mniejsza niż 410 km/h, zderzenie też nie miało charakteru zderzenia ze ścianą”.

Aktualne pozostaje pytanie: co faktycznie stało się na pokładzie TU 154 m?

„Raport jest zakpieniem z Polski, ale również wykorzystaniem postawy Donalda Tuska” – podsumował Kaczyński.

Na konferencji obecni byli również: Beata Kempa, Antoni Macierewicz, Jarosław Zieliński, Ryszard Czarnecki i Mariusz Błaszczak.

Opracowanie: mż
Źródło: Niezależna.pl


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

12 komentarzy

  1. dfg 13.01.2011 08:50

    Kiedy wreszcie politycy amatorzy lotnictwa przestaną wyrażać swoje opinie publicznie? Dlaczego nie posłuchają profesjonalistów? Jak amator może podważać raport specjalistów i to publicznie? Dlaczego media nie słuchają i nie pokazują opinii profesjonalistów? Bo nie mówią tego co oni? Poniżej wszelkiej krytyki jest bicie politycznego interesu opierając się o tę katastrofę. Poniżej krytyki także jest postawa mediów, stronnicza i propagandowa.

  2. atek 13.01.2011 09:18

    To przemówienie to kpina dla racjonalnie myślących Polaków! To właśnie tezy tego Pana są kompletnie nie poparte żadnymi dowodami i nie jest on żadnym specjalistą w dziedzinie lotnictwa. Z takimi ludźmi jak on szkoda czasu na jakiekolwiek dyskusje.
    Nic dziwnego, że w tym kraju stoi wszystko na głowie bo tacy ludzie nami rządzą!!!

  3. jagoda 13.01.2011 20:05

    Politycy-ze wszystkich ugrupowań, nie powinni wydawać prywatnych ekspertyz w sprawie katastrofy lotniczej, bo najzwyczajniej w świecie brak im kompetencji w tej dziedzinie. Co do raportu MAK, jest on jednak stronniczy bo jakoś trudno uwierzyć w to, że strona rosyjska nie zawiniła, biorąc pod uwagę stan techniczny lotniska, czy też słynną już aferę żarówkową. Prawda leży zazwyczaj pośrodku, sztuką jest ją znaleźć.

  4. MiB 14.01.2011 09:43

    Nie trzeba być ekspertem aby dostrzec niektóre nieprawidłowości w takim raporcie… Poza tym wyraził tylko swoje zdanie na ten temat, to wszystko… a wy tu już plujecie jakby to było oficjalne stanowisko rządu, a Kaczyński podszywał się pod eksperta… Równie dobrze ja mogę wam zarzucić, że wasze komentarze nie powinny mieć miejsca bo nie jesteście ekspertami, aby wydawać opinie w jakiejkolwiek sprawie z tym tematem związanej… Trochę pokory, niby jesteście za wolnością słowa, ale chyba tylko taką która jest zgodna z waszym kierunkiem myślenia… nie ładnie… nie ładnie ;P

  5. maciejex 14.01.2011 17:20

    MiB – zgadzam się z Tobą. Nie mogę zrozumieć jak nienawiść do osoby Prezesa zaślepia ludzi. A może oni nigdy nie potrafili myśleć racjonalnie?

  6. Raptor 14.01.2011 22:46

    Cóż, w tej kwestii w zupełności zgadzam się z Jarkiem.
    Sprawa od początku nosiła znamiona wielkiej kpiny, także nie było się co łudzić, że raport zmieni tę sytuację.

  7. batori 15.01.2011 10:26

    Wątpliwości przedstawione w tym artykule wynikające z wypowiedzi Pana Kaczyńskiego wydają mi się logiczne.
    Niestety nie rozumiem dlaczego u niektórych ludzi nie wzbudzają one pytań i dlaczego wolą oni polegać na opinii kogoś kto nazywa się ekspertem. Do pewnych wniosków można dojść samemu. Nie trzeba tu wielkiego rozumu lecz oddalenia emocji na dalszy plan.

  8. jegor 16.01.2011 15:34

    Pisałem to w innym wątku, ale wkleję..
    ——-
    Reakcja wielu ludzi, zaliczanych do tzw. „klasy politycznej” na raport MAK, który nie był miły dla ich uszu i nie spełniał ich oczekiwań przypomina mi reakcję na pierwszą książkę Grossa pt „Sąsiedzi”, opisującej mord w Jedwabnem w lipcu 1941 r.
    Wówczas wszyscy obrażeni tą książką „historycy” rzucili się do archiwów, aby za każdą cenę odnaleźć jakikolwiek dokument, że w owym czasie w tamtych stronach przebywała jakakolwiek jednostka niemiecka, na którą można byłoby to zwalić, lub choćby zasugerować jej domniemany współudział. Nie udało się z prostego powodu – wszystkie siły niemieckie były wówczas na froncie kilkaset km na wschód od Jedwabnego, i tak upadła koncepcja, że uda się odnaleźć i obwinić o mord choćby jakichś niemieckich maruderów czy dekowników. A tzw. „środowiska patriotyczno – niepodległościowe” ze wstydem odniosły się do udziału ówczesnego prezydenta w uroczystościach rocznicowych w Jedwabnem.
    Dziś mamy bardzo podobną sytuację – z równym zapałem i na wszelkie sposoby szuka się elementów zamachu czy spisku zrealizowanego przez „obcych”.

  9. Hanah 16.01.2011 21:12

    @MiB
    brawo, podpisuję się pod Twoją opinią. Zastanawia jak ludzie krytykują innych za wydawanie opinii, a sami też opinie wydają nie będąc ekspertami.
    Prezes Kaczyński nie wyraża tej opinii z powietrza, ale nie wiem czy wiecie, że od długiego czasu konsultuje się (np.przez komisję p.Macierewicza)ze specjalistami m.in z dziedziny lotnictwa więc przekazuje to czego dowiedział się od speców.
    Śledzę te sprawę od samego początku i powiem szczerze, że jeśli ludzie nie szukają artykułów na niezależnych mediach, a tylko czekają na to co powie tvn, polsat i inne (zależne)media to mają tak zafałszowany obraz, że można powiedzieć – nie wiedzą niczego!
    Ta sprawa jest niejasna nie tylko od 10.04.2010, ale już od początku organizacji wylotu/wyjazdu na te obchody. Polska została przez tuska nawet nie sprzedana, ale ofiarowana Moskwie, widać kto nami rządzi – mamy komunę i komunistyczny rząd bez znaczenia jak się on nazywa, ważne są fakty, a te są dla nas katastrofalne. Gdyby – po takiej katastrofie – tak potraktowano Niemcy, Francję czy WB to mogłoby to nawet doprowadzić do konfliktu zbrojnego, a polski (nie)rząd wzrusza ramionami i przyjmuje każdą wersję swego przełożonego (czyt.putina).
    Bieżące wiadomości dot.sprawy smoleńskiej są dostępne na stronie niezależna.pl

  10. Ciemnogrodzianka 16.01.2011 21:21

    Hanah -Polska nie tyle sprzedana, co ofiarowana -Brawo !Znów zgadzam się Twoją opinią. Informacje o sprawie smoleńskiej można znaleźć na blogpress, blogu Aleksandera Ściosa, blog FYM -a , bibula kropka com.

  11. Hanah 16.01.2011 21:32

    Jeszcze jeden link dorzucę, gdzie jest wiele teorii, dyskusji, pytań, wywodów ekspertów..
    http://smolensk-2010.pl/2010-05-09-to-mogl-byc-zamach-najwieksze-watpliwosci-zaktualizowana-wersja.html

  12. Trinollan 16.01.2011 22:56

    Dlaczego wszyscy biją sobie brawa gdy się z kimś zgadzają? 😉

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.