Polska nie taka katolicka?

Opublikowano: 12.05.2012 | Kategorie: Wiadomości z kraju, Wierzenia

Liczba wyświetleń: 1306

Jak wynika z badań statystycznych ponad połowa Polaków (57%) popiera propozycję likwidacji Funduszu Kościelnego. Tyle samo jest też za wprowadzeniem w zamian możliwości przekazania na rzecz wybranego Kościoła lub związku wyznaniowego 0,3% podatku dochodowego.

Pomysł ten jednak nie podoba się prawie co trzeciej osobie (31%). Tylko 12% ankietowanych nie potrafiło zająć stanowiska w tej kwestii.

Ponad połowa (53%) jest przekonana, że działalność Kościoła Katolickiego w naszym kraju jest finansowana z pieniędzy wiernych. 34% – że z budżetu państwa.

Źródło: Władza Rad


TAGI: , , , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

17 komentarzy

  1. ToBeeFree 12.05.2012 11:20

    No wiadomo, że z wspierania wiernych się utrzymują. Gdzie nie spojrzę to każdy niesie co niedziele jakieś tam złotówki, a co ważniejsza impreza to już kwota potrafi być według cennika całkiem spora, nie jestem zbyt zorientowany bo mam rozwód z tą instytucją od 30 lat ale z tych informacji co w rodzinie, to np ślub, to już wydatek dla młodych około 300 zł.

  2. shuang 12.05.2012 13:12

    @ToBeeFree: Jeśli chodzi o cenniki to różnie to bywa. Znajomy kapłan kiedyś mówił, że w jego klasztorze nie wyznaczają stawek a i tak dochody są większe niż tam gdzie cenniki są. To zależy od osoby. Znam takich co nawet nie przyjmują kiedy widzą biedę a i potrafią dołożyć do koperty. Ale myślicie że utrzymanie parafii to takie łatwe? To są koszty. Co do luksusów. Hmm, jednemu z proboszczów kiedy odchodził na inną parafię wierni złożyli się i kupili mu całkiem niezły samochód. Nie ma reguły. Zależy od osoby. A fundusz kościelny. Kiedyś zagrabiono majątek, który ofiarowywali jacyś ludzie z przeznaczeniem na funkcjonowanie KK. Tak jak dzisiaj są też ofiarodawcy np. na WOŚP, której ja, na przykład, nie trawię.

  3. Max_29 12.05.2012 18:35

    @Shuang a czasem majątek KK przed wojną nie był po części spadkiem po ich “nie czystej działalności” kiedy to mogli straszyć ciemne społeczeństwo klątwą i decydowali o władzy, więc władza próbowała im coś tam podarować. A co do funduszu to opinie są podzielone , ponieważ były przypadki iż kościół w zamian za zabranie hektara lasu dostawał działkę wartą parokrotnie więcej. Uważam że fundusz powinien być zlikwidowany a kościół nie powinien dostawać pieniędzy od państwa ale od wiernych, którzy sami zdecydują na co przekażą swój podatek.W tedy będzie wiadomo jak bardzo chcemy wspierać instytucję jaką jest KK

  4. shuang 12.05.2012 19:06

    @Max_29: Co to znaczy ciemne? “Walisz” językiem wypisz wymaluj z PRL-u. Jak chcesz oceniać przeszłość to oceniaj ją na tle całości myślenia a nie tylko katolików. Uważasz że teraz jest “jasne”. Przecież informacyjnie rządzi oświecona “GW” i nie ma obowiązku “chodzenia do kościoła”. A jeśli chodzi o straszenie… Hmm przeczytaj Ewangelie to dowiesz się o straszeniu… karą wieczną. Sam Chrystus to robił.
    To ja ciemnogród i oszołom. Szuang.

  5. shuang 12.05.2012 19:14

    Ps. Fundusz – jeśli były “przekręty” to należy ukarać. Tylko jest problem. Zabrany majątek przynosił dochód innym już właścicielom. Nawet odsetki bankowe byłyby wyższe. Proponuję też zlustrować tzw. odszkodowania żydowskie i w perspektywie odszkodowania niemieckie. Podatek dzisiaj gdy coraz więcej bezrobotnych albo na “umowach śmieciowych” lub na czarno? Nie rozśmieszaj mnie. To nie będzie żaden miernik. No cóż KK żył już w katakumbach i przetrwał. Gdyby nie ten “przebrzydły” KK być może Twoja mowa była by ruska a Twój prezydent to Putin. Nigdy nie wiadomo.

  6. Lakszmi 12.05.2012 19:37

    społeczeństwo jest ciemne właśnie przez KK a GW nie ma tu nic do rzeczy nie jest to gazeta religijna tylko polityczne ramie medialne rządzącej światowej spółki, religia katolicka na naszym terenie istnieje od ok 1000 lat i wywarła nieporównywalnie większy wpływ na kształtowanie stosunków społecznych właściwie w każdej dziedzinie życia ukształtowała obecne elity w tym…i niezależnie czy lewica czy prawica wszyscy z lubością chodzą na msze i rauty u biskupa:) to co jest w Bibli nie koniecznie jest zgodne z prawdą btw żadny to autorytet książka co ją przynieśli krzyżowcy i wmusili pierwotnym Słowianom którzy mieli już swoje wierzenia i wcale dzicy nie byli, a więc wmuszono im biblie zastraszono i metodą kija i marchewki przekonano do przyjęcia chrztu…i tak ciemne energie zapanowały na dobre 🙂 i tak powstali królowie i tzw państwo polskie naszych pradziadów nazwano dzikusami ślady ich kultury zniszczono co też uczyniono z większością światowych społeczeństw i pod postacią chrystianizacji odkrywamy NWO prawdziwą twarz gdzie jedna religia opanowała cały kontynent przestano czcić przyrodę rozwinęła się technologia i konieczność ciężkiej pracy na życie dla pieniędzy na króla potem na rząd aż mamy czasy GW i niby wolność w sterowanym społeczeństwie ludzi zatraconych,którzy albo bez boga albo z bogiem fałszywym żyją nie znając prawdziwego swego przeznaczenia starzeją się i umierają w strachu….zamieszanie całe żeby rozwikłać trzeba dojść do czasów rzymskich i wrócić tu gdzie realizuje się wizja wielkiego cesarstwa w naszych czasach:)prawdziwa religia po śmierci Chrystusa trwała bowiem może 300lat a to co w naszych czasach jest to satanizm jak już się pojęciami religijnymi posługiwać

  7. Staszek 12.05.2012 20:45

    Nie zapominajmy,że Fundusz Kościelny to nie tylko kasa na KK a tak że na prawosławnych i synagogi.

  8. szkot 12.05.2012 20:51

    Że chce likwidacji durnego funduszu znaczy że średniowieczne podejście zanikło i jest rozdział kasy od wiary. Wiara to tylko poglądy.No chyba że komuś wiara jak partia…Ale to już jego problem.

  9. shuang 12.05.2012 22:34

    @Lakszmi: “Religia to opium dla ludu”. Szkoda, że jeszcze tego nie dodałeś. Pełna klasyka. Byłby komplet. A te “może 300lat” to wypisz wymaluj świadkowie Jehowy. Czyli nic dodać nic ująć. Założyciel tejże organizacji to taki mason. Jakbyś nie wiedział. Mój poziom intelektualny wysiada przy Twojej argumentacji. Ustalmy w takim razie, że należę do oszołomów katolskich i odtrąb swoje zwycięstwo. I przy okazji poucz się trochę historii zwłaszcza średniowiecznej.

  10. Hassasin 12.05.2012 23:14

    Kraje katolickie , czyli o silnym wpływie religii na życie obywateli to : Polska , Włochy , Irlandia , Hiszpania, i na dodatek prawosławna Grecja. Czy są to kraje znane ze swojej innowacyjności , rozwoju myśli i techniki oraz przemysłu ?

  11. Lakszmi 13.05.2012 03:00

    shuang ja cię nie oceniłam nie napisałam że jesteś świadek jehowy czy komunista, widać kompletnie nie zrozumiałeś czepiasz się historii jak pijany brzytwy, a btw poczytaj sobie o religiach wschodu o wedyźmie trochę historii z poza zaścianka i książeczek szkolnych też dobrze zrobi przynajmniej dowiesz się że Lakszmi jest raczej kobietą może dowiesz się też że nie mam nic przeciw religii jeśli nie jest zakłamana i narzucana a historia średniowiecza to wyskoczyłeś jak królik z kapelusza akurat? masz na myśli które średniowiecze? palenie stosów wyżynanie innowierców czy co dokładnie, możesz sobie krzyczeć że jakiś mason i świadkowie jechowy wymyślili sobór ok 300 roku i późniejsze i ich chore ustalenia, sory mnie to nie dotyczy pudło tak jak ateizm i inne bzdury, możesz pleść głupoty że Biblia to najlepsza prawda objawiona ludziom, mnie nie przekonasz i mi podobnych ta literatura nie robi już na mnie wrażenia ani straszenie karą bożą, wcale nie potrzebuje też wygrywać ale jak jesteś katolikiem to wyjaśnia twoje podejście powodowany lękiem możesz tylko wierzyć i srać ze strachu przed karą w gacie twój wybór oczywiście tylko twoja wiara cię uchroni a pozostałych kara nie minie i kto tu jest bardziej do świadków jechowy ? a zdania kima bodajże mi nie doczepiaj bo świadczy tylko o niezrozumieniu tekstu i płynących zeń intencji
    btw spostrzeżenie właśnie mam takie że ta cała wasza katolików religia to podsyca nienawiść do żydów i masonów ciekawe czemu co szukacie winnego kozła ofiarnego?a hitler i inni przed papą na kolanka:)
    eh szkoda gadać i tak nie dotrze….

  12. Lakszmi 13.05.2012 03:20

    ps:) jeszcze mi napisz chrystus na króla polski:D tylko brakuje, czy ty nie za dużo aby słuchasz radia dziewicy maryji hihi
    dla pewności dodam że nigdy nie czytałam GW:D ustalmy też że nie jestem ateistą, komunistą, świadkiem jechowy hehe(ci to przede mną uciekają aż się kurzy)i nie wiem co jeszcze wbrew szerzonej opinii że kto nie z kk ten komunista ateista żyd itp żydem też nie jestem a przynajmniej nic mi nie wiadomo, nie należę do żadnej organizacji poza tym że sercem należę do ruchu wolnych ludzi i ani mason ani inny kapłan mistrz guru król poseł czy inny diabeł nie będzie mi mówił w co mam cholerka wierzyć tyle gwoli wyjaśnienia, jak masz coś do przekazania poza tym że założycielem sekty śJ był mason(a czego nie był:D) a ja pewnie jestem komunistką 😀 co stało się jakimś trafem historycznym pejoratywnym określeniem i informacją że ustalasz że jesteś z oszołomów katolskich:D to prosze może jakieś podasz argumenty bo z historii to różne rzeczy można przeczytać zależy gdzie czytasz i co dokładnie masz na myśli

  13. Lakszmi 13.05.2012 17:04

    widać się odpowiedzi nie doczekam:)co było do przewidzenia:)

  14. Il 14.05.2012 09:57

    apokalipsa dla tuska i dla jego znajomych katolików (katowników) transportujących się na koszt podatników:
    1.
    http://vector-uslugi.pl/sprzątanie-po-zmarłych.html
    2.
    http://www.apokalipsa.com.pl/kontakt.php

    Przez wojny i zniewalanie ludzie zatracili rozumienie wyrazów i prawidłową zdolność porozumiewania się. Między innymi dlatego wygadują i wypisują głupoty o spożywaniu ciała i krwi, o płukaniu szat we krwi baranka, o dziewicy z kości słoniowej itp.

  15. Il 14.05.2012 10:12

    Za wypisywanie i wygadywanie tych głupot (jeszcze jedną głupotą jest uznawanie, że Chrystus był Bogiem) kościół katolicki powinien być obciążony dodatkowym podatkiem nie tylko w formie pieniężnej. Ów podatek mógłby być przeznaczany na ratowanie ludzi pochłoniętych przez tę niebezpieczną sektę globalizacyjną zwaną kościołem katolickim.

    Tak ogólnie za te palenie na stosach i za inne tortury kościół katolicki powinien być pozbawiony wszelkich nieruchomości, niby jego mienie skonfiskowane na rzecz biednych i chorych a przede wszystkim wydalony poza terytorium Słowiańskiej Polski do mafijnego watykanu lub do lichwiarskiego i psychomanipulacyjnego izraela.

  16. Angela333 28.11.2022 07:57

    I co z tego, że 57% Polaków popiera propozycję likwidacji Funduszu Kościelnego i że tyle samo jest też za wprowadzeniem w zamian możliwości przekazania na rzecz wybranego Kościoła lub związku wyznaniowego 0,3% podatku dochodowego, jak i tak się nic w tej sprawie od lat nie zmienia.
    A za wszystkie usługi kościoła i tak trzeba płacić z własnej kieszeni, chociażby za pogrzeb albo sprzątanie po zmarłych https://oproznianiemieszkan.com.pl/ trzeba opłacić z własnej kieszeni. I ja się zastanawiam, co oni robią z tymi naszymi pieniędzmi, jak powinni żyć skromnie.

  17. Marcin65 28.11.2022 14:05

    Zgadzam się, to jest żenada, że za wszystko trzeba płacić i to się niby nazywa “co łaska” a w rzeczywistości są z góry ustalone cenniki i jak nie zapłacisz tyle ile chcą to nie ma ślubu, pogrzebu ani chrzcin. A do tego kolęda i oczywiście znowu płać. Ostatnio jak byli u mojej babci to jeszcze tak nasmrodzili kadzidłem, że konieczna była dezynfekcja. pomogło dopiero ozonowanie całego mieszkania. Swoją drogą ekipa z https://ozonujemy.com.pl/ zrobiła to sprawnie i na szczęście niedrogo. Ale moja wściekłość po tej kolędzie trwała długo. I oczywiście babcię oskubali z ostatnich pieniędzy. Bo kościół ma ciągle za mało.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.