„Uchodźcy” są ważniejsi od bezpieczeństwa kraju!

Opublikowano: 17.01.2018 | Kategorie: Społeczeństwo, Wiadomości z kraju, Wierzenia

Arcybiskup Stanisław Gądecki włączył się w propagandę uprawianą od dawna przez liberalną część Konferencji Episkopatu Polski, która opowiada się za przyjęciem przez polski rząd „uchodźców”, przebywających w Europie od wybuchu kryzysu migracyjnego w 2015 roku. Katolicki duchowny posunął się przy tym do stwierdzenia, iż bezpieczeństwo narodowe jest mniej ważne od pomocy osobom z obcego kręgu kulturowego.

Słowa hierarchy padły podczas jego spotkania z dziennikarzami, podczas którego podsumował 104. Światowy Dzień Migranta i Uchodźcy, obchodzony przez Kościół katolicki w ubiegłą niedzielę. Abp. Gądecki, będący przewodniczącym wspomnianej Konferencji Episkopatu Polski, przypomniał w trakcie konferencji prasowej, iż Kościół w swoich działaniach „kieruje się zasadą, że wszyscy ludzie są dziećmi jednego Boga”, dlatego też chce pomagać wszystkim ludziom.

„Każdy by chciał żyć w bezpieczeństwie, tylko tyle, że nasza postawa niewiele ma wtedy wspólnego z chrześcijaństwem. Egoizm osobisty czyli troska o zachowanie własnego bezpieczeństwa, przeważa nad altruizmem, czyli nad tą postawą, która powinna jednak być ukierunkowana na pomoc innym osobom” – tak katolicki duchowny podsumował więc współczesne nauczanie swojej wspólnoty religijnej, przywołując przy tym najnowsze orędzie papieża Franciszka.

Obecny papież z okazji Światowego Dnia Migranta i Uchodźcy miał wychodzić właśnie z takiego samego założenia, dlatego też twierdził, iż rozpatrując kwestię przyjmowania osób ubiegających się o azyl, europejskie społeczeństwa nie powinny kierować się swoim bezpieczeństwem, ale „zasadą centralnego miejsca osoby ludzkiej”. Jednocześnie Franciszek poparł prawo państw do przeciwdziałania nielegalnej imigracji.

Polski duchowny uważa przy tym, że w kwestii przyjmowania „uchodźców” nie powinno się kierować wolą społeczeństwa, lecz zasadami ewangelicznymi, nawet jeśli odsetek przeciwników imigracji doszedłby do poziomu 99 proc. Abp. Gądecki powołał się przy tym na stwierdzenie, iż Polska jest krajem katolickim, dlatego tym bardziej powinna spoglądać na tę kwestię przez pryzmat Ewangelii.

Przewodniczący KEP chwali działania polskiego rządu dotyczące pomocy ofiarom wojny w ich ojczyźnie, lub jej najbliższym sąsiedztwie, ale jego zdaniem to nie wystarczy, ponieważ wiele osób nie może wrócić do swojego ojczystego kraju z powodu grożących im prześladowań. Stąd też jego zdaniem właśnie takimi osobami powinny zająć się kraje europejskie, w tym Polska.

Na podstawie: TVP.info
Źródło: Autonom.pl

TAGI: , , , ,

OD ADMINISTRATORA PORTALU: Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

113 komentarzy

  1. MasaKalambura 17.01.2018 11:10

    Zdjęcie do artykułu w stylu Goebbelsa.
    WM brawo.

  2. rumcajs 17.01.2018 11:25

    Widzę, że koledze bardziej podchodzą teksty róży von-jakiejśtam….

  3. MasaKalambura 17.01.2018 11:29

    Tu nie o tekst chodzi. Raczej o zdjęcie. Ten czarny nie był imigrantem. Nie wszyscy czarni ucinają głowy. Nie tylko czarni biegają z tasakami w chorym amoku mordu. W Polsce częściej spotkasz pijanego Mietka z siekierą. Albo naćpanego Sebę z nożem.

  4. Youpidou 17.01.2018 11:58

    @masa
    Kolumb też nie był imigrantem.
    Mahomet w Jerozolimie również nim nie był.
    Ptaki odlatujące na południe w okresie astronomicznej zimy, również nimi nie są.
    Mongołowie wieki temu podróżując do Europy i Turcji też nie byli imigrantami.
    Arabscy piśmienni też nie nie byli imigrantami na półpnącą Afrykę, tym Egipt, który językiem jest właśnie arabski.

  5. BrutulloF1 17.01.2018 12:11

    Czarny nie był może imigrantem ale też nie był rdzennym Anglikiem. Radykalizował się jak wszyscy mudżachedini w wahhabickim meczecie, których na Zachodzie mnogo. Nie sposób ich odróżnić o tych „normalnych”. Gdyby zamiast drzeć mordę po wyjściu z meczetu: ALLAHU AKBAR!! postarał się zasymilować ze społeczeństwem brytyjskim – może by do tego nie doszło. Poza tym dał się sfilmować i nie krył zadowolenia – Co mu zrobił ten żołdak?? To świetna pożywka dla każdego kto śmie wątpić w zasadność sprowadzania pobratymców tego mordercy aa i nie zawaham się wbrew politycznej poprawności zaznaczyć CZARNEGO, ISLAMSKIEGO mordercy, bo w sposób nie zaprzeczalny tacy na prawdę istnieją.

  6. jakiskretyn 17.01.2018 12:17

    Jeśli Franciszek jest taki proimigrancki, niech przyjmie chociaż z 50-ciu do Watykanu.

  7. MasaKalambura 17.01.2018 13:20

    Tak czy siak, komentarz fotograficzny to jawna manipulacja, jest wysoce rasistowski i nieetyczny.

  8. BrutulloF1 17.01.2018 13:37

    @Masa
    To Twoje zdanie. Ja akurat ten komentarz odbieram jako czarny humor. Jest przede wszystkim pełen ironii. Nie może być rasistowski z prostego powodu – nie epatuje żadnym stereotypem, które charakteryzują czarną rasę. Jest bardziej uniwersalny bo dotyczy bardziej niż rasy – kultury i religii. To co piszesz stanowi oręże arabów w Europie Zachodniej przesiąkniętej elementami ideologii lewicowej, takimi jak polityczna poprawność, dzięki której każda krytyka araba w prosty sposób ulega konwersji na atak na tle rasistowskim. Innymi słowy araby korzystają na nowej rewolucji komunistycznej, która od wielu dziesięcioleci naciera na europejską kulturę. Ten kulturowy marksizm ujmuje mniejszości takie jak araby, czarnosórzy, ale też mniejszości seksualne a nawet kobiety jako grupy prześladowane i dyskryminowane. Oprawcami – wg tej ideologii zwanej teorią krytyczną, są biali, heteroseksualni mężczyźni wyznający Jezusa.

    Zresztą w ogóle nie ustosunkowałeś się do istoty problemu a mianowicie – co był winny tamten człowiek i jaka ideologia przyświecała troglodycie, który go zgładził.

  9. MasaKalambura 17.01.2018 13:51

    Istotą mojego komentarza jest nieodpowienio dobrane zdięcie. Artykuł mówi o imigrantach, a na zdięciu mamy człowieka urodzonego w kraju, w którym dopuścił sie tej motywowanej religijnie i politycznie zbrodni. Jest to zwyczajna manipulacja. Bardzo prymitywna. Skierowana dla prymitywnych i nie analizujących zbytnio rzeczywistości ludzi i stosujących podobne skróty myślowe.

    Jako żywo przypomina podobne Goebbelsowskie zagrywki TVP. Tam też w trakcie opisywania problemu imigrantów jakoś tak się często składało, że gdy padało słowo muzułmanie, islam, na ekranie ukazywał się obraz czarnoskórego typka spychającego ze schodów kobietę lub bijącego kogoś. Po przydupasach Kurskiego można sie tego spodziewać.

    Ale WM mogły by być odrobinę lepsze.

  10. gajowy 17.01.2018 14:05

    To że ktoś ma inne zdanie – mówię o arcybiskupie Gądeckim – jeszcze nie upoważnia do zarzucania mu propagandy.

  11. MvS 17.01.2018 14:31

    „w kwestii przyjmowania „uchodźców” nie powinno się kierować wolą społeczeństwa, lecz zasadami ewangelicznymi, nawet jeśli odsetek przeciwników imigracji doszedłby do poziomu 99 proc. Abp. Gądecki powołał się przy tym na stwierdzenie, iż Polska jest krajem katolickim, dlatego tym bardziej powinna spoglądać na tę kwestię przez pryzmat Ewangelii” Bosz…
    Pan arcybiskup jest na bakier z konstytucją i co gorsze z logiką.
    Co oznacza stwierdzenie: Polska jest krajem katolickim, w kontekście rozdziału kościoła (jakiegokolwiek) od państwa ? Państwo to ogół obywateli i jeżeli ogół obywateli jest przeciwny to przykro mi, misiu-patysiu, ale aparat administracyjny ma psi obowiązek wykonywać wolę obywateli. A jeżeli nie zgadza się to z etyką chrześcijańską, czy raczej wykładnią rzymskokatolicką, to nic nie stoi na przeszkodzie by pan przyjął pod dach biskupstwa ilu uchodźców pan sobie życzy. Czyż to nie byłby piękny przykład dla wiernych ? ;-)
    Co do zdjęcia, zgadzam się z Masą; dobrane bez rozeznania tematu. Można znaleźć ze sto innych z uchodźcami. Ja bym jednak chętniej zobaczył pod tym tekstem zdjęcie arcybiskupa Gądeckiego rozdającego jedzenie ubogim czy pomagającego niepełnosprawnym.

  12. BrutulloF1 17.01.2018 14:37

    @Masakalamura
    Imigranci też dokonują zamachów w Europie. Zresztą kogo obchodzi (oprócz lewaków) czy morduje rdzenny nierdzenny, czy przyjezdny. Chodzi o tych, którzy przyjechali żerować na systemie socjalistycznym i odpłacają się rzezią.

    Zresztą w ogóle nie ustosunkowałeś się do istoty problemu a mianowicie – co był winny tamten człowiek i jaka ideologia przyświecała troglodycie, który go zgładził.

  13. Atos 17.01.2018 14:50

    @BrutulloF1.
    Cyt: „Zresztą w ogóle nie ustosunkowałeś się do istoty problemu a mianowicie – co był winny tamten człowiek i jaka ideologia przyświecała troglodycie, który go zgładzi”
    Zamiast komentarza, zadam Tobie pytanie.
    Niedawno we Francji , trójka Polaków przez 3 dni gwałciła 18 letnią Francuzkę , jakby im było mało , na koniec zamurowali ją żywcem.
    Co była winna ta Francuzka i jaka ideologia Polakom przyświecała?

    Akurat @masa ma rację.

  14. Atos 17.01.2018 14:55

    „Odpłacają się rzezią” Może podasz ile i gdzie.
    Nie przyszło ci do głowy , że wiele tych rzezi jest „kontrolowane? Żeby zapalczywi ludzie rozpętali wojnę w Europie?

  15. Gandzimen 17.01.2018 15:50

    Niech sobie na plebanie ich wezmie!

  16. Krokodylowy 17.01.2018 19:50

    „Polski duchowny uważa przy tym, że w kwestii przyjmowania „uchodźców” nie powinno się kierować wolą społeczeństwa, lecz zasadami ewangelicznymi, nawet jeśli odsetek przeciwników imigracji doszedłby do poziomu 99 proc. Abp. Gądecki powołał się przy tym na stwierdzenie, iż Polska jest krajem katolickim, dlatego tym bardziej powinna spoglądać na tę kwestię przez pryzmat Ewangelii.”

    Ktoś tu chyba ma pod sukienką mokre sny odnośnie kościelnego SZARIATU. Jak kościół taki miłosierny to niech da przykład i przyjmie na utrzymanie powiedzmy po 5 uchodźców na każdą plebanię. Ale o czym my mówimy? To tylko nastawiona na ZYSK jedna z najstarszych KORPORACJI o zasięgu globalnym. Zresztą franek kazał jakiś czas temu wygonić bezdomnych z Watykanu, żeby mu widoku z okna papieskiego nie psuli. Jaki to był „ewangeliczny” gest.

  17. Anonymous-X 18.01.2018 06:50

    @Atos

    „Niedawno we Francji , trójka Polaków przez 3 dni gwałciła 18 letnią Francuzkę , jakby im było mało , na koniec zamurowali ją żywcem.”

    Można prosić o źródło tej informacji?

  18. Herstoryk 18.01.2018 06:56

    Postanowiłem zakończyć ostatecznie moją współpracę z witryną Wolne Media.

    (Komentarz usunięty – ostre naruszenie regulaminu punkt 5f skutkuje zamknięciem konta. Admin)

  19. Aida 18.01.2018 07:50

    @Herstoryk
    Nie mój portal, nie moja sprawa, ale odnośnie pkt. 1 i 2. Dotyczy to nie tylko Twoich treści, ale z tego co widzę *każdego artykułu na WM, więc nie ma się co obrażać. Jak zapewne zauważyłeś treści są skrajnie różne, więc trudno żeby Administrator miał się pod każdym podpisywać i je popierać.

    *sprawdziłam kilka artykułów z brzegu, ale z tego co kojarzę to standardowa formułka.

    Dziękuję za wartościowe treści, bez względu na to, czy ze wszystkim się zgadzam czy też nie.
    Wszystkiego dobrego!!

  20. Fenix 18.01.2018 07:54

    Czy muzułmanie islam zgadzają się z papieżem, że są dziećmi jednego Boga ? Jeśli tak, to niema bogów muzułmańsko islamskich i bogów katolicko chrześcijańskich itd ..itp..
    Każdego z osobna , i wszystkich nas razem, jeden Bóg , prawda!
    Zdjęcie jw. nie oddające całej prawdy , chyba że to prawda tego na zdjęciu !

  21. robi1906 18.01.2018 07:57

    Herstoryk, nie masz co się unosić, stanąłeś po jednej stronie barykady i każdy kto tam z tobą nie stoi, jest twoim wrogiem,
    dla mnie to zdjęcie też jest przykładem czarnego humoru,
    mimo że ten filmik był manipulacją, specjalnie podkręcono czerwienie, klepano o urżniętej głowie której nie było widać, i itd. Żołnierzy angielskich nie szanuję i motyw zbrodni był dobrze umotywowany.

    Teraz napiszę coś, żebyś sobie to przemyślał.
    My sami szukamy tożsamości, wielu ludzi nie chce być kalką „zachodu” i wraca do korzeni słowiańskich,
    a teraz imigranci,
    czy oni płynęli na pontonach do Polski?, wiadomo że nie.

    A teraz napisz mi, co powiesz tym imigrantom którzy przyjadą do Polski,
    żeby poczuli więź z naszym krajem, żeby przyjęli naszą kulturę, żeby przyjęli nasz język, żeby stali się patriotami.

    Jak im to powiesz żeby cię posłuchali?.
    Bo gadać o rasizmie każdy może, to żadna sztuka, trudniej jest sprawić by ludzie dobrze żyli obok siebie.

  22. Fenix 18.01.2018 08:11

    Papież modli się o pokój na Ziemi ? Ja, mówię o życiu w pokoju ludzi z ludźmi na Ziemi! Łączenie Narodów i współpraca, przez rozbrojenie państw rozbrajamy władzę , zwracamy władzę ludziom! Chcemy życia w pokoju, rozbrajamy władzę! Bezbronna władza ,zapewni pokój ludziom na Ziemi. Bezbronna władza kreuje świadomość ludzi . Nie poniżenie i nie ofiary z bezbronnych ,zależne od władzy zbrojnych .

  23. Admin WM 18.01.2018 08:21

    @MasaKalambura

    Ilustracja jest memem. A memy to także forma satyry, również ostrej. Jeśli nie wiesz co to jest mem, radzę się doedukować.

    Skoro arcybiskup mówi, że mamy przyjmować imigrantów kosztem NASZEGO BEZPIECZEŃSTWA, a więc ryzykując zamachy terrorystyczne i napaści, to dałem mema pokazującego, jak w skrajnym przypadku skończyła się taka polityka w Wielkiej Brytanii. Mem pełni rolę przestrogi przed podejmowaniem decyzji takiej, jakiej chciałby arcybiskup. Gdyby był łagodny nie spełniłby swojej roli – ostrzeżenia.

    @Herstoryk

    Skoro kończysz współpracę, Twój „żelazny list” wygasa. Kiedyś pisałeś świetne artykuły i niezłe tłumaczyłeś, ale ostatnia Twoje publikacja będąca tłumaczeniem strasznie propagandowego artykułu antypolskiego ze strony finansowanej przez George’a Sorosa oraz przesadzona oburzona reakcja na słowa w stylu (cytuję z pamięci) „Nie podzielam poglądów autora, ale zamieszczam je gdyż misją WM jest także umożliwianie publikowania treści z którymi się nie zgadzam w celu inicjowania dyskusji społecznej” pokazuje, że się zradykalizowałeś. Mam prawo nie zgadzać się z treścią artykułów publikowanych na WM i odcinać dodatkowo od tych, których wybitnie nie podzielam, by ludzie nie myśleli, że je popieram! Dziękuję za współpracę.

  24. lboo 18.01.2018 08:57

    Islam i jego wyznawcy używani są jako kozły ofiarne rozgrywki geopolitycznej związanej z kwestia uchodźców. Atmosfera strachu jest sztucznie nakręcana a przypływ imigrantów jest sponsorowany.
    To prawda że kraje islamskie są i były wykorzystywane przez zachód, to prawda że ludzie tam żyją w strasznych warunkach i my przyczyniamy się do tego.
    Natomiast przyjmując tych napływowych ani nie pomożemy im ani sobie. Ich kraje nie wzbogacą się na tym że młodzi i zdolni wyjadą za chlebem do europy. Kraje zachodnie nie wzbogacą się na tym że przyjmą miliony uchodźców.
    Kiedyś bazując na naszej naiwności (a głównie krajów zachodu) rządzący przekonali obywateli że to nasze prawo wykorzystywać biedne narody i żyć na ich koszt (surowce i siła robocza). Teraz bazując na tej samej naiwności obywateli i autentycznej chęci pomocy biedniejszym te same elity próbują przekonać naiwnych obywateli że to ich wina za to co się tam dzieje i trzeba ich przyjmować bez względu na koszt i sprzeciwy. I kolejny raz obywatele dają się nabrać na piękne słowa i działają na własną szkodę i szkodę tych którym starają się pomóc.
    Tak jak Polsce nie pomogło to że najbardziej wykształceni i najbardziej chętni do pracy wyjechali na zachód. Tak im nie pomoże masowa emigracja. Zyskają jednostki, a straci całe społeczeństwo a główni ci najbiedniejsi i najbardziej poszkodowani.
    Społeczeństwa zachodnie też nie zyskają bo po pierwsze socjal na emigrantów pożera straszne pieniądze a wspiera tych którzy nie chcą pracować. Nawet jeśli założyć że spora część emigrantów będzie pracować to zapewne za mniejsze pieniądze, więc przyczynią się do spadku płac i zwiększenia bezrobocia.
    Podsumowując: pomagać, ale nie w tak naiwny sposób jak sugerują nam media.

  25. kopydlok 18.01.2018 08:58

    @Herstoryk

    Żegnam bez żalu.

  26. MasaKalambura 18.01.2018 09:20

    Admin doskonale wiem czym jest mem. Jak również ze można go wykorzystać jako propagandę i majipulację, Czego sie tutaj dopuściłeś wbrew hasłu przeciw manipulacjom przyswiecającemu tej witrynie. Za propagandę płacić nie będę. Aż zobaczę zmianę kursu.

    Wielka szkoda Herstoryk. Wielka szkoda. Jednak to, ze zrywasz współpracę z WM nie oznacza ze nie możesz dalej komentować. Wojnę z manipulacjami i propagandą przegrywa się, gdy przestajemy mówić. I milcząco ją aprobujemy.
    Pozdrawiam

  27. Fenix 18.01.2018 09:34

    Pomagamy sobie nawzajem, tak wzrastamy . Pomagać tak by inni byli uzależnieni ?
    Nie pomagasz ! Wpędzasz ich obłęd niewoli . Władza sprawowana to czyni ,władza zbrojnych wykonuje rozkazy.Kogo broni władza zbrojnych ? Władza zbrojnych, broni władzy sprawowanej.
    Nie broni ciebie, cywilu zostajesz ich ofiarą!

  28. Aida 18.01.2018 10:01

    „Jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów”.

  29. robi1906 18.01.2018 10:12

    Masa, teraz ty przeginasz?.
    Kto tu jest za wojną z Islamem,
    kto tu jest za wojną z ludzmi,
    kto tu nawołuje do mordowania.

    Wiele opinii i komentatorów jest obiektywna i realnie patrzy na świat, ty stoisz po stronie Islamu, a Herstoryk twardo opowiedział się po stronie imigrantów (mam nadzieję że szczerze, bo nawet nie chcę dopuszczać takiej myśli że jest działaczem żydowskim czy szwabskim).

    A czym się różnimy?.
    Ja uważam, że żyć powinniśmy w kraju w którym żeśmy się urodzili, źle ci w swoim kraju?,
    to go naprawiaj albo walcz, masowa emigracji niczego nie naprawi a tylko wszystko zrujnuje, przecież każdy normalny człowiek to wie,
    a wam dorosłym chłopom trzeba to tłumaczyć?.

    Imigranci, są albo dobrzy albo źli, nic nowego,
    i to co napisał Atos o tych trzech Polakach i gwałcie, czy ty myślisz że ja będę ich bronił?, jeśli to zrobili, to pourzynać im łby i tyle. Zły człowiek to zły człowiek i tyle, bez względu na rasę czy wiarę.

    A was jakby kto nakręcił, Herstoryk dopóki szukał manipulacji w wojnie z Islamem był wiarygodny, odkąd popiera „masówkę” i szuka winy w nas, w naszym rasizmie, wiarygodność tą stracił.
    Czym jest masowa islamska emigracja?, dość dobrze to wytłumaczył lboo,
    każdy powinien to zrozumieć, a wy nie,
    czy wy szukacie konfrontacji?,
    każdy normalny człowiek szuka kompromisu, drogi do porozumienia,
    pomyślcie o tym.

  30. Maximov 18.01.2018 10:25

    @Iboo
    Trafiłeś w sedno problemu.
    W pełni się z tym zgadam.

  31. MasaKalambura 18.01.2018 10:27

    Ja nie mam nic do prezentowanych treści. Mogę się z nimi zgadzać lub nie. Co wyrażam komentarzem. To wolne media.
    Protestuje przeciwko prostackim zabiegom propagandowym WM posługujących się silnie oddziałującym emocjonalnie memem w żaden sposób nie związanym z treścią artykułu. Nie każdy murzyn w Angli jest imigrantem. Ten z mema nie był, to czarnoskóry obywatel GB tam urodzony, który w ten makabryczny sposób zaprotestował przeciw włączeniu się Angli do kolejnej niesprawiedliwej wojny o ropę. Są jakieś granice, których media alternatywne walczące z propagandą same przekraczać nie powinny.

  32. MakSym 18.01.2018 10:54

    @Admin

    Byłem na 100%, że z Herstorykiem (na całe szczęście) tak będzie, tak samo jak jestem pewien, że i tak tu (niestety) kiedyś wróci.

    Ostatnio też zrywał całkowicie współpracę, wtedy ciężko obrażony, że na WM były publikacje Jaśkowskiego, jak i to, że publikujesz artykuły krytykujące całą szczepionkową szarlatanerię.

  33. ARRRGH 18.01.2018 11:21

    Daj człowiekowi rybę, a wykarmisz go na dzień. Naucz go wędkować, a wykarmisz go na całe życie.

  34. Atos 18.01.2018 12:57

    @Anonymous-X 18.01.2018 06:50 .Myślisz , że ktoś zmyśla ? ? . Smutna prawda jest taka, że bijemy w przestępstwach inne narody. Islam to pożywka dla id…
    Jak będę miał czas to, podam dane z francuskich gazet.
    Zresztą takich zbrodni jest więcej , nie o wszystkich się pisze.
    Dwa :wystarczy w weekend zobaczyć co się w Paryżu, w tzw . polskich dzielnicach. http://on.interia.pl/styl-zycia/ciekawostki/news-wykorzystana-i-zamurowana-w-szafie,nId,448499

    http://on.interia.pl/styl-zycia/ciekawostki/news-wykorzystana-i-zamurowana-w-szafie,f,p,filter,3,nId,448499,nPack,3
    Inne.
    8-letni Zbigniew H. przyznał się, że zgwałcił i zabił koło Calais 9-letnią dziewczynkę. Zaledwie trzy tygodnie temu wyszedł z więzienia w Polsce, gdzie odsiadywał 6-letni wyrok. Jak się okazuje, w czasie popełnienia zbrodni oczekiwał na odbycie kolejnej kary w polskim więzieniu ml

    W pobliżu miasta Calais na północy Francji znaleziono w środę po południu ciało 9-letniej dziewczynki. Została porwana dwie godziny wcześniej z placu zabaw. W tej sprawie zatrzymany został obywatel Polski, Zbigniew H. (http://www.tvn24.pl)
    Parę dni temu w Parku , dwójka Polaków też spaliła żywcem kolegę.
    Z doświadczenia, nigdy nie zdarzyły mi i moim znajomym, zaczepki w Paryżu przez tzw ludzi multi, słowo.
    Co nie można powiedzieć o naszych. Pisze obiektywnie.
    Naście razy pisałem , że inaczej wygląda za komp.w domu a inaczej na żywo.

  35. Atos 18.01.2018 13:07

    @Herstoryk. Szkoda. Innym to na rękę. .
    Jakim trzeba być debilem umysłowym , ażeby krytykować prawdę, dlatego , że nie zgadza się z kogoś tokiem myślenia, albo nie widzieć prawdy , bo to nasi.

  36. Atos 18.01.2018 13:14

    Ps…
    Polak, który miał w Calais we Francji zgwałcił i zabił 9-letnią dziewczynkę, „powiesił” się w areszcie – donosi francuski dziennik „Le Figaro”.

  37. BrutulloF1 18.01.2018 15:03

    @Atos
    A może lepiej trzymać się tego co znamy niż wpuszczać tutaj dodatkowe zagrożenie. Szwecja np słynie z poziomu gwałtów. Jest druga na świecie. Czy to zasługa jurnych wikingów? Zastanów się zanim zaczniesz usprawiedliwiać tych barbarzyńców.
    Możesz posypywać głowę popiołem ale nie sądzę, aby twoi przodkowie czerpali garściami z wyzysku kolonialnego. Barbarzyńca z memu powołuje się na swojego wszechmogącego https://www.youtube.com/watch?v=AFZCT9KHvkA
    Nawet jeżeli służby stoją za zamachami w co nawet wierzę, to zderzenie przeciwstawnych kultur rodzi konflikty i siłą rzeczy ofiary. We Francji tysiące palonych samochodów – dla nich to już norma. No go zones, bijatyki, kradzieże, gwałty, zakazy wystawiania na święta Mikołaja w witrynach sklepów. I wszędzie ta kneblująca wszelką krytykę poprawność polityczna.
    Kicham na taką marksistowską utopię. Po co to komu? ja się pytam – PO CO???

  38. Aida 18.01.2018 15:39

    Nie rozumiem, co ma pokazywać ten przykład z przywołaniem Zbigniewa H. Czy on ma pokazać, że Polacy też są okrutni…no świetny przykład, taki adekwatny…
    Spieramy się o to czy Polska jest krajem tolerancyjnym i przyjaźnie nastawionym do obcokrajowców ogólnie czy konkretnie chodzi o rozdział tzw. uchodźców?
    Są dwa obozy. Tym co chcą przyjmować wydaje się, że Ci co nie chcą są nietolerancyjni, jednak sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana niż się wydaje.
    Iboo już nakreślił o co chodzi.
    Uważam ponadto, że nieładnie jest robić do własnego gniazda, narzekać na nietolerancję itp.
    Róbmy porządek na swoim podwórku, karzmy przestępców ale też nie dajmy sobie wmówić, że u nas to same chamy, kwitnie islamofobia, antysemityzm czy rasizm.
    Jakoś o Holandii nie słychać, że jest nietolerancyjna…

  39. Atos 18.01.2018 16:10

    @Aida.
    Akurat jestem z tych co przeciw przyjmowaniu.
    Pisze tylko prawdę.
    Jeżeli chce się innych napastować , trzeba widzieć swoje „zalety”. Chcesz swoje wybielać ok, lecz nie chowaj naszych brudów. Przykłady ci przeszkadzają?
    Problem emigracji ma szerszy kontekst.
    Jest stara emigracja w Europie , która nie stwarza problemów, oraz nową , tą „dzika” którą elity ściągają.
    Tak się składa , że naocznie widziałem ogrom tragedii ludzkiej w Afryce , gdzie przez agresję państw „cywilizowanych ” morduje się w imię demokracji.
    Nie boli Ciebie to , że bite i torturowane są tam matki i dzieci?
    Gdybyś to widziała, zmieniła byś zdanie.
    Właśnie dlatego ich bronię.
    Brzydzę się kłamstwem i nietolerancją czy zaklamaniem.
    Najgorsze , że w większości piszą ci , co d… z kraju nie ruszyli a nawięcej wiedzą.
    Dlatego też chcę pokazać, że nasi także są nie „święci”.
    Dziwnym trafem nakręca się temat o emigrantach, a o „braciach” cisza….. Tak trwa ot tysiące lat , winni muzułmanie , czarni , tylko nie „MY” (Bracia)
    Ok.dalej pokazujcie, że całe zło tego świata to , czarni i Islam .

  40. Atos 18.01.2018 16:23

    @BrutulloF1. Osobiście znam Arabów, którym policja „proponowała ” burdy. Bierze się gowniarzy, co mają zatargi z prawem i za „usługę ” odpuszcza kary.
    Będzie napewno to dalej nasilać , dlaczego: do kontynuacj fali strachu. Lepiej wówczas rządzić, a we Francji lichwa kwitnie wraz z ich prezydentem.
    Jak my nie będziemy szanowali innych nacji to dlaczego oni mają nas szanować a nas jest o wiele mniej niż ich. A może by zamienić: oni i my na „wszyscy jesteśmy obywatelami Ziemi”. Coraz trudniej ludzkości żyć i się wyżywić a totalny kryzys gospodarczy wywołany częściowo sztucznie przez lobby finansowe na świecie jest tuż za progiem. Gospodarka światowa znowu się sypie, będzie bieda, głód a w konsekwencji wojny. To co, mamy dać się pozabijać w imię interesów rasowych czy narodowych? A może jak kiedyś dojdzie do prób narzucenia dominacji przez jedne narody innym w imię wyższych racji? Już to ludzkość przerabiała: Hitler, Mussolini, Stalin itp banda. Zamiast się poniżać zacznijmy szukać płaszczyzn współpracy i zrozumienia. 

  41. Admin WM 18.01.2018 17:12

    Herstoryk już nie wróci. Wcześniej był zbanowany za bezpardonowe ataki na dr Jaśkowskiego, wyzywał go od sekciarzy za krytykę szczepień, ale dałem mu „list żelazny” na czas współpracy bo czytelnicy prosili o jego powrót. „List żelazny” wygasł w wyniku jego decyzji, więc ban został przywrócony.

    Herstoryk pisał niedawno, że jest ateistą, który broni imigrantów bo ktoś musi ich bronić. Tyle, że co to za ateista, skoro tak mocno utożsamia się z imigrantami muzułmańskimi, że z premedytacją publikuje zmanipulowaną propagandę Sorosa wiedząc, że to zmanipulowana propaganda Sorosa i obraża się za odcięcie się admina od owej propagandy a potem obraża za satyrycznego mema? Na dodatek Herstoryk mieszka na Antypodach, a mówi nam, mieszkającym w Polsce, że mamy masowo przyjmować muzułmańskich imigrantów z Bliskiego Wschodu. To hipokryzja, bo działa na rzecz imigrantów wiedząc, że nie będzie ponosić skutków decyzji o przyjęciu imigrantów. Ciekawe, dlaczego z taką żarliwością nie krytykuje władz Australii, które prowadzą skuteczną, antyimigrancką politykę?

    Normalny człowiek albo się zaśmieje nad wisielczo-humorystycznym memem, albo zażenuje jeśli nie przypadnie mu do gustu, ale przejdzie nad tym do porządku dziennego. A fanatyk religijny lub ideologiczny postąpi inaczej – będzie obrażać się, pyskować, atakować, zniesławiać, szantażować, grozić, itp. I do głowy mu nie przyjdzie, że może się mylić lub przeginać.

    Juliusz Cezar powiedział kiedyś, żeby strzec się ludzi, którzy nie mają poczucia humoru, bo osoby takie są śmiertelnie niebezpiecznie. Miał rację, bo kilka takich spotkałem.

    @MasaKalambura
    Dziękuję za Twoje darowizny (o ile dobrze Cię identyfikuję, wpłacałeś po 20 lub 30 zł co miesiąc), ale wiedz, że kiedy ktoś próbuje wykorzystywać je do nacisków na mnie, to odniesie odwrotny skutek do oczekiwanego. Zachęcam osoby, które szanują moją decyzję, by się nie uginać, do wspierania portalu!

  42. Atos 18.01.2018 17:30

    @Admin. No właśnie, „normalny człowiek, albo się zasmieje……” z tego wynika , że pod takimi memami piszą pożyteczni id…
    Dlaczego: bo zaczyna się wyzwanie „kolorowych ” od bydła, morderców itp.
    Dziwnym trafem nie rozpisują się tak , pod czynami „braci ” i ich przyjaciół.
    Także cisza o spłacie 60mld dolarów odszkodowania przez Polskę na rzecz „braci”
    Zgrozą jest to , jak ludzie dają się manipulować.
    Jak ciężko widzieć, że wszystko dąży do zniewolenia narodu i ludzi.
    Pod przykrywką lewica, prawica , idioci realizują wolę elit.

  43. lboo 18.01.2018 17:36

    @Atos: „Pod przykrywką lewica, prawica , idioci realizują wolę elit.”

    Napływ „imigrantów” też jest wolą elit realizowaną rękami nieświadomych konsekwencji swoich działań obywateli.
    Wolą elit jest także skonfrontowanie i zradykalizowanie tych którzy są za z tymi którzy są przeciw.

  44. Admin WM 18.01.2018 17:40

    Przyznam, że mem był publikowany wcześniej, ale dopiero teraz wywołał większą reakcję. Świadczy to o jednym – trafił w czuły punkt proimigranckiej propagandy. Celem mema była krytyka stawiania dobra imigrantów ponad dobrem i bezpieczeństwem ludzi, od których się żąda aby ich przyjęli. Jak widać po komentarzach – mem spełnił swoją rolę.

  45. MasaKalambura 18.01.2018 17:46

    Admin w tym memie nie ma imigranta. Więc co to jest, naprawde tego nie widzisz? Sam zachęcasz do powiedzenia Stop manipulacji!

    Opamiętaj się!

    Ja tez jestem za unormowaniem i dokładną kontrolą imigracji, jak również za zaprzestaniem niszczenia Bliskiego Wschodu i Afryki w wojnach niesprawiedliwych, które tę imigrację powodują. Ale posuwanie się do czegoś takiego…

  46. Admin WM 18.01.2018 17:52

    Początkowo szukałem jakiegoś Araba z ISIL w kraju zachodnim, podczas mówienia czegoś, co by pasowało do mema, ale nie znalazłem. Dlatego dałem tę fotkę, bo ten facet twierdził że jest z ISIL i swoim wyglądem i gestykulacją pasował do mema. Jak znajdziesz innego człowieka, białego imigranta-terrorystę lub islamistę z Europy Zachodniej, który będzie pasować do tekstu nie osłabiając przekazu, mogę podmienić. Kolor skóry imigranta jest mi obojętny. Nawet wolałbym żeby był biały.

  47. Atos 18.01.2018 17:54

    @Masa.
    Nie burz się tak. Tracisz tylko energię.
    Ha, a z kim będę się sprzeczał, gdy odchodzisz.

  48. Atos 18.01.2018 18:00

    Teraz już nie ma rdzennych narodów.
    Wszystko jest wymieszane , przez tysiące lat emigracji.
    Takie myślenie prowadzi tylko do podziału.
    Gdyby np. twój pradziad przyjechał do GB to , nie masz prawa mówić, że jesteś rdzennym obywatelem GB.

  49. Atos 18.01.2018 18:13
  50. lboo 18.01.2018 18:18

    @Admin WM: A może tak po prostu zastąpić twarz tego obywatela GB afro afrykańskiego pochodzenia zastąpić twarzą Sorosa, resztę zostawić jak jest. I wszyscy byli by zadowoleni.

  51. MasaKalambura 18.01.2018 18:28
  52. lboo 18.01.2018 18:38

    @MasaKalambura: To może jak księdza to jeszcze od razu w towarzystwie rabina i imama. Tak żeby było mulit-kulti skoro do tego dążymy.

  53. MasaKalambura 18.01.2018 18:46

    Jak lubisz to przed przedwczoraj było takie spotkanie u Dudy the prezydent. Byli tam wszyscy.

    http://www.parlamentarny.pl/ludzie/andrzej-duda-obywatele-roznych-wyznan-wspolnie-walczyli-o-polske,28371.html

  54. Atos 18.01.2018 18:50

    Akurat Duda to , prezydent polskich Żydów.
    Tak, wspólnie walczyli o Polskę żydowską

  55. lboo 18.01.2018 18:57

    @MasaKalambura: Przyszli ustalić jak tu się ubogacić kosztem obywateli.

    „Są tam groby z krzyżem i łacińskim i prawosławnym i z półksiężycem i z gwiazda Dawida i ci żołnierze leżą obok siebie, tak jak walczyli razem”

    Dokładnie po to zostały stworzone (albo przeinaczone jak kto woli) te religie żeby walczyli ze sobą.

  56. Atos 18.01.2018 19:31

    „divide et impera” wiecznie żywa.
    Ktoś powie , że historia, kołem się nie toczy.
    Żeby nie „ciemne masy” to „cicho-ciemni” nie miałyby gdzie uciekać.
    Niestety , lud też robi podobnie.
    Dla władzy i pieniędzy czy idei, gotów walczyć w igrzyskach dla swoich panów.
    Tak jakby bez „baranów”, nie dało się żyć.
    Wszędzie musi być przewodnik?

  57. Admin WM 18.01.2018 21:48

    Zmodyfikowałem mema. Teraz nikt nie powie, że to nie jest imigrant.

  58. MasaKalambura 18.01.2018 22:26

    Autostop po Afrykańsku.

    Swoją drogą, uważam za Morawieckim seniorem i za tym kardynałem, ze pare tysięcy na 38 milionów nic by nam nie pogorszyło. Tylu nas wyjeżdżało przez wieki na cały świat…

  59. Aida 18.01.2018 22:39

    Masa, w ten sposób nie rozwiążemy problemów w ich krajach, oni nie chcą do Polski, siłą byś ich zmusił, by zechcieli u nas zostać? Niemcy mają swój plan rozlokowania tych ludzi, po uprzednim zastawieniu sobie tych zdolniejszych. O czym więc mowa…

  60. lboo 18.01.2018 22:49

    @MasaKalambura: „Swoją drogą, uważam za Morawieckim seniorem i za tym kardynałem, ze pare tysięcy na 38 milionów nic by nam nie pogorszyło.”

    Ściągać ich tu po to żeby czuli się gorsi pracując za mniejsze pieniądze (tak jak Polacy na zachodzie) w obcej kulturze bez rodzin i przyjaciół. Tylko po to żeby kiedyś być może wrócili do siebie żeby czuć się lepszymi (ze względu na majętność) nad tymi którzy zostali bo np. nie było ich stać na wyjazd. Zastanów po co to wszystko, jaki jest w tym cel i komu na tym zależy.
    Bo czemu nie pomóc im nie wysyłając broni i nie sponsorując „ruchów wolnościowych”, czemu nie traktować ich uczciwie handlując z nimi zasobami naturalnymi i tym co mogą zaoferować. Czemu w końcu nie skasować im długów które potęga ekonomiczną i zbrojną zostały im narzucone. Przecież banki lekką ręką wykupują długi korporacji i obligacje państw zachodnich świeżo wydrukowaną z powietrza walutą.
    Jest tyle sposobów żeby im naprawdę pomóc a ludzie upierają się żeby jednak ściągać ich tu. Przecież to się kupy nie trzyma taka logika.

  61. MasaKalambura 18.01.2018 23:06

    Oczywiście ze żadnych problemów makro tym nie rozwiążemy. No może poza wizerunkiem. Problem jest tak wielki, ze przerasta pojedyncze bardzo bogate narody. Nawet Niemcy sobie nie radzą.

    Ale jednak jeśli są tak zdesperowani, żeby chcieć się tu pchać, tu, gdzie wysoko wykształceni lekarze żebrzą o marne 800 czy 900 euro netto, A najmniej zarabiający dostają tych euro 300-400. To jest to desperacja straszna. To znaczy, ze dzieją się rzeczy przekraczające pojęcie. To trochę wstyd, ze inni nas w biedzie do swej biedy przygarniali, a teraz bohaterem się mieni mówiący absolutne stop desperatom.

    Oczywiście nie na sile. Relokacja to jakiś poroniony pomysł. Twórcy obozów koncentracyjnych mają fantazje koszmarną.

    Dobrze mówi władza RP, pomagać na miejscu.
    Ale tez dodać trzeba, koniec wojen post kolonialnych i surowcowych.
    No i tej propagandy syjonistycznej, przedmiotowo demonizujacej Islam, szerzącej się w publicznej TV.
    I Nie tylko.

  62. lboo 19.01.2018 08:50

    @MasaKalambura: Gra na emocjach to podstawowe narzędzie manipulacji. Nie wiem czy robisz to świadomie, czy nie ale to na mnie nie działa. I nie dlatego że nie mam empatii, tylko dlatego że moim zdaniem przyjmowanie uchodźców zamiast pomoc im na miejscu to działanie na szkodę ich i nas, co już wcześniej pisałem.

    Czy Twoim zdaniem fala emigracji jest sztucznie wywołana i sponsorowana nie z pieniędzy biednych zrozpaczonych emigrantów i dobrodusznych polityków? Bo jeśli uważasz że to oddolny uciśnionych który zmiękczył serca tych wrednych polityków, to raczej nie mamy o czym rozmawiać.

  63. MasaKalambura 19.01.2018 09:40

    Na obecna fale emigracji bliskowschodnio afrykańskiej złożyły się conajmniej dwie składowe. Wojna i tajemnicza akcja polityków europejskich wspomagana finansowo (może Soros). O ile tych zaproszonych przez Merkel niech sobie Niemcy, Włosi, Szwedzi przyjmują jak ich stać, o tyle tych wojennych powinnismy przyjmować na ich prośbę bo to hańba nie pomagać potrzebującym. Oprócz pomocy na miejscu.

    Grecy nikogo nie zapraszali a gosci mają tez wielu. Co z nimi? Udajemy ze nie widzimy? Powtarzam żadne państwo samodzielnie nie da rady. Jak się jedno zawali polecą następne. Możliwe ze o to chodzi.

    A Pike plan III wojny – „wywołamy chaos socjalny i walki mniejszości”

    I wywołują.

  64. lboo 19.01.2018 09:55

    @MasaKalambura: Status uchodźców wojennych regulują osobne przepisy, choćby Konwencja Genewska z 51. To co się teraz dzieje to sztuczna fala emigrantów ekonomicznych do których przyjęcia zmusza nas UE pewnie dlatego że III wojny światowej wg planów Pike’a nie da się wykonać bez mniejszości. Na szczęście mamy Ukraińców co których też odpowiednie działanie propagandowe mają miejsce tak żebyśmy i my ich nienawidzili i oni nas.

    Ci biedni uciekający przed wojną uchodźcy nie chca w Polsce siedzieć bo tu za mały socjal. Widać warunki życia w Polsce są gorsze niez ich wojna bieda i prześladowania. Tyle w temacie konfrontacji Twoich teorii z rzeczywistością.

  65. Aida 19.01.2018 10:00

    Masa

    ” o tyle tych wojennych powinnismy przyjmować na ich prośbę bo to hańba nie pomagać potrzebującym. ”

    Masa, ależ Polska pomaga. Zapraszam na tę stronę: https://migracje.gov.pl/statystyki/zakres/polska/typ/dokumenty/widok/mapa/typDokumentu/2/rok/2018/kraj/SY/?x=-0.3024&y=1.2115&level=1

    Po lewo masz rozwijaną listę, wybierasz kraj, typ dokumentu i możesz zobaczyć, że Polska udziela schronienia, jeśli ktoś o taką oficjalną pomoc wystąpi.

    Polecam również tę stronę: https://udsc.gov.pl/

  66. MasaKalambura 19.01.2018 10:05

    Ja wiem ze nie chcą tu przyjeżdżać, dlatego tym bardzie mnie dziwi ta panika, ten haniebny zryw antyimigrancki. Choćbyśmy chcieli nie przyjadą. Tylko na sile. Dlatego Niemcy tak cisną na sile.

    I tu się z rządem zgadzam. Nic na sile.
    Ale my powinnismy się zmiękczyć dla dobra wizerunkowego bo jednak stanowimy teraz grupę państw. Sami nie znaczymy nic. W grupie siła. I to w tę sile uderzają ci tworzący chaos. Ktoś chce rozpadu unii. A potem kolejno nas załatwią.

  67. Aida 19.01.2018 10:08

    Mało tego w 2015 r. Fundacja Estera sprowadziła uchodźców z Syrii do Polski: http://www.newsweek.pl/swiat/polityka/miriam-shaded-uchodzcy-ktorych-sprowadzila-do-polski-estera-wyjechali-,artykuly,407851,1.html

    ” Ktoś chce rozpadu unii. A potem kolejno nas załatwią.”
    Czy UE nam gwarantuje bezpieczeństwo? NIE.

    „dlatego tym bardzie mnie dziwi ta panika, ten haniebny zryw antyimigrancki.”
    Gdyby nie ten zryw to by nam Niemcy siłą wcisnęli imigrantów ekonomicznych i zmusili nas do zapewnienia socjalu na poziomie europejskim, choć nawet własnym obywatelom nie jesteśmy w stanie tego zagwarantować.

  68. MasaKalambura 19.01.2018 10:20

    Żyjemy w erze imperiów. I tylko tworząc quasi imperium możemy się skutecznie innym opierać. Rosja Chiny nie potrzebują aby im UE coś zakazywała nakazywała, ale teraz słuchać muszą. Sankcje unijne są bolesne. USA nie będą się musiały chrzanić z UE w sprawie glisofatu i GMO a teraz muszą. Co może sama Belgia przeciw imperiom. Co mogą same Czechy. Bułgaria, Estonia? Polska tez. Za to w grupie to coś innego.

    Bez problemu da się złamać jedna trzcinkę. Ale gruba wiązka trzcinowa złamać się łatwo nie da.

  69. lboo 19.01.2018 10:20

    @MasaKalambura: Chcesz się zmiękczać przed Sorosem, Twoja sprawa, ale od innych tego nie wymagaj.
    Unia w której stanowimy źródło zasobów i taniej siły roboczej nie stanowi dla naszego kraju żadnej wartości, ani ekonomicznej ani kulturowej. Wiec im szybciej się rozleci, tym dla nas lepiej.
    A to że Polacy jeszcze nie dorośli do stworzenia czegoś własnego to inna sprawa, nauka trwa, a z UE i jej „wartościami” nam nie po drodze.

  70. MasaKalambura 19.01.2018 10:23

    Czytaj uważnie. Soros i imigranci zarobkowi na sile w Polsce – nie.
    Uciekinierzy wojenni tak tak tak!

  71. lboo 19.01.2018 10:46

    @MasaKalambura: Czyli zgadzamy się.

    Uciekasz przed wojną i oczekujesz że ktoś zapewni ci warunki do życia i rozwoju na równi z obywatelami, zapraszamy.
    Jeśli chcesz żyć na socjalu i nic nie robić, dodatkowo narzucając swoje obyczaje i kulturę gospodarzowi, szukaj szczęścia gdzie indziej.

    Cieszę się że doszliśmy w końcu do tego że mamy podobną opinię na ten temat.

  72. MasaKalambura 19.01.2018 10:55

    Ja też.

  73. Anonymous-X 19.01.2018 11:03

    @Atos
    Napisałeś że:
    „Niedawno we Francji, trójka Polaków przez 3 dni gwałciła 18 letnią Francuzkę , jakby im było mało , na koniec zamurowali ją żywcem.”

    Podesłałeś link:
    https://on.interia.pl/styl-zycia/ciekawostki/news-wykorzystana-i-zamurowana-w-szafie,nId,448499

    Artykuł jest z 30 października 2009, a ten brutalny gwałt miał miejsce w styczniu 1998 roku,
    10 lat to dla ciebie nie dawno? I nie mów, że się czepiam, bo to ty twierdzisz, że to zajście było, nie dawno temu.

    Co ty chcesz udowodnić tym zajściem?
    Ze skoro jacyś Polacy zgwałcili tą kobietę to my, mamy godzić się na to by inny robili to samo w Polsce?
    A może to, że skoro jacyś Polacy zgwałcili tą kobietę to znaczy, że wszyscy Polacy to gwałciciele?

    Jedna „mądra” pani o podobnych poglądach jak ty, powiedziała w telewizji:
    „No to załóżmy, że przyjmujemy te 7 tysięcy i wśród nich jest jeden zamachowiec. I wysadza się w powietrze, ginie 10 Polaków. Ale uratowaliśmy życie tych 6999 osób, które uciekały przed wojną.”

    Czyli co, moje życie, twoje i każdego tu komentującego człowieka życie, jest mniej warte od tego uchodźcy?

    O co się ze mną zakładasz, że jak byśmy przyjęli tych uchodźców, to oni nie mieszkali by wśród ty „mądrych” ludzi jak ta pani, oni nie mieszkali by na tych strzeżonych osiedlach gdzie mieszkają sympatycy ślepego przyjmowania uchodźców, oni nie dostali by zakwaterowania w tych dzielnicach domków jednorodzinnych gdzie mieszka Lis, Schetyna i cała reszta.

    Ci uchodźcy zostaliby „zamknięci” miedzy zwykłymi ludźmi, miedzy nami, więc jeśli wśród tych uchodźców był by „tylko jeden” zamachowiec, to wśród tych 10 polaków, którzy zginą, mogę być ja.

    Czy twoim zdaniem rasizmem jest to że zwykli ludzie się tego boją, boją się tego ze to oni mogą zginąć, czy ta obawa to rasizm?

    Gdy muzułmański zamachowiec zabija niewinnych ludzi w zamachach, to tacy jak ty krzyczą, że nie każdy muzułmanin to terrorysta, a gdy jakiś Polak pobije obcokrajowca to krzyczycie ze wszyscy Polacy to rasiści, gdzie tu logika?

    Gdy muzułmański zamachowiec porywa ciężarówkę i wjeżdża nią w ludzi, to mówicie ze nic się nie stał, bo więcej ludzi ginie zabitych przez pijanych kierowców, – czy wy jesteście normalni?

    Przecież to są dwa inne zajścia, czy wy tego nie widzicie? Zamachowiec morduje ludzi świadomie, chce dokonać jak największego aktu terroru, a pijany kierowca zabił ludzi, bo jest nieodpowiedzialnym kre@@.

    Każdy kto powie złe słowo o islamie, jest wyzywany od islamofobów, NIE ISTNIEJE COŚ TAKIEGO JAK ISLAMOFOBIA!
    Islam to religia, a nie rasa, nie istnieje rasa ludzi „islam” i jako religia wolno ja krytykować, tak samo jak każda inną religie, zgadza się?

    Nie lubię rozmów z takimi fanatykami jak ty, ty i tobie podobni, jesteście fanatykami i jesteście zagrożeniem i mówię to z pełną odpowiedzialnością.
    Na lewo i prawo wszystkich oskarżacie o homofobie, rasiżm itd.. i nawet nie jesteście świadomi tego, jaką krzywdę wyrządzacie, nie zastanawiacie się nad tym ze wasze zachowanie spycha niewinnych ludzi na margines i to właśnie wy wpędzacie tych ludzi w łapy rasizmu i innych chorych ideologii, bo jeśli ktoś nie jest rasistą a tacy jak wy ciągle mu wmawiają ze nim jest, to ten ktoś zaczyna w to wierzyć i nie, dlatego że całe życie był rasistą, tylko to wy z niego zrobiliście rasistę, bo jemu przestało zależeć skoro i tak wszyscy twierdzą ze nim jest.

    Dalej mi się nie chce pisać, bo i tak nic nie zrozumiesz.

  74. BrutulloF1 19.01.2018 11:47

    Popieracze lewicowej propagandy mają wystarczająco miejsca na swoje uzewnętrznianie w masowych ściekach. Wolność WM wynika właśnie z tego, że stanowi przystań dla mniej popularnych ale wcale nie mniej słusznych poglądów pozostających w opozycji do marksistowskiej strategii ogłupiania. W tej chwili opresyjna tolerancja spycha ludzi mających odmienne poglądy na margines, przynajmniej w mediach. Taka opresyjna tolerancja jest tylko pustym pojęciem, ponieważ nie toleruje niczego oprócz siebie. Ergo nie jest żadną tolerancją bo zagłusza i demonizuje poglądy, wg których gejom, lesbijkom, imigrantom socjalnym nie należy się specjalne traktowanie. Dlaczego nie wolno nam się bać arabów, obcych kulturowo i nie asymilujących się, którzy w głębi duszy pogardzają nami jako kafirami? bo Koran – Koran wprost zabrania przyjaźnić się z niewiernymi.

  75. MasaKalambura 19.01.2018 12:04

    Koran zabrania przyjazni z niewiernymi z wyłączeniem wiernych. To spora różnica. Prorok sam przyjaźnił się z niewiernymi.

  76. realista 19.01.2018 12:17

    cyt.”Koran zabrania przyjazni z niewiernymi z wyłączeniem wiernych.”

    co to znaczy?… .. .

  77. MasaKalambura 19.01.2018 12:45

    To znaczy ze muzułmanin nie może brać sobie przyjaciół spośród niewiernych, a zupełnie unikać wiernych i przyjaźni z nimi.

  78. realista 19.01.2018 13:06

    ale wiernych innej religii, tak?
    i to coś zmienia w kontekście tego zarzutu?

    a ja czytałem, że już gorzej w oczach muzułmanina być ateistą niż np. chrześcijaninem… .. .

  79. MasaKalambura 19.01.2018 13:37

    Zarzut mówi, że nie wolno mi przyjaźnić się z tobą, bo jesteś ateistą.
    Ja natomiast wyczytałem z Koranu, że nie wolno mi brać sobie za przyjaciół tylko ateistów takich jak ty, czy inni, których znam i się nadal z nimi przyjaźnię, a unikać muzułmanów i przyjaźni z nimi. Zapis ten jest sensowny z wielu powodów.

    Po pierwsze z kim przystajesz, takim się stajesz. A jak wejdziesz między wrony musisz krakać tak jak one. Wśród przyjaciół muzułmanów dowiem się czegoś o religii, wraz z nimi mogę się pomodlić, do czego raczej mnie zachęcą, a czego wśród ateistów wręcz nie wypada robić, aby ich nie urazić. Wśród muzułmanów mam szansę zrobić coś co się będzie Bogu podobało, a wśród niewiernych raczej prędko znajdę jakąś wymówkę, by cosik zbroić.
    Ma to też znaczenie integrujące. Umma powinna się znać, lubić, nawiązywać stosunki towarzyskie i nie tylko.
    W przypadku takim jak mój, ten nakaz zmusił mnie do szukania innych muzułmanów, co takie proste nie jest tutaj.

    Ale też ze względu na niewiernych. Niby jak miałbym pokazać im swoją religię i może komuś pomóc odnaleść Boga, gdyby zabronione było mi się z nimi przyjaźnić?

    Co się tyczy pytania kto gorszy, czy lud księgi czy ateista? Ciężko na to odpowiedzieć. Przecież to ocena indywidualna decyduje. A jeśli pytamy o społeczności, sprawa jest prosta. Najwyżsi rangą są wierni, potem ludy Księgi, a najniżej ateiści, bałwochwalcy, politeiści.
    Z ateistami to taka moja interpretacja, bo w czasach Proroka takich nie znano, jak mi się wydaje.

  80. Anonymous-X 19.01.2018 14:54

    @MasaKalambura ja przepraszam ze wtrącam się w rozmowę pomiędzy tobą a @realista, ale czegoś nie rozumiem i nie daje mi to spokoju.

    Napisałeś że:
    „MasaKalambura 19.01.2018 12:45
    To znaczy ze muzułmanin nie może brać sobie przyjaciół spośród niewiernych, a zupełnie unikać wiernych i przyjaźni z nimi.”

    Nie może brać sobie przyjaciół spośród niewiernych, – czyli muzułmanin nie powinien się przyjaźnić z niewiernymi?

    a zupełnie unikać wiernych i przyjaźni z nimi, – czyli powinien utrzymywać kontakt z innymi muzułmanami?

    Dobrze rozumiem tą twoją wypowiedz? Bo wydaje mi się ze w kolejnym swoim poście sam sobie zaprzeczyłeś.

    W kolejnym poście napisałeś:
    „MasaKalambura 19.01.2018 13:37
    Zarzut mówi, że nie wolno mi przyjaźnić się z tobą, bo jesteś ateistą.
    Ja natomiast wyczytałem z Koranu, że nie wolno mi brać sobie za przyjaciół tylko ateistów takich jak ty, czy inni, których znam i się nadal z nimi przyjaźnię, a unikać muzułmanów i przyjaźni z nimi. Zapis ten jest sensowny z wielu powodów.”

  81. BrutulloF1 19.01.2018 15:33

    @Masakalambura, Anonymous-X
    Niewierny to niewierny – Kafir. Dżizja, takija i dyskryminacja – Skoro np w Egipcie kumplują się z koptami to dlaczego się traktuje ich jak świnie, kobiety gwałci i porywa a świątynie wysadza w powietrze? Dlaczego niemal jedyne zajęcie koptów to zbieranie śmieci? Dlaczego apostazja karana jest śmiercią i to wg Koranu skoro Koran pozwala się potem przyjaźnić z tym nieboszczykiem?
    Jeszcze mi powiedz, że Chrześcijanin, muzułmanin dwa bratanki, bo Jezus jest w Koranie. Kolejna ściema dla lewackich lemingów – Nikt nie wspomniał już tego, że ten Joshua jest w tej księdze muzułmaninem.

    Jeżeli byłoby tak jak mówisz – to cała Europa jest ateistyczna a wyznawcy Allaha muszą z tego zdawać sobie z tego sprawę, że kościoły służą na Zachodzie jako muzea i dyskoteki. Sytuacja społeczna rysuje się dla nas tragicznie.

  82. realista 19.01.2018 15:33

    aha, dobra, rozumiem. nie wolno unikać muzułmanów. tak to napisałeś dziwnie.
    no nie wiem, z tymi ateistami to chyba się mylisz… .. .

  83. MasaKalambura 19.01.2018 16:30

    Anonymous-X uścislając:
    To znaczy ze muzułmanin nie może w tym samym czasie brać sobie przyjaciół spośród niewiernych i zupełnie unikać wiernych i przyjaźni z nimi. Prorok (PZN) w tym samym czasie miał żonę żydówkę i chrześcijankę. Ta druga urodziła mu jedynego syna. Proroka najukochańszy wój do samego końca nie chciał porzucić politeizmu, a Prorok żegnał go na łożu śmierci.

    BrutulloF1 widzę że masz już zdanie jasno negatywne więc po co brnąć dalej. Jak władzę przejmują muzułmanie, to rządzą wedle Koranu. Ale jak wiadomo, interpretacji przez wieki pojawiło sie mnóstwo. I mieliśmy ludy księgi traktowane wręcz wzorcowo dobrze a czasami bardzo źle. Europa w tym względzie bywała znacznie gorsza niz jest dziś. I nie wiadomo co przyniesie jutro. Skoro ateizm tak się rozprzestrzenił. Jeśli pójdą w stronę absolutnej kontroli elektronicznej, jak na przykład robi sie juz teraz w ateistycznych Chinach, a co przewidziały Księgi dla całej planety, to może sie okazać, że znów zatoczymy kółko, i trzeba będzie znowu odbudowywać świat po nowym i najgorszym jak dotąd Hitlero-Stalinie.

    Realista, chyba się mylę ale gdzie?

  84. Anonymous-X 19.01.2018 17:04

    @MasaKalambura

    Szczerze ci powiem że twoje „uściślenie” nic mi nie rozjaśniło.

    Zadałem Tobie proste pytanie, w czym masz problem by mi odpowiedzieć że tak powiem „łopatologicznie”

  85. MasaKalambura 19.01.2018 17:13

    Jeśli to dotąd nie było łopatologicznie…

    Wolno mi przyjaźnić się z niewiernymi tylko pod warunkiem, ze przyjaźnie się tez z wiernymi. Nie wolno mi wykluczyć z kręgu przyjaciół wiernych a przyjaźnić się z niemuzułmanami.

  86. Anonymous-X 19.01.2018 17:24

    @MasaKalambura

    Czyli Muzułmanie mogą zadawać się z niewiernymi i nie maja z tym problemu?
    Dla Muzułmanina nie ma znaczenia czy ten ktoś jest innej wiary, albo ateistą i on nie będzie z tego powodu go dyskryminował ani prześladował?

    PS. zgaduje ze wyznajesz te wiarę, jesteś Muzułmaninem?

  87. MasaKalambura 19.01.2018 18:32

    Mogą i nie mają w większości z tym problemu.
    Ma to znaczenie takie, ze między muzułmanami Bóg ustanowił braterstwo; nie wolno jednak traktować niemuzułmanów gorzej niż niemuzułmanów w takim sensie, ze nie można łamać prawa bo to niemuzułmanie. Uczciwość, prawdomówność itd obowiązuje zarówno w stosunku do niemuzułmanów jak i muzułmanów.

  88. Anonymous-X 19.01.2018 18:48

    @MasaKalambura

    To wytłumacz mi szanowny kolego, jak sie ma do tego co mówisz to:

    Sura 76 — Człowiek.
    4 Zaprawdę, : przygotowaliśmy dla niewiernych łańcuchy, kajdany i ogień płonący.
    http://www.planetaislam.com/koran_bielawski.html

    Tylko proszę bez lania wody, konkretnie i „łopatologicznie”

  89. MasaKalambura 19.01.2018 19:03

    Po dniu zmartwychwstania i po Sądzie Boga dla tych co umarli jako niewierni i nie mieli na swych szalkach zasług niczego co przeważy szalki grzechów przewidziano: Ogień łańcuchy cierpienie.

    Ale Sąd należy do Boga. My tutaj nawet na łożu śmierci możemy się nawrócić i się od Gehenny uratować skruchą.

  90. Anonymous-X 19.01.2018 19:27

    @MasaKalambura

    Czyli ja jako niewierny i nie wierzący w twojego Boga, według twojej religii, po śmierci stanę przed obliczem twojego Boga i zostanę osądzony za to że byłem niewierny?

    Ta Sura nie dotyczy niewierzących żyjących?

    Bo według Ali Sina, odstępcy od islamu, ten wers mówi o zabijaniu niewiernych żyjących.

  91. wiktor-x 19.01.2018 19:54

    Ludzie powinni się ze sobą przyjaźnić bez względu na to jakie mają poglądy czy wyznają religie. Bi przyjaźń to równie piękne, boskie uczucie, jak miłość, wypływa z serca i jest czystym jak łza DOBREM!

    Jeśli religia mówi, że komuś nie wolno się z kimś przyjaźnić, to jest to dowód, że nie pochodzi od Stwórcy, bo Stwórca jest ojcem wszystkich ludzi. To tak, jakby ojciec powiedział do syna – nie przyjaźnij się ze swoim bratem, chyba że będzie wyznawać taką samą religię jak Ty, a której ja nie wyznaję bo jestem ponad religiami.

    Świetny przykład religijnego prania mózgu wyznawcom. Religia mówi, co mają czuć, kogo obdarzać uczuciem przyjaźni i szacunkiem. No, ale „muzułmanin” oznacza „sługę” czyli „niewolnika” Allacha a nie „wolnego człowieka”, który decyduje o swoim życiu.

    Wy, którzy oddajecie swoją wolność kapłanom – nie zasługujecie na wolność! Nie odróżniacie dobra od zła! Zło jest dla was złem wtedy, gdy wynika tak z książki świętej, a nie z intuicyjnego, szczerego odczucia człowieka.

  92. MasaKalambura 20.01.2018 09:49

    Wiktor
    Najwyraźniej nie zrozumiałeś. Religia nie zabrania mi się przyjaźnić tylko wymaga abym szukał przyjaciół wśród współwyznawców a nie tylko wśród niewiernych.

    O niewoli Boga która jest powszechna, bo oznacza uwarunkowania fizyczne i umysłowe nadane nam przez akt stworzenia rozmawialiśmy już. Takim samym niewolnikiem Boga jestem ja jak i ty. Różni nas tylko wola służenia Bogu. Ty jesteś niewolnikiem zbuntowanym a ja poddanym
    https://wolnemedia.net/zelazny-tron-faraona-w-piramidzie-cheopsa/

    W islamie nie ma kapłanów. Są imamowie czyli ci, którzy przewodzą modlitwie. A wiec każdy z nas. Są tez naukowcy czyli ci którzy znają arabski Koran i sunne w stopniu wystarczającym by być uznanym przez innych naukowców i być nauczycielami.
    Coś w rodzaju kapłanów pojawiło się w sektach. Tacy ajatollahowie w szyizmie. Albo guru wśród sufich. Ale to odstępstwo.

  93. MasaKalambura 20.01.2018 10:25

    Anonymous-X
    Skoro wiesz ze to odstępca to tym bardziej tak. Wszelkie zdania o ogniu jako karze i opisywanych cierpieniach gehenny mówią o czasie po zmartwychwstaniu i Sądzie. Piekło albo Raj. Gehenna albo Dżenna.

    Można to opisać systemem mój twój. Albo alegorycznie.
    Główny Programista już na etapie tworzenia symulacji postanowił wydobyć z Matriksa wszystkie te samoświadome, uczące się programy zwane ludźmi i dżinami do prawdziwego życia poza tymczasową symulacją, nieograniczonego czasem ani innymi limitami. W związku z nielimitowanym czasem i jakością trwania istnienia w ostateczności, musza to być jednostki nastawione na harmonijny rozwój, budowanie ku dobru i współistnienie harmonijne w miłosierdziu. Nie mogą to być jednostki zepsute, rozwijające w sobie skłonności destrukcyjne, szkodzące innym i sobie. Dlatego do życia właściwego postanowił dopuścić tylko istnienia żyjące zgodne z wytycznymi Programisty, które są powszechnie znane bo zsyłane przez programy korygujące zwane Wysłannikami i prorokami. Program zakłada zbieranie wszystkich danych dot. każdego z programów przez ich całe życie w matrixie. Następnie odtworzenie wszystkich istnień po zakończeniu trwania tej wersji matrixa, zwanego Zmartwychwstaniem, ocenie każdej sekundy każdego indywidualnego istnienia i przepuszczeniu wszystkich zasługujących na to do matriksa ostatecznego, nieograniczonego limitami obecnego. Oraz na skasowaniu programów uznanych za bezużyteczne, w koszu zwanym Gehenną. Opis kosza wyjaśnia całą trudność procesu kasowania, gdyż programy te z racji swej wysoce złożonej energetycznie struktury są na stałe związane z istnieniem tak jak materia sprzężona z duchem (ludzie) czy ogień sprzężony z duchem (dżiny), z których są zrobieni. Dlatego ich usunięcie polega na zamknięciu ich w kurczącej się stale pętli czasoprzestrzennej w której będą wygasały bardzo powoli bez szkodzenia reszcie układu. I w sporej części bez możliwość opuszczenia go kiedykolwiek. Bo niektórzy z pośród Gehennitow, którzy za życia utrzymywali wiarę w jednego Programistę, ale nie przeszli wagi uczynków będą z niej wyciągnięci po wypaleniu się odpowiedniej masy winy w jej ogniu.

    Z racji narzuconego sposobu rozwijania się programów polegającego na samoświadomym użyciu wolnej woli i intencji bez ingerencji Programisty, konieczna jest końcowa ich weryfikacja. Podobnie jak nasze samouczące sie programy. Niektóre są sprawne a inne wadliwe.

  94. Anonymous-X 20.01.2018 12:05

    @MasaKalambura

    Pięknie piszesz to trzeba Tobie przyznać, ale zastanawia mnie, dlaczego nie udzielasz prostych i zwięzłych odpowiedzi, dlaczego swoje odpowiedzi formułujesz w taki sposób?

    Takie piękne „teksty” automatycznie wzbudzają we mnie podejrzenie, ze coś ukrywasz.

  95. MasaKalambura 20.01.2018 12:28

    No to w skrócie
    1. Tak. Chyba ze się nawrócisz. Wtedy jest niewierność wybaczana. I nikt prócz Boga nie wie o tym, dlatego nie wolno nam ludzi osądzać tak jak to robi przytaczany przez Ciebie.
    2. Dotyczy ludzi ożywionych ponownie w dniu sądu.
    3. I właśnie przez takich interpretatorów jest tyle problemów. Ale to odstępca. Większość najważniejszych naukowców jak i muzułmanów po prostu tak nie uważa.

  96. Anonymous-X 20.01.2018 14:46

    @MasaKalambura

    Czyli mi jako niewiernemu nic nie grozi za życia, za to ze nie wierze w twojego Boga, ze strony społeczności muzułmańskiej, tak cie rozumiem.

    Twierdzisz że interpretacje koranu w wykonaniu Ali Sina, są błędne mimo tego że on był muzułmaninem, dobrze cie rozumiem?

    Jeśli tak, to powiedz mi kto u was, decyduje o prawidłowej interpretacji koranu?

    PS. Nie rozumiem dlaczego ja, jako nie wierzący w twojego Boga po śmierci stanę przed jego obliczem?

  97. MasaKalambura 20.01.2018 16:04

    Nic ci nie grozi, jeśli ty muzułmanom nie grozisz. Bo jak grozisz, to ci grozi.
    Nic ci nie grozi, gdy jako niewierny w państwach przez muzułmanów rządzonych nie łamiesz tamtejszego prawa. Bo jeśli je łamiesz, nawet jak go nie znasz, grozi ci.
    Jeśli będąc tam wzywać będziesz ludzi do niewiary, bluźnić będziesz prorokom i Bogu, grozi ci. Nie należy tego robić.

    Twierdze, że interpretacja wersetu, którą podałeś jest błędna. Ale naukowcem nie jestem, abyś musiał się do mnie stosować, jako źródła naukowego. Jednak zgodnie z moją wiedzą, którą mam od nauczycieli, nie tylko z Koranu i sunny, jest to interpretacja zupełnie błędna.

    U nas nie ma papieża, który twierdzi, że wie wszystko, ale są liczne grupy naukowców zagłębiających się w te tematy, do których zwracamy się z pytaniami o takie szczegóły, jeśli sami nie potrafimy rozstrzygnąć. Decyduje zwykle większość naukowców, ale nie zawsze. Posługujemy się licznymi źródłami historycznymi. W otateczności i tak decyduje każdy z osobna. Dlatego ten Ali Sin sobie tak wydumał, bo mógł. Jego błąd, że nikogo nie słuchał. W ten sam sposób wprowadzono praktykę samobójczych ataków (pomysł wyszedł od szyitów, w zeszłym wieku), która jak wiesz stała się dość częsta ale nie powszechna. W islamie działają liczne sekty. Najbardziej krwożercza to tzw kharauidż którzy za wszystkie prawie przestępstwa mają jedną ulubioną karę – śmierć. Podobno ISIS to oni właśnie. Zabijają wszystkich jak leci. Muzułmanów najwięcej.

    Nie ma znaczenia, czy kto wierzy, czy nie wierzy. Wszyscy stworzeni będą odtworzeni w Dniu Zmartwychwstania.

  98. Anonymous-X 20.01.2018 16:36

    @MasaKalambura

    „Nic ci nie grozi, jeśli ty muzułmanom nie grozisz. Bo jak grozisz, to ci grozi.
    Nic ci nie grozi, gdy jako niewierny w państwach przez muzułmanów rządzonych nie łamiesz tamtejszego prawa. Bo jeśli je łamiesz, nawet jak go nie znasz, grozi ci.
    Jeśli będąc tam wzywać będziesz ludzi do niewiary, bluźnić będziesz prorokom i Bogu, grozi ci. Nie należy tego robić.”

    Oczywista, oczywistość, że tak powiem.

    „Nie ma znaczenia, czy kto wierzy, czy nie wierzy. Wszyscy stworzeni będą odtworzeni w Dniu Zmartwychwstania.”

    Brzmi to trochę tak, jakbyście uważali że to wasza wiara jest tą „jedyną prawdziwą”

    Nie macie papieża, ok rozumiem. Posiadacie za to „naukowców” którzy zgłębiają tajniki waszego pisma i jak jest jakiś „problem” to większością głosów oni decydują co jest Boskie a co nie, ale zarazem twierdzisz że i tak każdy decyduje sam sobie, wydaje mi się, że to strasznie dziwne jest, nie uważasz?

    Ale jeśli Mahomet coś powiedział, to chyba nie ma co do interpretacji jego słów problemu?

    A powiedział: Kto zmienia religię, tego zabijcie.

    Czyli wasz prorok każe wam zabijać muzułmanów, którzy zmienią religie na inna, a tych co zostaną ateistami też?

  99. MasaKalambura 20.01.2018 16:49

    Prorok ustalił śmierć jako maksymalny wymiar kary za odejście od Islamu tylko, powtarzam tylko jeśli odchodzący zaczyna walczyć przeciwko muzułmanom, lub kiedy łamie prawo (np zabijając bez powodu) bo aby móc łamać prawo opuścił religię. Apostaci byli w czasie Proroka, i tych, którzy nie walczyli potem z Islamem nikt nie ruszał. Taka jest zatem sunna.

    Ateistami, politeistami i bałwochwalcami byli prawie wszyscy mieszkańcy Mekki. Islam nie został dany by ich zabić i umieścić w Gehennie, tylko aby dać im szansę się uratować i sie nawrócić. Takie samo zadanie stoi przed nami. To jest sunna.

    Oczywiście są fanatycy. Oni za odejście od nich cie ukatrupią. Tak jak ISIS. Jak będziesz paradować wśród nich jako ateista, pewnie też.

    Decydujesz ostateczne ty sam. I nie jest to dziwne, bo ostatecznie ty sam staniesz przed Najwyższym, i ty sam zdasz sprawę z każdego swego czynu, słowa, myśli. Twoja skóra będzie mówić. Twoje ciało opowie o wszystkim. I twoja intencja będzie widoczna. Nic sie nie ukryje. I nikt za ciebie nie wystąpi. A widzami tego zeznania będą wszyscy ludzie kiedykolwiek żyjący.
    Ojciec, matka, brat, sąsiadka,
    siostra, wójek, stryj i babka,
    nawet koleżanka twoja,
    ta ze szoły i z przedszkola

  100. Atos 20.01.2018 17:49

    @Masa.
    Nie chcę pisać szczegółów , jak to praktycznie się ma.
    Bardzo trudno jest czytac i rozumieć Koran. Ktoś nieprzygotowany nie tylko może znudzić się szybko lekturą, ale przede wszystkim będzie mial ogromne trudności ze zrozumieniem treści. Kuszące jest w takich przypadkach wyrywanie z kontekstu.
     Koran nie powstawał chronologicznie. Muzulmanie wierzą, że jest to Słowo Boże, objawione prorokowi Muhammadowi. Niezaleznie od tego, czy tak faktycznie było.
    Muhammad, w czasie otrzymywania serii zaleceń, nie zasiadał natychmiast przy stole i nie zapisywał na bieżąco tego, co mu objawiano. Dzielił sie natomiast treścią z bliskimi towarzyszami, którzy starali się wszystko zapamietać. Całość spisano wiele lat po jego śmierci.
    Bywało też i tak, że zmieniały się okoliczności, w kŧórych zsyłane były boże sugestie.
    Mijały zagrożenia, czy też problemy zostały rozwiązane lub należało do nich podejść od innej strony.
    Zatem pojawiały się wersety, które wprowadzały owe inne rozwiązania, derogując (znosząc) wersety wcześniejsze. Dlatego prawnicy muzułmanscy, dekodując Koran, wprowadzili tzw. reguły kolizyjne, czyli takie, które umożliwiają usunięcie niezgodności w systemie (jeśli Koran nazwiemy systemem prawnym . Jedną z nich jest zasada znana i w cywilizacji zachodniej (a nawet powstałą wiele lat przed Koranem), że lex posterior derogat legi priori, czyli, że prawo późniejsze znosi prawo wcześniejsze, szeroko stosowaną w swiecie islamu.Co ważne, odpowiednie wersety Koranu pojawiały się niejako w odpowiedzi na nowe problemy, gnębiące gminę muzułmanską na przestrzeni życia Muhammada (od otrzymania pierwszego objawienia, czyli od 610 roku). Jesli jakieś problemy się nie pojawiły (na przykład robienie zdjęć czy słuchanie muezzina z komórki;), nie były regulowane przez Boga ad hoc. Innymi słowy, jesli Muhammada coś zafrasowało, odpowiedź na rozterki przychodziła prosto z nieba.
    Inną zasadą jest „lex specialis derogat legi generali”, czyli prawo ogólne (`amm) znosi prawo szczególne (khass), na co też zwracają uwagę prawnicy muzułmanscy, poproszeni o poradę prawną przy analizie koranicznych przepisów. I to tylko część reguł kolizyjnych. Nie wnikam bardziej,tylko chcę zasygnalizować problem – i podkreślic wrażliwośc tematu.
    Dlatego zatem, by czytać Koran trzeba z grubsza znać historię początków islamu, życia Muhammada, przebiegu ekspansji islamu i tło polityczno-historyczne. Nie wspomnę o tym, że sami muzułmanie uważają, że czytanie Koranu nie po arabsku niespecjalnie ma sens, ponieważ tłumaczenie nigdy nie jest wierne i może zawierac istotne przekształcenia (co przypomina mi znane filologom twierdzenie, że tłumaczenie jest jak kobieta; może być albo piękne albo wierne:). Czytanie Koranu po arabsku natomiast nie jest tak oczywiste w swiecie islamskim, jak w to wierzą dziennikarze czy ci, którzy na muzułmanów mowią zbiorczo a błędnie „Arabowie”. Tylko 20 procent muzułmanów zna arabski. Reszta wiernych albo korzysta z tłumaczeń na własne języki (perski, chiński, paszto, dari, turecki, niemiecki, urdu, angielski, francuski, polski, itp) albo jest niepiśmienna, więc wierzy w to, co jej przekażą lokalni mułłowie, niekoniecznie sami piśmienni (vide niektórzy talibscy mułłowie, dzieci mudżahedinów) czy koranicznie douczeni.Oznacza to, ze w Koranie znajdują się wersety nieważne. Niewazne tu i teraz. Były ważne w jakimś czasie, ale okazały się później już nieaktualne.
    Całkiem innym problemem jest to, jak Koran jest rozumiany i interpretowany i szatkowany przez różnej maści ideologów, wrogów Zachodu, ale i wrogów islamu. Tak jest i z biciem żony- przemoc nie jest obca ani muzułmanom, ani chrześcijanom, ani żydom, ani ateistom. Jeśli ktos chce ją usankcjonować religijnie, zrobi to.
    Mój palestyński przyjaciel powiedział kiedyś, zapytany o ten własnie werset:: Spróbowałbym na nią /żonę/podnieść rękę. Cała wieś by mnie zaszczuła”. Po czym zabrał się za bawienie piątki dzieci.
    Koran uchodzi za najsłynniejszą książkę świata, którą w całości przeczytało niewielu ludzi, a jeszcze mniej zrozumiało, to co przeczytało.
    Przemoc w rodzinie jest wszędzie.
    Wśród moich znajomych we Francji, kobiety mają dużo do powiedzenia .
    Niestety od dłuższego czasu , górę biorą fanatycy szariatu i ludzie postrzegają Islam jak widać.
    Zresztą, praktycznie to , wygląda 150000 razy inaczej..
    trzeba tam troche żyć , być i widzieć a nie znać życie za komp.i
    A co do religii monoteistycznych ?👤

  101. Anonymous-X 20.01.2018 18:31

    @MasaKalambura

    „tylko jeśli odchodzący zaczyna walczyć przeciwko muzułmanom”

    CO to znaczy, co masz na myśli?

    PS. Proszę cie ponownie, unikaj „lania wody” w naszej rozmowie, staraj sie odpowiadać zwięzłe „łopatologicznie”

  102. Anonymous-X 20.01.2018 19:20

    @MasaKalambura

    Wiesz naszła mnie taka refleksja, nie wiem czy jesteś Polakiem który został muzułmaninem, czy może od urodzenia jesteś nim i przyjechałeś do Polski, sympatycznie sobie rozmawiamy, ty tłumaczysz mi, nie wyzywamy sie itd.. przedstawiasz mi siebie i swoja wiarę, że tak powiem w samych superlatywach, i tak sobie pomyślałem, jeśli większość muzułmanów jest taka jak ty, i taka, jak starasz sie to przedstawić, to znaczy, ze do europy przyjeżdża teraz ten najgorszy element muzułmanów.

  103. MasaKalambura 20.01.2018 19:35

    Anonymus-X
    walczyć oznacza walczyć zbrojnie, lub podburzać innych do walki zbrojnej i zwalczania muzułmanów – na przykład przez kłamliwą propagandę.

    Przeszedłem na islam. Jestem Polakiem.
    Nie znam tych, co przyjeżdzają. I nie wiem kim są. Nie mogę powiedzieć jaki ich rodzaj do nas tu przyjeżdża, ale z pewnością są i tacy i tacy. Pytanie, jaki jest procent faktycznie wierzących, a jaki takich co urodzili się muzułmanami, ale z religią mają niewiele wspólnego?

    Ale sobie tak dumam, że gdybym był wierzącym, starającym się zachować religię, modlitwę, dobre religijne wychowanie dla swych dzieci, to omijałbym Europę dalekim łukiem. Gdybym natomiast miał gdzieś wiarę, a chciał żyć lekko i łatwo na wysokim poziomie (materializm) tak jak to pokazują na filmach, Europa wydawała by mi się rajem. Wyjątkiem mogą być ci, którzy mają tu rodzinę w diasporach muzułmańskich, i wiedzą, że w Europie jest miejsce dla szczerze wierzących, szczególnie w europie zachodniej. Dlatego tak pchają się głównie na zachód. A do Polski po co mieli by jechać. Muzułmanów tu co kot napłakał, a warunki żałosne.

    Załosne, bo Polacy stracili ducha i zapomnieli, jak upomnieć się o swoje u swoich szefów złodziei, i swoich polityków ostatnio podobno nie złodziei. Ale wolą walczyć z niewidzialnym muzułmańskim najeźdźcą, machać szabelką przed Putinem i całować pupę Trumpa i okradać się nawzajem, nienawidzieć i pić.

  104. MasaKalambura 20.01.2018 19:49

    Atos, ja znam opinię, że obrazą dla Boga jest czytać Koran po arabsku bez zrozumienia, czytać Słowo Boga i Go nie rozumieć – ergo tłumaczenie Koranu to podstawa studiów. Arabskie jego czytanie to sunna, docenienie wyboru Boga i zachęta do ochrony oryginału.

    Do tego trzeba jeszcze studiować hadisy i kontekst historyczny Koranu. Historie Proroka w sirze. Islam to zajęcie na całe życie.

  105. Aida 20.01.2018 20:04

    Masa mam pytanie do Ciebie, ponieważ nie znam się na islamie, powiedz mi czy taki przeciętny muzułmanin nie utożsamia się z ISIS? Czym dla takich jak ty jest ISIS?

  106. Anonymous-X 20.01.2018 20:10

    @MasaKalambura

    „Jestem Polakiem.”
    Ufff… że tak powiem, spadł mi kamień z serca, swój to zawsze swój.

    Rozumiem że spotykasz się ze swoją wspólnota religijna,rozmawiacie między sobą o uchodźcach o zamachach, powiedz mi, czy wy staracie się zrozumieć nasze obawy związane z tym wszystkim?

    Jak wy muzułmanie staracie się zapobiec temu, by w Polsce nie doszło do zamachów?
    Czy jeśli wśród was, znalazł by się, taki niebezpieczny człowiek, zamachowiec, powstrzymali byście go, wydali byście go policji?

  107. Atos 20.01.2018 20:22

    @.Masa. Wiem , że całe życie.
    Miałem tego ” pecha” , że we Fr.czy innych krajach spotkaliśmy tych „prawdziwych” muzułmanów , dlatego mam dobre wspomnienia. Czego nie da się powiedzieć o niosących „demokracje w państwach arabskich.
    Problem Islamu to , zbyt odłamów religijnych i brak jedności.
    Bo Arab i Arab to , ogromna różnica.
    Nie rozróżnia ten , co siedzi za komp. i wydaje opinie o wszystkim i wszystkich.
    Szczerze na koniec..
    W d…. prawda , że tak źle wszystko wygląda w Europie.
    X procent to prowokacje.
    Dam Ci przyklad: mogę w nocy np.po Paryżu spacerować i 1na 50 , że ktoś mnie zaczepi.
    Zrób tak np.w wielu miastach Polski, do tego traf na podpitych.
    Gdy piszesz prawdę to , zrobię cię komunistę , faszystę itd.byle ich racja była.
    Ot Polska mentalność. Prawo Kalego . Zresztą guzik mnie to obchodzi, chcą napedzać spiralę strachu to ok.
    Nie lepiej się zająć np. Odszkodowanim dla Żydów? To tylko 60mld $. Chyba większy pożytek dla kraju. Niż pieprzyć jak „dewoty ” o zagrożeniu emigracją.
    Ps..
    Jak już pisałem: nowa emigracja to w większości „dzikusy”.
    Podobnie się wypowiadają muzułmanie ze starej emigracji.

  108. MasaKalambura 20.01.2018 20:23

    Aida, już napisałem, wygląda na to, że ci ludzie to sekta. W dodatku najgorsza, opisana jako jedyna przez Proroka. Khauaridż. Ci z ISIS mieli profesionalną propagandę (podejżane to bardzo) wzbudzającą sentymenty muzułmanów na zachodzie, pragnących przywrócić do życia Kalifat. Nawet wśród Polaków się gorąco zastanawialiśmy. Szybko pokazali swoją okrutną przede wszystkim dla innych muzułmanów twarz – tak jak ich opisał Prorok. Więc stało się jasne. To mordercy.

    Anonimus-X Tutaj mieszka moja matka, ojciec, siostra, cała prawie rodzina i większość przyjaciół i ludzi, których kocham. Nie licząc mnie. Czy naprawde sądzisz, że podoba mi się wizja, że jakić debil zabije siebie i kogoś z moich bliskich w imię mojej religii?
    Już byłem przesłuchiwany przez ABW i przyznam się i tutaj, że jak będę coś wiedział, nie mam zamiaru kryć idiotów, którzy nie wiedzą i błądzą.

  109. Atos 20.01.2018 20:30

    @Masa.
    Podobnie we.Fr. X razy się zdążyło , że wydano policji prowodyrów . Tajemnicą poliszynela jest , że x burd to prowokacje.

  110. Anonymous-X 20.01.2018 20:38

    @MasaKalambura

    Ok rozumiem i wierze Tobie, bo się tu urodziłeś, wychowałeś, Polska nasza Ojczyzna itd.. ale nie każdy z twoich muzułmańskich przyjaciół jest Polakiem, zgadza się, rozumiesz o co mi chodzi?

    PS uprzedzam, moje pytanie nie ma żadnego podtekstu rasistowskiego.

  111. MasaKalambura 20.01.2018 20:49

    Nie robi mi już większej różnicy narodowość. Interesuje mnie to, co jest w sercu ludzi. Jacy są ludzie wszystkich narodowości? To jest wielki dar Islamu który miałem w sobie jeszcze zanim zdecydowalem, ze muzułmaninem jestem.
    Polska to dom.

  112. Anonymous-X 20.01.2018 20:58

    @MasaKalambura

    Pewnie porozmawiamy jeszcze kiedyś, na resztę wieczoru mam inne plany.

    Pozdrawiam i trzymaj się.

  113. MasaKalambura 20.01.2018 21:00

    Do Następnego Razu.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.