Telewizyjna mowa nienawiści

Opublikowano: 30.06.2020 | Kategorie: Media, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 1570

Najnowszy raport Reporterów bez Granic pokazuje, jak absolutnie jednostronna jest TVP w tegorocznej kampanii prezydenckiej w Polsce. Zdaniem organizacji Reporterzy bez Granic, telewizja publiczna szerzy mowę nienawiści podczas kampanii prezydenckiej. TVP nie pełni też misji publicznej, bo działa otwarcie w roli rzecznika rządu i prezydenta Andrzeja Dudy, który ubiega się o reelekcję.

Według Reporterów bez Granic (Reporters Without Borders, RWB) Telewizja Polska przedstawia prezydenta Andrzeja Dudę w samych superlatywach, a z kolei Rafał Trzaskowski „znajduje się na liście największych wrogów konserwatywnej i patriotycznej Polski”. TVP ma też przedstawiać żądania społeczności LGBT jako „największe zagrożenie”. Organizacja reporterów zwraca również uwagę na nierówny dostęp kandydatów do mediów publicznych i brak pluralistycznej kampanii wyborczej.Debata prezydencka, którą TVP transmitowała 17 czerwca, dała wyraźne wrażenie bezpośredniej interwencji politycznej w decyzje redakcyjne – stwierdzono w stanowisku RSF. „Większość pytań została przygotowana specjalnie dla ultrakonserwatywnego i nacjonalistycznego kandydata rządu, koncentrując się na takich tematach, jak małżeństwa homoseksualne, edukacja religijna i relokacja uchodźców” – wskazano.

Przypomniano także, że usunięto internetową sondę TVP Info, przeprowadzoną na Twitterze, w której zdecydowanym zwycięzcą był Rafał Trzaskowski. Jako powód podano rzekomy atak „strumienia 600 botów”.

Pięć skarg zostało wniesionych do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Zarzucono w nich o między innymi, że prezydent Duda znał pytania moderatora. „Rząd nie ma się jednak czego obawiać, ponieważ Rada słynie z niemożności obrony niezależności publicznych nadawców” – ocenili Reporterzy bez Granic.

Jako dowód braku pełnienia misji publicznej przez TVP wymieniono również pozew sądowy, który dotyczył materiału w „Wiadomościach” (stwierdzono w nim m.in., że Rafał Trzaskowski „reprezentuje interesy potężnego zagranicznego lobby”, ponieważ rzekomo „wspierał ściąganie do Polski nielegalnych imigrantów” oraz „nie chciał bronić Polaków przed kłamliwymi oskarżeniami o współudział w Holokauście”).

RWB zarzuciła także TVP mowę nienawiści, tę samą, która „pojawia się w wypowiedziach przedstawicieli obecnych polskich władz”. Jako przykład podano emisję dokumentu „Inwazja” o społeczności LGBT w Polsce.

„Zamiast służyć interesowi publicznemu, TVP służy rządowi i zamiast zwalczać dezinformację, nadaje ją” – komentuje dyrektor ds. regionu Unii Europejskiej i Bałkanów w RSF Pavol Szalai.

Jak ocenia organizacja Reporterzy Bez Granic, systematyczne nadużywanie w Polsce telewizji publicznej przez rządzących pokazuje, że kwestia wolności mediów w Polsce powinna jak najszybciej zostać włączona w procedurę art. 7 unijnego traktatu i powinna doprowadzić do nałożenia na Polskę sankcji za łamanie unijnej praworządności. Wezwano też polski rząd do przywrócenia władzy i niezależności KRRiT w zgodzie z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego z 2016 roku.

W tegorocznym rankingu wolności prasy według Reporterów bez Granic, Polska znalazła się na 62. pozycji (na 180), o kolejne trzy miejsca niżej niż przed rokiem. W komentarzu RWB zwrócono uwagę, że „podejmowane przez obecny rząd próby kontroli systemu wymiaru sprawiedliwości zaczynają mieć wpływ na wolność wypowiedzi w niezależnych mediach”.

PiS-owska telewizja „publiczna” oczywiście nie odniosła się merytorycznie do zarzutów Reporterów Bez Granic. To zrozumiałe, bo trudno przecież odeprzeć zarzut, iż TVP jest tubą propagandową PiS i otwarcie prowadzi kampanię na rzecz reelekcji Andrzeja Dudy.

W swoim krótkim oświadczeniu kierownictwo TVP stwierdziło więc tylko, że stanowisko organizacji Reporterzy Bez Granic ma charakter polityczny, wpisuje się w kampanię kandydata Platformy Obywatelskiej, Rafała Trzaskowskiego i jest niczym innym jak zewnętrzną ingerencją w demokratyczny proces wyborczy.

Warto zauważyć, że tym razem szefowie TVP już nie powtórzyli swoich żartobliwych uwag, o „niezależności dziennikarzy TVP”.

Spośród organizacji dziennikarskich, Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, które wcześniej często krytykowało raporty RWB na temat wolności mediów w Polsce, tym razem nie odniosło się do stanowiska Reporterów Bez Granic, uważając zapewne, że w obliczu tak oczywistych faktów najlepiej zachować milczenie. Natomiast Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej podkreśliło, że ocena RWB jest rzeczowa i konkretna. SDRP w większości ją popiera – i także stwierdza, że TVP, a szczególnie TVP Info propagują mowę nienawiści.

Autorstwo: AL
Źródło: Trybuna.info

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars Liczba głosów: 9, średnia ocena: 3,56 (max 5)
Loading...

TAGI: , , , ,

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

10
Dodaj komentarz

Chcesz skomentować? Zaloguj się!
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy
Powiadom o
Kaczor3333
Użytkownik
Kaczor3333

Ciekawe jaki jest procent osób w przedziale wiekowym 20-50 lat, które oglądają telewizję. A zwłaszcza TVP.

Cosmo
Użytkownik

Biorąc pod uwagę duży przedział wiekowy jaki podałeś i procent poparcia Judy, można domniemywać, że zdecydowana większość. Pytanie, czy ludzie do 25 czy nawet 30 roku życia w ogóle oglądają TV nie mówiąc już o oglądaniu tvpis.

drakonos
Użytkownik
drakonos

Tak jakby TVN, polsat, superstacja, wp, onetki i cała reszta nie siała nienawiści i jeszcze była pro Polska. TYP przynajmniej promuje coś tam Polskę, a inne stacje to antypolskie na usługach niemiec, izraela, rusków, usa itd.

Slim
Użytkownik

Prawda jest taka, że kombinatorom, malwersantom i oszustom bardzo trudno jest się przeciwstawić. Bo każde słowo pojednania, każda dobra intencja i każdy przyjazny odruch jest zagrożeniem dla ich opartej na opartej na kłamstwie i fałszu egzystencji. Owi malwersanci typu Trzaskowski & Co są więc bardzo trudnym przeciwnikiem, ich intencją jest bowiem pozbycie się ludzi prostolinijnych i prawych, którzy z reguły widzą w dekalogu podstawę wszelkiej prawości i zasad moralnych.

Dlatego i PIS & Co uciekają się czasem do metod poniżej pasa, usiłując się przeciwstawić malwersacjom Trzaskowskiego i spółki. Przez tych ostatnich zostaje to jednak z miejsca zinterpretowane jako język nienawiści i atak na osobiste prawa jednostki.

Chciałbym więc tu przypomnieć, że tzw. chrześcijanie i tzw. dobrzy ludzie nie zawsze mogą się skutecznie bronić przed propagandą libertynów i innowierców, nie stosując radykalnych środków. I nasz Pan wywracał lady sprzedawczyków i przekupniów, którzy ośmielali się zaśmiecać mury Świątyni.

kopydlok
Użytkownik
kopydlok

@Slim
Za dużo słuchasz RM, bo to chyba nie własne przemyślenia?

realista
Użytkownik

ciekawe skąd się nagle wzięli na WM zwolennicy pisu? jakoś nigdy nie dawali znaku życia, a tu już któryś raz taka niespodzianka :)… .. .

Cosmo
Użytkownik

Przechodzą do ofensywy w najodleglejszych zakątkach internetów.

smerf
Użytkownik
smerf

Co się podziało z tym medium przez ostatnie 5 lat? Niepojęte!
Holecka, Ziemiec, Adamczyk…
Wydawali się być normalni… A tu taki blamaż i bezmózgowie!
Szlag by was trafił, pisiorskie podnóżki!

P.S. A Cisna i tak górą!

Cosmo
Użytkownik

Oj chciałbym zobaczyć tych samych prezenterów po przejęciu władzy przez PO. Ciekaw jestem, czy po ogłoszeniu wyników w czasie wieczoru wyborczego następnego dnia sami złożyli by wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym, czy czekali na taki ruch ze strony nowych włodarzy TVP. Już umarłbym ze śmiechu, gdyby jakimś cudem po zmianie władzy pozostali na stanowiskach i o 19:30 wieczorem z tym samym zaangażowaniem co obecnie, przekonywali by polaków jaki PiS był zły a PO było, jest i będzie cacy.

janpol
Użytkownik

@realista nie jestem przekonany, że jest to głos zwolenników PiSu, bo ja do nich nie należę ale uważam, że czasy jak WSZYSTKIE media mówiły jednym głosem były nudne. Mnie akurat tam kitu nie wcisnęli bo korzystam z różnych źródeł informacji z zagranicznymi włącznie ale chyba lepiej jak inni mają do wyboru TVN, POLSAT i TVP. Obejrzą sobie i być może, wyciągną SWOJE WŁASNE wnioski. Tak sobie myślę…