Kluczowe zdanie usunięte z „Biblii”

Opublikowano: 30.12.2020 | Kategorie: Audycje, podcasty i vlogi

Liczba wyświetleń: 2643

W dzisiejszym filmie porozmawiamy o kluczowym zdaniu, które celowo usunięto z „Biblii”.


TAGI:

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

66 komentarzy

  1. realista 30.12.2020 15:44

    o! właśnie dziś oglądałem.
    fajny odcinek. potwierdza zupełnie inną interpretację starożytnych wierzeń. myślę, że jest ona oczywista dla każdego, kto bez uprzedniego zindoktrynowania przeczytał biblię. to zdanie niezrozumiałe w przekładzie nabiera w tych okolicznościach nowego sensu….. …

  2. MasaKalambura 30.12.2020 17:02

    Przy czym dla każdego normalnego monoteisty, który rozumie czym różni się JednoBóstwo od politeizmu jasne jest i oczywiste, że wielość Imion Boga to nie wielość bogów. I odmiana ich w tekście jest zwykłym zabiegiem edukacyjnym, pouczającym o Wielkości Najwyższego, a nie historią bogów i opowieścią o ich różnych rangach. O tym wszakże też jest w Piśmie mowa, kiedy czytamy o wojskach niebieskich, zastępach, aniołach itd.

    Takie rewelacje serwował tu już Wacek i jego naśladowcy.

    Zatem ciekawe to lingwistyczne dociekania, ale wnioski to bzdury.

  3. Dgruzin 31.12.2020 00:35

    Ten film to kuriozum. Już dawno temu naukowcy udowodnili, że w biblii jest ok 15 000 zmian, przeredagowań, dopisków………
    P i ę t n a ś c i e !!!!!! t y s i ę c y !!!!!!!!!
    Do tego im starsze źródło biblijne tym bardziej się różni od dzisiejszej wersji. Wobec tych faktów ta książka jest zwyczajnie niewiarygodna. Ale ludzie będą dzielić włos na czworo i kłócić się w nieskończoność. Będą czcić ufola, ludobójcę i zwolennika niewolnictwa JHWH jako boga. Będą oddawać swoją energię, pieniądze i zasilać judaistyczno-chrześcijański egregor. Takimi ludźmi można manipulować w innych kwestiach i to się robi.

  4. robi1906 31.12.2020 11:32

    Tora i jej nieodrodna córka Biblia to instrukcja tresury, gojom oczywiście sprzedaje się fantastyczniejszą wersję, by już wytresowani łatwiej łykali bujdy o Jezusie jako mesjaszu.

    A oto do czego naprawdę chcieli doprowadzić i doprowadzili.

    “opowieść talmudyczna o rabinie Joszua Ben Levi, otóż rabin ten spotyka mesjasza pokrytego ranami i żebrzącego pod murami Rzymu. Pyta go “Kiedy nadejdzie”.
    “Dziś”-odpowiada mesjasz. Rebe Joszua wpada w osłupienie, a mesjasz dodaje; “Obyście dzisiaj usłyszeli głos Jego”.
    Jeśli tylko zostaną spełnione warunki nadejścia mesjasza, to jego królestwo już zostało powołane do życia. Kto potrzebuje mesjasza w dniu, w której wilki już pasą się razem z barankami?.”

    Jeśli ktoś nie zrozumiał tego przekazu to niech się nie zabiera za myślenie, ani tym bardziej ten, kto nie wie kto tu jest barankiem a kto wilkiem, w tej i nie tylko tej przypowieści.

  5. MasaKalambura 31.12.2020 12:19

    Robi, jakaż głęboka wiedza talmudyczna u goja? hooohoooo

    Tresura owszem, nauka jak być poddanym Stwórcy jest głównym przekazem ST, NT i Koranu. To nie jest tajemnica.

    Twierdzicie że ta wiedza nas więzi i tworzy z nas niewolników. A co jeśli jest dokładnie na odwrót? Czym jest Ziemia i życie na niej? Wolnością, swobodą? Bzdury, to więzienie materialne i zniewolenie umysłów. Przytłaczająca grawitacja i nacisk promieniowania przygważdżający od urodzenia aż do śmierci każde ciało.

    Poddanie się Bogu jest kluczem do wolności. Jest jedyną drogą ucieczki z tego więzienia bez krat.

  6. robi1906 31.12.2020 13:39

    Masa.
    Skoro wypełniasz instrukcje zapisane w książce to czym różnisz się od robota wypełniającego instrukcje zawarte w bitach?.

  7. realista 31.12.2020 15:53

    cyt.:”jasne jest i oczywiste, że wielość Imion Boga to nie wielość bogów.”

    jest wręcz przeciwnie. to nie są różne imiona, i wynika to wprost z wielu fragmentów biblii.
    nie są to również przenośnie, gdy czytamy o zastępach boga, tylko właśnie w to wierzono.
    wszystko to, co piszesz, są to zabiegi aby jakoś ukryć i zepchnąć w niebyt najbardziej oczywiste wnioski i interpretacje, że biblia to jedynie zapis mitów prymitywnych, starożytnych pustynnych ludów….. …

  8. MasaKalambura 31.12.2020 17:40

    Rebbe, ups sorry Robi, być może instrukcje zapisane w Księdze są sposobem na zawieszenie działania automatycznych skryptów grzechu zapisanych na stałe w naszym DNA, w naszej zwierzęcości, które powodują że wolny z urodzenia człowiek duchowy staje się niewolnikiem grzechu i biorobotem. Więźniem instynktów.

  9. MasaKalambura 31.12.2020 17:42

    Realista, La ilaha illa llah. Nie ma bóstwa prócz Boga Jedynego. Pierwszy najważniejszy filar monoteizmu. Wielość Imion i Atrybutów Boga to nie jest wielość bóstw, tylko opis Wielkości Boga w dającej się pojąć ludziom Pełni. Tak samo w ST i NT jak i w Koranie, gdzie Imion jest ok 99

    Allahu Akhbar! Bóg jest Najwspanialszy, ponad wszystkim.

  10. realista 31.12.2020 18:07

    cyt.:”Niem bóstwa prócz Boga Jedynego.”

    ja wiem, co twierdzicie. problem w tym, że w biblii widać przezabawne zabiegi, aby opisany tam politeizm zatuszować. podobnie jak niemoc i niewiedzę “jedynego” bożka.

    cyt.:”to nie jest wielość bóstw, tylko opis Wielkości Boga w dającej się pojąć ludziom Pełni.”

    nie, to właśnie przykład takiego tuszowania.

    cyt.:”Bóg jest Najwspanialszy, ponad wszystkim.”

    no wiadomo, że musisz tak twierdzić, skoro tak bardzo pragniesz zbawienia.
    tyle, że to śmieszne po prostu, zwłaszcza gdy czyta się o mordowaniu niemowląt czy wręcz całego niemal życia na ziemi, przez tego “najwspanialszego”…

    PS. wszystko natomiast jest doskonale zrozumiałe i logiczne, jeśli zrozumiemy, że to wierzenia starożytnych pastuchów i ich ówczesna wizja boga niejedynego, a zarządcy ludu izraelitów, który został mu (jahowi) przeznaczony przez elohim. do tego wojny w niebie i inne takie, o których można poczytać, a które nie mają sensu gdyby miało chodzić o jedynego, wszechwiedzącego i wszechmogącego stwórcę wszechświata….. …

  11. MasaKalambura 31.12.2020 18:38

    Tak samo przewidywalne co piszesz jest dla mnie, jak i to, co ja piszę przewidywalne jest dla ciebie. Gienijuszu

    Nie jest to tuszowanie politeizmu. W Biblii i Koranie politeizm jest otwarcie potępiany. Bóg jest jeden i tyle. Na temat aniołów narodów i innych istot pełniących funkcje służebne wobec Boga, będących częścią Wszechwiedzy i Wszechmocy Stwórcy czytać możemy otwarcie w wielu miejscach Biblii czy Koranu i nie ma żadnego ukrywania. Wszystko jednak toczy się wedle woli Najwyższego, który jest Jeden.

    Niewinne dzieci i winnych bandytów. Wszystkim Bóg życie dał (Al-Muhji (المحيى)- Dawca życia) i wszystkim je odbierze(Al-Mumit (المميت) – Sprowadzający Śmierć). Tobie też.

    u Żydów 9

    1 El – Llah – Bóg
    2 El Eljon – Al-Ali (العلى) -Najwyższy
    3 El Olam Wieczny – (najbliżej wg mnie) Al-Hajj (الحي) Wiecznie żywy
    4 El Szaddaj – Al-Aziz (العزيز) – Wszechmocny
    5 El Roi – Al-Basir (البصير) – Wszystko widzący
    6 El Berith – Bóg przymierza, nie znalazłem odpowiednika arabskiego
    7 Elohim – Bogowie – Liczba mnoga królewska łac. pluralis maiestaticus
    8 Adonai Ar-Rabb (‏الرب‎) – “Pan”
    9 Jahwe imię własne, czasem tłumaczone jako Samoistny – Al-Qajjum (القيوم)

    w Islamie 99
    https://pl.wikipedia.org/wiki/99_atrybut%C3%B3w_Allaha

    a w rzeczywistości 1. Bóg.

  12. realista 31.12.2020 19:30

    cyt.:”Bóg jest jeden i tyle.”

    nie czytasz co piszę. tak twierdzicie, ale w biblii jest co innego. dlatego się musicie gimnastykować, aby to bez sensu tuszować. niestety dla was, ale bardziej logiczne jest wszystko przy zrozumieniu, że to pozostałości politeizmu w wierzeniach starożytnych pastuchów. i tyle.

    i nie musisz cytować tu różnych nazw na waszą bozię, bo nie o to chodzi jak ją nazywacie. wystarczy zwrócić uwagę na INTERAKCJE między bozią, dżizesem i duszkiem z biblii, i jednoznacznie to pokazuje, że to żadna tam jedna osoba. a do tego wszystkie te zsyłane anioły, brani do nieba ludzie czy mnóstwo innych głupot zdradzają, że to zwyczajne wyobrażenia materialnych i niedoskonałych bytów uznawanych przez prymitywnych ludzi za bóstwa itp.

    już prędzej są to kosmici niż wszechmogący stwórca wszechświata. no śmieszysz mnie wierząc w takie bzdury po prostu.

    PS. mi życie dała moja matka, a nie żaden muhji. a ty nadal nie rozumiesz, że kazać wymordować wszystkich pierworodnych albo wręcz wymordować całe życie na ziemi to chora idea, a nie przejaw miłości. a jeśli to usprawiedliwiasz, to masz chore wierzenia, chorego boga, i chyba sam taki jesteś….. …

  13. MasaKalambura 31.12.2020 20:17

    Nie w Biblii jest co innego, tylko ty i inni ateiści lub politeiści twierdzicie że w tam jest co innego. Natomiast cała reszta po protu wie, jaka jest różnica pomiędzy mono a poli. Proste. Lecz nie dla każdego.

    Szczególnie podatni na tą są post chrześcijańscy tryniści, ich apostaci. Raz rozbita jedność już taka pozostaje.

    Na każdy pseudo argument domniemanego politeizmu w Biblii znajdę kilka bezpośrednich stwierdzeń, że nie ma żadnego boga wartego boskiej czci jak tylko Jeden Bóg. Na wiele sposobów.
    Swoją drogą Wackujesz że aż miło.

    Dać życie każdemu i zabić każdego. Nie chore tylko kompletne. Pełne. Alfa i Omega. Boskie i absolutne. Ostateczne.

  14. realista 31.12.2020 21:05

    nie, w biblii nie ma nic innego, jest tak jak piszę.
    żałosne bzdury wypisujesz…

    nie wzywaj imienia Wacka na daremno. mógłbym ci cytować, i cytowałem, ale ty za każdym razem takie głupoty w odpowiedzi piszesz, że nie można brać cię na poważnie. jasne, że powtarzacie, że bożek jest jeden, problem w tym, że zdarzenia (interakcje) ukazują co innego. powtarzacie też, że bóg jest miłością, a biblia pokazuje śmierć, krew, ból i zgrzytanie zębów spowodowane przez waszego bożka lub z jego rozkazu. jednym słowem co innego twierdzicie, a co innego czytamy.

    przykład tego, o czym rozmawiamy jest w powyższym filmie. no trzeba być głupim albo zaślepionym, żeby sobie dorabiać sens do tych bajek. albo usprawiedliwiać takiego bożka. a żeby go jeszcze kochać, to już trzeba mieć chyba berecik przybity gwoździem…

    niestety nie rozumiesz, że to o czym piszę, to ewidentne fantazje pastuchów. szczególnie więc żałosne jest, że mimo to tacy jak ty dorabiają do tego teorię i nazywają jeszcze “boskim” wymordowanie życia na ziemi… faktycznie, kwintesencja miłości… absurdalne….. …

  15. MasaKalambura 31.12.2020 22:57

    Nie jest jak piszesz. Możemy tak w nieskończoność.

    Politeizm czy to europejski (grecki, rzymski) czy hinduski czy inny przedstawia zwykle świat duchowy jako mnogość bóstw, z których każdy robi co mu się podoba i każdemu trzeba/można oddawać cześć. Czasem wskazują jakieś bóstwo nad poniższymi królujące. Jednak zwykle również mało absolutne. W większości pojawia się też pewna niedefiniowalna Nad Siła/Przestrzeń Wyższa, taka jak Brahman. Biblia i Koran ku Tej właśnie Sile, temu Bóstwu kierują ludzką cześć. Ona/On Allah, jedyna istota mogąca być nazwana Bogiem jest warta czci. To znajduje się w wielu miejscach i Biblii i Koranu. Natomiast cała reszta zwana zastępami niebieskimi, aniołami.

    Czy jak w tym filmie, synami bożymi – ewidentny błąd przemiany słowa “sługa” w “syn”.
    http://www.islam-sunna.pl/jezus-chrystus-syn-bozy/

    Może się wydawać zaskakujące, że Ten Najwyższy Absolutny Bóg rozmawia z ludźmi, co czyni Go jakby ludzkim. I co pozwala choćby i tobie na atakowanie Go. Cóż, to Jego decyzja aby odzywać się w taki sposób i do tych ludzi, których Sobie upodobał.

    Istotne jest wyłącznie to, aby dzięki temu co powiedział zauważyć, że Ziemia to więzienie pełne ludzi i duchów dobrych oraz niebezpiecznych, krwiożerczych istot (też ludzi i duchów), którzy (za pozwoleniem Boga choć wbrew Jego Prawu) mordują i niszczą i deprawują i szerzą zepsucie. I że aby się stąd wydostać, trzeba na to zasłużyć, zapracować. Inaczej więzienie to będzie więzić dalej. Przez kolejne pokolenia w nieskończoność aż do Dnia Sądu.

    Więzienie to objęte jest izolacją, zatem żadni kosmici, czy duchy się do nas odzywać nie mają prawa. Oprócz aniołów wykonujących swą służbę, sługi Światła. A ci którzy się odzywają łamiąc Prawo, są źli tak samo jak ziemskie krwiożercze bestie żyjące pośród nas. A może i gorsi. I oni i my jesteśmy tu więźniami poddanymi rozrachunkowi. I dopiero Bóg w Dzień Sądu rozdzieli ostatecznie sprawiedliwych od tych bestii.

    Cała reszta ma znaczenie tylko ulotne.

  16. realista 31.12.2020 23:48

    borze, co za głupoty…
    religia to jednak pierze mózgi, jesteś tego idealnym przykładem…
    ciekawe co wymyślisz na temat tego zdania z powyższego filmu. chociaż w sumie… wcale nie ciekawe….. …

    PS. cyt.:”… wbrew Jego Prawu) mordują i niszczą i deprawują i szerzą zepsucie.”

    przezabawne… jego prawo, ale tak przy okazji to sam każe mordować i niszczyć. nie ma też jak deprawacja i zepsucie w jego imieniu. jakby to jakiś szatan a nie bozia jednak… kto wie?… zwodzi, kłamie, każe mordować, czegoś nie wie, czegoś nie może… ciekawe, nie? :]

  17. MasaKalambura 01.01.2021 10:49

    Religia to nic przy ateizmie. Ci to już całkiem jak młotki.

    Kto pierwszy zamordował Bóg czy człowiek? Człowiek.
    Jaka jest kara za morderstwo w Prawie? – Śmierć.
    Aby zaprowadzić sprawiedliwość pośród morderców co trzeba zrobić, by przestrzegane było prawo?

    Ty myślisz czasem, czy całkiem juz ci ateizm beret zrył?

    To tak z najlepszymi życzeniami noworocznymi.

  18. realista 01.01.2021 11:26

    cyt.:”Kto pierwszy zamordował Bóg czy człowiek? Człowiek.”

    bóg nie istnieje.

    cyt.:”Jaka jest kara za morderstwo w Prawie? – Śmierć.”

    ale to bóg kazał wymordować pierworodnych albo amalekitów. czystka na dzięsiątki tysięcy kobiet i dzieci.

    cyt.:”Ty myślisz czasem, czy całkiem juz ci ateizm beret zrył?”

    ateizm nie ryje beretu, bo nie wymaga wiary w sprzeczności, jakimi jest wszechmogący bóg, który nie może zapobiec złu na świecie i wszechmiłościwy, który każe mordować niewinnych.
    to jest klasyczne, orwellowskie dwójmyślenie. narzędzie do łamania psychiki takim jak ty. to już nie śmieszne nawet, a tragiczne…

    ja ci życzę, żebyś w końcu przestał pajacować na tych klęczkach….. …

  19. rici 01.01.2021 11:32

    Biblia to ksiega “objawiona” religi judaistyctnej, czyli zydow, muzulmanow i katolikow. Katolicy nie sa chrzescijanami poniewaz Jezus odrzucal ST, i nauczal w zupelnie innym duchu.
    Ale takie pytanie z biblii ; w bibli jest opis stworzenia czlowieka, gdy bog ulepil z gliny mezczyzne- Adama i kobiete Lilith. Lilith uciekla z raju, wiec w drugim opisie stworzenia czlowieka jest jak bog stworzyl mezczyzne- Adama i pozniej z jego zebra kobiete- Ewe.
    Jezeli bog stworzyl czlowieka na swoj obraz i podobienstwo; to znaczy ze czlowiek jest bogiem 2, jezeli bog stworzyl na swoj obraz czlowieka to znaczy ze bog jest czlowiekiem 3, a jezeli bog stworzyl na swoj obraz kobiete i mezczyzne to znaczy ze bog jest hermafrodyta, czyli obojniakiem. Acha Adam w sanskrycie znaczy niewolnik-robot.
    Jak sie ma to do tego ze gdy pierwsi ludzie zostali wygnani z raju /uciekli/ to po wyjscciu spotkali zamieszkale przez innych ludzi miasta. To by znaczylo ze bog stworzyl sobie niewolnikow. Ikazdy kto uznaje jahwe za swojego pana obojetnie czy jest zydem, katolikiem, czy muzulmaninem, jest jego niewolnikiem, inni ludzie ktorzy sie z tego wyzwolili sa prawdziwymi wolnymi ludzmi.

  20. MasaKalambura 01.01.2021 12:02

    realista, skoro Bóg nie istnieje to nikogo mordować nie nakazał.

    storo uznajesz że Bóg istnieje, to wiesz, że nakazał zamordować pierworodnych Egiptu za zamordowanie pierworodnych Izraela, a amalekitów za zabijanie ich własnych dzieci na ołtarzach Baala

    ateizm ryje beret, skoro nie pozwala ci pojąć, że stworzenie świata, na którym dobro może zmierzyć się ze złem, wymaga powołania do istnienia zła. Zrobić to przez Dobrego Boga stwarzającego tylko dobro, to pozwolić istotom dobrym stworzonym przez Dobrego Boga stać się samemu, na ograniczonej przestrzeni (Ziemi) złymi z własnej woli, poprzez odejście od bliskości z Bogiem i od Prawa Boga. Ateizm. Tak właśnie zryte ateistyczne berety wraz z beretami zrytymi czcią oddawaną fałszywym bogam tworzą tu zło, z którym każdego dnia może zmierzyć się dobro.

  21. MasaKalambura 01.01.2021 12:17

    Rici Adam w sanskrycie niewolnik? Sewaka to adam?

    Jezus tak odrzucał ST i Prawo:
    Mt 5,18-20 “Zaprawdę. bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim. Bo powiadam wam: Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.”

  22. realista 01.01.2021 12:22

    cyt.:”realista, skoro Bóg nie istnieje to nikogo mordować nie nakazał.”

    oczywiste. ale ty wierzysz, że nakazał, a i tak mu bijesz pokłony. to właśnie jest słabe i o tym ci piszę cały czas.

    cyt.:”nakazał zamordować pierworodnych Egiptu za zamordowanie pierworodnych Izraela, a amalekitów za zabijanie ich własnych dzieci na ołtarzach Baala”

    bzdury. nie można zabić kogoś za winy kogoś innego. teraz to rozumiemy. w starożytności tego nie rozumiano, stąd takie historyjki o bozi jakie zrozumienie autorów. proste.

    cyt.:”ateizm ryje beret, skoro nie pozwala ci pojąć, że stworzenie świata, na którym dobro może zmierzyć się ze złem, wymaga powołania do istnienia zła.”

    nonsens. skoro to wszechmogący i wszechwiedzący, to byłby w stanie znaleźć taki sposób, aby zła uniknąć. to jest ponownie po prostu wizja niezbyt jeszcze rozgarniętych ludzi.

    cyt.:”wraz z beretami zrytymi fałszywymi bogami tworzą tu zło, z którym każdego dnia może zmierzyć się dobro”

    to poznajesz po owocach. a owocem religii i działalności twojego bożka z biblii są wojny, morderstwa religijne, ucisk i niesprawiedliwość religijna itp., można wymieniać i wymieniać.
    wyznajesz fałszywego boga, który oszukał cię obietnicami. prawdziwy stwórca, o ile istnieje, dał co szansę szczęśliwego życia tutaj, i nic poza tym. zmarnowałeś to podążając za ułudą, obiecankami. wielbisz prymitywnego mordercę dzieci i całych narodów, usprawiedliwiasz holokaust. gdyby było tak, jak wierzysz, i prawdziwy bóg cię sądził, miałbyś przes..ne… masz szczęście, że to tylko wasze prymitywne wymysły….. …

  23. realista 01.01.2021 12:35

    rici, opisane mity są najprawdopodobniej albo całkowitymi wymysłami wypełniającymi lukę w wiedzy dotyczącej historii, albo przekręconymi zapisami wydarzeń związanych z jakąś wyższą cywilizacją. wystarczy zwrócić uwagę na nieudolnie opisywaną technologię, mnogość występujących “boskich” osób itp.
    jhwh był zarządcą konkretnego ludu, a rzekomy Adam to jedynie wytłumaczenie, że człowiek był siłą roboczą, ale żeby to tak nie wyglądało. dookoła jego miejsca pracy oczywiście istniały inne ludy, a wiele zdarzeń miało co najwyżej lokalny zasięg, jak potop czy eksplodujące miasta.
    wystarczy poczytać wiele źródeł, w tym apokryfy, mahabharaty i inne egipskie czy mezopotamskie, a nawet amerykańskie przekazy, a sprawa staje się jasna. różne ludy miały różnych opiekunów.

    trzeba się bardzo zamknąć i mentalnie zablokować, aby tego nie dostrzegać….. …

  24. MasaKalambura 01.01.2021 13:14

    Oczywiście czczę Boga nakazującego zabijać morderców.

    Amalekici byli ludem morderców ponieśli swoje grzechy – Bóg karze narody. Egipcjanie wymordowali pierworodnych Izraela i sprzeciwili się rozkazowi uwolnienia z niewoli w Egipcie, po kilku ostrzeżeniach wstępnych ponieśli karę najsurowszą, na własne życzenie wyrażone przez ich Króla – Bóg prowadzi i karze narody sprawiedliwie.

    Polska też została już kilkukrotnie surowo pokarana. I żydzi również. Sprawiedliwy Bóg nie oszczędza muzułmanów. Wszystkie narody sprzeciwiające się Prawu Boga poniosą sprawiedliwa karę. Już ponoszą. Deklaracja wiary nie ma znaczenia, kiedy czyny wierze przeczą.

    Jedyny sposób aby nauczyć rozróżniania dobra i zła to kontakt z dobrem i ze złem. A kontakt ze złem to stworzenie zła. Natomiast istotnie można też stworzyć zło bez stwarzania zła, tak się dokładnie stało. Bo rzeczywistość ta nie jest rzeczywistością prawdziwą, ostateczną. To iluzja, gra na punkty, jak w komputerze, ale o wiele lepsza i bardziej realistyczna, przy czym nie została stworzona dla zabawy. Mimo tego można dać się wciągnąć na pokolenia, bo czas tu też jest częścią iluzji.

    Znamy wynik działania ludzi pod wpływem błędnego rozumienia religii Boga lub ich złych intencji religią przykrywanych. Znamy też wyniki działania ateistów na wszystkich frontach komunizmu walczącego o “sprawiedliwość ludową”. Zbiorowe mogiły wypełniają raz za razem funkcjonariusze niewiary. Jedni nie są lepsi od drugich, zasilają rzesze iluzji zła tak potrzebnej do ewolucji dobra.

    I poznania ich obu.

    Poznałem już zło, poznaję i dobro. Prowadzę szczęśliwe życie wiernego Bogu. Alhamdulillah. I dziękuję Mu za nie.

  25. realista 01.01.2021 13:25

    cyt.:”Oczywiście czczę Boga nakazującego zabijać morderców.”

    nie rżnij głupa. niemowlęta nie są mordercami. to co piszesz to jedynie absurdalne usprawiedliwienia chorych wierzeń prymitywnych ludów. wszechmogący, wszechsprawiedliwy i wszechmiłujący bóg tak by nie postąpił.
    jeśli uważasz, że jednak tak, to jest to absolutnie uwłaczające prawdziwemu bogu.

    cyt.:”Deklaracja wiary nie ma znaczenia, kiedy czyny wierze przeczą.”

    otóż to.
    deklaracje nie mają znaczenia w obliczu obrzydliwych opisów biblijnych, w które wierzycie, i którym jeszcze hołdujecie. hitleryzm przy tym to zabawa w piaskownicy….. …

  26. MasaKalambura 01.01.2021 13:28

    Ale narody mordercami już bywają. Narody to zarówno dorośli jak i starcy i niemowlęta. Całe narody poniosą karę. W rzeczywistości ostatecznej niewinne niemowlęta kary nie poniosą. Bo za co? Ani sprawiedliwi, których Bóg nie wyratował.

    Pamiętaj, że to wszystko tutaj to iluzja. Bardzo realistyczna.

    Piszesz otóż to, choć napisałem coś dokładnie odwrotnego. Ateizm ryje banię… .. .

  27. realista 01.01.2021 13:34

    tak, tak. życie jest iluzją… i nic innego ci się nie przydarzy. no ale ty wierzysz, że zamordowanie niemowlęcia to nic takiego, bo w niebie dostanie nagrodę. co za odrealnienie… :/

    a skoro narody bywają mordercami, to właśnie w biblii możemy sobie o takim narodzie i jego bożku poczytać… zwą się izraelici, a twoi ziomale w wierze nie lepsi….. …

  28. realista 01.01.2021 13:37

    cyt.:”Piszesz otóż to, choć napisałem coś dokładnie odwrotnego. Ateizm ryje banię… .. .”

    no widzisz, jak potwierdzasz to, że właśnie religia ryje banię. piszesz coś, co jest kwintesencją hipokryzji, i nawet nie dostrzegasz tego jakim hipokrytą jesteś, co tylko podnosi twoją hipokryzję do kwadratu. to jest aż niewiarygodne jak bardzo można być zaślepionym umysłowo przez wiarę. niesamowite….. …

  29. MasaKalambura 01.01.2021 13:58

    NIe mój drogi to ateiści fałszywie płaczą nad niemowlętami z Książki, w którą nie wierzą i jednocześnie walczą o prawo mordowania dzieci poprzez aborcję, czy osób starszych przez eutanazję. To jest hipokryzja … .. .

    Ja mordowania niemowląt nie popieram ani nie pochwalam. Daleki jednak jestem od sądzenia Boga. Przy czym rozróżniam śmierć zadaną ostrzem miecza egipskiego na dzieciach Izraela od naturalnej śmierci we śnie dzieci egipskich.

  30. realista 01.01.2021 14:07

    cyt.:”Przy czym rozróżniam śmierć zadaną ostrzem miecza egipskiego na dzieciach Izraela od naturalnej śmierci we śnie dzieci egipskich.”

    a rozróżniasz też śmierć zadaną ostrzem miecza izraelskiego na niemowlętach, dzieciach i kobietach amalekickich?

    ateiści nie walczą o prawo do mordowania dzieci, bo zarodek to nie jest dziecko, tylko zarodek. ateiści i nie tylko, walczą o możliwość wyboru, czy dziecko ma dopiero powstać.
    natomiast eutanazja osób starszych to chory wymysł takich zaślepieńców jak ty. nikt nie walczy o to, żeby zabijać innych, tylko aby mieć prawo do godnej śmierci, co powinno być prawem człowieka, a nie że takie zaślepieńce jak ty każą komuś bez sensu cierpieć.

    wierzysz w okrutne bajki o amoralnym bożku, i masz się jeszcze za wielce cnotliwego. jakie to jest obrzydliwe. rozmowa z tobą napawa mnie obrzydzeniem….. …

  31. MasaKalambura 01.01.2021 14:15

    Amalekickich dzieci szkoda. Ale Izraelitom się nie dziwię. Gdyby tego nie zrobili, sami zostali by unicestwieni. Ich dzieci i niemowlęta również. O czym zostali poinformowani.

    Wystarczy wiara, że zarodek to nie dziecko i do zabijania niemowląt w łonach Marsz! Hipokryci. `Jak naziści co uwierzyli że żydzi to podludzie. Eutanazja na dzieciach chorych umysłowo i staruszków i nie tylko w stanie depresji na podstawie zalecenia lekarzy, zamiast leczenia to też juz praktyka w Holandii. Hipokryci.

  32. realista 01.01.2021 14:25

    jak widać trzeba zmyślać takie bzdury żeby odwrócić uwagę od nienawistnego, mściwego i amoralnego, okrutnego i zazdrosnego, morderczego bożka, przed którym trzeba się płaszczyć w nadziei na nagrodę po śmierci. jakie to żałosne kiedy wyznacznikiem twojej moralności jest takie kuriozum z bajek starożytnych pastuchów, i trzeba tak bardzo oszukiwać nie tylko innych ale i siebie, ze strachu aby tylko nie pomyśleć czegoś, co zamknie ci bramy raju… ekstremalnie słabe…

    zarodek to nie dziecko, tylko zarodek. zarodek nie ma nawet działającego układu nerwowego, więc trudno mówić nawet o wyrządzaniu krzywdy, w przeciwieństwie do dzieci i kobiet dziesiątkami tysięcy mordowanych z woli twojego bożka. gdzie w tym hipokryzja?
    co ma wspólnego eutanazja hitlerowska z prawem do eutanazji, jakie na przykład ja chcę mieć w wypadku nieuleczalnej i bolesnej choroby? nie zmyślaj!….. …

  33. MasaKalambura 01.01.2021 21:08

    Co ja tu znowu nazmyślałem? Że naród żydowski mógł bać się nie wykonać rozkazu Boga Wszechmocnego, którego widoczna stale Obecność trwała z nimi nieprzerwanie w dzień i w nocy (słup ognia lub dymu)? Nawet po tym, jak zobaczyli rozprawę z Egipcjanami, przesunięciem Morza Czerwonego, a potem gniewu na poszczególnych członków ekipy izraelskiej za różne nieposłuszeństwa (czy to akcja ze złotym cielcem, czy inne) i kar za to wymierzanych?
    Mogli i powinni bać się i być posłuszni Bogu stwórcy wszechświata, planet, całego życia i czasu, od początku aż do końca. Może jako banda niewolników i pastuchów pojąć tej wielkości nie mogli intelektem, stąd to dzisiejsze twoje wylewanie pomyj nad Najwyższym (oby Jedyny Bóg wybaczył mi, że sprowokowałem cię to tego bluźnierczego korowodu) po ocenie nieporadności przekazu wobec doniosłości idei Jednego Stwórcy i Pana światów. Ale strachem z pewnością mogli. I byli posłuszni w sytuacji moralnie bardzo dyskusyjnej.

    Czy Bóg w tej konkretnej amalekickiej sytuacji posunął się za daleko? Z dzisiejszej perspektywy dla większości pewnie tak. W erze odchodzenia od kary śmierci może i nawet bardzo.
    Jednak ja będę dalej powściągliwy w osądzaniu Stwórcy w tej i każdej innej kwestii. Za mały jestem i za głupi.

    A hipokryzja jest w tym że z jednej strony płaczesz nad zabiciem dzieci z odległych czasów, a domagasz się prawa zabijania dzieci w łonach matek dziś. Bo te, jak to nazywasz, zarodki są nimi tak krótko, że rzadko która zdąży je wyskrobać zanim je w ogóle zauważy. Natomiast już w drugim miesiącu i dalej to normalne malutkie dzieciątko. Obserwuję to na bierząco, bo żona właśnie nosi moje maleństwo. Usunięcie tego to zabicie odrębnej genetycznie od matki nowej istoty a nie prawo wyboru. To prawo do mordowania. Podobnie jak eutanazja. Z jednej strony płaczesz nad zabiciem starców i chorych amalekickich, a z drugiej chcesz przywracać hitlerowskie wymysły mordowania upośledzonych i umierających i tych co chcą się zabić (bo mają ciężki okres). Hipokryzja i tyle.

  34. realista 01.01.2021 23:47

    no już nie rżnij głupa, że nie rozumiesz co do ciebie piszę. chyba, że faktycznie przeceniam twoją inteligencję.

    nie osądzasz stwórcy, tylko mity pastuchów. i trzeba mieć naprawdę nie po kolei, żeby nie rozumieć, że to mity, mając do dyspozycji źródła i archeologiczne dane z całego świata do porównania. jaja sobie robisz?

    nie płaczę nad zabiciem dzieci (ani chorych starców amalekickich – nie zmyślaj takich głupot), bo to miało miejsce tylko w fantazjach, tylko ubolewam nad tym, że ktoś swoje wierzenia opiera na czymś, co nie przystaje nawet do obecnych standardów, a co dopiero do standardów “boskiego i wszechmiłościwego stwórcy”. i jeszcze broni je takimi głupimi interpretacjami i usprawiedliwieniami. to szambo intelektualne. i jedyne co pokazuje to skrzywienie psychiczne wyznawców takich bajek i takiego bożka, któremu bliżej do równie zmyślonego szatana, niż stwórcy.

    nikt, a zwłaszcza ja, nie chce mordować upośledzonych ani tych, co się chcą zabić, bo mają ciężki okres. pisałem wyżej o tym, ale ty sobie dalej zmyślasz. przestań takie głupoty wypisywać byle tylko zaciemnić. 11 tygodni (zarodek) to wystarczająco czasu na podjęcie przez kobietę decyzji. i nie ma to tak czy siak żadnego związku z prymitywnymi mitami i wierzeniami pastuchów, więc nie zmieniaj tematu. to coś w stylu “a u was biją murzynów”…

    hitlerowski to był cały ten holokaust, jaki z rozkazu bożka zgotowali amalekitom, madianitom, ammonitom, gibeonitom i wielu innym swoim wrogom izraelici. co, nie czytałeś o tych rzeziach? weź się człowieku ogarnij, bo bronisz ludobójstwa w imię bożka izraelitów, rzekomego wszechmogącego, miłościwego stwórcy. zarzynania (dosłownie!) dziesiątków tysięcy ludzi. rzygać się chce….. …

  35. Fenix 02.01.2021 08:22

    Bóg tożsamością człowieka, człowiek tożsamy Bogu.

  36. MasaKalambura 02.01.2021 12:01

    Weź już przestań z tymi epitetami, pętaku. Bo żygać się chce od tego ciągłego żygania, jakie tu prezentujesz.

    Różnica pomiędzy nami jest taka, że ja wierzę w wymiary wyższe od naszego. Wierzę w przestrzeń ponad czasową i ponad fizyczną a także w to, że istnieje możliwość życia w tych wymiarach. W tych i wyższych, oraz że jest jakiś wymiar ostateczny. Wynika to także z rozważań fizycznych.

    Kontakt z istotami pochodzącymi z takich przestrzeni musi sprawiać wrażenie kontaktu z bogami. Bo są one z racji wielowymiarowości świadome całej historii istot z naszej płaskiej czasoprzestrzeni. Tym samym kontakt i Istota wymiaru Ostatecznego musi mieć charakter jeszcze bardziej wstrząsający. A tylko Tej Najwyższej można oddawać cześć Boską. To ważne, bo wystarczy być z innego wymiaru by tu boga zgrywać.

    Tak jak napisałem wcześniej nie podejmę się oceny domniemanej wg ciebie Istoty Najwyższej z, jak uważasz, bajek i legend pastuchów semickich, dopuszczającej się najpodlejszych z punktu widzenia amoralnych mieszkańców ziemi czynów.

    Po pierwsze dlatego, że zgodnie z tymi “mitami” istota ta rości tylko sobie prawa decydowania o życiu i śmierci ludzi, narodów i wszelkiego innego istnienia. Nie przekazała ich ludziom za wyjątkiem możliwości ukarania morderców (i nie tylko) karą adekwatną. Jest to całkowicie zrozumiałe, skoro ta istota tak czy inaczej daje życie i je odbiera każdemu.
    Po drugie, (hipotetyczna wg ciebie) Istota ta ma pełen wgląd w całą historię każdej z istot, gdyż czas jest jednym z wymiarów zupełnie Mu podporządkowanych. I jeśli decyduje o śmierci całego narodu, włącznie z dziećmi i nawet z tymi co mają przyjść po nich, znaczyć to może (wg ciebie) hipotetycznie, że tą historię sprawdziła, zarówno w wersji z amalekitami, z częścią amalekitów oraz zupełnie bez amalekitów. I wyszło Mu, że amalekici muszą odejść z kart historii.

    Okrutne może wydawać się to zarówno ze względu na amalekitów, ale i ze względu na żydów, bo przecież można było jak w Egipcie we śnie naturalnie. Niby tak, ale znowu ta hipotetyczna Istota Najwyższa widzi tych żydów w przyszłości ciągle zbuntowanych wobec Władcy Wszystkiego. Ma podać przez nich całej ludzkości opis sytuacji ludzkości, która zapomniała, że znalazła się tu wyłącznie dla nauki dobra i zła, że ziemia to rezerwat dla zła, taki park rozrywki, zoo i więzienie. Że wyjście z tej szkoły możliwe jest pod warunkiem pozostawienia wszelkiego zła na Ziemi zabrania wyłącznie wiedzy czym ono jest i jak odróżnić od dobra. A żydzi tylko się buntują i jak dzieci szemrzą. Hipotetyczny wg ciebie Bóg zostawia zestaw nakazów i zakazów mających umożliwić ucieczkę z tego grajdołka pełnego pierdzieli i śmierdzieli ludziom światłości, a także lud znający praktyczną stronę tych nakazów zakazów. Jeśli zatem ma to być wzór dla ludzkości, musi być bezwzględnie posłuszny.

    Musi słuchać bezwzględnie wszystkich rozkazów i je wypełniać. Przynajmniej do momentu zesłania kolejnego Nauczyciela z lepszą wersją interpretacyjną, bardziej dopasowaną do czasów następnych. Aby cała interwencja miała sens.
    Dlatego, napiszę po raz kolejny, nie dziwię się żydom że amalekitów wytłukli na rozkaz straszliwej wielowymiarowej Istoty Najwyższej, która sprawdziła przyszłość z amalekitami i ich dziećmi i nie znalazła możliwości innej jak usunięcie całego narodu.

    A skoro cała ta opowieść jet dla ciebie tylko hipotetyczna, do zrób to, co lubi krzyczeć twoja wojowniczka z piorunami, przywódczyni morderców dzieci.

  37. realista 02.01.2021 12:49

    różnica między nami jest przede wszystkim taka, że ty wierzysz w prawdziwość bajek pastuchów dorabiając do tego teorię, że mówią one o bożku, któremu oddajesz cześć, przez co zmuszony jesteś do wypisywania niepojętych bzdur i usprawiedliwianiu niepojętych bezeceństw, żeby tylko swojemu urojonemu bożkowi nie podpaść, a ja wiem, że to mity, dzięki czemu mogę oceniać jak tylko mi się podoba, i pozostać uczciwym wobec faktów.

    dla mnie holokaust to oczywisty amoralny występek przeciw ludzkości, ty musisz się gimnastykować żeby jakkolwiek wytłumaczyć takie działania w imię lokalnego bożka, i jeszcze kochać go jak niewolnik pana, bo inaczej zostajesz z gołą D.

    jesteś więc tak samo amoralny jak te opowiastki, i bez założenia, że taki bożek faktycznie istnieje, pozostajesz zwyczajnie obrońcą chorej idei chorego, starożytnego satrapy, co świadczy jedynie o twoim słabym i beznadziejnym umyśle. i nie zaciemnią tego te idiotyczne wtręty o aborcji i eutanazji.

    i taki ktoś broniący wyrzynania całych narodów mówi o “grajdołku pełnym pierdzieli i śmierdzieli” przeszkadzającym “ludziom światłości”?… tak sobie czasem myślę, że gdyby prawdziwy bóg istniał, to wiara w takie okropieństwa i takiego bożka byłaby pierwszym testem by odsiać ludzi amoralnych od bezwolnych i zbyt jeszcze prymitywnych, bo wolna wola to m. in. możliwość osądzania według własnej, wewnętrznej moralności, a nie z pozycji strachu i nagrody. a taki ktoś pochwalający ludobójstwo i bezwarunkową poddańczość okropnej idei w rzeczywistości takiej moralności nie posiada, posiada tylko strach przed bożkiem i marchewkę w postaci obietnicy nagrody… no, mi to wygląda jak hitleryzm….. …

  38. realista 02.01.2021 13:22

    PS. ty naprawdę nie widzisz, że “albo my ich, albo oni nas” to nie jest boska mądrość i wszechmożność, tylko walki plemienne? nie pojmujesz, że starożytne plemiona miały swoich bożków i hołdując im tłukły innych? poważnie tego nie ogarniasz?
    aż się wierzyć nie chce. :(((

    wielowymiarowa Istota Najwyższa SPRAWDZIŁA przyszłość z amalekitami i ich dziećmi i NIE ZNALAZŁA ŻADNEJ INNEJ MOŻLIWOŚCI jak wyrżnąć cały naród… WSZECHMOGĄCA I WSZECHWIEDZĄCA WSZECHMIŁOŚĆ nie znalazła innego wyjścia. nosz kur….. …

    * w poprzednim poście miało być oczywiście “odsiać ludzi MORALNYCH od bezwolnych i zbyt jeszcze prymitywnych”

  39. MasaKalambura 02.01.2021 16:25

    Ludobójstwa nie pochwalam ani nie bronię, rozważam możliwości. NIe będę się bowiem wtrącał pomiędzy Boga a jego sługi, ani tym bardziej tego osądzał. Szczególnie, że po ST przyszły kolejne przekazy, zdecydowanie dalekie od zupełnej wycinki amalekitów dokonanej przez Boga rękami Izraela. Albo przez Izraela wyłącznie, który potem zrzucił odpowiedzialność na Boga, co też jest możliwe.

    Nie wiem.

    W żadnym wypadku nie zmienia to mojej wiary w Najwyższego Miłościwego Stwórcę, Który, co jest całkowicie pewne, zabije nas wszystkich co do joty. A potem wskrzesi. Wszyscy też staniemy przed Jego Obliczem, więc będzie okazja do złożenia reprymendy, zażaleń lub podziękowań. Każdy wedle swych czynów.

    “Kto nie jest z nami ten przeciwko nam” pojawia się dość często jako zasada powszechnie stosowana, więc być może jest to prawo boskie. Nawet wy komuszki je stosujecie.

    A o bożkach plemiennych, rozumiem to znacznie lepiej od ciebie. Przy czym Bóg Izraela okazał się Bogiem ponad plemiennym, prowadzący żydów, potem chrześcijan potem muzułmanów, a zgodnie z Koranem był również zalążkiem wszystkich pozostałych religii świata, z czasem zmienionych przez ludzi w politeizmy.

  40. realista 02.01.2021 16:49

    no, czyli jednak nie rozumiesz…
    faktycznie twoje wierzenia są równie prymitywne, co te mity, tyle że ubierasz je w wielkie słowa.
    i spodziewane jest, że nic twoich wierzeń nie zmieni. marchewka…
    niewolnicza mentalność…

    nie pisz, że bóg nas zabije, żeby zamaskować temat. to, że organizmy umierają bądź giną pozostaje bez związku z bestialstwem opisywanym w biblii, gdzie rzekomo wszechmogący każe zabijać niemowlęta. prymitywne to jak te pastuchy…

    PS. nie przyszły żadne kolejne przekazy. po prostu ludzkość się rozwija, a wraz z nią jej mitologia. oszukuj się dalej….. …

  41. realista 02.01.2021 17:00

    cyt.:”Przy czym Bóg Izraela okazał się Bogiem ponad plemiennym”

    tak… haha…
    barbarzyńskie opowiastki jakich wiele okazały się akurat prawdą, bo tak mówią te opowiastki, a kto się nie zgadza tego można zamordować w imię bożka z tych opowiastek.
    porażająca logika.

    cyt.:”Ludobójstwa nie pochwalam ani nie bronię”

    jakoś nie wynika to z poprzednich twoich słów. tli się nadzieja, że może dojrzewasz do moralnej oceny starożytnych wierzeń…
    przeczytałem “nie zmienia to mojej wiary w Najwyższego Mściwego Stwórcę” i myślałem, że nastąpił wyłom w twojej iluzji, ale jednak nie….. …

  42. MasaKalambura 02.01.2021 19:04

    Moje wierzenia nie są mniej prymitywne niż twoje. Ty nie masz żadnych.

    Ubieram w słowa odpowiednie wielkość Tego, w Kogo wierzę. Nic ci do tego. I tak, rozmowa z tobą mojej wiary nie zmieni. Marchewka.

    Może to i bestialstwo Boga. Przecież gdzie indziej zabija całe miasta zrzucając na nie głazy (Sodoma i Gomora) za LPG. Całe ery wymierania, jak z dinozaurami. Myślę że i całe planety zabija, jeśli zechce. Wszak dokładnie to obiecał tej planecie. Zniszczy ją ogniem. Jeśli taki jest Bóg, kto to zmieni? Ty? Swoją niewiarą? Swoim zawodzeniem?

    Jeśli taki jest Bóg, wolę być w Jego Miłosierdziu. A ty rób jak ci wiara podpowiada.

  43. realista 03.01.2021 00:22

    trudno mówić o prymitywności nieistniejących wierzeń…

    mam zupełnie w tyle to, że bijesz pokłony prymitywnemu bożkowi. komentuję tylko, że to ewidentnie prymitywne wierzenia prymitywnych, starożytnych ludów, co jest w całym kontekście historii starożytnej najzupełniej oczywiste. chcesz wierzyć w takiego bożka, to sobie wierz. tyle, że to urąga dosyć inteligencji, zwłaszcza obrona tych bezeceństw z rzekomo świętych ksiąg. no ale to świadczy – jak już wspomniałem – tylko o wierzącym. jak na moje to urąga to również samemu Stwórcy, ale to już między wami :D….. …

  44. MasaKalambura 03.01.2021 00:52

    Niech ci to urąga w wieczność. Ja widzę tu naukę. Tora to nie tylko nakazy dla ludu. To również przekaz dla władców. A sprawa Amalekitów jest tu ewidentna. Nie będziesz mordować. Nie będziesz zabijać niewinnych nigdy, nawet w czasie wojny. Chyba że sam Bóg skieruje do ciebie Swój rozkaz, by zabić wszystkich. Jeśli to zrobi, to rozkaz wykonasz. Ale bez rozkazu będziesz walczyć czysto. Bezwzględnie, przeciwko uzbrojonym najeźdźcom. Ale litościwie postępując względem cywili. I pamiętaj, że prześladowanie jet nawet gorsze od zabicia.

    Powiedz mi, czy dzięki temu można sądzić władców i narody? Jak najbardziej tak.
    Jakiż to werdykt wysnuć można dla historii?

    I nie mów proszę o prymitywnym Bogu. Technika odstraszania dokładnie jak z Amalakitami jest oczko w oczko stosowana po dziś dzień. Są tacy, co twierdzą, że tylko dzięki niej jako taki pokój trwa ciągle na ziemi z najwyżej lekkimi konfliktami lokalnymi.

    Czy Hiroszima i Nagasaki nie miały za mieszkańców niemowląt w czasie ataku atomowego? Czy kogoś to powstrzymało o decyzji bomb zrzucenia? Czy przyszedł Rozkaz Boga?

  45. realista 03.01.2021 01:35

    cyt.:”Nie będziesz mordować. Nie będziesz zabijać niewinnych nigdy, nawet w czasie wojny. Chyba że sam Bóg skieruje do ciebie Swój rozkaz”

    kwintesencja mojego zarzutu o barbarzyństwo i szkodliwość tych prymitywnych bajek…
    powinieneś się leczyć, tyle ci powiem….. …

    PS. porównanie chorej bomby na Hiroszimę i postępowania rzekomo WSZECHMOGĄCEGO STWÓRCY WSZECHŚWIATA pozostawiam bez odpowiedzi. ręce mi opadły…

  46. MasaKalambura 03.01.2021 10:50

    Ja się mam leczyć? A to ja amalekitów mordowałem, to ja rzucałem bomby na Hiroszimę, Warszawę czy Londyn? Śmierdziele pierdziele ludzie, którym ich domniemana boskość własna oczy przesłoniła. Którzy gotowi zabić są każdego, w każdej chwili teraz.

    Ręce ci opadły? Nareszcie.

  47. realista 03.01.2021 11:06

    cyt.:”Którzy gotowi zabić są każdego, w każdej chwili teraz.”

    piszesz o swoich braciach w wierze wykrzykujących allah akbar przed wysadzeniem się?

    cyt.:”A to ja amalekitów mordowałem”

    nie, ale twierdzisz, że bóg, którego wyznajesz rozkazał coś takiego. i dalej bijesz mu pokłony nazywając “miłościwym”. twierdzisz też, że widocznie “wszechwiedzący i wszechmożny bóg” nie znalazł innego wyjścia jak wyrżnięcie w pień całych narodów, włącznie z niemowlętami (tylko młode dziewice mogli sobie izraelici “przygarnąć”).

    jaki bożek tacy wyznawcy – chorzy….. …

  48. MasaKalambura 03.01.2021 13:00

    Raczej o twoich braciach w niewierze w USA Chinach, Rosji z ręką na guziku od 60 lat.

    Bo lepsi znacznie i nie chorzy są niewyznawcy, którym limity zabijania są obce, jak idą na wojnę, bo nikt zasad wojny nie reguluje, a wszelkie regulacje można zawiesić, jak wymaga tego racja stanu.

    To ja już wolę zasadę, że bomb atomowych używamy tylko na wyraźne polecenie Boga. A tak to wojujemy zgodnie z innymi zasadami. Nie zabijaj cywili, nie prześladuj. Chroń bezbronnych. Nie niszcz kraju niepotrzebnie.

  49. realista 03.01.2021 13:32

    cyt.:”To ja już wolę zasadę, że bomb atomowych używamy tylko na wyraźne polecenie Boga.”

    a ty to nie za bardzo ogarniasz, że amerykańce zrzucający bombę atomową to katole? hitlerowcy to katole? większość świata jest ponoć wierząca! pomimo, że wszyscy oni się usprawiedliwiali bogiem, to jest to człowieku BEZ ZWIĄZKU z tym, o czym do ciebie piszę. chyba, że uznamy, że to właśnie sposób myślenia mówiący, że “bóg jest z nami”! więc raczej strzeliłeś sobie w stopę.

    polecenie boga to urojenie.

    cyt.:” Nie zabijaj cywili, nie prześladuj. Chroń bezbronnych.”

    i jak się to ma do wyrżnięcia amalekitów? i dziesiątków innych ludów?
    było spoko, bo to “polecenie boga”?

    obudź się….. …

  50. MasaKalambura 03.01.2021 13:40

    Tak się ma, że wojny najeźdźcze zostały w zasadzie zabronione. Wojny o poziomie brutalności amalekickich także, z wyłączeniem sytuacji, kiedy Bóg Stwórca Sam osobiście to nakaże.

    Skoro chrześcijanie usprawiedliwiali atak atomowy Bogiem, winni wiedzieć, że został on przyzwolony wyłącznie w sytuacji osobistej interwencji Stwórcy. Czyli nie mieli oni do tego prawa. Hitlerowcy to samo.

    Zatem ponownie, tak się ma, że wiadomo z góry o bezbożności takich wojen. Bo o rozkazie Boga informuje Prorok Boga. A z tego co wiem od czasów Muhammada żaden prorok boskiego pochodzenia nie udowodnił.

    Tak, Bóg jest z nami. W stopę sobie nie strzeliłem. A wyrżnięcie amalekitów, jeśli zostało rzeczywiście nakazane przez Stwórcę Wszechświata, było konieczne. Straszne jak rzucenie Bomby Atomowej. Ale konieczne.

  51. realista 03.01.2021 14:01

    cyt.:”z wyłączeniem sytuacji, kiedy Bóg Stwórca Sam osobiście to nakaże.”

    ale czy ty człowieku jesteś normalny? bóg ci daje rozkaz na piśmie czy co?
    to są UROJENIA, że bóg coś każe. tak się usprawiedliwiają psychole.

    cyt.:”wiadomo z góry o bezbożności takich wojen.”

    twój bożek sam dał przykład! i o to chodzi!!!
    twój bożek powinien wskazać głupim ludziom jak wojen unikać, nie sądzisz?
    twój bożek mógłby sprawiać, by to było zawsze porażką.
    twój bożek podobno jest wszechmądry i wrzechmożny. i co, nie potrafił? znalazł najlepsze wyjście w postaci “wrogów izraelitów w jego imię można a nawet należy mordować, choćby chodziło o niemowlęta”?
    to było najlepsze wyjście, a skutkuje bombą na Hiroszimę i tysiącami lat wojen?
    nie dostrzegasz, że to po prostu jedyne na co stać było pastuchów tworzących swoje mity?

    co za BEZDENNIE GŁUPIE RZECZY ty tutaj wypisujesz, ślepcze!
    to są ewidentnie szatańskie sztuczki – zło udające dobro. i wy się daliście na to złapać?
    przykre….. …

  52. MasaKalambura 03.01.2021 14:30

    Tak realisto, jakiś ty mundry.

    Dokładnie tak, na piśmie przez proroka. Jeśli taki wyda rozkaz to tylko wtedy można tłuc ludzi jak amalekitów. Powinieneś zatem wyć z zachwytu, bo przecież Boga nie ma.Czyż nie? Taki rozkaz jeśli przyjdzie, to nikt nie będzie pytać czy Bóg istnieje, bo wszyscy zobaczą. A do tego czasu jest zakaz.

    Tak, dał przykład. Potem, a może juz przed tem okazało się, że ludziom przyjść mogą do głowy takie pomysły. Więc konieczną okazała się regulacja. Czytaj wyżej.

    Bóg (z wyjątkiem Siebie Samego, ale On zabija wszystkich, co sekundę dzisiaj) zakazał mordowania i prowadzenia wojen innych niż obronne. Niestety świat pełen jest ateistów i ludzi wierzących w bardzo agresywnych bożków. Ich ten zakaz nie obchodzi.

    A Bóg zezwolił na obronę. Bo w końcu morderców najeźdźców nie tylko wolno ale trzeba wyłapać i wybić do joty, coby mord z Ziemi usuwać.

    Bóg sprawił, że wojna zawsze jest porażką. Powoduje wyłącznie śmierć, zniszczenie i długi.

    Mój Bóg jest Wszechwiedzący i Mądry. Widać nie ma innej metody nauczenia rozróżniania dobra od zła od stworzenia iluzorycznej czasoprzestrzeni zasiedlonej przez złych i dobrych, posiadających wolną wolę.

    Pastuchy zostały juz wielokrotnie pokarane za swe występki.

    Sztuczki szatańskie są tu z pewnością. Były konieczne do rozwinięcia iluzji zła w tej szkole.

  53. realista 03.01.2021 15:18

    no, i potwierdzasz tylko, żeś bezwolny amator marchewek, bez wewnętrznej moralności i prawdziwej inteligencji.

    twój bożek nie jest “Wszechwiedzący i Mądry” co widać po owocach, oraz wynika wprost z prymitywnych mitów. a twoje tłumaczenia są tylko dowodem jak daleko jest twoim wierzeniom do prawdziwej boskości. wspaniałe to dzieło boże, ta spuścizna i te nauki płynące z wyrzynania niemowląt…

    obyś nie doświadczył na własnej skórze i skórze twoich dzieci rozkazu czyjegoś bożka….. …

  54. realista 03.01.2021 15:31

    cyt.:”Niestety świat pełen jest ateistów i ludzi wierzących w bardzo agresywnych bożków. Ich ten zakaz nie obchodzi.”

    haha…
    co 3 człowiek to chrześcijanin, a co 4 to muzułmanin.
    najwyraźniej masz więc na myśli SWOJEGO BOŻKA!
    bo kto niby morduje i prowadzi te wojny inne niż obronne?

    ty masz taki odjazd, że to się w głowie nie mieści… jakaś choroba psychiczna.
    normalnie farsa….. …

  55. MasaKalambura 03.01.2021 15:32

    Nie, realisto, zupełnie nie potwierdzam.

    A Bóg jest Wszechmogący i Mądry.

    Zrycie ateistycznego beretu, to dopiero pokaz.
    Teraz rzeczywiście monoteistów pełno. Kiedyś ta liczba była zdecydowanie na niekorzyść.

  56. realista 03.01.2021 15:55

    no, mam zryty beret… uważam, że wszechmogący i mądry bóg stwórca wszechświata nie nakazałby doszczętnego wymordowania kilkunastu ludów (włącznie z dziećmi) przez jakieś tam pomniejsze plemię wybrane i z pewnością znalazłby (lepszy) sposób na stworzenie pokojowej ludzkości niż wyrzynanie amalekitów, co jak widać niezbyt skutecznym narzędziem się okazało…

    od kilkunastu wieków wojny prowadzą niemal wyłącznie wyznawcy religii monoteistycznych, i to w większości w imię swoich bożków…

    niestety, ale dokładnie potwierdzasz, że jesteś bezwolny i zrobisz wszystko, usprawiedliwisz każde bezeceństwo swoich mitów, byleby przypodobać się swojemu urojonemu bożkowi.

    masz problem, bo to nie prawdziwy bóg. prawdziwy osądzi cię za to co właśnie piszesz w obronie szatana :DDD….. …

  57. MasaKalambura 03.01.2021 21:32

    Osądzi wszystkich. Zgodnie z tym co robią, a nie zgodnie z tym jak osądzają sprawę Amalekitów.

    I owszem staram się wyciągnąć jak najlepsze wnioski ze wszystkiego, co w księgach czytam. By, to także prawda, przypodobać się Bogu.

    To, co uważasz że Wszechmogący i Mądry Bóg zrobiłby, nie ma żadnego znaczenia. Może tylko dla ciebie. Bóg jest jaki jest. A nie taki jak chciałby zryty ateizmem realista. Stworzenie pokojowej ludzkości jest celem samym w sobie. Najpierw pośród ludu praktykującego zło, aby umożliwić duszom przeznaczonym do życia w ostatecznym świecie ludzkości doskonałej, poznanie z owocu dobra i zła. A to wiązać się musi z konfliktami z ludźmi wojny – głównego zła na ziemi. Co powoduje, że również wojnę trzeba umieć robić dobrze.

    A wyrżnięcie amalekitów okazało się narzędziem skutecznym. Bo ludy kolejne na drodze Izraela bały się go i niektóre drogi mu schodziły. Co spowodowało brak konieczności prowadzenia kilku innych wojen. Jak dziś atomówki.

    Dodajmy, że po osadzeniu w Palestynie kolejne podboje zostały Izraelowi zakazane. Otrzymali ściśle określony teren i jego mieli się trzymać przez następne pokolenia. I jego bronić. I tak powinny postępować inne narody. Na ziemiach, które zasiedlają, żyć w zgodzie i w pokoju. Utrzymując z sąsiadami pokojowe stosunki. A w razie czego bronić się. I do obrony zawsze być gotowym.

    To, jak się z tego wywiązują jest obiektem oceny i werdyktu dla narodów na ziemi i pojedynczych dusz również w życiu ostatecznym.

  58. realista 03.01.2021 22:08

    cyt.:”Bóg jest jaki jest. A nie taki jak chciałby zryty ateizmem realista.”

    :DDD
    boga nie ma. nie takiego któremu hołduje zryty chorymi mitami MasaKalambzdura.

    przekomiczne jak się wijesz, zmyślasz i dzwonisz zębami ze strachu przed bożkiem, o którym nawet boisz się pomyśleć, że mógłby nie być doskonały i wszechmądry, tak cię zastraszył. nawet wierzysz w to, że kochasz go całym sercem. :DDD
    a jak nie to ogień piekielny.
    normalnie kwintesencja wszechdobroci….. …

  59. realista 03.01.2021 22:15

    …wszechmogący i wszechmocny bóg musi kazać zabijać niemowlęta, żeby doprowadzić do ludzkości doskonałej… dobrze mu idzie! lepszego sposobu nie było! ten najdoskonalszy! i jaki skuteczny!
    ja pierniczę, co za absurdalne wierzenia… :DDD wprost nie do wiary…

    to wy jesteście ludem praktykującym zło! to wy wierzycie fałszywym prorokom. wyznajecie okrutnego i mściwego bożka. i wystarczy poczytać, chyba że jest się amoralnym tchórzem łasym na obietnicę wieczności w raju, wtedy jeszcze się tego szatana broni… nazywa doskonałym…

    o, wy zwiedzeni, naiwni, prymitywni….. …

  60. MasaKalambura 03.01.2021 23:29

    Ja się wywijam? Zryty jesteś niedorzecznie.

    To nie Wszechmocny Bóg musiał zabijać. To Izrael. I nie żeby doprowadzić ludzkość do doskonałości, tylko by dojść do Ziemi Obiecanej przy możliwie najmniejszej ilości wojen.

    Nie, nie hołdujemy złu. Wierzymy w dobrego Miłosiernego Boga. I jest Nim Najwyższy.

    Prowadź wojny tak, by odstraszyć wroga, aby złożył broń jak najszybciej lub od walki odstąpił zupełnie i przyjął warunki pokoju. Aby zminimalizować przelew krwi.

  61. realista 03.01.2021 23:37

    tak, ty się wywijasz. np. w ten sposób: “To nie Wszechmocny Bóg musiał zabijać. To Izrael.”

    cyt.:”Nie, nie hołdujemy złu. Wierzymy w dobrego Miłosiernego Boga. I jest Nim Najwyższy.”

    tak, tak. ten najwyższy, co nie umie stworzyć pokojowej ludzkości, dlatego aby doprowadzić ją do doskonałości każe dokonywać rzezi całych narodów, mordować nawet niemowlęta. :DDD

    tak, hołdujecie złu. jesteście sługusami szatana, któremu daliście się zwieść.
    ale bij sobie pokłony temu mściwemu, prymitywnemu bożkowi. jesteście siebie warci….. …

  62. MasaKalambura 03.01.2021 23:44

    To nie wywijanie tylko uściślanie. Sam robisz to bardzo często.

    Aby doprowadzić Swój lud do Ziemi Obiecanej a nie stworzyć pokojową ludzkość. Do tego potrzeba jeszcze kilkadziesiąt wieków.

    Bo teraz jest czas życia pośród zła. Czas poznania z owocu dobra i zła. Aż czas zła się skończy. Dzień Sądu. I wtedy cała ludzkość będzie pokojowa.

    Ależ ten ateizm czachę ryje…

  63. realista 03.01.2021 23:59

    cyt.:”To nie wywijanie tylko uściślanie. Sam robisz to bardzo często.”

    takie uściślanie nie robi większej różnicy. w sumie nawet jeszcze gorzej, bo bożek każe zabić ludziom, którym zabronił zabijać. 😀 tak postępują mafiozi i zwyrole, by złamać czyjąś psychikę, wymusić posłuszeństwo. i jeszcze za to nagroda w postaci dziewcząt, dziewic. prawda? i to nawet nie po śmierci, tylko sieroty po tych zamordowanych tysiącach. to dopiero zwyrolstwo!
    ciekawe, sam wszechmogący nie mógł? :DDD

    cyt.:”Do tego potrzeba jeszcze kilkadziesiąt wieków.”

    ojej, wszechmogąca wszechmądrość potrzebuje kilkadziesiąt wieków na zrobienie czegoś? tak to perfekcyjnie zaprojektował? no to nieźle mu idzie…
    taka wszechmożność z ograniczoną wszechmożnością. fajny…

    cyt.:”Bo teraz jest czas życia pośród zła.”

    no to niezły projekt tego wszechmogącego…
    żyjemy pośród zła – takich jak ty. to wy jesteście złem. i nie mów, że to przez ateistów, bo jakoś większa część ludzi to wierzący w jedynego bozię. dlatego się napierniczacie od wieków, czyj bożek bardziej jedyny…
    to łatwe w przypadku ludzi wierzących, że nie wolno zabijać, ale wolno zabijać, jak ty na przykład. ludzi zmanipulowanych, z wypaczonym poczuciem moralności. wypaczonym przez takie właśnie mity pastuchów… z jednej strony kij, z drugiej marchewka. i zakaz własnych osądów – tylko bezwzględne posłuszeństwo bożkowi, a raczej jego “prorokom”…

    cyt.:”Ależ ten ateizm czachę ryje…”

    no ryje, ryje. jak mogę nie uważać takiego bożka za doskonałość, nie? przecież dowody tej doskonałości, jak mordowanie dziesiątków tysięcy kobiet, dzieci i niemowląt, aż się w oczy rzucają. prawda, sługusie szatallaha? :DDD….. …

  64. MasaKalambura 04.01.2021 13:45

    Pinpong ciąg dalszy

    Oto wytłumaczenie dlaczego Amalekita wytępiony został z Biblii:
    “Amalekici przybyli, aby walczyć z Izraelitami w Refidim. Mojżesz powiedział wtedy do Jozuego: «Wybierz sobie mężów i wyruszysz z nimi na walkę z Amalekitami. Ja jutro stanę na szczycie góry z laską Boga w ręku». Jozue spełnił polecenie Mojżesza i wyruszył do walki z Amalekitami. Mojżesz, Aaron i Chur wyszli na szczyt góry. Jak długo Mojżesz trzymał ręce podniesione do góry, Izrael miał przewagę. Gdy zaś ręce opuszczał, miał przewagę Amalekita. Gdy ręce Mojżesza zdrętwiały, wzięli kamień i położyli pod niego, i usiadł na nim. Aaron zaś i Chur podparli jego ręce, jeden z tej, a drugi z tamtej strony. W ten sposób aż do zachodu słońca były ręce jego stale wzniesione wysoko. I tak zdołał Jozue pokonać Amalekitów i ich lud ostrzem miecza.4 Pan powiedział wtedy do Mojżesza: «Zapisz to na pamiątkę w księgę i wyryj to w pamięci Jozuego, że zgładzę zupełnie pamięć o Amalekicie pod niebem». Potem Mojżesz zbudował ołtarz, który nazwał Pan-Nissi4, gdyż mówił: «Ponieważ podniósł rękę na tron Pana, dlatego trwa wojna Pana z Amalekitą z pokolenia w pokolenie».”

    i dalej
    “Zaszedł ci drogę i napadł na wszystkich osłabionych, na twoje tyły, gdyś ty był zmęczony i wyczerpany, on Boga się nie lękał. 19 Gdy Pan, Bóg twój, da ci bezpieczeństwo od wszystkich twoich wrogów okolicznych w kraju, który ci daje Pan, Bóg twój, w posiadanie, wygładzisz imię Amaleka spod nieba. Nie zapomnij o tym!”

    a u sędziów
    “glon połączył się z Ammonitami i Amalekitami i podjął wyprawę, pobił Izraela i zdobył Miasto Palm. Izraelici służyli Eglonowi, królowi Moabu, przez lat osiemnaście. ”

    Zatem napadł Amalekta na Izraela za czasów Mojżesza, a ten go pobił, a potem Amalekici znów napadli na Izraela, i tym razem pobili Izraela Amalekici i zrobili z nich swoich niewolników n 18 lat. A ja się zmagam z ateistą realistą, bo ten twierdzi, że z bandytami trzeba postępować łagodnie. Weź się lecz człowieku. Trwała wojna, raz wygrali jedni a raz drudzy. A Amalekita to najeźdźca z pokolenia na pokolenie, więc jego wytępienie to przysługa dla świata.

    Tak to wyglądało

    “Potem rzekł Samuel do Saula: «To mnie posłał Pan, aby cię namaścić na króla nad swoim ludem, nad Izraelem. Posłuchaj więc teraz słów Pana. 2 Tak mówi Pan Zastępów: Ukarzę Amaleka za to, co uczynił Izraelitom, jak stanął przeciw nim na drodze, gdy szli z Egiptu. 3 DDlatego teraz idź, pobijesz Amaleka i obłożysz klątwą wszystko, co jest jego własnością; nie lituj się nad nim, lecz zabijaj tak mężczyzn, jak i kobiety, młodzież i dzieci, woły i owce, wielbłądy i osły». 4 Saul zwołał wtedy lud i dokonał jego przeglądu w Telam, dwustu tysięcy piechoty oraz dziesięciu tysięcy 2. 5 Saul dotarł do stolicy Amalekitów i zastawił zasadzkę w dolinie. 6 Zawiadomił tymczasem Kenitów: «Wyjdźcie, oddalcie się i wycofajcie spośród Amalekitów, abym was nie wytracił razem z nimi. Okazaliście bowiem życzliwość wszystkim Izraelitom, gdy wychodzili z Egiptu». W ten sposób Kenici opuścili Amalekitów. 7 Saul pobił Amalekitów od Chawila3 w stronę Szur, leżącego naprzeciw Egiptu. 8 Pochwycił też żywcem Agaga, króla Amalekitów, i obłożył klątwą cały lud, [wytępiwszy go] ostrzem miecza. 9 Saul i lud ulitował się jednak nad Agagiem i nad dobytkiem trzody i bydła, nad zwierzętami dwurocznymi4, nad odchowanymi barankami i nad wszystkim, co było lepszego, nie chciano tego wytępić przez klątwę, cały zaś dobytek, nie posiadający żadnej wartości poddał klątwie.”

    Wytępili bandytów z pokolenia na pokolenie, a pozostawili lud sprawiedliwych niebędących Izraelem. Sprawa zamknięta. Ateisto realisto idź do diabła.

  65. realista 04.01.2021 14:08

    oto właśnie dzieje wybranego ludu wszechmogącego boga i ich stosunków z sąsiadami. :DDD

    to wręcz jak hitlerowskie agitki.

    widać jak na dłoni, że to zwykłe walki plemienne pustynnych pastuchów, przedstawione z jednej strony, która ma się oczywiście za tę dobrą. gott mit uns. ty serio tego nie dostrzegasz mimo, że sam cytujesz te bzdury?

    cyt.:”ja się zmagam z ateistą realistą, bo ten twierdzi, że z bandytami trzeba postępować łagodnie”

    nie. ty się zmagasz ze mną, bo musisz usprawiedliwiać wszelkie bezeceństwa, jakich dopuszczał się bożek z bilblii, bo musisz go wielbić jako wszechmogącego, inaczej nie otrzymasz nagrody (pssst, spoiler – i tak jej nie otrzymasz).
    a ja nie boję się oceniać tych chorych, prymitywnych mitów, i mogę pozostać w zgodzie z moralnością nazywając rzeczy po imieniu.
    jakim trzeba być głupcem, żeby nazywać bandytami zasługującymi na śmierć dzieci i niemowlęta…

    i taki ktoś pisze:
    cyt.:”Weź się lecz człowieku.”

    nie ja tutaj usprawiedliwiam okrutnego, nienawistnego i zazdrosnego bożka, nazywając go doskonałym, i nie ja biję mu pokłony. z czego miałbym się leczyć? :DDD

    cyt.:”więc jego wytępienie to przysługa dla świata.”

    i to jedyne i najlepsze, na co mógł wpaść i co mógł zrobić wszechmądry i wszechmogący stwórca całego wszechświata. rewelacja…

    cyt.:”pozostawili lud sprawiedliwych niebędących Izraelem. Sprawa zamknięta.”

    i to było tak skuteczne, że po dziś dzień sprawiedliwość i dobro rządzą światem…
    …zaraz… czekaj… hmmm :/

    cyt.:”Ateisto realisto idź do diabła.”

    mnie tam diabli nie wezmą.
    za to co innego czekać może wyznawców fałszywego stwórcy, morderczego i amoralnego bóstwa, którego najlepszym sposobem na dobro jest mordowanie całych narodów, nawet niemowląt (a w nagrodę mordujący mogą sobie jeszcze wziąć dziewice spośród mordowanych ludów)… o ile jakaś boska sprawiedliwość istnieje….. …

  66. MasaKalambura 04.01.2021 15:44

    Dzieje ludzkości. Wszystkie pełne tego dobrodziejstwa hitlerowskiego. Dziś to nawet dzieciom w łonach dla swej uciechy darować życia już nie chcą.

    Dobry jest Bóg i cierpliwy. Kochający i naukę nad karę przedkładający. Piękne są Jego dzieła i chwała Mu, bo sprawiedliwy jest i miłosierny.

    Jego Imię piękne i wyniosłe. Jego Chwała wspaniała i godna podziwu.
    Wielbię Cię Stwórco i o wybaczenie dla nas głupów proszę. Nie wiemy co czynimy.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.