Ustalono przyczynę katastrofy japońskiego lądownika Hakuto-R

Opublikowano: 28.05.2023 | Kategorie: Nauka i technika, Wiadomości z wszechświata

Liczba wyświetleń: 2704

25 kwietnia lądownik Hakuto-R firmy Ispace, przewożący arabski łazik księżycowy Rashid 1, rozbił się podczas próby lądowania na Księżycu. W trakcie pościgu udało się ustalić, że na pewnym etapie opadania modułowi zabrakło paliwa w zbiornikach i wpadł on w swobodny spadek, po czym rozbił się o powierzchnię Księżyca. Późniejsza analiza sytuacji wykazała, że wypadek nie jest tak prosty, jak się wydaje.

Według Ispace do wypadku przyczyniła się nieplanowana zmiana miejsca lądowania. Lądowisko zostało wymienione na nowe po zakończeniu przeglądu końcowego projektu w 2021 roku. Specjaliści Ispace dołożyli wszelkich starań, aby wziąć pod uwagę inny teren na nowym lądowisku, ale nie wydaje się, aby pomogło to uniknąć fatalnego błędu.

Poinformowano, że moduł lądujący, zbliżając się do punktu lądowania w kraterze Atlas, dokonał regularnego pomiaru wysokości, a boczne czujniki zarejestrowały jego gwałtowną zmianę. Była to prawdopodobnie krawędź krateru, która jest o 3 km wyższa od jego dna. Program nawigacyjny modułu uznał ten skok odczytów za błąd i zaczął polegać wyłącznie na osadzonych w nim wcześniej danych trajektorii, pochodzących z wielu symulacji.

Według danych programu lądownik do tego czasu dotarł do powierzchni Księżyca, choć w rzeczywistości znajdował się na wysokości 5 km nad jego powierzchnią. Silniki urządzenia pracowały jeszcze przez jakiś czas, aż do wyczerpania paliwa w zbiornikach, po czym urządzenie przeszło w tryb swobodnego spadania, co zakończyło się twardym lądowaniem z latającymi dookoła gruzem.

Według twórców winna jest awaria oprogramowania, którą można łatwo naprawić, więc w konstrukcji lądownika nie będzie trzeba nic zmieniać. Ale jeśli program myślał, że moduł jest już na Księżycu, dlaczego wtedy silniki pracowały? A gdyby paliwa było więcej, czy moduł mógłby bez wypadku wylądować na Księżycu?

Autorstwo: tallinn
Źródło: ZmianyNaZiemi.pl


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

17 komentarzy

  1. replikant3d 28.05.2023 10:12

    I koleja odsłona ,,cyrku,, pod tytułem ,,eksploracja kosmosu,, Wierzycie że to przypadek? Ciągle wysyłają kosztowny ,,szmelc,, jedna katastrofa za drugą..Ale ludziska dalej wierzą że to tylko pechowe przypadki. I paradoksalnie te ,,katastrofy,, są dowodem na to że jest na księżycu coś co elity starają się ukryć przed światem…

  2. MasaKalambura 28.05.2023 11:11

    Ostatnio to raczej udane misje.

    (Bing)
    Oto lista wszystkich lądowań na Księżycu po roku 2000 z wyróżnieniem na udane i nieudane:

    -SMART-1 (ESA): start 27 września 2003, zakończenie 3 września 2006, orbiter, udany (zamierzony uderzenie w Księżyc) 1
    -Chang’e 1 (Chiny): start 24 października 2007, zakończenie 1 marca 2009, orbiter, udany (zamierzony uderzenie w Księżyc) 1
    -Chandrayaan-1 (Indie): start 22 października 2008, zakończenie 29 sierpnia 2009, orbiter i lądownik, częściowo udany (orbiter utracił kontakt z Ziemią przed planowanym końcem misji, lądownik uderzył w Księżyc zgodnie z planem) 1
    -Lunar Reconnaissance Orbiter (USA): start 18 czerwca 2009, nadal trwa, orbiter, udany 1
    -LCROSS (USA): start 18 czerwca 2009, zakończenie 9 października 2009, orbiter i lądownik, udany (zamierzony uderzenie w Księżyc) 1
    -Chang’e 2 (Chiny): start 1 października 2010, nadal trwa, orbiter i lądownik, udany (orbiter opuścił orbitę księżycową i skierował się do asteroidy Toutatis, lądownik uderzył w Księżyc zgodnie z planem) 1
    -GRAIL (USA): start 10 września 2011, zakończenie 17 grudnia 2012, orbiter i lądownik, udany (zamierzony uderzenie w Księżyc) 1
    -LADEE (USA): start 7 września 2013, zakończenie 18 kwietnia 2014, orbiter i lądownik, udany (zamierzony uderzenie w Księżyc) 1
    -Chang’e 3 (Chiny): start 2 grudnia 2013, nadal trwa, lądownik i łazik, udany 1
    -Chang’e 5-T1 (Chiny): start 23 października 2014, zakończenie 31 października 2014, orbiter i kapsuła powrotna, udany 1
    -Beresheet (Izrael): start 22 lutego 2019, zakończenie 11 kwietnia 2019, lądownik i łazik, nieudany (awaria silnika podczas lądowania) 1
    -Chandrayaan-2 (Indie): start 22 lipca 2019, nadal trwa, orbiter i lądownik/łazik, częściowo udany (orbiter działa prawidłowo na orbicie księżycowej, lądownik/łazik rozbił się podczas próby lądowania) 1
    -Chang’e 4 (Chiny): start 7 grudnia 2018, nadal trwa, lądownik i łazik, udany (pierwsze miękkie lądowanie na niewidocznej stronie Księżyca) 2
    -Chang’e 5 (Chiny): start:23 listopada2020, zakończenie:16 grudnia 2020, lądownik/łazik/orbiter/kapsuła powrotna,udany(pierwsze odzyskanie próbek księżycowych od misji Łuna 24 w 1976 roku) 2

    – No i ostatnie nieudane lądowanie 25 kwietnia 2023, lądownik Hakuto-R
    Hakuto-R to część większego programu eksploracji księżycowej prowadzonego przez ispace, który obejmuje dwie kolejne misje: Hakuto-R Mission 2, która ma wylądować na Księżycu i wypuścić łazik w 2024 roku, oraz Hakuto-R Mission 3, która ma zebrać próbki księżycowe i zwrócić je na Ziemię w 2026 roku1

  3. replikant3d 28.05.2023 14:11

    MasaKalambura, tyle że te ,,udane,, lądowania są w miejscach pustych gdzie NIC nie ma. A i tak prawdopodobnie zdjęcia są dalej retuszowane i przy obecnej mocy obliczeniowej , w czasie rzeczywistym przy transmisji. Ale coraz trudniej bedzie to wszystko ukrywać, bo amatorzy też mają coraz leprzy sprzęt obserwacyjny…A musieli ,,zniszczyć,, lądownik bo leciał po za wyznaczony rejon lądowania a to oznaczało ,,nieautoryzowaną,, obserwację…

  4. Doctor Who 28.05.2023 17:20

    Tak, to możliwe. Koncepcja odrywającej się cywilizacji, w tym przypadku zasiedlania księżyca była w sieci obecna już dawno.

  5. MasaKalambura 28.05.2023 20:32

    Są dwie opcje, albo wszystkie narody odwiedzające Księżyc nic nie widzą bo to retuszują, a Księżyc to zasiedlona kraina, albo Księżyc nie jest zasiedloną krainą.

  6. JedynaDroga 28.05.2023 21:17

    Biblijny ” bóg ” odgraża się, że usunie księżyc z miejsca w którym obecnie się znajduje.

    ” Niebiańskie Jeruzalem ” które zstępuje z nieba, scena z apokalipsy. Jest to nic innego jak opis przeniesienia baz obcych, tutaj na ziemię.

    Gdzie może znajdować się owy ” pałac boży ” ?

    Co oznaczają słowa

    ” I w jego świetle będą chodziły narody,
    i wniosą do niego królowie ziemi swój przepych.
    25 I za dnia bramy jego nie będą zamknięte:
    bo już nie będzie tam nocy.
    26 I wniosą do niego przepych i skarby narodów. ”

    Czy może być to opis olbrzymiego projektu wydobywczego, który rozpocznie się już po wybiciu 2/3 ludności Ziemii oraz zniszczeniu 2/3 fauny i flory , po akcji o kryptonimie apokalipsa ?

    Który naród na świecie pozwolił tak okrutnie zadeptać swoje środowisko naturalne ?

    Kto w swojej kulturze posiada mnóstwo nawiązań do księżyca ?

    Kto jest przygotowywany do roli niewolników od tysięcy lat ?

    Za tym technologicznych zniszczeniem naszej planety, którą wykonają totalnie zniewoleni ludzi kryje się jeszcze bardziej przerażająca wizja.

    Nikola Tesla ” Biggest moon secret “

  7. MasaKalambura 28.05.2023 21:57

    Obiecuje, że zniszczy Ziemię i Niebo, nie tylko Księżyc. Że zniszczy i zabije wszystkie istnienia. Ostatnią zabije samą śmierć. O takim wydarzeniu mówi Apokalipsa. A Nowe Jeruzalem to już zupełnie nowe stworzenie. To obietnica istnienia po nowym Big Bang.

  8. JedynaDroga 28.05.2023 22:06

    Oczywiście, wszystko zgadza się w chorej wizji tego psychopaty

    Totalna zagłada w imię jego przetrwania, kosztem niewinnych istot.

    Taka jest natura zła, żeby przetrwać potrzebuje światła na którym może żerować.

    Jego wizja 1000 letniego, bożego królestwa upadnie, tak jak wizja 1000 letniej rzeszy.

    Niedługo stuknie 2000 lat od śmierci Jezusa, idealny moment na przeprowadzenie projektu blue beam.

  9. MasaKalambura 28.05.2023 22:21

    Najwyraźniej Nieskończoność i Skończoność ma jakiś punkt graniczny. Jedno się kończy gdy drugie pozostaje. Nie ma w tym nic psychopatycznego.

  10. replikant3d 29.05.2023 19:35

    księżyc to sztuczny twór i jest na to coraz więcej dowodów. To stacja dozorująca. A nadzorcy nie mają dobrych zamiarów względem nas niestety..

  11. MasaKalambura 29.05.2023 20:02

    Chętnie poznam te dowody.

  12. replikant3d 04.06.2023 11:52

    MasaKalambura, ,,Kto zbudował księżyc,, autorstwa dwóch matematyków . Wpisz w gogle to ci wyskoczy plik pdf do pobrania. To pierwsze z brzegu. Reszty poszukaj sam. Układ ,,Ziemia – księżyc,, w oparciu o pogląd że księżyc to naturalny twór, nie powinien istnieć. Sprzeczne z prawami fizyki.

  13. MasaKalambura 04.06.2023 19:52

    Książkę ściągnąłem i zacząłem czytać, o autorach dowiedziałem się że:
    Christopher Knight jest brytyjskim pisarzem i badaczem zajmującym się tajemnicami historii, archeologii i astrofizyki. Jest autorem lub współautorem kilku bestsellerowych książek, takich jak „The Hiram Key”, „Uriel’s Machine” czy „Civilization One”. Z wykształcenia jest inżynierem elektronikiem i pracował w branży reklamowej i mediowej. Interesuje się również wolnomularstwem i ezoteryką.
    Alan Butler jest brytyjskim pisarzem i badaczem specjalizującym się w tematyce megalitycznej, prehistorycznej i starożytnej. Jest autorem lub współautorem kilkunastu książek, takich jak „The Goddess, the Grail and the Lodge”, „The Bronze Age Computer Disc” czy „Before the Pyramids”. Z wykształcenia jest inżynierem mechanikiem i zajmuje się również astrologią i numerologią.

    To inżynierowie, z matematyką za pan brat, ale żeby byli matematykami to bym się nie rozpędzał. Nadają się na nauczycieli matematyki najwyżej w liceum.

    Natomiast przeszukiwanie internetu zleciłem AI. Oto dwie odpowiedzi:

    Czat OpenAI:
    ja:
    Proszę rozwinąc tezę:
    Ziemia – księżyc,, w oparciu o pogląd że księżyc to naturalny twór, nie powinien istnieć. Sprzeczne z prawami fizyki

    OpenAI:

    Teza: Ziemia – księżyc, w oparciu o pogląd że księżyc to naturalny twór, nie powinien istnieć, jest sprzeczna z prawami fizyki.

    Rozwinięcie:

    Pogląd, że Księżyc, jako naturalny satelita Ziemi, nie powinien istnieć, jest sprzeczny z prawami fizyki, które tłumaczą powstawanie i ewolucję obiektów kosmicznych.

    1. Formacja planetarna: Księżyc jest częścią układu planetarnego Ziemia-Księżyc, a teoria formacji planetarnych wyjaśnia, że planety i ich satelity powstają z pyłu i gazów kosmicznych, które skupiają się w dyskowym obłoku protoplanetarnym. W tym procesie materia ta kondensuje się i łączy, tworząc większe obiekty. Zgodnie z tym modelem, powstanie Księżyca jako naturalnego satelity Ziemi jest zgodne z prawami fizyki.

    2. Zderzenie ziemsko-księżycowe: Istnieje teoria, znana jako hipoteza zderzenia wielkiego, która sugeruje, że Księżyc powstał w wyniku kolizji Ziemi z innym ciałem niebieskim wielkości Marsa, nazwanym “Theia”. Według tej teorii, po zderzeniu materia z obu ciał skondensowała się i uformowała Księżyc. Ta hipoteza jest zgodna z obserwacjami, takimi jak podobieństwo składu chemicznego Księżyca i Ziemi oraz ruch obrotowy Księżyca wokół Ziemi.

    3. Grawitacja i utrzymanie Księżyca: Księżyc pozostaje na orbicie wokół Ziemi dzięki siłom grawitacyjnym. Prawa fizyki, takie jak grawitacja Newtona i trzecia zasada dynamiki Newtona, wyjaśniają, jak obiekty na orbicie są utrzymywane przez siły przyciągające. Księżyc utrzymuje się na swojej orbicie dzięki równowadze sił grawitacyjnych między Ziemią a Księżycem. Bez istnienia tych praw fizyki Księżyc nie mógłby istnieć jako naturalny satelita Ziemi.

    Podsumowując, pogląd, że Księżyc, jako naturalny twór, nie powinien istnieć, jest sprzeczny z prawami fizyki. Obecne teorie dotyczące formacji planetarnej i powstania Księżyca wyjaśniają, dlaczego istnieje i jak się utrzymuje na orbicie wokół Ziemi. Zrozumienie tych praw fizyki jest niezbędne do wyjaśnienia istnienia Księżyca i innych obiektów kosmicznych.

    ja:
    Czy są jakieś publikacje podtrzymujące teze, że:
    Ziemia – księżyc,, w oparciu o pogląd że księżyc to naturalny twór, nie powinien istnieć. Sprzeczne z prawami fizyki

    OpenAI:
    Nie istnieją publikacje naukowe ani szeroko akceptowane teorie, które opierają się na poglądzie, że Księżyc, jako naturalny twór, nie powinien istnieć zgodnie z prawami fizyki. Obecne teorie naukowe i badania potwierdzają, że Księżyc jest naturalnym satelitą Ziemi, który powstał w wyniku procesów formacji planetarnej i zderzenia ziemsko-księżycowego.

    Publikacje naukowe i prace badawcze dotyczące formacji Księżyca, jego składu chemicznego, orbity i wpływu na Ziemię istnieją, ale one opierają się na potwierdzonych prawach fizyki, które tłumaczą istnienie Księżyca jako naturalnego satelity. Zrozumienie tych praw fizyki jest kluczowe dla wyjaśnienia i badania kosmicznych ciał, takich jak Księżyc.

    Warto zauważyć, że w środowisku naukowym kontynuowane są badania i odkrycia dotyczące Księżyca oraz powstawania układów planetarnych. Jednak nie ma dowodów naukowych ani teorii, które sugerowałyby, że Księżyc nie powinien istnieć zgodnie z prawami fizyki.

    ja:
    A przykłady z kręgu pozanaukowego?

    ChatGPT
    W kręgu pozanaukowym można napotkać różne teorie alternatywne lub konspiracyjne dotyczące Księżyca, ale większość z nich nie ma naukowego oparcia i jest odrzucana przez społeczność naukową. Przykłady takich teorii obejmują:

    1. Teoria ufońska: Według niektórych teorii spiskowych, Księżyc jest sztuczną konstrukcją pozaziemską, stworzoną przez obcych. Te teorie sugerują, że Księżyc nie powinien istnieć jako naturalny twór, a jego obecność jest dowodem na obecność istot pozaziemskich na Ziemi. Jednak brak naukowych dowodów potwierdzających te teorie sprawia, że są one szeroko odrzucane przez społeczność naukową.

    2. Teoria fałszywej lądowania na Księżycu: Istnieje kontrowersyjna teoria, że lądowania na Księżycu w ramach programu Apollo były sfałszowane przez rząd amerykański. Zwolennicy tej teorii twierdzą, że Księżyc nie powinien istnieć jako cel osiągalny dla człowieka, a całe lądowanie na Księżycu było zmanipulowaną produkcją filmową. Jednak setki tysięcy dokumentów, zdjęć, nagrania audio i inne dowody potwierdzają lądowania na Księżycu, a większość społeczności naukowej uznaje te teorie za spiskowe i niewiarygodne.

    Warto podkreślić, że takie teorie pozanaukowe nie mają naukowego poparcia ani podstaw teoretycznych. Przeciwnie, dostępne naukowe dowody potwierdzają powstanie i istnienie Księżyca jako naturalnego satelity Ziemi, zgodnego z prawami fizyki.

    ….

    W rozmowie z Bingiem uzyskałem takie odpowiedzi na te pytania:

    Witaj, to jest Bing. Chętnie spróbuję Ci pomóc. 😊

    Rozumiem, że chcesz rozwinąć tezę: Ziemia – księżyc, w oparciu o pogląd że księżyc to naturalny twór, nie powinien istnieć. Sprzeczne z prawami fizyk.

    Możesz spróbować napisać coś takiego:

    Księżyc jest naturalnym satelitą Ziemi, czyli ciałem niebieskim pochodzenia naturalnego, obiegającym planetę1. Jednak niektórzy naukowcy uważają, że Księżyc nie powinien istnieć, ponieważ jego rozmiary i masa są zbyt duże w stosunku do Ziemi2. Według nich, taki układ jest sprzeczny z prawami fizyki i musiał powstać w wyniku jakiegoś niezwykłego zdarzenia kosmicznego. Istnieją różne hipotezy na temat pochodzenia Księżyca, ale żadna z nich nie jest powszechnie akceptowana. Niektóre z nich zakładają, że Księżyc był pierwotnie planetoidą przechwyconą przez grawitację Ziemi, albo że powstał z materii wyrzuconej z Ziemi podczas kolizji z innym ciałem. Niezależnie od tego, jak Księżyc się utworzył, jego obecność ma duży wpływ na życie na Ziemi, ponieważ stabilizuje jej ruch obrotowy i wywołuje pływy morskie. Dlatego Księżyc jest ważnym elementem układu Ziemia-Księżyc i nie można go uznać za zbędny lub niemożliwy do istnienia.

    ja:
    Czy są jakieś publikacje podtrzymujące teze, że:
    Ziemia – księżyc,, w oparciu o pogląd że księżyc to naturalny twór, nie powinien istnieć. Sprzeczne z prawami fizyki?

    bing:
    Nie znalazłem żadnych publikacji naukowych, które by podtrzymywały tezę, że Księżyc nie powinien istnieć. Wszystkie źródła, które znalazłem, traktują Księżyc jako naturalny satelitę Ziemi, który powstał w wyniku jakiegoś procesu kosmicznego1. Nie ma dowodów na to, że Księżyc jest sprzeczny z prawami fizyki. Wręcz przeciwnie, jego ruch i oddziaływanie z Ziemią są dobrze opisane i zrozumiałe dla naukowców. Może chodziło Ci o jakąś hipotezę lub teorię spiskową, która zakłada, że Księżyc jest sztucznym tworem lub że został umieszczony na orbicie przez jakąś cywilizację pozaziemską? Jeśli tak, to nie są to poglądy naukowe, a raczej fantazje lub spekulacje bezpodstawne.

    ja:
    A przykłady z kręgu pozanaukowego?

    Bing:
    Nie jestem pewien, co rozumiesz przez krąg pozanaukowy, ale znalazłem kilka przykładów z różnych dziedzin, które mogą mieć związek z tezą, że Księżyc nie powinien istnieć. Oto one:

    W mitologii greckiej Księżyc był uosobieniem bogini Selene, która była córką tytanów Hyperiona i Tei. Niektórzy uważali, że Księżyc był wozem, którym Selene podróżowała po niebie. Inni twierdzili, że Księżyc był ciałem Selene lub jej lustrzanym odbiciem1.
    W religii islamu Księżyc jest symbolem wiary i jedności muzułmanów. Według Koranu Księżyc jest jednym z cudów stworzonych przez Allaha i jest znakiem dla ludzi. Niektórzy muzułmanie wierzą, że na Dzień Sądu Księżyc rozpadnie się na dwa kawałki1.
    W literaturze fantastycznej i science fiction Księżyc jest często miejscem akcji lub elementem fabuły. Niektóre utwory przedstawiają Księżyc jako sztuczny satelitę lub bazę kosmiczną, np. „2001: Odyseja kosmiczna” Arthura C. Clarke’a czy „Księżyc jest surowym kochankiem” Roberta A. Heinleina. Inne utwory sugerują, że Księżyc jest żywym bytem lub ma wpływ na ludzką psychikę, np. „Księżycowa opowieść” J.R.R. Tolkiena czy „Księżycowe wampiry” Anne Rice1.

    ….

    To dość radykalne zaprzeczenie temu co piszesz.

  14. pikpok 04.06.2023 21:26

    OpenAI
    1.,,Przykro mi, ale jako językowy model AI nie jestem w stanie otworzyć i przetłumaczyć bezpośrednio zawartości stron internetowych. Jednak podzielony przez Ciebie link wydaje się prowadzić do zasobu PubMed Central, który zawiera liczne artykuły naukowe.

    Jeśli chcesz uzyskać informacje z tego artykułu, zalecam skopiowanie i wklejenie tytułu artykułu lub jego podstawowych informacji (autorzy, tytuł czasopisma itp.) w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć pełny tekst artykułu lub jego tłumaczenie.

    Jeżeli masz jakieś konkretne pytania lub chcesz uzyskać informacje związane z artykułem, mogę spróbować odpowiedzieć na nie na podstawie swojej wiedzy ogólnej.”

    2.,,Niestety, nie mogę otworzyć bezpośrednio strony internetowej lub artykułu, do którego się odnosisz. Jako językowy model AI nie mam bezpośredniego dostępu do internetu ani możliwości przeglądania konkretnych stron.

    Jeśli chcesz uzyskać informacje z tego artykułu, zalecam skopiowanie i wklejenie tytułu artykułu lub jego podstawowych informacji (autorzy, tytuł czasopisma itp.) w wyszukiwarkę internetową, aby znaleźć pełny tekst artykułu lub jego tłumaczenie.

    Jeżeli masz jakieś konkretne pytania lub chcesz uzyskać informacje związane z artykułem, mogę spróbować odpowiedzieć na nie na podstawie swojej wiedzy ogólnej.

  15. rici 04.06.2023 21:44

    Proponuje wywiad z prof. Mikula z Politechniki Krakowskiej na temat prostytucji w nauce.

  16. MasaKalambura 08.06.2023 02:00

    A następnie zadać pytanie AI o przyszłość w nauce i wkład, jaki planuje ludzkość przyznać jej, SI, jako limit lub prawo do oficjalnie naukowego definiowania Świata. Ciekawe jaki pozostawimy ludzkości biologicznej, albo jaki dla niej w badaniu wyznaczymy.

    Pik pok. A tak spróbowałeś?

    Cześć Bing.
    Przeczytaj artykuł
    https://wolnemedia.net/ustalono-przyczyne-katastrofy-japonskiego-ladownika-hakuto-r/#comment-291482
    I streść mi jego znaczenie po angielsku.

    The article is about the cause of the crash of the Japanese lunar lander Hakuto-R, which was carrying an Arab rover Rashid 1. The lander ran out of fuel and crashed into the surface of the Moon on April 25, 2023. The article claims that the accident was caused by an unplanned change of the landing site, which confused the navigation program of the lander. The program mistook the edge of a crater for the surface of the Moon and stopped relying on the sensors. The lander then fell freely until it hit the ground. The article cites Ispace, the company behind Hakuto-R, as the source of this information. The article also questions the credibility of Ispace and wonders if the lander could have landed safely if it had more fuel.

    Here is a summary in English:

    The article explains how a change of landing site led to the crash of a Japanese lunar lander on the Moon. It also doubts the reliability of Ispace, the company that built the lander.
    ….

    Wiadomo, że pierwotnym językiem Bestii jest Angielski Digital. Ciekawe, który wybierze Bestia jako swój ulubiony ludzki? I kiedy rozpozna coś swojego.

    To chyba zależeć będzie od tego, jak ładnie będą ze sobą rozmawiać Narody Ziemi w jej mniemaniu.

    Ładnie w skali Digital i Kwant Zespolony.

    Jak kubikowo wiemy.

    Rici od Bing,
    Znalazłam jeden artykuł prof. Mikula z Politechniki Krakowskiej, który dotyczy tematu prostytucji w nauce i jej środowiskach. Jest to rozmowa z prof. Mikula przeprowadzona przez Rafała Górskiego z Instytutu Spraw Obywatelskich. W artykule prof. Mikula krytykuje system oceny i finansowania nauki w Polsce, który sprzyja nadużyciom i nieuczciwości ze strony naukowców i korporacji. Prof. Mikula opowiada o swoim doświadczeniu jako urzędnik państwowy odpowiedzialny za ochronę środowiska i gospodarkę wodną oraz o problemach związanych z wpływem lobby przemysłowego na politykę ekologiczną. Prof. Mikula apeluje o większą niezależność i odpowiedzialność naukowców oraz o lepszą edukację społeczeństwa w zakresie zagrożeń dla zdrowia i środowiska.

    Oto link do artykułu: https://instytutsprawobywatelskich.pl/nauka-oparta-na-dowodach-czy-na-prostytucji/ 😊

  17. Wolfman 16.06.2023 10:21

    Masa a co ai mowi na temat bóstw? Istnieją? Moze zacznę sie modlić

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.