Sarkozy wezwał do przerwania antyrosyjskiej propagandy

Opublikowano: 18.08.2023 | Kategorie: Polityka, Publikacje WM, Wiadomości ze świata

Liczba wyświetleń: 2165

Były prezydent Francji Nicolas Sarkozy krytycznie wypowiedział się o polityce państw Unii Europejskiej i dryfującej dyplomacji. Stwierdził, że dyplomacja jest jedyną formą zakończenia wojny, a stanowisko Władimira Putina jest jak najbardziej racjonalne.

W udzielonym dla „Le Figaro” wywiadzie powiedział: „Należałoby przerwać antyrosyjską propagandę. Najwyższy czas zauważyć, że Europa i Rosja są sobie nawzajem potrzebne. Trzeba jednak, by Zachód przestał posługiwać się obietnicami nie do spełnienia. Rosja jest sąsiadem Europy i to nie zmieni się. Decyzja o inwazji na Ukrainę była błędna, ale rozwiązaniem może być jedynie droga dyplomatyczna. Europa musi wybrnąć z aktualnego impasu, choćby dlatego, że interesy europejskie nie są tożsame z amerykańskimi. Nie możemy podtrzymywać dziwnego pomysłu prowadzenia wojny bez walki”.

„Kompromis uwzględniałby uznanie Krymu za rosyjski, bo mówiąc o tym obszarze, który był rosyjskim do 1954 roku, większość jego ludności jako rosyjskojęzyczna czuje się Rosjanami. Wszelki krok przeczący temu oznacza iluzję. Idealnym rozwiązaniem byłoby aktualnie referendum zorganizowane pod ścisłą kontrolą międzynarodową i ratyfikacja istniejącego stanu rzeczy. Ten sam tryb odnosiłby się do pozostałych południowych i wschodnich części Ukrainy, aczkolwiek uzależnione byłoby to od działania na miejscu. Roztaczamy przed Ukrainą nierealne perspektywy członkostwa w Unii Europejskiej i NATO, które nie zostaną spełnione. Nie chodzi o to, że Ukraina nie spełni wymagań, ale o to, że musi stać się państwem neutralnym. Neutralność nie przynosi ujmy, ale jest obwarowana bardzo istotnymi gwarancjami bezpieczeństwa ze strony Zachodu” – dodał.

Uwagi te poczynione zostały po zaprezentowaniu „Propozycji Pokoju dla Ukrainy” przez NATO. Kijów uporczywie nalega na własne żądania, odrzucając negocjacje jako przedwczesne, nie biorąc pod uwagę bilansu strat własnych. Moskwa zaś konsekwentnie powtarza, że nie zamierza oddać Ukrainie zajętych terenów.

Opracowanie i tłumaczenie: Jola
Na podstawie: YouTube.com
Źródło: WolneMedia.net


TAGI: , , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

14 komentarzy

  1. niecowiedzacy 18.08.2023 18:05

    Bardzo proszę o przeczytanie całego tekstu, przemyślenie i dopiero ewentualny komentarz, gdyż chodzi tu o życie ludzkie i zakończenie durnej wojny. Brawo nareszcie znalazł się jeden polityk zdroworozsądkowy i realny. Zgadzam się z Panem Sarkozi w 100 %. Ale dołożę swoje 3 grosze. Nie możemy i nie damy rady pozbyć się Rosji to są mrzonki nawiedzonych polityków. Powiem więcej, bardziej Rosja jest potrzebna Europie niż Europa Rosji. Już przewidywano iż się zawali gospodarka albo wojna domowa wybuchnie. Skutkiem tej wojny jest zlikwidowanie bezrobocia w Rosji, podjęcie produkcji procesorów i płyt głównych do komputerów, podjęcie produkcji nowych bomb FAB-1000, czołgów nie mających odpowiedników. Dowód Amerykanie, Niemcy i Koreańczycy przystąpili do opracowania mizernego plagiatu Rosyjskiego czołgu, tylko na tyle ich stać. Straty Europy drogie paliwa i inne surowce. Nie mam pojęcia jak przeciągnąć Rosję na stronę Europy, ale wiem iż był by to byt na drugim miejscu intelektualnym po Chinach, wyposażony w największą ilość surowców i terytorium. Ale do rzeczy. Moim zdaniem powinniśmy porozmawiać nieoficjalnie z Ukraińcami i przedstawić im propozycję by za odpowiednie odszkodowanie zgodzili się zrzec swoich roszczeń do zachodniego brzegu morza Azowskiego i półwyspu Krymskiego aż do rzeki Dniepr i dalej na północ na jakieś 250 do 300 km od brzegów morza Azowskiego. Całe morze Azowskie i okolice były by ich. Wtedy żaden okręt podwodny z rakietami jądrowymi nie zagroził by miękkiemu podbrzuszu Moskwy. Myślę iż to by dało poczucie bezpieczeństwa Rosji. Oczywiście wszystkie te ustępstwa nie miały by być za darmo, ale za solidne wynagrodzenie przez Rosję, przez ileś uzgodnionych lat. Realną zapłatą mogły by być dostawy darmowego gazu i ropy oraz innych surowców tak by Rosja mogła się realnie wywiązać ze spłaty odszkodowań za swoje winy. Ukraińcy zaś mogli by odsprzedawać część dla innych krajów i mieć realne i własne fundusze na odbudowę i polepszenie bytu dla ludności.

  2. JedynaDroga 18.08.2023 20:08

    Czy w kontekście rewolucji bolszewickiej możemy mówić, że Rosją rządzą prawowici mieszkańcy tych ziem ?

    Państwo posiadające absolutnie wszystkie surowce naturalne w praktycznie nieograniczonych ilościach, dostęp do zasobów Arktyki, nieprzebrane lasy, ziemie uprawne. A jak wygląda życie przeciętnego Rosjanina ? Podobnie sytuacja wygląda na Ukrainie.

    Po rewolucji bolszewickiej doszło w Rosji do wybuchu przerażającej wojny domowej która pochłonęła z lekka 20 milionów istnień. Był to ostatni skowyt zniewolonego narodu.

    Jaki jest sens rozmawiać o polityce skoro nie potrafimy na głos powiedzieć kto tak naprawdę rozdaje karty w Rosji. Ci ludzie nie uprawiają polityki sprzyjającej swojemu narodowi, są podporządkowani rozkazom płynącym z siedzib lóż.

    Psychopaci rządzą zarówno na Ukrainie jak i w Rosji. W pozostałych państwach nie jest lepiej.

    Uzurpatorzy

  3. pikpok 18.08.2023 21:36

    Widać europejczycy zorientowali się, że “globaliści” czyszcząc Ukrainę z Ukraińców, przy okazji załatwili też i ich.
    I co ciekawe ,,Nowa Ukraina” ma powstać na koszt reszty świata.
    https://forsal.pl/biznes/artykuly/8600586,odbudowa-ukrainy-polsce-przypadl-region-donbasu.html

  4. MasaKalambura 18.08.2023 22:07

    Wyniki plebiscytu na terenach okupowanych łatwo przewidzieć. 99,9 za ZSRRosja.

    I nikt ludzi się pytał nie będzie.

  5. Drnisrozrabiaka 18.08.2023 22:22

    Dobre słowa wypowiedziane przez macrona jak za zgodą USA Niger odciął się od Francji.
    Wcześniej(macron) powiedział “po co nam wrogowie skoro mamy takich sprzymierzencow(usa)”

  6. emigrant001 19.08.2023 00:12

    @niecowiedzacy
    jako niecowiedzacy masz rację ale co z tego że ją masz?

  7. emigrant001 19.08.2023 00:15

    @MasaKalambura
    a które tereny są okupowane? i przez kogo?

  8. niecowiedzacy 19.08.2023 01:05

    Do JedynaDroga podajesz fakty ale nie sądzę byś wiedział dlaczego te fakty zaistniały w Rosji. Nie jestem historykiem a mój punkt widzenia chociaż nie jestem byłym wojskowym ale widzę jako żołnierz, ale dokładnych dat nie pamiętam. Przedostatni car Rosji był z punktu widzenia Rosjan dobry i wszystko było w miarę dobre. Niestety synowie cara okazali się niedorajdami, kiedy dowiedziała się o tym angielska królowa Wiktoria wtrąciła się by temu choć częściowo zaradzić. Niestety komuniści byli szybsi i tak się zaczęło. My nie mieliśmy dobrego zdania o Rosji i po odzyskaniu niepodległości nasze stosunki się zaogniły. Czy jednak opłaca się nam taki stosunek do Rosji? I jeszcze poruszę kwestię naszej nienawiści do grobów i pomników ZSRR. To jest chichot historii ale ludzie żyjący w Polsce zawdzięczają życie ZSRR. Po upadku Francji w 1940 roku świat znalazł się na krawędzi zagłady. Hitlerowska 3 Rzesza mogła obojętnie wygrać z Wielką Brytanią i tylko głupota i ignorancja Hitlera przeszkodziła by tak się nie stało. Jednak premier Churchil wiedział o tym i choć bardzo nienawidził Stalina i ZSRR to pierwszy pośpieszył z pomocą dla nich bo wiedział iż jeśli przegra ZSRR to przy pomocy siły roboczej Rosjan i odbudowanych ich fabryk, Hitler wykończy Wielką Brytanię. Choć największą niedocenianą pomocą dla ZSRR nie była broń a jedzenie. Bez jedzenia żołnierz po tygodniu jest bezbronny bo nie może się poruszać. Niestety to ZSRR przyniosło nam wolność, choć dla niektórych bardzo gorzką. Nasze AK poniosło klęskę przy próbie odbicia Wilna. Powstanie Warszawskie też się nie udało. 3 Rzesza w grudniu 1944 dowaliła Amerykanom i zabito 55 tysięcy. W 1945 roku 2 Armia Wojska Polskiego też nieźle oberwała pod Budziszynem. Nie mieliśmy żadnych szans by wyzwolić się samodzielnie, tak więc wyzwolił nas Ruski sołdat. Co do prawowitych mieszkańców Rosji, Ukrainy i Polski. Wątpię by nasze władze po 1989 roku miały Polskie serca. Zamiast dobrego działania wpięto sobie różne znaczki. A przecież ludzi poznajemy po uczynkach a nie po etykietce lub co mówią. Wiadomo co uczyniono z Polakami i Polską.

  9. niecowiedzacy 19.08.2023 01:15

    emigrant001 co z tego mam. Żyję więc używam mózgu, po prostu mam taki charakter.

  10. JedynaDroga 19.08.2023 06:37

    @niecowiedzacy

    Według mnie większość ” przypadkowych ” wydarzeń światowych jest w rzeczywistości głęboko zakonspirowanymi oraz wcześniej zaplanowanymi akcjami które dla przeciętnego obserwatora są tylko ” naturalną koleją rzeczy ” dopiero z pewnej szerszej perspektywy pewne sprawy nabierają głębszego znaczenia.

    Nie posiadam mandatu na wszechwiedzę, ale wprowadzenie komunizmu oraz rozpowszechnienie go na Chiny było od dawna przygotowywaną rewolucją. Celem tych wydarzeń było zniewolenie dwóch narodów, w późniejszym etapie Rosja była i jest używana jako straszak dla świata zachodniego oraz lokajl w celu wykonywania brudnej roboty. Przez ten czas Chiny miały dostatecznie wzmocnić się ,stać się socjalistycznym molochem, gdzie władza przejęła władzę nad tym narodem urodzonych niewolników. Co odbyło się w zasadzie bez większych przeszkód. To są ludzie o zupełnie innej mentalności, którzy sami zatruwają swoje środowisko naturalne, zgodzili się na powszechny terror, kontrolę urodzeń przez politykę jednego dziecka itd. są słabsi niż przedstawiciele białej rasy, dlatego wszystko mają podstawiane pod nos- od wprowadzenia komunizmu, przez transfer zachodnich technologii ( pod przykrywką) , przeniesienie mocy produkcyjnych z zachodu. Gdyby od tysięcy lat nie dbano o to, żeby odizolować Chińczyków od pozostałych nacji , już dawno ten skrawek ziemii był by podbity przez sąsiednie silniejsze narody.

    Nadchodzi era dominacji ” żółtych ”

    Przecież sami Żydzi przyznają, że my goje mamy wierzyć w całą tą polityczną grę. Historię piszą zwycięzcy , tak dzieje się od tysięcy lat.

  11. rici 19.08.2023 12:49

    Niecowiedzacy; Rodzina carska i krolewska Wlk.Brytani, byly blisko spokrewnione.
    A rewolucja pazdziernikowa w Rosji wybuchla z kilku powodow;
    W perwszych latach 20 wieku ukazal sie raport takiej ekonomicznej komisjii USA,ktory swierdzal ze Rosja jest najbardziej rozwijajacym sie gospodarczo krajem swiata, dzieki polityce carskiej, i w latach 30 XX wieku przescignie USA .
    Car rosyjski odmowil Rockeffelerowi koncesji na eksplatacje zloz ropy naftowej w Rosji.
    Banki amerykansjkie udzielily kredytow na prowadzenie wojny przez niemieckiego cesarza, pod jednym z warunkow ze pomoze w finansowaniu przewrotu w Rosji. Innym warunkliem byl zastaw, ze w razie niesplacenia kredytu, praktycznie caly przemysl przechodzi w rece bankow, a takze koncesje na zagospodarowanie zloz bogactw mineralnych.
    Zabicie rodziny carskiej to byl zydowski mord rytualny, ktory mozna bylo jeszcze stwierdzic do czasu gdy Jelcyn nie kazal wyburzyc bydynek w ktorym go popelniono w Jekatyrenburgu. Nawiasem oddzial NKWD ktory tego dokonal skladal sie wylacznie z samych zydow.

  12. MasaKalambura 20.08.2023 00:07

    Emigrant, jakże szerokie pytanie?

    Aż dziwi, że masz odwagę o to pytać.

    Jeśli pytasz o zbitek polityczno-językowy, kogo okupuje lud rosyjskojęzyczny? Średnio to w pewnym stopniu wszystkie te krainy w swych obecnych i wielu byłych republikach, które za rosyjski w domu drugi po swoim własnym mają. I które zachowały własny alfabet. Hektarami to chyba miliony i setki milionów.

    Jeśli Ukraińcy to setek milionów nie ma, choć pewnie chcieliby jak Polska w decymorzu EU uczestniczyć…

  13. rici 20.08.2023 09:16

    Masa; Ja wiem ze jestes rusofobem, ale gdybys sobie porownal USA i Rosje i to nawet radziecka w tym to Rosja wypada o wiele lepij od USA.
    Co zrobili amerykanie z terenami zajetymi rdzennym Indianom? Jak USA zabraly Teksas Meksykowi, jak przebiegala wojna Meksykansko-amerykanska, Jakie zbrodnie popelniali amerykanie w czasie wojny Filipinsko-amerykanskiej, poczytaj sobie Mark Twaina. Na 10 milionow Filipinczykow po wojnie zostaly tylko 3 miliony, reszta zostala wymordowana, i to w taki sposob, ze hitlerowcy mogli by sie od nich uczyc.
    I to wszystko bylo w XIX wieku, a co dopiero w XX wieku.

  14. MasaKalambura 20.08.2023 11:10

    Co tu ma moja domniemana rusofobia za znaczenie? Pytanie padło o tereny okupowane przez Rosję i Ukrainę. I tylko wyjątkowo bezczelny rusofil nie zauważa, że z krajów wybitnie kolonizatorskich i sentymentalnie imperialnych, przez co aktywnie agresywnych pośród naszych wszystkich sąsiadów to Rosja jest przykładem jedynym i oczywistym w zestawieniu największych pod każdym względem. Podczas wyrzygu ruskości carskiej a potem dorzygu sowietyzmu zagarnęli pół Europy i 1/3 Azji. W całej historii Ziemi nie ma państwa równie agresywnego i równie zachłannego w swym imperializmie, które imperium w stylu 19 wiecznym pragnie pozostać. W porównawczym polu boju są tu chyba tylko Anglia i Mongolia równie co Rosja zachłanne i agresywne. Ale te dwa to już tylko dawne mity i legendy. A Rosja wciąż wygraża światu i USA.

    I masz rację o USA jako przykładzie kolonizatora i większej mocy oddziaływania, przy czym to kolonizacja 20 i 21 wieczna. Na zupełnie innych zasadach. Dotąd. Bo od czasu powstania Imperium Sodomy to co teraz mamy wciąż udaje to coś z przeszłości i w pełni nie chce się ujawnić. Ale błyskawiczny rozwój AI szybko zerwie zasłonę tajemnicy. I wkrótce dowiemy się, jaki szatan tutaj rządzi i jak…

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.