Urzędnicy z USA i UE omawiają przekazanie Ukrainie broni jądrowej

Opublikowano: 26.11.2024 | Kategorie: Polityka, Wiadomości ze świata

Liczba wyświetleń: 2809

Według „The New York Times” w czwartek urzędnicy z USA i NATO zasugerowali, że prezydent Joe Biden mógłby teoretycznie przekazać Ukrainie broń jądrową.

„Kilku urzędników zasugerowało nawet, że pan Biden mógłby zwrócić Ukrainie broń jądrową, która została jej odebrana po upadku Związku Radzieckiego” – podał dziennik „The New York Times” w czwartek. Hipotetyczne przekazanie Ukrainie broni jądrowej zostało nazwane przez gazetę „natychmiastowym i ogromnym środkiem odstraszającym”.

Rosja stwierdziła, że przekazanie takich pocisków oznacza pełną wojnę z NATO.

W ciągu ostatniego tygodnia napięcia w regionie dramatycznie wzrosły, ponieważ Stany Zjednoczone zatwierdziły użycie pocisków dalekiego zasięgu do uderzeń głęboko w Rosji, a następnie Rosja zaktualizowała swoją doktrynę nuklearną, aby umożliwić odwet nuklearny w przypadku takich ataków niejądrowych. Wielka Brytania i Francja zatwierdziły użycie przez Ukrainę swoich pocisków dalekiego zasięgu do uderzeń głęboko w Rosji, a Rosja odpowiedziała Ukrainie atakiem zaawansowanym systemem rakietowym.

Dyskusja na temat oddania pocisków nuklearnych pojawia się w momencie, gdy ciągłe i pozornie niekończące się amerykańskie finansowanie dla wojen w regionie jest zagrożone przez nową administrację Donalda Trumpa, która dąży do pokoju.

W październiku ukraiński przywódca Wołodymyr Zełenski przedstawił swój „plan zwycięstwa”, który obejmował dalszą wojnę z Rosją, a także trzy tajne punkty. Niedługo potem pojawiły się doniesienia, że ​​Ukraina może „pozyskać” broń nuklearną, po czym Zełenski publicznie wezwał do posiadania broni nuklearnej, a następnie zaprzeczył temu.

Wygląda na to, że Zachód dąży do wojny z Rosją przed inauguracją Trumpa.

Autorstwo: Sean Miller
Na podstawie: NYPost.com
Źródło zagraniczne: Infowars.com
Źródło: PrisonPlanet.pl

image_pdfimage_print

TAGI: , , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

15 komentarzy

  1. emigrant001 26.11.2024 16:59

    The New York Times to żydowska gazeta dla amerykanów:) Tekst nie zawiera żadnych konkretów, nie pada żadne urzędnicze nazwisko, na które news mógłby się powołać. Tekst o niczym, czyli clickbait

  2. Tedy 26.11.2024 20:41

    Ten tekst nie jest wypuszczony bez powodu. To badanie reakcji opinii publicznej.
    Co ludzie myślą na ten temat? Czy dostarczenie pocisków jądrowych Zelenskiemu spotka się z dużym sprzeciwem?

    USA chętnie ograniczyłyby przyszłą wojnę nuklearną do terytorium do Rosji i Ukrainy.
    Rosja jak zwykle jest jeden krok do tyłu. Gdyby na samym początku wojny użyła broni nuklearnej, podobnie jak Stany Zjednoczone podczas II wojny światowej w Japonii, Ukraina padła by na kolana i poddała się. W tej chwili jest już praktycznie za późno. Za moment taka broń może się znaleźć na terytorium Ukrainy.

    Widać Stany Zjednoczone bardzo poważnyie liczą się z możliwością użycia taktycznej broni atomowej przez Rosję, dlatego w pośpiechu chcą dostarczyć pociski jądrowe na Ukrainę, które stanowić będą z jednej strony element odstraszania, a z drugiej w razie ich użycia pozwolą na ograniczenie wojny jądrowej do terytorium dawnego ZSRR.

  3. Katarzyna TG 26.11.2024 20:56

    > W tej chwili jest już praktycznie za późno. Za moment taka broń może się znaleźć na terytorium Ukrainy.

    Tedy, NIKT normalny kto ma rozum i nie zanikł mu instynkt samozachowawczy nie da broni atomowej Ukrainie, z powodu który jest oczywisty i nie zamierzam nawet o nim pisać.

    A Rosja i tak dostanie czego chce, wystarczy że poczeka.. już prawie 60% Ukraińców jest za natychmiastowymi rozmowami pokojowymi. Ta wojna jest na wyniszczenie i Rosja ją wygrywa.

    To jest jeden wielki blef administracji która za chwilę zniknie na śmietniku historii ( i dobrze bo tam jej miejsce).

  4. Tedy 27.11.2024 09:04

    Oczywiście, że dostanie głowice jądrowe.
    Rzecz jasna nie będzie to 100 ani tysiąc sztuk.
    Tylko niewielka ilość, służąca odstraszaniu lub przeprowadzeniu ograniczonego uderzenia w zależności od potrzeby.
    Naturalnie ta broń będzie pod obsługą i kontrolą specjalistów NATO.
    Podobnie zresztą jak obecnie zaawansowane systemy rakietowe, bedace na froncie.

    Ukraińcy sami niczego nie użyją, co widzieliśmy ostatnio na przykładzie rakiet dalekiego zasięgu. Chodzi nie tylko o „zezwolenie” Zachodu, ale choćby tak prozaiczny powód jak brak umiejętności obsługi takiego sprzętu.

  5. MariuszM 27.11.2024 10:58

    Od kiedy terroryści patrzą na wyniki opinii publicznej? ŻADNE działanie terrorystów z USA nie ma cech pokojowych. ŻADNE. Tam są tylko deklaracje. Dotyczy to również ponad połowy polityków z UE wybranych przez nas samych, a to znaczy że jesteśmy za samounicestwieniem. Niech ludzie spojrzą w lusterko i zapytają się po co to wszystko. Na pewno nie w celu pokojowym. Dla poczucia władzy, tylko czyjej.

  6. Katarzyna TG 27.11.2024 11:27

    > Oczywiście, że dostanie głowice jądrowe.

    Nie, nie dostanie, klub posiadaczy zabawek jądrowych jest dosyć elitarny i NIKT nie przyjmie do niego kraju upadłego i nieobliczalnego właśnie dlatego że: a) ryzyko jest zbyt duże b) terroryści tylko na takie okazje czekają c) krajowi w którym można na portalu w sieci kupić „darowanego” Javelina 😀 nikt nie da nawet najmniejszej taktycznej głowicy jądrowej LOL.

    PS. I nie pisz że czegoś tam będą pilnowali „specjaliści NATO” bo jedna dobrze zorganiuzowana akcja np. Irańczyków i USA będą miały w realizacji scenariusz filmu „Suma wszystkich strachów”.

  7. Tedy 27.11.2024 15:35

    Widzę, że nic nie dociera.
    Powiem pokrótce – wszystkie coraz bardziej zaawansowane systemy broni były krok po kroku dostarczane Ukrainie. Tak samo na końcu zostanie dostarczona broń jądrowa.
    Na szczęście Ukraińcy niczym tak naprawdę „nie dysponują” poza najprostszym rodzajem uzbrojenia nie wpływającym na eskalację konfliktu.
    Nie są również samodzielni w podejmowanych decyzjach co do kierunku i rodzaju używanej broni, zwłaszcza rakiet.
    Zresztą bez rozpoznania satelitarnego nie są w stanie namierzyć celów.
    Poza tym Zelenski doskonale wie, że jakakolwiek niesubordynacja spowoduje odcięcie zachodniej kroplówki.

    Bronia atomowa w Ukrainie jest nieodzowna, ponieważ Zachód na serio zaczyna obawiać się, że Rosja w końcu użyje własnej. Dlatego głowice jądrowe mają służyć jako element odstraszania i wybicia Rosjanom z głów takiego pomysłu. A w przypadku wybuchu konfliktu jądrowego ograniczenia go do terytorium dawnego ZSRR.

    Ps. Irańczycy naprawdę mają własne problemy. Gdyby jednak mieli takie zdolności jak mówisz, dlaczego do tej pory żadnej akcji na Ukrainie nie przeprowadzili…
    …A filmy można sobie oglądać, ale nie mylić z rzeczywistością.

  8. Tedy 27.11.2024 15:44

    @MariuszM
    Gdybyś bacznie obserwował historię, wiedziałbyś że nawet najwięksi dyktatorzy, królowie i możnowładcy uważnie wsłuchiwali się w głos ludu. Niczego nie zrobiliby bez szerokiego poparcia mas społecznych. Dlatego umiejętnie wpływali na opinię ludu. Dziś mają świetne narzędzia – tzw.media informacyjne działające całą dobę.

    Nawet Hitler niczego by nie zrobił, gdyby nie miał za sobą milionów ludzi, którzy go popierali.

    Pamiętasz od ilu lat urabiali nas jaka ta Rosja jest zła… ?
    Dalej tego tematu już nie będę rozwijał.

  9. Katarzyna TG 27.11.2024 16:53

    > Widzę, że nic nie dociera.

    No nie dociera tyle że do Ciebie. To wszystko o czym piszesz to są fantazje ludzi którzy nie rozumieją że nie dostarcza się broni atomowej reżimom które dzisiaj są a jutro może ich nie być. OK poczekamy zobaczymy, przypomnę Ci te twoje posty jak już wszystko będzie jasne.

    > Gdyby jednak mieli takie zdolności jak mówisz, dlaczego do tej pory żadnej akcji na Ukrainie nie przeprowadzili…

    Bo nie ma tam niczego wartego uwagi? 😀

  10. Tedy 28.11.2024 10:44

    Wątpię, że przypomnisz, bo wówczas może już nas nie być, a na pewno Internetu… 😁

    Jeszcze raz powtarzam – broń nie będzie przekazana Ukrainie, ale dostarczona na teren Ukrainy. Pozornie subtelna, ale znacząca różnica 😁

    Irańczycy nie są w stanie obronić nawet własnego kraju, własnych urzędników, naukowców, ba nawet wojskowych, w tym generałów przed służbami Izraela, a co dopiero działać przeciwko Stanom Zjednoczonym na terenie Ukrainy 😁😁😁

  11. Katarzyna TG 28.11.2024 11:11

    > Wątpię, że przypomnisz, bo wówczas może już nas nie być, a na pewno Internetu… 😁

    Tak wiem, świat skończy się po raz 667:)

    Się czepiłeś tych Irańczyków a przecież podałam ich jako przykład (wystarczyło przeczytać ze zrozumieniem) jest cała masa organizacji które są w stanie zadziałać i chętnie przygarną atomówkę.

    Zaś jeszcze co do Iranu – zapewne już dysponuje on bronią atomową i rakietami zdolnymi być może dolecieć do miejsca z którego piszesz a takich krajów się nie lekceważy. Gdyby politycy mieli takie podejście jak Ty to faktycznie zamiast forów w użyciu byłyby gołąbki pocztowe o ile jeszcze miałby je kto wysyłać 😁

  12. Tedy 28.11.2024 12:42

    Szczerze?
    Dyskutuje się z tobą jak z dzieciakiem.
    Naprawdę szkoda czasu

  13. Katarzyna TG 28.11.2024 13:52

    @Tedy

    Szczerze? I’m not impressed poziomem dyskusji z tobą.. brakuje ci nie tylko argumentów ale i klasy.

    No i piszesz głupoty, tak, tak, lekceważmy Irańczyków:) Czyżby następny wychowany w kulcie wszechmocy Izraela i wuja Sama?

    Tarcza w Redzikowie to też był przejaw oburzającego lekceważenia Iranu 😀

  14. pikpok 28.11.2024 18:42

    Wysyłając taką broń na Ukrainę stwarzają dla nich potężne zagrożenie – a może właśnie o to chodzi Usraelowi. Rosja już raz zniszczyła na terenie Ukrainy broń wzbogaconą uranem którą im tam wysłano.
    ,,Rosja użyje wszelkich dostępnych jej środków zniszczenia, jeśli Ukraina zdobędzie broń jądrową”
    https://sputnikglobe.com/20241128/russia-will-not-allow-kiev-to-obtain-nuclear-weapons—putin-1121034893.html

  15. pikpok 28.11.2024 21:27

    Wygląda na to, że Usrael chce oczyścić Ukrainę z Ukraińców. Najpierw szczuli i judzili, potem nie pozwolili im się dogadać a teraz to
    https://wolnemedia.net/amerykanie-chca-poslac-18-letnich-ukraincow-na-front/

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.