Porównanie Netanjahu do Hitlera to… antysemityzm!

Opublikowano: 27.07.2024 | Kategorie: Polityka, Wiadomości ze świata

Liczba wyświetleń: 2220

Premier Izraela Benjamin Netanjahu został zestawiony z Adolfem Hitlerem. Przyklasnęła temu Francesca Albansa, pełniąca funkcję sprawozdawcy ONZ ds. praw człowieka na okupowanych terenach palestyńskich. To oczywiście nie spodobało się w pewnych kręgach. Jak się można domyślać, padły oskarżenia o antysemityzm.

To nie do pomyślenia, Albanese „używa ONZ jako tarczy do szerzenia nikczemnego antysemityzmu”, po raz kolejny propaguje nienawiść i kala pamięć o Holokauście – przekazało izraelskie ministerstwo spraw zagranicznych.

„Albanese w żaden sposób nie pokazuje, że jest neutralna i bezstronna i nie może pełnić stanowiska ONZ dotyczącego praw człowieka” – ocenił ambasador Izraela przy instytucjach ONZ w Genewie Daniel Meron.

„Nie ma miejsca na antysemityzm wyrażany przez przedstawicieli ONZ powołanych do obrony praw człowieka. USA nigdy nie popierały mandatu Albanese, ale teraz staje się jasne, że nie powinna ona piastować ani tego, ani żadnego innego stanowiska w ONZ” – obwieściła ambasador USA przy ONZ Linda Thomas-Greenfield.

Co jest powodem tak jednoznacznych reakcji? Albanese skomentowała w serwisie X post Craiga Mokhibera, byłego urzędnika ONZ, który podał się do dymisji pod koniec 2023 r., potępiając niemożność Organizacji do powstrzymania „ludobójstwa” Palestyńczyków. Mokhiber zestawił zdjęcie Netanjahu witanego przez amerykańskich parlamentarzystów w Kongresie USA, gdzie przemawiał w w tym tygodniu, z fotografią Hitlera pośród zwolenników. Mokhiber opatrzył swój wpis komentarzem „Historia zawsze patrzy”.

„To dokładnie to, o czym wczoraj myślałam” – napisała w odpowiedzi Albanese. To włoska prawnik sprawująca od 2022 r. stanowisko sprawozdawcy ds. praw człowieka na palestyńskich terytoriach okupowanych. Została powołana przez Radę Praw Człowieka ONZ.

Potem, w odpowiedzi na krytykę Izraela, napisała: „Pamięć o Holokauście pozostaje nienaruszona dzięki poświęceniom ludzi sumienia na całym świecie. Gromy instytucji i wybuchy selektywnego oburzenia moralnego nie powstrzymają sprawiedliwości, która wreszcie działa”.

Wcześniej Albanese wielokrotnie mówiła o ludobójstwie w Strefie Gazy, za które odpowiada Izrael. Środowiska żydowskie oczywiście krytykowały za to włoską prawnik.

Autorstwo: KM
Źródło: NCzas.info

image_pdfimage_print

TAGI: , , , , , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

21 komentarzy

  1. adambiernacki 27.07.2024 15:24

    Stwierdzam i powtórzę przed każdym sądem, że natanjahuj to jest drugi hitler.

  2. Bruce Lee 27.07.2024 15:35

    Nie spodobało mi się ,że państwo palestyńskie zaatakowało Izrael,ale odwet Izraela jest nieproporcjonalny .Dawno juz stwierdziłem ,że Izraelczycy pobierali nauki u najlepszych:czyli Niemców.U najlepszych w przemocy.Fizycznej i ekonomicznej,etc.Widzę analogię do Powstania Warszawskiego,podobna była odpowiedź Niemców po zdławieniu powstania.Co prawda uważam ,że te oba zrywy ,czyli Palestyński jak i Powstanie Warszawskie były niepotrzebne i przyniosły więcej złego niż dobrego i ,że czasami mozna w miarę dobrze ,żyć pod okupacją,jeśli okupant jest mądry,podobnie jak były na terenie okupowanej Polski przez Niemców obozy ,gdzie znęcanie sie nad więźniami było ograniczone,ale o tych obozach nic się nie mówi ,bo to niemedialne.Byli po prostu niektórzy komendanci obozów,na których hitlerowcy wymusili udział w wojnie i chcieli oni po prostu przetrzymać ten czas,i niespecjalnie się koncentrowali nad wybitnym znęcaniem się nad więźniami….

  3. replikant3d 27.07.2024 16:50

    Bruce Lee, ty się dobrze czujesz? Naziści mieli w planach wykończenie nas. To samo teraz robi Izrael z Palestyńczykami….

  4. Bruce Lee 27.07.2024 17:13

    @replikant3d Masz papiery lekarza psychiatry,że poddajesz moje zdrowie psychiczne pod wątpliwość?W przeciwnym razie ,czyli jeśli nie masz uprawnień do wystawiania diagnoz,to radzę ci licz się ze słowami.Bo ja też potrafię obrzucać kałem ,zwłaszcza małpy się w tym specjalizują -to u nich typowy argument.A ludzie cywilizowani uzywają argumentów racjonalnych i merytorycznych a nie poddają w wątpliwość czyjeś zdrowie tylko dlatego ,że ktoś uważa inaczej niż ty.Zrozumiałeś?

  5. emigrant001 27.07.2024 17:19

    Bruce Lee jest po prostu myślącym inaczej:)
    a Netanjahu jest zbrodniarzem, kłamcą, hipoktytą, najgorszym sortem człowieka chodzącym po Ziemi

  6. Bruce Lee 27.07.2024 17:25

    @emigrant001 Jestem inaczej myślącym niż kto?
    Też mogę napisać co myslę o emigrantach z Polski…
    Prowokuj mnie dalej..
    To przeczytasz kilka słów o sobie gorzkich,ale
    w odmianie do twoich -obiektywnych i prawdziwych..
    Więc…
    Słucham?

  7. emigrant001 27.07.2024 17:43

    @Bruce Lee Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania:) nawet inaczej:)

  8. Bruce Lee 27.07.2024 17:51

    @emigrant001 Chłe,chłe chłe.Czyli to co napisałeś w ogóle nie jest zabawne.
    Nadal oczekuję odpowiedzi ,jestem inaczej myślącym człowiekiem niż kto?
    Przytocz moje wypowiedzi i je wypunktuj,gdzie się mylę,
    i uzasadnij,merytorycznie-choć zakładam ,że znaczenie słowa ”merytorycznie”,
    jest tobie nieznane-tak wynika z twoich wypowiedzi.
    Dodam po raz kolejny :obrzucanie kałem jest typowe dla małp,
    i tez to potrafię,Więc przemyśl swoją nastepną wypowiedź.
    Choc lepiej by było gdyby ona nie nastąpiła.I dla ciebie i dla mnie ,bo nie lubię się babrać w kale.

  9. Doctor Who 27.07.2024 21:09

    @Bruce Lee faktycznie zdajesz się myśleć inaczej. Zapewne jednym z powodów jest, raczej nieobecna u innych tendencja do wyolbrzymiania. Dodatkowo Twoja gloryfikacja okupacji jest tutaj dość niespotykana. Możliwe, że w kontekście bardziej szerokiego nurtu, czasem przyrównywanego do tak nie lubianej przez Ciebie perspektywy kałowej, Twoje myślenie jest zgodne z ogólnymi poglądami. Taki offtop, pytałeś jak się wydaje o różnice tutaj obecne.

  10. Bruce Lee 27.07.2024 21:36

    @Doctor Who Widać słabo posługujesz się językiem polskim ,skoro odbrałeś moje zdania ,jako gloryfikację okupacji.
    Podaj kilka przykładów ,gdzie wyolbrzymiam?
    I uzasadanij.
    Nie, nie pytałem się o róznice tutaj obecne,sam potrafię to ocenić.
    Podaj przykłady ,z których wynika ,że nie lubię perespektywy karłowej?
    Dodam,że podniosłeś mi ciśnienie tą rzekoma moja gloryfikacją okupacji.
    gradacja to nie jest to samo co gloryfikacja.
    I pisz jeżykiem w miarę prostym,takim ,żeby cię plebs,którego jest ponad 90% zrozumiał,w tym ja się zaliczam do plebsu.
    Doceń to ,że piszę do ciebie językiem bardzo uprzejmym-na razie.
    Bo jeśli nie przestaniesz przypisywać sformułowań i słów ,z którymi sie nie utożsamiam,przestanę być uprzejmy.Wybór należy do ciebie.I nie kłam ,proszę,to podstawowa moja prośba.

  11. Doctor Who 27.07.2024 21:43

    @Bruce Lee napisałem już odpowiedzi na Twoje ostatnie pytania. Wspólnie z Tobą, tak dla jasności. Twoja sugestia zmiany kontentu oraz gramatyki została odrzucona. Nadmienię, że nic nie napisałem o tym z czym się utożsamiasz. Raczej jest to opis mojego odbioru Twoich wypowiedzi. Zdefiniuj proszę kłamstwo, w szczególności jego gradację, tak dla ułatwienia dyskusji 😉

  12. Bruce Lee 27.07.2024 22:03

    @Doctor Who To źle mnie odbierasz.Widać nie potrafisz rozumieć albo nie chcesz ,po polsku.
    Już nie proszę cię abyś wyjaśnił mi gdzie ty wyczytałeś ,że ja gloryfikuje okupację.Bo jak widać nie chcesz współpracować.Masz prawo odrzucac moje prośby .A ja mam prawo myśleć o tobie to co myślę.Jeśli wymagasz abym tobie zdefiniował słowo kłamstwo..to domyślam się z jakiego środowiska się wywodzisz.I nie zamierzam z toba wchodzic w dyskusję skoro dla ciebie kłamstwo ma gradację ,oczywiście pomijając sytuację prawną,gdzi np oskarzony ma prawo bronić się klamstwem przed prokuratorem i sędzią.Ale nadal kłamstwo pozostaje kłamstwem,niektóre rzeczy są relatywne,ale znam sporo rzeczy ,których opisanie w przeciwny sposób niz są, jest kłamstwem.
    Ale ty zdaje się należysz do osób ,które uważają ,że wszystko jest relatywne?
    Jeśli tak ,to nie pisz do mnie więcej.

  13. Doctor Who 27.07.2024 22:14

    @Bruce Lee wydajesz się zwolennikiem prawdy i kłamstwa w sensie greckim, deklaratywnie. Zwrócę uwagę na Twoje wypowiedzi. Z czasem okaże się środowiskowe pochodzenie logiki tego co piszesz. Współpraca wymaga myślenia. Żądania, brak refleksji co do własnych wypowiedzi wskazują na jej brak. Zatem jednostronna z mojej strony byłaby dla Ciebie zbędnym obciążeniem, znacznie postaram się ją ograniczyć. Co do gradacji różnych rzeczy, masz rację. Kłamstwo, okupacja są w tym kontekście w jednym worku i nie są relatywne. Co do mojego złego odbioru tego co piszesz, zastosuj własną radę. Pisz tak, bym zrozumiał Ciebie dobrze. Mam nadzieję, że uchwyciłem sens Twojej porady 😉

  14. Bruce Lee 27.07.2024 22:26

    @Doctor Who Jeśli powiem ,że niebo w słoneczny ,bezchmurny dzień jest niebieskie,a trawa latem jest zielona ,to kłamstwo czy prawda?

  15. Doctor Who 27.07.2024 22:36

    @Bruce Lee to opis obserwacji. Niewiele ma wspólnego z kłamstwem lub prawdą. Dla daltonisty do przyjęcia na wiarę. Wielu z nich będzie zaskoczonych, tym że odróżniasz te dwa w ich odczuciu identyczne odcienie szarości. Dla artysty malarza opis tak zgrubny, że zupełnie nieprawdziwy. Lepszym opisem jest taki : Para wodna w atmosferze pochłania bardziej widmo niebieskie, niż inne barwy, dlatego niebo w naszym odbiorze jest niebieskie. Trawa pochłania widmo zielone bardziej niż inne barwy, dlatego w naszym odczuciu jest zielona.

  16. Bruce Lee 27.07.2024 23:20

    @Doctor Who Twój opis jest bardziej precyjny,z fizycznego punktu widzenia,w malarstwie tez wystepuje np ultramryna czy np kobalt.Opis obserwacji może byc prawdziwy bądź fałszywy ,98 % (strzelam)ludzi nie są daltonistami.Jesteś świetnym psychologiem,potrfiłbyś przekonać zagorzałego pacyfistę ,który utracił lewą rękę na wojnie ,że druga reka też jest ”zapasowa” i żeby wziął pistolet w drugą rekę i poszedł dalej do okopu.Zyjemy w świecie oksymoronów,np lekarz wojskowy to oksymoron ,bo z jednej strony niby złozył przysięgę hipokratesa ,czyli po pierwsze nie szkodzić a wysyła mężczyzn na prawie pewną śmierć bąź ciężkie obrażenia ciała.Psycholożek wojskowych to też dotyczy.Gdyby wszyscy ludzie na świecie odmówiliby sięgania po broń to by nie było wojen.
    Księża np udają dobrych ludzi a tak naprawdę to dysymulują dla profitów finansowych.Po prostu ludzie ,czyli taki plebs jak ja ,jest powszechnie z każdej strony okłamywany,np ,że w Polsce jest demokracja.
    Kłamstwo w świecie medycznym ,świecie policyjnym,wojskowym jest po prostu narzędziem do osiagnięcia celu.Mówi się np ,że dzień wolności podatkowej wypada w środku roku, a doliczając Vat i Cit ,itp daniny ,typu na służbę sdrowia tak naprawdę przypada w okolicy Października,ale jak to mówi koleżanka Katarzyna TG skądś panowie szlachta z wiejskiej muszą brać pieniądze na ośmiorniczki i dobra wódeczkę .Acha mówiąc słowo kłamstwo mam na myśli kłamstwo ofensywne aby bezinteresownie lub interesownie komuś zaszkodzić.Np Ty twierdzisz ,że okupacja jest zła ,a nie jest tajemnicą ,że za caratu polskiemu chłopu ,żyło się lepiej podczas okupacji czyli za caratu niż w wolnej Polsce,za zbywane towaru typu jajka ,mleko miała te towary większą siłę nabywczą w towarach przemysłowych.Byli bardzo rozgoryczeni chłopi polscy okresu międzywojennnego ,że obiecano im duzo więcej niż otrzymali.I nie jest to gloryfikacja okupacji a suche fakty.Emigranci też niako udają się dobrowolnie pod okupację innnej władzy/kraju,w poszukiwaniu godnego życia….itd Gdyby każda okupacja była zła to należałoby strzelać do polskich emigrantów,bo są zdrajcami Rzeczypospolitej.

  17. Doctor Who 27.07.2024 23:44

    @Bruce Lee jesteś na dobrej drodze do widzenia rzeczy jakimi są. Głównym celem podatków jest ograniczenie ludzkich możliwości. Korporacje, fundusze inwestycyjne nie lubią skutecznej konkurencji. Utrzymanie administracji to cel podrzędny i w rozrachunkach na dalekiej pozycji. Nie zmienia to faktu, że aktualnie rozrzutność i amoralność administracji generuje duże dodatkowe koszty. To co napisałeś o caracie zapewne jest prawdziwe. W perspektywie jednego, dwóch pokoleń. Szwajcaria zdaje się nigdy nie była pod okupacją, przynajmniej jawną. Wolę porównywać sprawy w formie jak najbardziej się da czystej. Polska była i jest okupowana dość długo, często zmieniały się granice, wnioski z naszego terenu mogą być błędne. Porównaj Polskę z wybranym krajem. który zbytnio nie doświadczył okupacji w żadnej formie. Czy to fizycznej, finansowej, przekupienia polityków, lobbingu, itp.

  18. Bruce Lee 28.07.2024 00:13

    @Doctor Who W połowie lat 30′ XX wieku gazeta ludowa ogłosiła konkurs na pamiętnik ,wspoinki,spiasnie swojej historii wraz z refleksjami.Jest to do pobrania w formie Pdf w internecie.
    Polecam lekturę ale też przestrzegam,niektóre pamiętniki są pisane gwarowo,trudno je zrozumieć.
    Ale jest to znakomita lektura z socjologicznego punktu .Ta sytuacja dotyczyła rzeczywiście kilku pokoleń ,1850-1935 lata.Cały okres międzywojennny ,czyli tzw Biała Polska-to moja nazwa,to był system oligarchiczny,dla 70% ludności bieda aż piszczała.Jest taka anegdota :w okresie międzywojennym dziennikarz pyta polskiego wysoko postawionego polityka:Dlaczego Polska nie swoich kolonii?Na co polityk,odpowiedział:Proszę pojechać za rogatki Warszawy -od tego miejsca zaczynają się polskie kolonie..I on nie żartował,tzn powiedizał to w przenośni Ale była to gorzka prawda.Teraz nie ma lekko wielu ludziom ale wtedy gdy zaczynał się przednówek,wyprzedaż co się dało żydom za lichwiarskie stawki,to była tragedia..A władze są na całym siecie takie same,od komunizmu po kapitalizm,jest nawet taka piosenka Elektrycznych gitar o ustrojach,poityce.

  19. Szurnięty Mędrzec 28.07.2024 02:48

    @Bruce Lee nie trzeba papierów by zapytać kogoś o jego samopoczucie

  20. adm. Maurycy Hawranek 28.07.2024 07:39

    „Jeśli powiem ,że niebo w słoneczny, bezchmurny dzień jest niebieskie, a trawa latem jest zielona, to kłamstwo czy prawda?”

    Ani jedno, ani drugie, bo nie zawsze bezchmurny dzień ma niebieskie niebo (wieczorem bywa pomarańczowe) i nie zawsze latem trawa latem jest zielona (np. gdy jest susza, to żółknie). Za to szerzenie takich stereotypów to… niepoprawna politycznie mowa nienawiści. Bo przecież może się przykro zrobić pochmurnym dniom z szarym niebem i wysuszonym trawom.

    Oczywiście żartuję, chociaż z drugiej strony nigdy nie wiadomo, co wpadnie do głowy niezrównoważonym postępowcom od zrównoważonego prania mózgu. Hmm…

  21. Józek 28.07.2024 11:38

    Tylko jedno zdanie odnośnie tego że okupant może być mądry i można dobrze żyć pod okupacją. OKUPANT NIGDY NIE JEST DOBRY BO OKRADA KRAJ OKUPOWANY I ICH OBYWATELI. Kropka.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.