
Źródłem  informacji  o
nagraniach jest biznesmen
23 czerwca 2014
Po opublikowaniu poprzednich nagrań, premier potrzebował dwóch
dni na wymyślenie co powiedzieć Polakom. Teraz – po ujawnieniu
wypowiedzi ministra Radosława Sikorskiego, Donald Tusk uznał,
że lepiej jest nie odzywać się. Rzeczniczka rządu Małgorzata
Kidawa-Błońska  powiedziała  Polskiej  Agencji  Prasowej:
„Skomentujemy sprawę po opublikowaniu całości nagrań”.

Treść nagrań ujawnionych przez tygodnik Wprost”, dotychczas
ośmieszał „jedynie” ministrów rządów Platformy Obywatelskiej.
Jest jednak nowy wątek – tym razem bezpośrednio dotyczący
Donalda  Tuska.  Na  bardzo  istotny  fragment  z  nagrań
publikowanych przez tygodnik „Wprost” uwagę zwróciła Telewizja
Republika i tygodnik „Do Rzeczy”. W rozmowie bierze udział
Zdzisław Gawlik, sekretarz stanu w ministerstwie skarbu, jego
szef Włodzimierz Karpiński oraz pojawia się Jacek Krawiec,
prezes PKN Orlen. Najważniejszy fragment:

JACEK KRAWIEC: Ale słuchajcie, nie chciałem przy nim gadać.
Jak była ta kampania 2011 r. i oni tam z cenami jechali cały
czas, że paliwo po 6 zł PiS napierdalał. No i jest ta impreza
w Focusie, już wiadomo, że wygraliśmy. Z Donaldem się spotykam
i on: Teraz, kurwa, to paliwo może być nawet i po 7 zł
(śmiech).

WŁODZIMIERZ KARPIŃSKI: Nie no, tak było, nie? (…) Były rozmowy
inne i nie. Ja w tych finalnych nie uczestniczyłem. Wszystkie
chwyty dozwolone.

Z nagrań rozmów polityków Platformy Obywatelskiej można się
dowiedzieć, że to ludzie posługujący się prostackim językiem,
handlujący stanowiskami, obrażający nawet partyjnych kolegów,
szastający publicznymi pieniędzmi. Najbardziej jednak poraża
ich pogarda dla ofiar katastrofy smoleńskiej i ludzi chcących

https://wolnemedia.net/zrodlem-informacji-o-nagraniach-jest-biznesmen/
https://wolnemedia.net/zrodlem-informacji-o-nagraniach-jest-biznesmen/


wyjaśnić, w jaki sposób 10 kwietnia 2010 roku zginęło 96 osób.
Już podczas pierwszej, ujawnionej w ubiegłym tygodniu przez
„Wprost”,  rozmowy  szefa  MSW  Bartłomieja  Sienkiewicza  z
prezesem NBP Markiem Belką, ten drugi wypowiada słowa: „On
(Tusk  –  przypis  red.)  ma  tych  problemów  takich  typu,  tam
wiesz,  Smoleńsk,  k…,  jakieś  pierdoły”.  Z  opublikowanych
stenogramów  podobnych  cytatów  jest  więcej.  Nie  tylko
obrażających pamięć ofiar katastrofy smoleńskiej, ale również
polityków  chcących  walczących  o  prawdę  o  tragedii  sprzed
czterech  lat.  „Ty,  ja  uważam,  że  można  zaj….  PiS  komisją
specjalną  w  sprawie  Macierewicza”  –  mówi  minister  spraw
zagranicznych Radosław Sikorski w rozmowie z ówczesnym szefem
resortu finansów Jackiem Rostowskim. To nie wszystko. Michał
Majewski, szef działu śledczego tygodnika „Wprost” napisał na
Twitterze: „Tam np. są wyciągane bardzo osobiste sprawy ofiar
katastrofy smoleńskiej”.

RADOSŁAW SIKORSKI: Ty, ja uważam, że można zaj…ć PiS komisją
specjalną w sprawie Macierewicza

JACEK ROSTOWSKI: No a co innego jest dzisiaj?

RADOSŁAW  SIKORSKI:  No  taaaak.  Kaczyński  się  przyspawał  do
Macierewicza  i  teraz  trzeba  Macierewiczem  ich  obu  na  dno
pociągnąć.  To,  co  jest  w  materiałach  prokuratorskich  jest
miażdżące.  Można  zrobić  dwuletni  cyrk.  I  niech  oni  się
tłumaczą. Tam są straszne rzeczy. Wiem, bo byłem przy tym.

JACEK ROSTOWSKI: Dobrze, tylko trzeba namówić. Musisz Donalda
namówić

RADOSŁAW SIKORSKI: Donald się waha, ale lekko za. Powiedział:
niewykluczone.  Niech  oni,  najpierw  będzie  skarga  do  sądu
prokuraturę. (…) No tak, bo to jest skandal, k…. Skandaliczne.
(…) To jest ewidentny deal Seremeta z Tuskiem. To, co robić.
(…) Wiesz na czym polegała operacja ZEN, którą Macierewicz
ujawnił? To była operacja, nadzorowałem ją…

Z  rozmowy  dowiadujemy  się  także,  co  obaj  panowie  sądzą  o



Danucie  Hubner,  która  kandydowała  ostatnio  z  1.  miejsca
warszawskiej listy do europarlamentu. Według Rostowskiego „to
był skandaliczny pomysł ze starą komuszką”. A Sikorski dodaje:
„Niesympatyczną”. I określa Hubner mianem „nadętego babska”.

Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group,
wydawcy tygodnika „Wprost”, ujawnił na Twitterze, że „źródłem
informacji  o  nagraniach”  jest  biznesmen.  Nie  podał  jednak
szczegółów. Oczywiście, także nazwiska.

W  nagraniach  rozmowy  ministrów  Sikorskiego  i  Rostowskiego,
której  fragmenty  ujawnił  tygodnik  „Wprost”,  szef  polskiej
dyplomacji stwierdził: „skonfliktujemy się z Rosją, Niemcami,
będziemy uważali, że wszystko jest super, bo zrobiliśmy laskę
Amerykanom”.  Portal  Onet.pl  dziwnym  trafem  jednak  zamienił
Rosję na Francję. „Bullshit kompletny. Skonfliktujemy się z
Niemcami, z Rosją, i będziemy uważali że wszystko jest super
bo zrobiliśmy laskę Amerykanom. Frajerzy. Kompletni frajerzy”
–  miał  według  „Wprost”  powiedzieć  Sikorski.  Nieco  inaczej
słowa ministra spraw zagranicznych brzmią w relacji na portalu
Onet.pl. „Bullshit, skonfliktujemy się z Niemcami, Francuzami,
bo  zrobiliśmy  laskę  Amerykanom”  –  czytamy.  Czyżby  błąd  w
tłumaczeniu polsko-polskim?

Rosyjska rozgłośnia państwowa „Głos Rosji” w kilku językach
powtarza  błąd,  cytując  wypowiedź  szefa  MSZ  Radosława
Sikorskiego, której fragment ujawnił tygodnik „Wprost”. Według
propagandy Moskwy, szef polskiej dyplomacji martwi się nie o
stosunki  z  Niemcami  i  Rosją,  lecz  z  Niemcami  i…  Francją.
„Bullshit kompletny. Skonfliktujemy się z Niemcami, z Rosją, i
będziemy uważali że wszystko jest super bo zrobiliśmy laskę
Amerykanom”  –  miał  według  tygodnika  „Wprost”  powiedzieć
Sikorski. Jednak „Głos Rosji” publikując te same słowa m.in. w
języku polskim i angielskim, przekręca wypowiedź szefa MSZ.
„Bullshit,  skonfliktujemy  się  z  Niemcami,  Francuzami…  Bo
zrobiliśmy laskę Amerykanom” – miał powiedzieć Sikorski według
rosyjskich  dziennikarzy.  Wcześniej  również  portal  Onet.pl
zamiast słowa „Rosja”, usłyszał w nagraniu „Francja”. Później



jednak tekst na tym portalu został zredagowany.

Do  manipulacji  doszło  na  stronie  Onetu  i  wielu  innych
portalach, które piszą o „Francji” a nie „Rosji”. Strona „Głos
Rosji” poprawnie cytuje źródło. Portal „Wolne Media” widząc
wątpliwości sprawdził słowa Radosława Sikorskiego na stronie
„Wprostu”.  Oto  cytat  z  pierwotnego  źródła:  „Bullshit
kompletny. Skonfliktujemy się z Niemcami, z Rosją, i będziemy
uważali,  że  wszystko  jest  super,  bo  zrobiliśmy  laskę
Amerykanom”. Jak widać, nawet kolejność państw w informacji
jest inna. Najciekawsze jest, że Niezależna.pl najpierw podała
informację,  że  Onet.pl  zamienił  w  cytacie  „Rosję”  na
„Francję”, a później, że „Głos Rosji” zamienił „Francję” na
„Rosję”, chociaż Niezależna.pl sama dzień wcześniej pisała o
„Rosji” i „Niemcach” a nie „Francji” i „Niemcach”. Śmieszne w
tym wszystkim jest to, że obie informacje, które wzajemnie
sobie przeczą (patrz poprzednie dwa akapity), napisała TA SAMA
OSOBA,  w  tym  wypadku  podpisująca  się  inicjałami  „oa”.  A
jeszcze śmieszniejsze jest, że obecnie „Głos Rosji” nie pisze
w cytacie o „Rosji” ale o „Francji” (wczorajsza wiadomość
TUTAJ,  dzisiejsza  TUTAJ).  W  każdym  razie  ktoś  w  mediach
świadomie lub nieświadomie namieszał i mamy teraz bałagan.

Parę dni temu podano, że restauracja „Sowa i Przyjaciele” jest
zarejestrowana w budynku należącym do Rosjan. „Rzeczpospolita”
sprawdziła jak jest naprawdę i okazało się, że w adresie firmy
Roberta Sowy jest błąd. „Studio Kulinarne Roberta Sowy” według
rejestru warszawskich przedsiębiorców jest zarejestrowane na
ul. Jana Sobieskiego 100/40. Właścicielem tego budynku jest
FR.  Mieli  tam  mieszkać  pracownicy  ambasady  rosyjskiej.
Właściciel restauracji w rozmowie z dziennikarzami tłumaczy,
że dwa lata temu do adresu wkradł się błąd. Zapewnia, że jak
sprawa ucichnie, to adres zostanie skorygowany. „Dwa lata temu
kupiłem apartament przy ul. Sobieskiego 100a m. 40 i tak jest
w  dokumentach.  Ale  przy  wpisywaniu  do  dowodu  osobistego
omyłkowo zgubiono „a”, po prostu gdzieś zniknęło. Wcześniej
firmę miałem na ul. Gierymskiego, a teraz po przeprowadzce na

http://www.wprost.pl/ar/453226/Rozmowa-Sikorski-Rostowski-Mozna-zac-PiS-komisja-specjalna-ws-Macierewicza/
http://www.wprost.pl/ar/453226/Rozmowa-Sikorski-Rostowski-Mozna-zac-PiS-komisja-specjalna-ws-Macierewicza/
http://polish.ruvr.ru/news/2014_06_22/Sikorski-polsko-amerykanski-sojusz-szkodzi-Polsce-1378/
http://polish.ruvr.ru/2014_06_22/Radoslaw-Sikorski-Frajerzy-kompletni-frajerzy-5129/


Sobieskiego 100a” – mówi „Rz” Robert Sowa.

Co o emeryturach sądzą ludzie będący blisko ośrodka władzy?
Nowe nagrania ujawnia tygodnik „Wprost”. „Za 30 lat będzie
kompletnie rozjeb…y system emerytalny. Nie będzie istniał w
takim  sensie,  jak  dzisiaj  istnieje.  I  wszyscy  będziemy
otrzymywać  emeryturę  700  zł,  900,  1200,  czyli  taką,  żeby
przeżyć […] Bo to jest taki, który ja mam z tymi emeryturami.
Że ja nie wierzę, że to dojedzie” – mówi Piotr Wawrzynowicz,
biznesmen związany niegdyś z PO, do wiceministra środowiska
Stanisława  Gawłowskiego.  Gawłowski  potwierdza:  „Ja  też…”
Wawrzynowicz  odpowiada:  „Ty  jako  polityk,  ja  jako
przedsiębiorca  dostaniemy  przechu…wą  emeryturę,  bo  płacimy
najniższe możliwe ZUS-y”. Gawłowski użala się nie tylko nad
emeryturami, ale także nad losem Sławomira Nowaka. „Strasznie
mu współczuję. Uważam, że taki wp…dol dostaje za ch… wie co”.

Jerzy  Owsiak  na  oficjalnej  stronie  Wielkiej  Orkiestry
Świątecznej Pomocy zamieścił oświadczenie ws. afery taśmowej.
Prezes WOŚP odnosi się do rozmowy byłego rzecznika PO Pawła
Grasia z prezesem Orlenu Jackiem Krawcem, w której pada jego
nazwisko. Krawiec z kolei twierdzi, że motywy „Wprost” nie
służą dobru Polski. „Rozmowa panów Pawła Grasia i Jacka Krawca
dotyczy  planowanych  obchodów  Święta  Wolności,  a  więc  25.
rocznicy  pierwszych  wolnych  wyborów  w  Polsce.  Rocznica  ta
obchodzona była w dniu 4 czerwca” – pisze Owsiak i przedstawia
jak  Kancelaria  Prezydenta  organizowała  rocznicę  wyborów  4
czerwca. „Z Panem Pawłem Grasiem nigdy się nie spotkałem i nie
rozmawiałem.  Nie  prowadziłem  także  żadnych  innych,
nieoficjalnych  rozmów  z  przedstawicielami  Kancelarii
Prezydenta czy wymienionych spółek Skarbu Państwa. Jedyny nasz
kontakt  to  było  wyżej  opisane  spotkanie  w  Kancelarii
Prezydenta” – oświadcza Prezes Zarządu WOŚP. Prezes Zarządu
PKN  Orlen  ubolewa  z  powodu  wielu  sformułowań,  które
przytaczają  autorzy  artykułu.  Zaznacza,  że  ze  wszystkimi
wymienionymi w tekście, którzy poczuli się urażeni po tej
publikacji,  wyjaśni  tą  kwestię  osobiście.  „Śmiem  więc



twierdzić, że rzeczywiste motywy działania redakcji „Wprost”
są przeciwne do deklarowanych i nie służą dobru naszego kraju”
– pisze w oświadczeniu Krawiec i zaznacza, że trudno mu się
zgodzić  z  deklaracjami  redaktora  naczelnego  Wprost,  który
twierdzi, że publikacje tygodnika służą patrzeniu władzy na
ręce i ujawnianiu jej mechanizmów oraz że wynikają z troski o
demokratyczne standardy w naszym kraju.

Opisując  nagraną  rozmowę  wiceministra  środowiska  Stanisława
Gawłowskiego  z  biznesmenem  Piotrem  Wawrzynowiczem,  „Wprost”
twierdzi: nagrywającym jest podający do stołu. Rozmowa została
nagrana  w  restauracji  Sowa  i  Przyjaciele  w  Warszawie  w
styczniu 2014 r. „Wprost” pisze: „W nagraniu znajduje się
wyraźna sugestia, kto może być jego autorem. Obiad polityka i
biznesmena  w  VIP-owskim  saloniku  obsługuje  niejaki  Łukasz.
Urządzenie  nagrywające  zostaje  wyłączone  dosłownie  kilka
sekund po opuszczeniu lokalu przez Wawrzynowicza, który opłaca
rachunek  i  wychodzi  jako  drugi.  Wskazówka  jest  taka,  że
nagrywającym jest podający do stołu”. Tygodnikowi chodzi z
pewnością o Łukasza N., zatrzymanego niedawnego przez ABW. To
menadżer  vip  roomu  w  „Sowie  i  Przyjaciele”,  a  wcześniej
menadżer popularnego wśród polityków PO lokalu „Lemongrass”.
Łukasz N. wyszedł niedawno po wpłaceniu 40 tys. zł. Ma zakaz
opuszczania kraju. Usłyszał dwa zarzuty (m.in. nielegalnego
nagrywania), grozi mu do 2 lat więzienia. Co ciekawe – w tym
samym miesiącu co rozmowa Gawłowskiego i Wawrzynowicza została
zarejestrowana – również w „Sowie” – rozmowa szefa PKN Orlen
Jacka Krawca z ministrem skarbu Włodzimierzem Karpińskim. Jak
pisze „Wprost”, czekający na spóźniającego się Karpińskiego
Krawiec rozmawiał z kelnerem, jakby się obaj bardzo dobrze
znali.  Kelner  i  Krawiec  mówią  m.in.  o  Sławomirze  Nowaku.
Kelner przyznaje, że „od czasu do czasu” pisze do Nowaka.
Opowiada  też:  „Napisałem  wczoraj  do  niego  [do  Sławomira
Nowaka], że jak będzie w Warszawie, to żeby dawał znać i tak
dalej, a on, że nie chce nikogo… zajmować czasu swoją osobą.
Ja mówię: weź, bo brzmisz jak w depresji, nie?”



Autorzy: oa (akapity 1, 13, 14), gb (1-10, 12), wg (11, 17,
19), mg (16, 18), Maurycy Hawranek (15)
Na podstawie: Do Rzeczy, telewizjarepublika.pl, dziennik.pl,
tvp.info, Wprost, Twitter, wosp.org.pl, rp.pl, orlen.pl
Źródła: Niezależna.pl, inf. wł.
Kompilacja 11 informacji (+ uzupełnienie) na potrzeby „Wolnych
Mediów”

http://niezalezna.pl

