
Zmieniono  świnie  przy
korycie,  zamiast  zlikwidować
koryto
4 stycznia 2025
Sąd  oddalił  skargę  Sieci  Obywatelskiej  Watchdog  Polska.
Oznacza to, że rządowa telewizja nie musi ujawniać szczegółów
zarobków swoich czołowych pracowników od programów nazywanych
informacyjnymi ani publicystycznych.

W pierwszej połowie ubiegłego roku Sieć Obywatelska Watchdog
Polska skierowała do TVP wniosek o udostępnienie informacji
publicznych  dotyczących  wynagrodzeń  w  firmie.  Wskazano,  że
chodzi o stanowiska menadżerskie jak i „dziennikarzy”.

„W  odpowiedzi  Telewizja  Polska  przekazała  dwa  zestawienia:
osób zajmujących wskazane we wniosku stanowiska menedżerskie
oraz  (w  innej  kolejności)  miesięcznych  zarobków  brutto.  W
konsekwencji wiadomo jedynie, że wynagrodzenia wynoszą od 11,1
do 48 tys. zł brutto” – czytamy na stronie WirtualneMedia.pl.
„Podano nam szczegółowe informacje dotyczące dwóch pierwszych
funkcji – Dyrektor Generalny Tomasz Sygut zarabia 50 000 zł
brutto  miesięcznie,  a  Likwidator  i  Dyrektor  Biura  Spraw
Korporacyjnych  Daniel  Gorgosz  –  48,441,58  zł  brutto
miesięcznie” – powiedziała portalowi Martyna Bójko z Watchdog
Polska.

Sieć  prosiła  też  we  wniosku  o  dane  o  zarobkach  innych
pracowników reżimówki, którzy prowadzą programy publicystyczne
i  tzw.  informacyjne.  Wskazano  Marka  Czyża,  Aleksandrę
Kostrzewską,  Joannę  Dunikowską-Paź,  Karolinę  Opolską,
Zbigniewa  Łuczyńskiego,  Macieja  Orłosia  i  Jarosława
Kulczyckiego.  Władze  odmówiły  przekazania  tych  informacji,
przekonując, że nie pozwala na to „tajemnica przedsiębiorcy i
prywatność  osób  fizycznych”.  Sytuację  wynikającą  z  postawy

https://wolnemedia.net/zmieniono-swinie-przy-korycie-zamiast-zlikwidowac-koryto/
https://wolnemedia.net/zmieniono-swinie-przy-korycie-zamiast-zlikwidowac-koryto/
https://wolnemedia.net/zmieniono-swinie-przy-korycie-zamiast-zlikwidowac-koryto/


wziętej prosto z czasu terroru PiS Watchdog Polska zaskarżyła
do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Portal  Radia  TOK  FM  przekazał,  że  sąd  oddalił  skargę.
Uzasadniano, że „co prawda TVP to jednostka sektora finansów
publicznych, ale równocześnie »jest spółką prawa handlowego,
funkcjonującą  na  konkurencyjnym  rynku  nadawców
telewizyjnych«”. Sąd twierdził, iż w razie ujawnienia stawek
konkretnych pracowników, poznaliby je również konkurenci, co
„może  wpływać  na  wzmocnienie  ich  pozycji  rynkowej,
jednocześnie  osłabiając  pozycję  TVP  i  jej  możliwości
negocjacyjne”.

Watchdog Polska zapowiada, że nie podda sprawy. Złożono skargę
kasacyjną i rozważane jest skierowanie sprawy do Europejskiego
Trybunału Praw Człowieka.

Swoją drogą widać wyraźnie, że ludzie chcący położyć łapska na
TVP  nigdy  nie  mają  dobrych  intencji.  Pierwotnie  rządząca
obecnie  oligarchia,  gdy  była  w  opozycji,  zapowiadała
likwidację TVP. Potem już okazało się, że nie „likwidacja”,
tylko „ucywilizowanie”. Teraz zaś, dokładnie jak za PiS, gdy
nowa  ekipa  się  urządziła,  nie  chce  ujawnić,  ile  naszych
pieniędzy jest przeżeranych przez twarze rządowej telewizji,
którą ogląda – tyle dobrego – coraz mniej osób. Ponadto widać
także  plemienność  w  tym  temacie.  „Wirtualne  Media”
przypominają,  że  „pod  koniec  grudnia  2023  roku,  zaraz  po
zmianach  władz  Telewizji  Polska,  spółka  w  odpowiedzi  na
wnioski  o  informację  publiczną  skierowane  przez  posła  KO
Dariusza  Jońskiego  ujawniła  m.in.,  ile  zarabiali  Michał
Adamczyk, Marcin Tulicki i Samuel Pereira, tworzący w 2023
roku dyrekcję Telewizyjnej Agencji Informacyjnej”.

I po co to siedlisko propagandy, oportunizmu i mentalności
Kalego  utrzymywać  na  koszt  podatników  skoro  to  „spółka
handlowa”, a nie firma telewizja publiczna?

Autorstwo: DC



Na podstawie: WirtualneMedia.pl
Źródło: NCzas.info

https://nczas.info/2025/01/04/zmieniono-swinie-przy-korycie-zamiast-zlikwidowac-koryto-w-tvp-bez-zmian/

