Zmarł ojciec rewolucji kubańskiej

Opublikowano: 26.11.2016 | Kategorie: Polityka, Wiadomości ze świata

Liczba wyświetleń: 606

Przywódca rewolucji kubańskiej Fidel Castro zmarł w wieku 90 lat – przekazuje agencja France Presse, powołując się na obecnego przywódcę Kuby Raula Castro. Informację o śmierci Fidela przekazała też kubańska telewizja – podaje Reuters.

Fidel Castro, kubański rewolucjonista, działacz państwowy i polityczny, urodził się 13 sierpnia 1926 roku. Od grudnia 1976 roku, przez okres 30 lat, sprawował urząd przewodniczącego Rady Państwa i Rady Ministrów Kuby, był także głównodowodzącym Rewolucyjnych Sił Zbrojnych i przewodniczącym Rady Obrony Narodowej kraju.

Ze względu na zły stan zdrowia, 31 lipca 2006 roku Fidel Castro przekazał swoje obowiązki i uprawnienia szefa Rady Państwa i Rady Ministrów swojemu bratu Raulowi Castro.

Źródło:pl.SputnikNews.com


TAGI: , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

49 komentarzy

  1. robi1906 26.11.2016 07:50

    Dlaczego w Polsce nie urodzi sie taki człowiek,
    co by wziął za ryj te wszystkie mafie i walczył o to by człowiek mógł żyć.

  2. MichalR 26.11.2016 10:42

    Aż trudno uwierzyć, że są na świecie kraje z takimi ludźmi u władzy. Właściwie to tak na dobrą sprawę my nie wiemy co się dzieje w krajach takich jak Korea, Kuba, Chiny czy nawet Białoruś. Wszystko co do nas dociera to informacje przepuszczone przez liberalne media, które odfiltrowały wszystko tak żeby wzbudzić jak największe kontrowersje i podbić swoją oglądalność. Możemy tylko ufać. Chociaż gdyby pokazali to co się tam dzieje zbyt normalnie to by nas to znudziło. Muszą wzbudzać kontrowersje. Muszą wybierać tylko najpikantniejsze szczegóły. Będą wspominać tylko o sytuacji takiej jak Amerykanin depczący Koreańską flagę, który trafił przed Koreański wymiar sprawiedliwości, bo nikt mu nie powiedział, że w Korei istnieje pewien zbiór praw których należy przestrzegać… Jak odnieść się do informacji że na Kubie ludzie są w żałobie a w Maiami Kubańczycy z powodu śmierci Fidela ludzie urządzają imprezy. Niczego nie wiemy – wiemy tyle ile pokażą nam media.

  3. robi1906 26.11.2016 11:17

    Miałem kiedyś kolegę, przyjaciela można by rzec,
    wygrał w totka kilka milionów,
    w czasie jednej z rozmów w sposób zauwalowany podrzuciłem mu sugestię by zabrał mnie na Kubę,
    by zobaczyć jak tam ludzie żyją, bez żadnej wycieczki i innego “turu”,
    pojechać tam na miesiąc albo dwa (albo na zawsze),
    pochodzić po ulicach, żyć przez jakiś czas rytmem prawdziwej ulicy.

    Bajka, nie pojechałem i nie zobaczyłem,
    ale wiem jedno.

    MichalR
    znasz życie, znasz świat?,
    co widać w Haiti, Salwadorze, Gwatemali i tych innych bieda-szybach (można użyć zwrotu bieda-banany),
    one,
    i te wszystkie kraje które są pod butem lichwy prezentują ten sam poziom,
    niszczyć biedaka, by jeden sługus lichwy mógł żyć jak panisko.

    Lichwiarze zrobili z Fidela komunistę, takiego bolszewika dla tępaków.
    Ja szanuję Fidela i Che (którego mam mam tatuaż, jeszcze nie wiedziałem że ma go Maradona, ponieważ nie powielam ani nie naśladuję),
    szanuję z prostego powodu,
    Fidel i 16-stu innych rzucili wyzwanie lichwie i ich sługusom,
    za to mają u mnie wielki szacunek.

  4. robi1906 26.11.2016 12:22

    pudson
    masz swój mózg, czy będzies mi walił cudzymi tekstami?,
    chcesz ze mną dyskutować?.
    Proszę, jestem gotów.

    P,s.
    Jestem teraz co minutę,
    tak że czekam i nie sprawdzaj mojej cierpliwości, bo teraz,
    po Michałowicach nie mam jej dużo.

  5. robi1906 26.11.2016 12:39

    Co jest panie Pudson.
    zapomniał Pan języka w gębie?.

  6. robi1906 26.11.2016 13:10

    Jestem tu od kilku lat, zawsze piszę to samo (na trzezwo czy po litrze gorzały),
    co masz do Fidela?, spytam się jeszcze raz.
    Widzisz tu coś innego poza moim pytaniem?

    P.S, zmieniłeś swój tekst, teraz brzmi inaczej, ale, ale popatrz się teraz na Polskę co byś z nimi zrobił,
    co byś zrobił z Kwaśniewskim, Millerem, Kaczyńskim i Tuskiem?,
    juz nawet nie wspomne o ich pomocnikach, jak Balcerowicz, Orłowski i ta czerada innych “ekonomistów”,
    i to moje pytanie, co być z nimi zrobił?.
    A co miał zrobić Fidel i Che, jaki kraj zdobyli i z kim walczyli.
    Tak że proszę odpowiedz mi,
    bez żadnej pyskówki

  7. robi1906 26.11.2016 13:55

    Gdzie sie w takim razie spotkali Che i Fidel, w luksusie?,
    pytam się poważnie,
    bo teraz Ci nie odpuszczę, bo dopuszczasz się rzeczy haniebnej,
    nie masz o tym pojęcia, a w wydajesz sądy .

  8. robi1906 26.11.2016 14:25

    porównujsz biedę Haiti i Kuby?.

  9. robi1906 26.11.2016 15:03

    Dobra,
    juz Cię nie będę męczył,
    nie masz o sprawie pojęcia, a żebyś sobie poszerzył wiedzę to oprócz książek (których jest trochę), polecę ci dwa filmy (na faktach, są prawdziwe),
    dramaty,
    ale dla mnie osobiście są to filmy z najwyższej półki.
    1. Operacja E.
    2.Głosy niewinności.

    Zapoznaj sie najpierw z tym,
    a potem brnij dalej (tak jak ja),
    i zapewniam cię, po tym nie będziesz już pisał żadnych głupot.

  10. robi1906 26.11.2016 15:23

    Syrianę oglądałem,
    duży wkład Kluneja i Mata w to dzieło,
    szacun za to dzieło, bo naprawdę jak by nie mówić,
    amerykańce też mają sumienia i starają się coś przekazać.

    Ale proszę Cię, nie porównuj Haiti i Kubę,
    Kuba niszczona przez lichwę dała radę,
    wiesz jak tam wyglądao życie za Batisty, czy jak się zwał ten sadysta,
    nasze przedwojenne chłopskie niewolnictwo, to jest przedszkole w porównaniu z tamtym.

  11. Prometeusz 26.11.2016 15:57

    @robi:

    Che: morderca z idealami, miedzy innymi dzieki niemu Kuba funkcjonowala w relatywnym dobrobycie – mozna sobie go wytatuowac na klacie;

    Hitler: morderca z idealami, miedzy innymi dzieki niemu (przez pewien czas) Niemcy funkcjonowaly w dobrobycie – tez mozna sobie go wytatuowac na klacie…?

  12. robi1906 26.11.2016 16:08

    Prometeusz
    odklejcie sie z tych etykiet, które wam sprzedają neoliberały.

    1.Piłsudski-zamordował ponad 400 osób w dojsciu do władzy,
    żydowskie media mówią,
    patriota.

    2.Mieszko- wymordował 1/3 swojego narodu,
    żydowskie media mówią,
    patriota.

    3.Anders, wymordował w bezsensownej bitwie dwa tysiące ludzi,
    żydowskie media mówią,
    patriota.

    I tak dalej można ciągnąć długo, Prometeusz, Kontener chcecie żebym zmienił swoją drogę życiową?,
    napiszcie coś mądrego, żebym w końcu posłuchał kogoś mądrzejszego od siebie,
    bo na razie powtarzacie bzdedy żydowskie.

  13. przebrzydly chlop 26.11.2016 16:38

    @robi1906

    Che uważał się za marksistę, Karol Marks, jak wiadomo, był żydem. Ergo: Che powtarzał żydowskie bzdety?

    Moim zdanie raczej ryzykowne tatuować sobie jakąkolwiek mordę związaną z polityką. Nigdy nie wiadomo co wyjdzie na jaw np. za 10 lat.

  14. robi1906 26.11.2016 16:38

    No co jest panowie,
    przecież wiedziałem że chwaląc Fidela wkładam kij w mrowiskio,
    a tu co?,
    nico.
    Nico, tak powiedział mój kolega który pojechał do pracy w Norwegii,
    “Wiesz co”, mówi do mnie “Oni tam w Nico nie wierzą”,
    to był prosty człowiek, wiecznie zdziwiony jak żółw.

    A tu chłopaki oblatane, światowe można powiedzieć,
    chwaląc “komucha” i mając wytatuowanego bolszewika na na ramieniu spodziewałem się jakiejś reakcji, a tu co?,
    nico.

    Jeszcze raz powtórzę z Fidela i Che taki “komuch” jak ze mnie cesarz chiński.

  15. robi1906 26.11.2016 16:53

    przebrzydly chlop
    z tego co ja wiem Che i Fidel byli rewolucjonistami, a nie komunistami,
    w komunizm wpędził ich Nixon,
    Fidel z pierwszą wizyta poleciał do USA, dopiero tam olany i wpędzony w embargo zwrócił się do tego ukraińca, jak on się nazywał, trochę wypiłem i zapominam nazwisk a.. Chruszczow.

    Z tego co ja wiem Che jak pojechał do ZSRR, to był przerażony, nie o to walczył i takiego losu nie chciał dla ludów ameryki łacińskiej, (zresztą o tym samym pisał pan A.Siwak),
    zreszta jak popatrzeć na dalsze losy Che, żydowscy “komuniści” pomogli Go zamordować żydowskim neoliberałom

  16. Konter 26.11.2016 17:28

    A czego się spodziewałeś? Fajerwerków na cześć gościa z wytatuowanym komunistycznym mordercą na ciele? Cisza, bo nikt nie kwapi się do dyskusji z kimś kto przejawia agresję i arogancję.

    PS: To rewolucjonista nie może być komunistą? Intrygujące.

  17. robi1906 26.11.2016 17:41

    Znowu mija pół godziny, i dalej nico.
    Troszkę wypiłem i zdradze wam pewną oczywistość,

    “sprawiedliwość” to nie jest komunizm,
    rewolucja powodowana gniewem ludu ma być teraz “ruchem komunistycznym”,
    w porównaniu do bolszewików, Mao i Czeronych Khmerów.

    Wszystko ma być zoohydzone,
    walka o równość i sprawiedliwość, według żydów to czysty komunizm, a z czym się kojarzy komunizm?,

    Ostatnio zrobili film o Brystygirowej, sądząc po wstawkach katolickich w filmie,
    nie będzie w nim ani słowa że to była żydówa,
    czyli propaganda żydowska w rozkwicie, te same rody które nas mordowały,
    mówią nam kto nas mordował ,
    Polacy…….., komuniści..
    odpowiedz godna kogo?,
    czy ja naprawde musze Wam mówić, a jak mnie zabraknie?.

    Kto przeczyta pana Albina Siwaka, kto przeczyta inne teksty, żeby zobaczyć jak nas żydzi mordowali a teraz zwalają na “komunistów” polskich.

    Kto to wszystko pokaże?
    Ty przebrzydly chlopie?.
    Trzymam kciuki za Ciebie, nieś pochodnie dalej.

  18. skyhigh 26.11.2016 19:49

    @robi, Fidel jest spoko? Na Kubie jest milo i przyjemnie? W takim razie na klacie Jaruzelskiego se wytatuuj…

  19. Konter 26.11.2016 20:21

    Ponad połowa Kubańczyków go nienawidzi, ale przynajmniej ma oddanego fana w Polsce, haha. Masz jeszcze jakieś ciekawe tatuaże robi? Może sierp i młot? Albo Lenina?

  20. Szurnięty Mędrzec 26.11.2016 21:27

    Wszedłem na onet, co ja tu robię! Rob Stark też posłał na rzeź 2 tysiące żołnierzy, by porwać królobójcę 😀

  21. Jedr02 26.11.2016 23:47

    @pudson
    ” gdy ją zdobyli to za wszelką cene postanowili pozostać na stołku i „standardowo” spijać śmietanke”
    Przecież Che nie postanowił pozostać na stołku i spijać śmietankę. Nie umarł teraz ze starości, a kilkadziesiąt lat temu walcząc w partyzantce. Krytykował politykę ZSRR i porzucił swoją pozycje na Kubie, która wpadła w radzieckie łapy. “Standarowości” brak spowodował że można oglądać koszulki z jego twarzą.

  22. Prometeusz 27.11.2016 11:25

    @robi1906:

    1.Pilsudski… czy ja go uwielbiam, podziwiam, szanuje…? Gdzie opisalem go jako bohatera albo gwiazdke nasza ukochana i patriote? Wytatuowalem go sobie na klacie albo nosze na koszulce?

    2. Mieszko – jak wyzej.
    Swoja droga Moglbys podac jakies wiarygodne zrodla tego mordu 1/3 narodu? Niezydowskie zrodla – tylko Wiesz, aryjskie i dobre 🙂
    O ile mnie pamiec nie myli, to historia naszych ziem przed ok. XIIIw jest silnie zaklamywana, a jedyny artefakt historyczny, ktory rzekomo odnosi sie do na poly legendarnego Mieszka, a ktory ja widzialem, nosi imie DAGOME. (*Zreszta nie jest to nawet oryginal, a krotkie streszczenie rzekomego dokumentu). Brzmi niemal tak samo, jak ‘Mieszko’, prawda…?

    3. Anders: patrz punkt 1.

    Argument, ktory Stosujesz, to ‘a u Was bija murzynow!’; ‘nie wazne, ze mam zbrodniarza na klacie, Wy, koszerne pomioty, tez na pewno swietujecie jakichs zdrajcow i zbrodniarzy. Nie wiem, jakich, wiec rzuce kilka imion – na pewno ktores trafi’.

    Co do madrosci: nie Obraz sie, ale jednym z objawow krancowej glupoty jest przekonanie o wlasnej wyzszosci wzgledem wszystkich… Na tym wlasnie polega ignorancja: na tym, ze sie nie wie, ze jest sie glupim.
    —————————————-

    Zydzi i diaspora zydowska a sprawa polska: nie negowalem i nie neguje, ze interesy przynamniej znaczacej czesci spolecznosci zydowskiej i spolecznosci polskiej byly, sa i beda fundamentalnie sprzeczne, chociazby z przyczyn ideologicznych (podobnie jak, z przyczyn geopolitycznych, sprzeczne beda interesy Polski i Niemiec czy Polski i Rosji). Nie negowalem i nie neguje, ze spora czesc diaspory zydowskiej opowiedziala sie po stronie szeroko rozumianej ‘rewolucji’ – ba!, sama ja tworzyla – i dopuscila sie najkrwawszego ludobojstwa w dziejach. Nie neguje nawet tego, ze jest owa spolecznosc na tyle podla, by zwalac wine na innych a od nas domagac sie jeszcze za to wszystko odszkodowania;
    ALE: Choroba Przemiany Swiata porwala wiele jednostek i srodowisk: glownie mniejszosci i marginesu spolecznego – i srodowiska te wyslugiwaly i nadal wysluguja sie Rewolucji najlepiej, jak moga: od WCzK i SS Totenkopfverbande po media wspolczesne; olbrzymia czesc diaspory i srodowisk zydowskich rowniez padla ofiara tych mordow i ludobojstw!

    Wyzywaniem wszystkich od ‘zydow’ nie Osiagniesz niczego, poza zasluzonym ostracyzmem. Sam zglaszam Twoje bluzgi i chamstwo do Admina. Jezeli ktos na prawde szkodzi Polsce i Polakom – to miedzy innymi prymitywne i chamskie jednostki Twojego pokroju.

  23. robi1906 27.11.2016 11:27

    Porozmawiać miło i przyjemnie jest tylko o pogodzie.
    Mamy system niewolniczy i są ludzie którzy z tym systemem żydowskiej lichwy
    walczą albo go popierają.
    Albo, albo, nie ma nic pośrodku.

    Nie będę się “obcyndalał” z ludżmi którzy mi tu promują niewolnictwo.

    Jak wyglądała Kuba przed Castro?,
    do kilku rodzin należało wszysko co było na ziemii kubańskiej,
    tak jest teraz w stanach a za chwilę będzie to na całym świecie.

    Do kilku żydowskich rodów, będzie należał cały świat, i ja mam się temu bezczynnie przyglądać?.

    Porównywanie Fidela i Che, do żydowskich bolszewików jest taką manipulacją że aż mi się jeży włos na głowie.
    Konter i sky, prezentujecie poglądy które tylko w najlepszym wypadku kwalifikują się do słowa “niewiedza”, a w każdym innym wypadku mówię wam to wprost,
    jesteście działaczami żydowskimi.

    Co ma wspólnego Fidel z Trockim?,
    nic,
    żydzi w Rosji urządzili taką rzez słowianom, że się to w pale nie mieści i co,
    czy świat o tym wie?,

    Albin Siwak napisał,
    rozmawiał z dwoma Polakami, żyd uratował im życie (wyjątek pod tym względem), otóż dzięki ich zeznaniom wyszło na jaw, że żydzi z NKWD ratowali żydowskich jeńców z Ostaszkowa i Miednoje.
    Zaden żyd nie zginął w Katyniu,
    I ktoś coś z tym robi?,
    IPN który bada czy Hitler naprawdę zginął, sprawdza to?.

    Zresztą historia to historia,
    najważniejsze jest pytanie co nas czeka,
    a czeka nas nawrót niewolnictwa, co widać po Meksyku i innych krajach.

    Konter i sky, chceci mi założyć niewolnicze kajdany?,
    no to żeście sie przeliczyli.

  24. robi1906 27.11.2016 11:50

    Prometeusz
    mówisz że się mylę?.

    Anders, dla mnie niczym sie nie różni od żydowskiego enkawudzisty (a było paru takich “generałow” z nadania NKWD), którzy gnali rosjan na czołgi, żeby szybciej wyzdychali.

    Gdyby nie francuzi, a można by powiedzieć ich algierskie legiony które zaszły Niemców od tyłu ilu by naszych jeszcze zginęło,
    no odpowiedz mi, koleżko w rozumie mocny.

    A teraz mi odpowiedz poważnie,
    jaka motywacja pchnęła Andersa do wysłania na rzez tylu Polaków,
    no proszę odpowiedz mi,
    jaka droga czekała tych ludzi, przez Alpy do Niemiec, co chciał osiągnąć ten chędożony Anders,
    zdobć Berlin z dziesiącioma tysiącami ludzmi?.

    O tym że Mieszko płacił trybut Niemcowi wiesz?,
    za co ja się pytam,
    Przecież Polska i Niemcy nawet ze sobą nie sąsiadowały.
    Trzcinica,(film na youtube), i zapamietaj tą nazwę na zawsze,
    bo już się nie będę powtarzał,
    jakbyś coś nie zajarzył albo nie zrozumiał chętnie służe pomocą,
    ze swoim wielkim rozumem.

  25. skyhigh 27.11.2016 12:07

    12 w południe a Ty żeś nadal nie wytrzeźwiał.
    tak jestem Żydowskim agentem choć o tym nie wiem, Ty też jesteś czyimś agentem i nawet o tym nie wiesz! Wszyscy jesteśmy czyimiś agentami! alleluja!!

  26. robi1906 27.11.2016 12:21

    skyhigh
    nie piszesz nic od siebie,
    był tu taki przed tobą, a nawet było ich wielu, chcesz ze mną dyskutowac,
    to w końcu napisz jakiś tekst, swoją wersję tego co się dzieje na świecie.

    Żyję już parę lat na tym świecie żeby wiedzieć, że nie wolno nikim gardzić, ani sie z nikogo śmiać.

    Jeśli naprawdę chcesz ze mną rozmawiać, to pierwsza rzecz ,spokornij i się ucz.
    Będziesz zgrywał twardziela to się nigdy nie dogadamy,
    a jaka jest twoja intencja?,
    za chwilę sam pokażesz.

  27. robi1906 27.11.2016 12:42

    (Komentarz usunięty – naruszenie regulaminu – obelgi, wyzwiska, naruszenie dobrych obyczajów dyskusyjnych. Admin)

  28. Szaman 27.11.2016 13:17

    A ja popieram w 100% robi1906 w tej kwestii i chociaż trochę go ponosi *chociaż w sumie to mu się nie dziwie po tak niskim poziomie retoryki jaki przedstawiają oponenci:P

    Z całą tą żałosną gadką o ofiarach jest jak z historią pisaną przez zwycięzców.
    Jak przegrasz to z “zimną krwią zamordowałeś setki niewinnych ludzi jak wygrasz to “dzielnie pokonałeś setki zbrodniarzy i gwałcicieli”

    Jako że głównym systemem dominującym na świecie jest imperialistyczna lewacka globalizacja to wszyscy przywódcy którzy wprowadzając inny ustrój (szczególnie taki który obnaża wady obecnego światowego trendu) przyczynili się do obalenia i/lub zabicia w swoich krajach poprzedników są automatycznie dyktatorami. To nic że przy wprowadzaniu obecnego systemu w USA czy też innych krajach tzw “liberalnych” czy też “demokratycznych” ginęły setki tysięcy jeżeli nie miliony ludzi a drugie tyle było zmuszonych do zmarnowania swojego życia w więzieniach bo chociaż niczego nie zrobili to “byli komunistami” i ich poglądy były niewygodne ale nazywamy to dziś rewolucją i już nikt nie pamięta tych ofiar ani nawet tego co głosili.

    Nikt też tym bardziej nie wspomina o kolejnych setkach tysięcy ofiar które giną każdego dnia żeby utrzymanie tego systemu w USA czy gdzie indziej było możliwe. Nazywamy ich po prostu “przestępcami” (bo nie mieli co jeść i napadli na sklep), wywrotowcami (bo dla nich system nie przewidział miejsca w swojej jakże wspaniałej doskonałości), czy też terrorystami (bo myślą inaczej).

    ale Fidel castro który wymiótł ze swojego kraju (gn**j) i każdego dnia musiał się zmagać z dobrze opłacaną agenturą USA próbującą dokonać w ameryce łacińskiej przewrotu) jest strasznym dyktatorem bo niby z jego ramienia wielu ludzi straciło wolność albo życie. A ja powiem kto jest odpowiedzialny za te zgony moim zdaniem:

    USA które się na cubę wpier**la ze swoja agenturą siejąc ferment i dopóki nie wyizolujemy krajów z takimi przywódcami jak fidel castro z wpływów imperiów które chcą przekabacić je na swoją stronę a co gorsza maja dosyć środków żeby to robić to nie można oceniać tego co owa polityka by przyniosła.

    Natomiast powtarzanie w kółko papki jaką częstują nas “liberalne” media uważam za najwyższy poziom zidiocenia dlatego popieram robiego w jego ostrych słowach i ocenach bo bez merytorycznej wiedzy na jakiś temat nie otwiera się po prostu jadaczki.

  29. Konter 27.11.2016 15:35

    “Jako że głównym systemem dominującym na świecie jest imperialistyczna lewacka globalizacja to wszyscy przywódcy którzy wprowadzając inny ustrój (szczególnie taki który obnaża wady obecnego światowego trendu) przyczynili się do obalenia i/lub zabicia w swoich krajach poprzedników są automatycznie dyktatorami”

    Jak wytłumaczysz fakt że ta imperialistyczna lewacka globalizacja wypromowała Che na ikonę popkultury? Guevara był rewolucjonistą, zgadza się, ale to nie sprawi że będę nosił koszulki z jego podobizną. Był marksistą, socjopatą który w imię swojej rewolucji rozpętałby wojnę atomową zabijając przy tym setki tysięcy niewinnych osób. Małostkowym jest skupianie się na rewolucjonistycznych aspektach jego osoby jednocześnie ignorując inne.

    Jeżeli w taki sposób oceniacie ludzi to Adolf Hitler będzie dla robiego autorytetem, w końcu walczył z jego największym wrogiem: “żydostwem”.

  30. robi1906 27.11.2016 17:05

    Wiesz co Konter?.
    na czym wyrobiłem sobie tutaj renomę,
    za co mnie tu ludzie szanują?.

    Bo nigdy tu nie skłamałem, zresztą nie mam do tego żadnego powodu,
    bo prawda jest jedna,
    chcesz mnie złapać na kłamstwie?,
    masz tu kilka tysięcy moich postów, wybieraj i przebieraj, żadnego swojego słowa nie żałuję (chociaż czasami zdarza się, że jestem za prędki).

    Co do Niemiec i Hitlera, chcesz wiedzieć, jaka była prawda?.

    Jeśli chcesz wiedzieć, to Niemcy bardzo dobrze wiedziały o o roli żydów w ich przegranej wojnie.
    Po pierwsze nikt nie przyzna na tym świecie, że Niemcy byli bardziej “ludzcy” od Angoli,
    myślisz że to żart?.
    To Niemcy pierwsi wychodzili z opłatkiem,
    to tylko Niemcy wołali “skończmy się mordować”,
    w pierwszą wigilię wojny,
    a co na to żydówa Maryia?,
    pokazała się jakimś dzieciom w jakiejś Portugalii, “robię” ten przyczynek po to aby dalej obnażać kłamstwa żydowsko-religijne.
    Gdzie był bóg, gdzie była ta żydówa i jej synek Jezus, kiedy setki tysięcy ludzi haratały się po brzuchach bagnetami?,
    to jest pierwsza wojna z niej wynikła cała ta nienawiść Niemców do żydów.
    Kto podpisał traktat pokojkowy?,
    dwaj bracia, Wranglery, tak się nazywały, obaj lichwiarze,
    pisać dalej?.

    Myślisz że ja jestem wczoraj urodzony i nie mam żadnej wiedzy?, (to powtórzę , bo to pojawia się z prawie każdym z którym dyskutuję).

    Chcesz się uczyć i porzeszać swoją “ekumenę”?, to rób to.
    Wiedza to jest klucz do świata i do jego poznania,
    zgadzasz się ze mną?,
    poszerzaj swoją wiedzę i nie musisz tego “robić” dla mnie,
    ale nigdy już nie kłam i nie pomawiaj.

  31. Aaron Schwartzkopf 27.11.2016 17:39

    Drogi robi1906,
    merytorycznie całym sercem jestem z Tobą, ale błagam Cię, zapanuj nieco nad emocjami. Doskonale Cię rozumiem, mnie też w swoim czasie ponosiło, jak chociażby w I połowie 2014 r, kiedy to zmagać się musiałem (nie sam na szczęście) ze “sceptycznymi” kanaliami – piewcami majda(u)nów. (Pewnie niektórzy kojarzą o czym piszę).
    Co do meritum. Nie zapominajmy, że porewolucyjna Kuba była totalnie wyizolowana przez amerykańską blokadę. Nie twierdzę, że na Kubie żyje się dobrze. Ale jest też druga strona medalu. Czy ktoś z Was sprawdził jaka jest na Kubie średnia długość życia? A jaka jest śmiertelność niemowląt? Czy ktoś z Was słyszał o trwającej wiele lat akcji bezpłatnego leczenia chorób oczu w Ameryce Łacińskiej przez ekipy kubańskich oftalmologów? A o bezpłatnym leczeniu setek ukraińskich dzieci – ofiar napromieniowania w wyniku katastrowy czarnobylskiej? I to nawet po rozpadzie ZSRR!
    A co do “el Comendante”… Internet pełen jest najrozmaitszych, mniej (to częściej) lub bardziej uzasadnionych opinii na jego temat. Postać obrosła w mity. I dla nikogo nie jest tajemnicą, że obok Castro był to najbardziej znienawidzony wróg USA. I chociażby już dlatego nie mogę dać wiary wypocinom w rodzaju podlinkowanego w #4 obrzydliwego paszkwilu, pod którym nawet autor nie miał odwagi się podpisać.
    Pozdrawiam wszystkich.

  32. robi1906 27.11.2016 17:56

    A dlaczego mój drogi Aaronie mam sie hamować?,

  33. Aaron Schwartzkopf 27.11.2016 18:41

    robi – chociażby w trosce o własne zdrowie. Mnie też krew zalewa, jak czytam wypowiedzi niektórych “prawackich” oszołomów. Rzeczywistość sprowadzi ich na ziemię, tak jak sprowadziła paru osobników zachwyconych w swoim czasie “ukraińskim zrywem wolnościowym”. Może właśnie dlatego ostatnio dużo rzadziej piszę komentarze.

  34. Prometeusz 27.11.2016 19:17

    @robi1906:

    PO PIERWSZE: nie Potrafisz czytac ze zrozumieniem. Powtorze jeszcze raz, to co napisalem. Cytat:

    “(…) 1.Pilsudski… czy ja go uwielbiam, podziwiam, szanuje…? Gdzie opisalem go jako bohatera albo gwiazdke nasza ukochana i patriote? Wytatuowalem go sobie na klacie albo nosze na koszulce?
    (…)
    3. Anders: patrz punkt 1. (…)”.

    Nie Jestes w bledzie, tylko, albo jeszcze nie Wytrzezwiales (a sam bez niczyjej namowy Przyznales wczesniej, ze swoje bluzgi po pijaku wypisujesz) – albos zwyczajnie glupi.

    PO DRUGIE: niczego nie zmienilem diametralnie, tylko dodalem fragment pod kreska – a propos mojego stanowiska w kwestii roli diaspory i spolecznosci zydowskiej w caloksztalcie krzewienia ‘dobrobytu’ i rewolucji szeroko pojetej.

    PO TRZECIE:
    Nie ma znaczenia, jaka mam opinie o diasporze zydowskiej – nie w kontekscie Twojego tatuazu el Che. Dlaczego?

    Bo byl zbrodniarzem i budowal komunizm. PO PROSTU. To, ze sie przerazil ZSRR, a mimo to rewolucjonista pozostal – to tylko dowod na jego brak spostrzegawczosci.

    PO CZWARTE:
    Jak Chcesz wygrac z lichwiarska miedzynarodowka? Wyzywajac od Zyda kazdego, kto Ci wypomni, ze czcisz jednych zbrodniarzy – rzekomo na zlosc tym drugim? Wez wytrzezwiej chlopie…

  35. robi1906 27.11.2016 19:36

    Prometeusz, specjalnie dla Ciebie,
    jeszcze raz to napiszę,
    albo jesteś za niewolnictwem, albo jesteś przeciw.

    Ja jestem przeciw, chcesz mi napisać coś mądrego?, czekam zbudz mnie z letargu.

  36. Konter 27.11.2016 20:37

    To już nie można być przeciwnikiem niewolnictwa nie popierając Che? Twoja wizja świata jest strasznie ograniczona robi.

  37. MasaKalambura 27.11.2016 22:34

    Jeśli ktoś zakłada że systemy polityczne, których przedstawicielem był (często wciąż jest) Che albo Kastro nie były niewolnicze, jest moim zdaniem daleko w błędzie.

    Może być niewolnictwo sformalizowane – tak jak w dawnych czasach szedłeś/szłaś na wojnę i łapałeś/ałaś niewolników/ce lub na targu ich odkupowałeś/aś. Obecnie dość rzadko stosowane bo oficjalnie prawie wszyscy są przeciw niewolnictwu.

    Albo niesformalizowane i praktycznie powszechne. W systemach kapitalistycznych na możliwe (dzięki pędowi ku bogactwu) m. innymi przez lichwę, a w komunistycznych (dzięki pędowi ku przetrwaniu) m. innymi przez strach przed karabinem. Zasadniczo niewiele się one między sobą różnią i stosują podobne mechanizmy uzależniania jednego umysłu od innego umysłu ludzkiego, przy czym co innego jest w nich czynnikiem dominującym i to uzależnienie utrwalającym.

  38. Prometeusz 27.11.2016 22:44

    @robi1906:

    Czyli ja, nazywajac Che zbrodniarzem, opowiadam sie za niewolnictwem i dzwonie do centrali Mosadu, zeby Cie zabic?

    Jestes albo wciaz nietrzezwy, albo chory na umysle.

    Dobranoc.

  39. przebrzydly chlop 28.11.2016 03:22

    A ja mam nadzieję że po śmierci Fidela, USA nie zacznie wprowadzać im “demokracji” i “wolności” bo wtedy dopiero naród kubański zrozumie co znaczy “płacz i zgrzytanie zębów”. Pewna nadzieja w tym że po elekcji Trumpa, stany zajmą się samymi sobą a nie resztą świata.

    Dla rozluźnienia zobaczcie pierwszą stronę dzisiejszego wydania Trybuny 🙂

  40. robi1906 28.11.2016 17:10

    Konter,
    Szela, Spartakus, Kostka Napierski,
    każdy z nich chciał lepszego świata dla innych,
    chcieli równości i sprawiedliwości, jak ich nazwiemy?.
    bo czym jest równość i sprawiedliwość?,
    czy tylko komunizm przychodzi nam na odpowiedz?.

    Walczyć o równość i godne traktowanie to nie jest żaden “komunizm”,
    równość i sprawiedliwość, istniała przed żydowskim “Bundem”.

    Prometeusz
    przychodzi do Ciebie Che i daje ci karabin, mówi “walcz o lepsze życie”,
    co zrobisz?.

  41. Aida 28.11.2016 18:48

    To nie do mnie, ale odpiszę.

    Czy walka o lepsze życie oznacza eliminowanie poprzez zabijanie wrogów, wsadzanie opozycjonistów do więzień i wszechobecne represje. Jeśli to jest Twój ideał polityka to, aż strach pomyśleć co Ty byś zrobił dla władzy.
    Tak wychwalasz Fidela jakim to był wybitnym idealistą, politykiem. A czy dzięki niemu obywatelom żyło lepiej, lżej? Czy obywatele nie chodzili głodni? Czy żyli w dostatku?
    Okres rządów po odjęciu władzy przez Fidela to jeden z brutalniejszych okresów na świecie po II wojnie światowej. Ofiary reżimu Castro to tysiące ludzi. Według szacunków w samych latach 60 rozstrzelanych mogło być od 7 tys. ludzi.
    Wszyscy ci wielcy przywódcy zasłaniają się jakąś ideologią i prą po trupach do celu. Masz ochotę to sobie to akceptuj, ale nie zmuszaj innych, by zmienili swoje poglądy i wyzbyli się elementarnych zasad przyzwoitości, humanitaryzmu, empatii i sprawiedliwości.

  42. robi1906 28.11.2016 19:41

    Aida
    Wiesz co to jest Pax Americana?.

    Wszystko co leży na lądzie i na morzu w obrębie obu ameryk ma należeć do USA,
    każde bogactwo mineralne, każdy skarb.
    Bez żadnych wyjątków, a jeśli ktoś sie zbuntuje albo stworzy partyzantkę walcząc z tym,
    no to wybijemu mu to z głowy “szwadronami śmierci”,
    jesteś Polką katoliczką?, czy słyszałaś o Romero?.

    Salwador, Panama, Gwatemala, Chile, Argentyna, zresztą wszystkie kraje ameryki łacińskiej spłynęly potokami krwi.
    Na świecie toczy się oktrutna wojna i ja się opowiedziałem po jednej ze stron, świadomie i z pełnym przekonaniem.

  43. Czejna 28.11.2016 20:09

    Aida
    Ty nie potrafisz zauwazyc realizacji ludobojstwa na naszym narodzie,
    bedac pelna tych swoich “elementarnych zasad”,
    a potrafisz dostrzec ofiary tysiace kilometrow stad?
    A ile w przeciagu jednego roku likwiduja ludzi Amerykanie?
    Nie wspomne o innej nacji. Z pewnoscia nie chodzi o przerzucanie sie liczbami,
    ale w momencie podobnego powstania w naszym kraju i ofiar nieuchronnych, wyzwolicieli naszego narodu nazwala bys tak samo?

  44. Aida 28.11.2016 20:39

    Czejna
    O jakim ludobójstwie Polaków mówisz, bo jeśli o jakimś symbolicznym czy wyimaginowanym to mnie Twoje argumenty nie przekonują. Dla was idealista dla mnie morderca. Dla was wyzwoliciel, dla mnie ciemiężyciel. Może i plany miał zacne, tylko wyszło jak zwykle, jeśli nie gorzej…
    Gdyby doszło do powstania w naszym kraju, żadna ofiara by mnie nie cieszyła, czy to z lewa czy z prawa.

  45. Konter 28.11.2016 20:54

    Fidel i Che sprzeciwili się Amerykanom więc są nieskazitelni! Będę ich sobie tatuował na ciele i nie zwracał uwagi na ich komunistyczne poglądy oraz chore socjopatyczne działania. Bo przecież cel uświęca środki! Niech się leje krew niewinnych, byleby MOJA rewolucja trwała! A każdy kto się nie zgadza z moimi przekonaniami jest żydem albo idiotą!

    Taka jest wasza logika.

  46. Czejna 28.11.2016 20:57

    Mnie rowniez zadna by nie cieszyla, dlatego uwolnienie sie od lewa i prawa jest rozwiazaniem, ktore jeszcze nie bylo praktykowane w 3RP, a byc powinno.
    Ile Polska ma teraz mieszkancow? Ubylo ich wielu, bez zadnej namacalnej wojny.
    Ubywa nas na roznorakie sposoby, o ktorych nie raz mozna tutaj poczytac.
    Wystarczy je teraz polaczyc w jeden ciagly film, a z pewnoscia sensu mu nie zabraknie.

  47. Aida 28.11.2016 21:14

    Czy dla Ciebie Czejna ubywanie obywateli w wyniku emigracji a ubywanie w wyniku egzekucji to jest to samo, że porównujesz te dwie rzeczy (piszesz o ludobójstwie naszym narodzie)?. Aż mi dech zaparło, brak słów O_O

  48. Konter 29.11.2016 07:00

    A co ma do rzeczy to że inne państwa dopuściły się większych zbrodni? Przecież to nie wybiela działań Castro. Castro jest OK bo inni są gorsi od niego… dziwaczna logika. Ja tu nie bronie żadnej ze stron! A co myślą Kubańczycy? Wychodzą na ulicę i cieszą się ze śmierci dyktatora! Oczywiście nie na samej Kubie, ponieważ tam za przejaw radości zamknięto by ich w więzieniach. Od rządów Castro Kuba popadła w jeszcze większą biedę, więc co mają myśleć Kubańczycy? Castro rządził na Kubie żelazną ręką, wtrącając swoich przeciwników do więzień i rozstrzeliwując ich bez procesów, nawet dzisiaj w więzieniach są pozamykani jego przeciwnicy, i ja mam go bronić? Wolne żarty.

    Całe progresywne lewactwo na świecie krzyczy teraz jakim był wspaniałym przywódcą… nie był.

  49. robi1906 29.11.2016 15:28

    Andreas Eschbach napisał taką książkę “Bilion dolarów”,
    (można sobie ściągać jest w pdf), o co w niej chodzi?,
    pewien gostek dziedziczy ten tytułowy bilion, dlaczego i jak?.
    Otóż jego prapradziadowi z 15 wieku przyśniło się że jego potomek ocali świat,
    jakim sposobem?.
    dzięki jego pieniądzom które włoży do banku, a po jego śmierci ma o to konto dbać przez pięćset lat, pewna rodzina adwokacka. Tak sobie czytam i czytam i nagle dochodzi do mnie że to już się przecież dzieje,
    są ludzie którzy z pokolenia na pokolenie nie dziedziczą pojedynczych kont,
    oni dziedziczą całe banki.

    Ile pokoleń Rotszildów przekazywało sobie majątek, przez ile lat tysiąc, dwa, trzy?.
    A jakby ktoś zarechotał i powiedział wariat,
    macie przecież dowód który istnieje przez ponad półtora tysiąca lat, Watykan.

    Aida, Konter
    załóżmy że Polacy odzyskali władzę we własnym kraju,
    czy myślicie że lichwa nam to odpuści, że Niemcy nam odpuszczą?,
    a jak będą zarabiać kasę w takim razie.

    Kto im kupi dreamlainery po 200 milionów sztuka, kto im wezmie Leopardy za 1 markę a nie spyta co z naprawami,
    jaki frajer im sprezentuje “dolinę lotniczą” za te dziadowskie f-16, jaki frajer da im fabrykę łożysk tocznych w Tarnowie.
    Myślicie że tu, by się nie polała krew?.

    Myślicie że lichwiarz pójdzie do pracy, że chce poczuć pot na plecach?,
    bo mu Polacy odbiorą fabryki, banki i zaczną sami coś produkować.
    Ja wiem to,
    że opłaci mordy i strajki, będzie się starać zrobić ogólny burdel,
    czyli to co się dzieje teraz w Wenezueli.

    A co do Kuby, czytałem albo widziałem wspomnienia prawdziwego agenta CIA, kubańczyka nota bene,
    który przyznał się do oto takiej rzeczy, żadnego mordu nie popełnił,
    tylko był świadkiem jak zajechał wóz z mlekiem do pewnej szkoły,
    a że miał za zadanie psuć wszystko, to wziął wapno i wsypał do tego mleka.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.