Zaskakujące wątki trwającej wojny

Opublikowano: 14.03.2022 | Kategorie: Polityka, Publicystyka, Publikacje WM

Liczba wyświetleń: 3123

Dla niektórych obserwatorów wojennych wydarzeń na wschodzie Ukrainy, działania oddziałów rosyjskich sprawiają wrażenie walki florecisty trzymającego jedną rękę za plecami. Zapewne korzystając z pełnego potencjału trzeba byłoby liczyć się z następstwami jakie zostawili Amerykanie po sobie po inwazji na Irak w 2003 roku. Wtedy wszystko zrównano z ziemią.

https://www.youtube.com/watch?v=ErwG_rJCCVI

W toczącej się wojnie doświadczeni wojskowi spodziewali się po rosyjskiej doktrynie użycia przytłaczającej siły uderzeniowej artylerii, za nią poszłyby pojazdy opancerzone niszcząc wszystko co znalazłoby się na ich drodze. Rosyjska armia byłaby w stanie dokonać tego. Od mieszkającej ludności na terenach już zajętych przez Rosjan ich rodziny mieszkające na Zachodzie dowiadują się, że Rosjanie starają się oszczędzać ludność cywilną. Kiedy jednak dochodzi do kontrofensywy ze strony wojsk ukraińskich, Rosjanie wycofują się, żeby nie prowadzić walk ulicznych, które zawsze zwiększają liczbę ofiar ludności cywilnej. Rosyjski generał wyjaśnił, że na Ukrainie wykorzystywane jest doświadczenie z taktyki syryjskiej. Rosjanie nie bombardowali Aleppo, pozostawiając gruzowisko, ale opierając się na historycznej wiedzy stosują taktykę oblężenia. Następnie stwarza się szansę uratowania życia i wyjścia z oblężenia poddając się. W takich okolicznościach bezpieczeństwo w dzielnicach mieszkalnych gwarantuje cywilom żandarmeria wojskowa. Zwykle obecni są przy wdrożeniu korytarza humanitarnego pracownicy agencji ONZ i Czerwonego Krzyża. Organizują dzielnicami punkty odbioru mieszkańców. Rosjanie gwarantują autokary do wywiezienia ludzi w bezpieczne miejsce. Stosując sprawdzoną w Syrii taktykę, na Ukrainie oblegający płacą wysoką cenę. Okrążając Charków, podobnie jak Mariupol, zaangażowali Specnaz do negocjacji korytarza humanitarnego. Zastępca burmistrza, który wyszedł im naprzeciw podejmując się rozmów, został zamordowany przez grupę Azova. Piętnaście osób towarzyszących burmistrzowi zostało otoczonych i zamordowanych przez Ukraińców wywołując walki w terenie miejskim. Gdy nastąpił początek bombardowania Charkowa przemieszanie się żołnierzy ukraińskich z cywilami przesądziło o zwiększonej liczbie ofiar. Pozostaje wątpliwość kto komu posłużył za żywe tarcze.

Ogłoszenie wstrzymania ognia 10 marca połączone zostało przez Rosjan z ultimatum zakończenia działań w ogóle. Strona ukraińska nie wyraziła zgody na wywożenie ludzi z miasta. Tym samym mieszkańcy stali się zakładnikami. Przy widocznej porażce strony ukraińskiej powstała sytuacja jak w Berlinie. Niemcy w 1945 roku, broniąc się resztkami sił, ze świadomością przegranej wojny, bronili się do ostatniej chwili. Szalone straty ponosiły obie strony. Minister S. Ławrow w rozmowach z ukraińskim ministrem Kulebą w Turcji 11.03.2022 r. nie osiągnął porozumienia. Z pewnością dojdzie do zaostrzenia taktyki. Wcześniej, przez siedem lat Rosjanie apelowali o rozmowy z Jaceniukiem, Poroszenko, o których strona ukraińska nie chciała słyszeć. Zdaniem amerykańskiego wojskowego, dotychczasowe działania wojsk rosyjskich uwzględniające minimalizowanie liczby ofiar w ludziach i szkód można porównać do akcji w rękawiczkach. Przy braku porozumienia, zaangażują swoje siły bez taryfy ulgowej. O ile nie dojdzie do kapitulacji strony ukraińskiej, walka przybierze całkiem inny charakter. Na pewno stanie się piekłem dla mieszkańców.

Postawa Zelenskiego jest zmienna, co nasuwa skojarzenie podobnej niesamodzielności widocznej u najwyższych czynników rządzących w Polsce. Mówiąc, że o Krymie można rozmawiać, zapowiadając kolejne referendum, a sporne republiki graniczne gotów oddać, prezydent Ukrainy sprawia wrażenie miotania się między CIA a MI6. Zwłaszcza, że metody dezinformacji i walki psychologicznej są identyczne jak w Iraku. Historię o obrońcach z Wyspy Węży – oni napisali, podobnie jak tę o „duchu Kijowa” – legendarnym dzielnym pilocie weteranie zestrzeliwującym MIG-i jeden po drugim, by bohatersko zginąć. Okazało się, że kompilacja gry komputerowej i zdjęcia z 2008 roku pokazują odrzutowiec Sukhoj podczas pokazów. Brytyjczycy znający własną historię, słysząc wystąpienie Zelenskiego w brytyjskim parlamencie przytaczającego jak nie Churchilla to Henryka V wiedzą, że taki tekst mógł napisać tylko Anglik. Zrobili to, by upokorzyć ostoję demokracji, którą pomiata wywiad serwujący im propagandowe teksty. Wstydem dla parlamentarzystów jest dopuszczenie, by coś takiego mogło zaistnieć. To samo dzieje się w amerykańskim kongresie, gdzie Zelenski przemawiał w tym samym stylu. Daje się wykorzystywać jak zwykły pionek.

https://www.youtube.com/watch?v=FGmQAXfh4tk

O tym, że podobnie jak Polska, Ukraina rozgrywana jest jako bogaty teren w trakcie kolonizacji świadczą tysiące islamistów, sprowadzonych przez Turcję z prowincji Idlib zamieszkałej przez bojowników – przeciwników Assada. Propaganda rozpowszechnia narrację o sprowadzeniu przez Rosję grup wagnerowców – syryjskich bojowników. Dalecy od idealizowania fachowcy wojskowi USA przyznają, że rosyjska armia ma żołnierzy doskonale wyszkolonych z profesjonalną kadrą oficerską. Jako tacy, nigdy nie dopuściliby do tego, żeby najemnicy walczyli u ich boku. Zwłaszcza, jeśli coś podobnego ma miejsce w Europie, oznaczałoby to zmniejszenie ich zdolności bojowej. Sprowadzenie Syryjczyków niezdolnych do wykonania tego co mogą zrobić Rosjanie oznaczałoby spadek efektywności i wzrost strat w ludziach. Zawodowcy takich rzeczy nie robią – to opinia amerykańskiego weterana. Co fatalnego zrobili Ukraińcy? Jego zdaniem rozdali 25 000 sztuk broni cywilom, co jest szczególną głupotą. Jest taka scena w filmie „Upadek”, kiedy Berlin broni się w ostatnich godzinach wojny. Himmler odpowiedzialny za obronę miasta rozmawia z Hitlerem patrząc na bezładnie biegających ludzi, którzy dają się masakrować pozbawieni jakiejkolwiek osłony w polu ostrzału. Odpowiedzią dlaczego ludzie są tak łatwym celem jest stwierdzenie, że nie mają nawet pojęcia skąd padają strzały, jakie są zasady krycia się przed ogniem, bo nie wystarczy mieć broń, by nie zginąć. Zeleński sądząc, że rozdaniem broni wzmocni samoobronę pogłębił zagrożenie. Ten gest był jak otwarcie się na wojowników bez doświadczenia i zasad walki. Jeśli napłyną jeszcze najemnicy z Europy, to Rosjanie ich rozpoznają i szybko rozprawią się. Tacy wojownicy są najgorszym elementem na polu walki. Nie dość, że pozbawieni asekuracji, to jako szumowina wykorzystywana jest bezwzględnie w konflikcie przez zleceniodawców. Zelenskiemu sprowadzono dżihadystów ostentacyjnie nienawidzących Rosjan. Oni będą jak trująca pigułka. I wcale nie chodzi tu o Ukrainę, bo będzie rozmontowana. Zelenskiego nie stać na gest podpisania porozumienia pokojowego, więc nastąpi koniec narodu ukraińskiego jaki znany jest jeszcze dzisiaj.

Dżihadyści uzbrojeni w pociski Javelin i Stingery; niewielkiej trzeba wyobraźni, by przewidzieć skutki połączenia pałających żądzą krwi dżihadystów z tego rodzaju uzbrojeniem. Wyobraźmy sobie kanclerza Niemiec jadącego autostradą, a za jakimś wzgórzem czająca się grupa z gotowym do odpalenia pociskiem Javelin. Jeszcze ciekawiej można myśleć o spotkaniu dostojnika amerykańskiego z kanclerzem Niemiec świadomego, że podczas lądowania Airforce 1 doścignie go stinger. Decyzja o sprowadzeniu najemników była najgorszym posunięciem i oznacza rozlanie się niekontrolowanego problemu na Europę. Oddziały neo-nazistów, którzy nigdy nie poddają się, gotowi uciec z pola walki, broń gdzieś ukryć przewidując jej wykorzystanie w innym czasie i miejscu. Jesteśmy świadkami rodzenia się światowego terroryzmu w wyniku obłędnie nieodpowiedzialnej decyzji o poważnych, nieprzewidywalnych co do czasu i miejsca skutkach.

Do niedawna wszystkie media głównego nurtu świata najdrobniejszy akcent tradycji narodowo-patriotycznej histerycznie komentowały jako odrodzenie faszyzmu. Teraz, gdy autentycznie groźny banderyzm uzbrojony i wyszkolony przez Zachód jest faktem, nikomu jakoś nie przeszkadza. Ideologia, którą podkreśla piętno widoczne z momentem wstąpienia w szeregi (tatuaż). Kult przemocy może budzi strach, ale nie przysparza miłośników. Sami może tego świadomi, lub nie są narzędziem potrzebnym do kreowania rewolucji. W rewolucjach Rosji podziałem na bolszewików i mieńszewików wypromowano niewielką liczebnie, ale krzykliwą i gwałtowną partię bolszewików nadając jej charakter dominujący. Opierając się na tym wzorcu, majdan jako pokojowe wydarzenie przeistoczył się za sprawą poparcia Ameryki i Unii Europejskiej udzielonego tej niewielkiej ale brutalnej formacji w nadających ton. Lwowska grupa z zachodniej Ukrainy wyznająca kult banderyzmu, traktująca Stepana Banderę jako patrona, stała się ruchem oporu. Przemocą obalili legalnie wybranego prezydenta, a na udowodnienie zakresu swojej siły i wpływów wymusili stanowiska w administracji.

Zapewne zmęczeni jedynie ważnym dla mediów tematem wojny ludzie głowią się jak długo to zjawisko potrwa. Wydaje się, że niedługo, a skończy gwałtownie. Wrażenie zniecierpliwienia zbyt powolnym dążeniem do celu charakteryzuje rozmowę redaktora Sołowiowa z Jakowem Kedmi (były szef tajnych służb „Nativ” Izraela). Kedmi cierpko ocenia, że 2 tygodnie są wystarczającym czasem do przemaszerowania Ukrainy od Ługańska po Lwów i z powrotem. Twierdzi, że jeśli tego armia rosyjska nie zrobiła, to znaczy, że albo ma niejasny cel, albo nie szanuje rozkazów swego prezydenta. „Rozpoczęcie całej operacji tylko po to, by uznano Krym za cenę życia 500 żołnierzy i oficerów, a co dalej?” – pyta Kedmi.

To motywacyjna ocena tego, komu śpieszno przejąć teren, gdzie niewątpliwie rozkwitnie głównie handel.

Opracowanie: Jola
Na podstawie: YouTube.com [1] [2]
Źródło: WolneMedia.net


TAGI: , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

18 komentarzy

  1. Raptor 14.03.2022 23:27

    Ciekawa i wyważona analiza sytuacji (finalne osłabienie i podporządkowanie narodów słowiańskich):
    https://www.youtube.com/watch?v=rSBKdU3gx7Y

    A na to bardziej niezwykła teoria (dla tych co wolą skupić się na losie starszej i mądrzejszej nacji):
    https://www.youtube.com/watch?v=LAU3ktiq5yg

    https://www.youtube.com/watch?v=6bbVjub9IXE

  2. zaba600 15.03.2022 08:07

    Ten artykuł to 100% troling rosyjski, zastanawiam się jakim trzeba być człowiekiem ,żeby pisać takie kłamstwa, wystarczy jedno spostrzeżenie i jedna myśl – żeby każdą informacje w tym artykule uznać za kłamstwo.

    TEN KTO JEST AGRESOREM I KTO NAJECHAŁ ARMIĄ INNE PAŃSTWO i morduje ludzi – ten jest złym w konflikcie – tutaj naprawdę nie trzeba bardzo się starać ,żeby to zrozumieć.

  3. Fenix 15.03.2022 08:46

    Zakończenie wojny przez zniszczenie gazociągów 1,i 2. Zakręcić kurki przesyłu gazu, z Rosji do Niemiec.

  4. Admin WM 15.03.2022 08:59

    @zaba600

    A Ty jesteś trollem ukraińskim? Na portalu WM ludzie myślą, a nie łykają propagandową papkę mainsteramu, więc szanuj innych.

    Ta wojna właściwie zaczęła się od Euromajdanu. Banderowcy obalili legalne władze Ukrainy wybrane w wyborach, a po przejęciu władzy odebrali językowi rosyjskiemu status języka urzędowego. Do czasu zwycięstwa banderowców, Ukraina miała dwa języki urzędowe – ukraiński i rosyjski. Na Ukrainie żyło mnóstwo Rosjan, którzy nie znali ukraińskiego, i potraktowali to jak spoliczkowanie przez władzę i coś w rodzaju wypowiedzenia wojny z „obywatelami drugiej kategorii”. Trzeba jeszcze wspomnieć, że banderowcy chcieli usunąć z bazy wojskowej na Krymie wojska rosyjskie i zastąpić je amerykańskimi. To doprowadziło do utraty Krymu (na Krymie mniejszość ukraińskojęzyczna to było chyba 1-2%) i wybuchu wojny domowej w Donbasie, która teraz zmieniła się w wojnę rosyjsko-ukraińską.

    Rosja jest agresorem, a banderowcy są prowokatorami wojennymi. Trzeba pamiętać też, że obecne władze Ukrainy wciąż czczą ludobójców Polaków oraz mają roszczenia terytorialne do Polski (chcą Podkarpacia i Lubelszczyzny) i jeszcze niedawno w grudniu wstrzymały transport kolejowy do Polski, aby zaszkodzić naszemu państwu, czym pokazują, że nie są do Polski usposobione przyjaźnie, ale roszczeniowo. Dlatego nie uważam tej wojny za wojnę dobrych Ukraińców ze złymi Rosjanami, ale za wojnę złych ze złymi, w której cierpią zwykli ludzie (obywatele Ukrainy).

    Bardzo podejrzane jest, że w czasie spisu powszechnego w 2021 r. tak szczegółowo pytano o mieszkania, pustostany, itd. Możliwe, że to dowód, że obecnie realizowany jest z góry ustawiony plan – być może podziału Ukrainy, albo zaostrzenia kryzysu gospodarczego.

    https://wolnemedia.net/czy-dlaczego-pytali-nas-o-mieszkania/

    Pamiętam też minę Zełenskiego po rozmowie z Trumpem za zamkniętymi drzwiami. Zastanawiam się, czy wtedy Zełenski nie dowiedział się, co „światowe elity” szykują Ukrainie:

    Na koniec polecam ten tekst, który pokazuje, że wojna na Ukrainie to po prostu ciąg dalszy planu rozpoczętego pandemią. Ujawnia też, co będzie dalej.

    https://wolnemedia.net/szach-mat-dla-ludzkosci/

  5. Raptor 15.03.2022 10:32

    @admin
    “…wojnę złych ze złymi, w której cierpią zwykli ludzie (obywatele Ukrainy)”

    Można by to określić wprost jako “wojnę elit z ludźmi”, bo wszystkie narody bezpośrednio wciągnięte w konflikt cierpią (tysiące Rosjan z poboru posłanych na bezsensowną śmierć w stalowych trumnach z połowy ubiegłego wieku), a będą cierpieć jeszcze bardziej długoterminowo. Nam też dostanie się rykoszetem migracyjnie, a docelowo może upchaniem dwóch państw w jednym… może o to chodzi.

    Divide et impera. Cierpiący i nienawidzący nie będą w stanie przeciwstawić się prawdziwemu zagrożeniu.

  6. paullenburg 15.03.2022 10:57

    Juz kiedys zadalem to pytanie i wciaz nie wiem co jest gorsze,
    rusofobia jednych czy rusofilia drugich .. 🙂
    Ten artykyul rzecz jasna ocieka ta druga w przeciweinstwie do wiekszosci mediow ociekajacych pierwsza.

    To ze Zelyenski to marionetka to wie kazdy kto ma choc troche trzezwego spojrzenia na to co sie dzieje. To, ze Putin jest KGB owska szuja tez nie ulega watpliwosci. Prawda lezy po srodku wiec nie ma potrzeby popadac w skrajnosci.

  7. rici 15.03.2022 13:11

    paullenburg; chodzi wlasnie o to zeby mozna bylo wyciagnac logiczne wnioski, dlatego potrzebny jest dostep do roznych zrodel informacji. A tej naciaganej propagandy w oficjalnych polskich mediach to sie juz nie da rady sluchac. Propaganda za komuny to byl pikus.
    Jak juz kiedys wspominalem to pierwsze przestalem wierzyc ksiezom, pozniej politykom, pozniej lekarzom, a teraz to i dziennikarzom. Czytam czasem Fullforda, ma ciekawe spostrzezenia chociaz wedlug mnie tez te informacje trzeba podzielic kilka razy by to sie ukladalo jakos logicznie. A propo Fullforda, czy wiecie ze ma polskie korzenie. Jego rodzice to polsko-zydowskie malzenstwo dyplomatow z Kanady. Z tym ze on sam uciekl w wieku kilkunastu lat do puszczy amazonskiej i zyl tam kilka lat razem z dzikimi Indianami. Pozniej wyjechal do Japoni gdzie zostal dziennikarzem, miedzy innymi “Forbesa” , zreszta stamad go wywali po 20 latach za zajmowanie sie niewlasciwymi sprawami.

  8. Dandi1981 15.03.2022 13:26

    Artykul jest Pro rosyjski , jak oszczedzaja ludnosc to czemu pozwalaja na ewakuacje miasta a jak ida tysiace ludzi to otwieraja ogien, dlaczego zrzucaja bomby kasetonowe i morduja dzieci, bombarduja szpitale szkoly bloki mieszkale tak oszczedzaja ludnosc , ich czolgi przekezdzaja po cywilnych samochodach ktore sa w ruchu swolocz nie wyzwoliciele.
    Jaka cene placa calkowita izolacja i zapasc ekonomiczna dla ruskich i ich wszystkich przyjaciol, temu chiny sie oburzaja bo zaraz za niby pomoc ruskich tez beda izolowane co na reke dla USA.

  9. rici 15.03.2022 14:01

    To ze artykol jest prorosyjski, to bym nie wierzyl, np. to ze w twoim komentarzu wystepuja sprzecznosci “jak oszczedzaja ludnosc to czemu pozwalaja na ewakuacja,a jak ida tysiace ludzi to otwieraja ogien” i teraz porownaj sobie informacje z oficjalnej propagandy gdzie podawane sa straty Rosjan i Ukraincow, i co straty Rosjan sa kilkakrotnie wyzsze, czyli kto kogo atakuje?.
    A co do tej zapasci ekonomicznej, to powtorze pytanie ktore padlo tu juz na WM ” dlaczego sankcje przeciwko Rosji dotykaja nas bardziej niz Rosjan?”

  10. paullenburg 15.03.2022 14:06

    @rici Tak zgadzam sie,ze potrzebny jest dostep do roznych zrodel informacji. Jasna sprawa.
    Co nie zmienia faktu,ze ten artykul jest tak prorosyjski,ze az kluje w oczy (jak znakomita wiekszosc wychodzacych z pod piora tej autorki).

    Co do Fulforda to juz kiedys o nim pisalem. Dalem sobie spokoj po kilku arykulach – wypocinach. Cwaniak zarabiajacy na naiwnosci ludzi,ktorym sprzedaje tak zwane ,,hopium”. Miesza sie w tym co pisze, zmienia co rusz i placze. Jak dla mnie przynajmniej to wiekszosc z tego ma malo wspolnego z prawda. Choc rzeczywiscie potrafi zainteresowac to jest to wynikem raczej jego kreatywnosci i lekkiego piora niz czegokolwiek innego. Najlepsza jest ta jego rzekoma przynaleznosc do jakiegos przepoteznego stowarzyszenia ,ktore decyduje wlasnie o losach swiata podczas gdy on… kasuje po 10 dolarow za swoje naciagane teorie i linki do wikipedii .. 🙂

    Pozdrawiam

  11. Pozorovatel 15.03.2022 14:13

    Chichot historii. Oddziałami neo-banderowców dowodzi Żyd. Taki sam Żyd jakich ich dziadkowie, a może i ojcowie mordowali będąc w UPA, albo będąc strażnikami obozów koncentracyjnych. Nie jestem antysemitą i nie jestem wrogiem Ukraińców, ale tylko tych Ukraińców, którzy nie uważają St. Bandery za swojego “ojca”.

  12. Lord Jim 15.03.2022 15:11

    @Admin WM
    Brawo za rzetelny artykuł. Pokazuje jak jest naprawdę. Jest tak dobry że wręcz trzeba go powielać i dystrybuować. Do tych którzy są tu anty: cóż możecie zrobić gdy prawda jest prorosyjska? no oczywiście zakłamywać rzeczywistość. Bombardowania szkół i przedszkoli przez wojska rosyjskie? Ha, była taka relacja w TVN gdzie Ukrainka na ulicy mówiła: “tu była szkoła. Wojskowa. Teraz już jej nie ma bo zbombardowana.” Hm, no ciekawe dlaczego… Pomijając tę oczywistą wpadkę TVN-u – budynki szkolne i przedszkola są obecnie miejscami oporu i koszarami. Hm, ciekawe czemu są ostrzeliwane… Budynki mieszkalne… No cóż jak się rozdaje cywilom broń i rąbią z okien z MANPAD’ów to są celem do bezwzględnego zniszczenia – to wojna a nie strzelanie z patyka. Jak się ustawia artylerię i systemy BUK na podwórku osiedla mieszkalnego albo przy szpitalu to z pełną świadomością że ewentualne ich zniszczenie pójdzie w świat jako ostrzał osiedla. Odpowiedź “no bo przecież musimy się bronić” oznacza pełną premedytację w wykorzystywaniu cywilnych mieszkańców jako swojego rodzaju osłony głównie ze względu na informacje że wojska rosyjskie mają zakaz strzelania do cywilów. Ale na wojnie decyduje interes wojny. I pełna premedytacja oznacza wystawienie tych osiedli i cywilów na cyniczne amerykańskie określenie “collateral damage”… Niestety zawsze giną Bogu ducha winni ludzie a tu dodatkowo są wystawiani do osłony “bohaterskich” obrońców. Też niestety decyzja Zeleńskiego rozdania broni cywilom sprawiła że każdy przemykający cywil (bo chce uciec i nie być zakładnikiem ukraińskich “obrońców”), który nie jest do końca rozpoznany (zmrok, przemykanie się pod murem) jest potencjalnym zagrożeniem. Stąd też giną cywile którzy usiłują przejść poza oficjalnymi korytarzami wyjścia.

  13. Cami 15.03.2022 15:52

    Im czesciej czytam te antysemickie wypowiedzi, to zaczynam sie zastanawiac czy ten caly Pan na H z ’39 to nie byl ten dobry (wkoncu z bidy powstali, prawie zaglodzeni po 1 WŚ), a my przypadkiem oberwalismy bo tych na Ż bylo u nas multum 🙁
    Tylko tak naprawde pomyslcie co by Ci na Ż wywojowali jakby nie mieli kogo kupic 🙂
    Czyli kto jest calym zlem tego swiata? nazista ? czy zyd? czy moze jednak ten zwykly sprzedajny czlowieczek, ludzka kanalia 🙁
    Czasem tak mysle ze Ci co sie najwiecej tym swiatem oburzaja to sa Ci pominieci, ktorym nikt nic nie zaproponowal zeby byc kanalia, a ktorzy bez problemu by sie nimi stali, czyli punkt widzenia to punkt siedzenia 🙁
    Czasem z wyboru: brak jakiegokolwiek wyksztalcenia, a czasem nie z wyboru : brak odpowiednich korzeni 🙁

  14. paullenburg 15.03.2022 17:05

    @Lord Jim

    Prawda nie jest ani pro – rosyjska ani pro – ukrainska..

    Zgadzam sie z wieloma punktami zarowno Twoimi jak i artykulu.

    Jak widze,ze ktos dostrzega obled i nawal propagandy zachodniej przesyconej anty ruska narracja i probuje wskazac drugie dno to sie ciesze. Brawo.

    Nie ciesze sie jednak gdy ktos niemal wpisuje sie w dokladnie taka sama propagande tylko pro ruska gloryfikujac wszystko co po drugiej stronie barykady.

    Autorka powyzszego tekstu jest pro rosyjska do bolu i takie tez sa jej artykuly. Pomimo wielu slusznych uwag, spostrzezen i bardzo ciekawej tresci tekst rowniez jest wlasnie taki.

    Tu owoc prorosyjskosci splodzony zaledwie kilka tygodni temu,z ktorego mozemy sie dowiedziec iz towarzysz Putin w nieludzko inteligenty sposob zaprowadzil wlasnie pokoj i zazegnal grozbe wojny… 🙂 https://wolnemedia.net/szach-i-mat/

  15. Dandi1981 15.03.2022 17:23

    Artykol zachwala rosjan jak oszczedzaja zycia braci ukraincow a reszta bombardowania zwloki to pic na wode , moze ten czolg co na filmiku przejezdza po samochodzie pasazerskim to foto montaz, sam lawrow mowil ze bobardowali szpital bo bylo to stanowisko dowodzenia. A wy mowicie ze to nie byl szpital. Na zyciu ukraincow nie zalezy zachodowi bo im miltarnego wsparcia nie udzielili ani zadnego zapewnienia przed inwazja o pomocy militarnej nie dali ale tym bardziej na ich zyciu nie zalezy rosjana.
    @RICI nie ma sprzecznosci ,myslisz ze tak latwo zabijac ludnosc cywilna w miescie temu ruscy zewolili na ewakacje ,jak byli juz tysiacami na otwartym polu zaczeli strzelac jak do kaczek bo nie mieli sie gdzie schowac. Juz wiadomo ze ta wojna skanczy sie w maju .

  16. rici 15.03.2022 17:28

    Dandi to zastanow sie dlaczego tych uzbrojonych ruskich zginelo kilkanascie tysiecy, a tych nieuzbrojonych cywilow kilkaset. No chyba ze nie umiesz sie zastanawiac.

  17. Dandi1981 15.03.2022 17:33

    Artykol zachwala rosjan jak oszczedzaja zycia braci ukraincow a reszta bombardowania zwloki to pic na wode , moze ten czolg co na filmiku przejezdza po samochodzie pasazerskim to foto montaz, sam lawrow mowil ze bobardowali szpital bo bylo to stanowisko dowodzenia. A wy mowicie ze to nie byl szpital. Na zyciu ukraincow nie zalezy zachodowi bo im miltarnego wsparcia nie udzielili ani zadnego zapewnienia przed inwazja o pomocy militarnej nie dali ale tym bardziej na ich zyciu nie zalezy rosjana.
    @RICI nie ma sprzecznosci ,myslisz ze tak latwo zabijac ludnosc cywilna w miescie temu ruscy zewolili na ewakacje ,jak byli juz tysiacami na otwartym polu zaczeli strzelac jak do kaczek bo nie mieli sie gdzie schowac. Juz wiadomo ze ta wojna skanczy sie w maju .
    Ps.2 samemu mozna wychwicic prawde i mimo ze media glownego nurtu mowia o ataku na poligon przy polskiej granicy nie wspominaja nic o trenowaniu zolnierzy nieukraiskich to mozna wnioskowac ze tak bylo, a jezeli ucieka z kraju 2 mln obywateli to znaczy ze ludnosc jest zagrozona smiercia przez bestialstwo zolnierzy przeciez nie swoich ukraininskich ale rosyjskich . Gdyby tak bylo ze nie zabijaja cywili nikt by nie uciekal z kraju a tam ruskie saldaty w wiekszosci mlode poszly na wojne po kobiety i lupy rabuja sklepy, gwalca zabijaja , te 100 dzieci ukrainskich tez nie ruskie zabily?
    Ukraincy sami sobie miasta w gruzowiska obracaja?

  18. Cami 15.03.2022 20:40

    Jakby strzelali jak do kaczek to by nikt albo polowa z tego tlumu nie wychodzila zywa 🙁
    Wg mnie Ci ludzie gina bo wsrod nich sa uzbrojeni policjanci czy wojskowi, albo wrecz sami ida z karabinami – co tam norma przeciez.

    Nie wiem czy tez zauwazyliscie, ale od czasu jak usrael podal ile wg nich zginelo ruskich, czyli 2-4 tys, to nagle od tygodnia podawana przez Ukraincow liczba 11-12 tys przestala rosnac, hmm

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.