Serwis „YouTube” podpisał na siebie wyrok w Rosji

Opublikowano: 11.04.2022 | Kategorie: Media, Polityka, Świat komputerów, Wiadomości ze świata

Liczba wyświetleń: 1628

Serwis „YouTube” zablokował konto kanału telewizyjnego Duma, który obejmuje prace Dumy Państwowej Federacji Rosyjskiej. Maria Zacharowa powiedziała, że serwis podpisał na siebie wyrok.

„Twoje konto zostało trwale wyłączone zgodnie z naszymi zasadami dotyczącymi ograniczeń eksportowych i sankcji” – głosi komunikat „YouTube” opublikowany w miejscu prezentacji filmów kanału Duma TV.

Duma TV pozycjonuje się jako telewizja parlamentarna. Na jej kanale publikowane były komentarze posłów, transmisje z posiedzeń Dumy Państwowej oraz programy autorskie. Mówi się, że kanał ma 145 tys. subskrybentów i łącznie ponad 100 milionów wyświetleń filmów.

Oficjalna przedstawicielka rosyjskiego MSZ Maria Zacharowa, komentując działania „YouTube” na swoim kanale na „Telegramie”, wezwała do przygotowań do zablokowania hostingu wideo w Rosji. „Najwyraźniej YouTube podpisał na siebie werdykt. Zapisane treści przeniesiemy na rosyjskie platformy i to szybko” – powiedziała Zacharowa.

Roskomnadzor zażądał przywrócenia dostępu do kanału Dumy Państwowej, powiedział, że zablokowanie Dumy TV „uniemożliwia rozpowszechnianie informacji i swobodny dostęp do nich”.

Autorstwo: tallinn
Źródło: ZmianyNaZiemi.pl

19

TAGI: , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

2 komentarze

  1. Baltazar Bombka 12.04.2022 09:47

    145K subskrybentów? Nie za wiele jak na 144 miliony ludzi w tym kraju. Matematycy, ile to jest? Jeden promil populacji?

  2. Admin WM 12.04.2022 10:39

    W Polsce kanał „Sejm RP” na „YouTube” subskrybuje 40K osób na ok. 38 milionów mieszkańców Polski.

    Statystyka wyliczona na szybko:
    Polska – 1 osoba na 952 mieszkańców
    Rosja – 1 osoba na 993 mieszkańców

    Wygląda więc to na pewną prawidłowość – polityczny bełkot interesuje ok. 1 osobę na 1000 mieszkańców.

    Sprawdziłem z ciekawości, czy Duma Tv ma kanały w rosyjskich społecznościówkach, i okazało się, że właśnie założyli konto na „RuTube”. Mają prawie 2K użytkowników, a więc niewiele, ale kanał istnieje od 2 dni (od chwili blokady na „YouTube”). Dłużej działa im kanał na „VKontakte” i na „Telegramie”. Dumę Tv na „VKontakte” subskrubuje 225K użytkowników (więcej niż na „YouTube”), a na „Telegramie” 56K subskrybentów.

    Przeanalizowałem sytuację na szybko i myślę, że po blokadzie „YouTube” w Rosji nie odzyska już pozycji nr 1. Strzelili sobie w stopę, bo Dumę TV, jak widać po subskrybentach, niewiele osób w skali świata interesowało. Będzie za to odpływ wielu milionów użytkowników na „RuTube”, „Odnoklassniki” i „VKontakte”. Nie wiem, który serwis zyska najwięcej, ale „RuTube” stosuje moderację, więc pewnie zyskają dwa pozostałe.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.