
Wywiad USA przedstawił raport
o „ingerencji Rosji”
8 stycznia 2017
Wywiad USA poświęcił agencji Sputnik i kanałowi telewizyjnemu
RT prawie połowę raportu na temat „rosyjskiej ingerencji” w
wybory prezydenckie, który został opublikowany w piątek.

Załącznik o nazwie „Kremlowska telewizja stara się wpłynąć na
politykę i rozszerzyć niezadowolenie w USA” zajmuje 6 z 14
stron  raportu.  Jego  treść  przedstawia  badania  Open  Source
Center przy Biurze Dyrektora Wywiadu Narodowego prowadzone od
2012 roku, do których zostały wniesione drobne poprawki w
związku z wyborami 2016 roku.

„Rosyjska maszyna propagandowa, złożona z aparatu lokalnych
mediów zorientowanych na globalne audytorium medialne, takich
jak RT i Sputnik, a także sieć prorządowych trolli — sprzyjała
kampanii  wpływania  (na  wybory  —  red.)”  —  głosi  raport.
Wspomina  się  w  nim  także,  że  „RT  zapewnia  strategiczną
komunikację rosyjskiemu rządowi”.

„RT i Sputnik to jedne z finansowanych przez rząd mediów,
które  produkują  prokremlowskie  treści  internetowe  i
telewizyjne  w  różnych  językach  dla  międzynarodowego
audytorium,  bez  przerwy  przedstawiając  wybranego  prezydenta
Donalda  Trumpa  jako  ofiarę  zakłamanego  przedstawienia  w
tradycyjnych mediach USA, które, zgodnie z ich (RT i Sputnika
— red.) oświadczeniami, były w rękach skorumpowanego aparatu
politycznego”  —  czytamy  w  raporcie.  „Krytyka  RT  dotycząca
wyborów  w  USA  to  jeszcze  jeden  z  aspektów  szerokiej
antyamerykańskiej  kampanii  informacyjnej,  możliwe,  że
nakierowanej na podważenie zaufania widzów do demokratycznych
procedur w USA, a także podważenie krytyki USA pod adresem
systemu politycznego w Rosji” — głosi raport.

Obszerna część sprawozdania dotyczy redaktor naczelnej agencji

https://wolnemedia.net/wywiad-usa-przedstawil-raport-o-ingerencji-rosji/
https://wolnemedia.net/wywiad-usa-przedstawil-raport-o-ingerencji-rosji/


Sputnik i kanału RT Margarity Simonian oraz jej wypowiedzi,
dołączono też kilka ilustracji, m.in. karykaturę, na której
Simonian  przestępuje  przez  Biały  Dom.  Wywiad  USA  ze
szczegółami opisał szereg programów RT, zaczynając od 2012
roku, m.in. temat Syrii, masowe szpiegowanie obywateli USA,
wydobycie ropy naftowej metodą szczelinowania. „Kierownictwo
RT przyznało się, że jego misją jest rozszerzenie audytorium w
USA  i  poddanie  go  wpływom  informacji  Kremla”  —  czytamy  w
raporcie.

W raporcie cytuje się także publikacje z blogów i publicznych
wypowiedzi Simonian, które autorzy sprawozdania określają jako
potwierdzenie związków RT z władzami Rosji. Wywiad USA pisze,
że  rejestracja  RT  jako  niekomercyjnej  organizacji  jest
„sposobem na formalne odgrodzenie się od rosyjskiego rządu” i
sprzyja to komunikacji z audytorium.

Odrębny  rozdział  poświęcony  jest  wpływowi  RT  na  sieci
społecznościowe.  Zademonstrowano  wykresy,  z  których  płynie
wniosek, że RT ma o wiele więcej wyświetleń swoich wideo na
YouTube niż inne międzynarodowe stacje telewizyjne, jak Al
Jazeera English, BBC World i CNN (prawie 900 milionów przeciw
700 mln BBC World, poniżej 300 mln Al Jazeery English i 125
mln CNN).

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/polityka/201701074564752-wywiad-usa-raport-o-ingerencji-rosji/

