Wyniki pierwszej tury wyborów prezydenckich

Opublikowano: 11.05.2015 | Kategorie: Polityka, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 610

Z exit poll Ipsos dla TVP 1, TVP Info, TVN24 i Polsat News wynika, że kandydat Prawa i Sprawiedliwości, Andrzej Duda wygrał I turę wyborów prezydenckich z poparciem 34,8 proc. Urzędujący prezydent, popierany przez Platformę Obywatelską, Bronisław Komorowski otrzymał 32,2 proc. poparcia. Oznacza to, że Duda zmierzy się 24 maja w II turze wyborów z Komorowskim.

Zgodnie z sondażem kolejne miejsca zajęli: Paweł Kukiz – 20,3 proc., Janusz Korwin-Mikke – 4,4 proc., Magdalena Ogórek – 2,4 proc., Adam Jarubas – 1,6 proc., Janusz Palikot – 1,5 proc., Grzegorz Braun – 1,1 proc., Marian Kowalski – 0,8 proc., Jacek Wilk – 0,6 proc., Paweł Tanajno – 0,3 proc.

Szacowana frekwencja wyniosła 49,40 proc. uprawnionych do głosowania i prawdopodobnie okaże się najniższą w historii bezpośrednich wyborów prezydenckich. Również do historii przejdzie wynik Magdaleny Ogórek, który jest najsłabszym wynikiem osoby kandydującej w wyborach prezydenckich z poparciem Sojuszu Lewicy Demokratycznej lub jego poprzedniczki SdRP (dotychczas najniższy wynik należał do Włodzimierza Cimoszewicza w 1990 roku – 9,21 proc.).

PKW szacuje, że oficjalne wyniki wyborów poda najwcześniej we wtorek rano.

W podanych po godzinie 0:30 wyników late poll (danych zebranych z nieoficjalnych faktycznych wyborów ustalonych na podstawie zliczonych kart wyborczych) można zaobserwować drobne różnice. Według nich Andrzej Duda uzyskał 34,5 proc., Bronisław Komorowski – 33,1 proc., Paweł Kukiz – 20,5 proc., Janusz Korwin-Mikke – 3,5 proc., Magdalena Ogórek – 2,4 proc., Adam Jarubas i Janusz Palikot – po 1,6 proc. głosów. Wyniki pozostałych kandydatów były takie same, jak w przypadku danych exit poll. Frekwencja obliczona z danych late poll wyniosła 48,8 proc. uprawnionych do głosowania.

Autorstwo: Piotr Szumlewicz, bkp
Źródło: Lewica.pl


TAGI: ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

33 komentarze

  1. reotak1 11.05.2015 10:17

    Komorowskiemu % rośnie, zobaczymy jak bardzo

  2. luzak1977 11.05.2015 10:21

    Wynika z tego, że na Komora głosował elektorat biurokratyczny, na Dudę kościółkowcy, a na Pawła Kukiza – wszyscy, którym los kraju nie jest obojętny. Tylko, żeby jeszcze obudziła się ta druga połowa i emigranci mieli większą możliwość na głosowanie, to przepędzimy tą sitwę raz na zawsze.

  3. jacekstu 11.05.2015 10:35

    Pojawiło się światełko nadziei.
    Byle do jesieni, głosy kandydatów niezależnych to prawie 30% + połowa, Polaków, która nie oddała głosu. Gdyby choć część z nich udało się przekonać aby zagłosowali jesienią na Kukiza, Korwina, lub któregokolwiek z pozostałych to pojawi się nadzieja, że w tym kraju jednak da się jeszcze normalnie żyć.

  4. agama 11.05.2015 11:15

    Kto głosował na Komora? Przyznawać się. Kukiz tak naprawdę pozamiatał swoim wynikiem, a dużo gorszy start miał i możliwości działania (sam siebie finansował), do tego cenzura w mediach i ośmieszanie. Chyba dużo mu pomogły głosy z UK – tam przy urnach są kamerki i przy kamerkach liczone są głosy. A w Polsce to kto wie co się z urnami działo. Możliwe więc, że wynik mógł mieć jeszcze lepszy.

  5. Gylhyrst 11.05.2015 11:31

    @agama – to są wyniki sondażowe więc mówienie już teraz co się z urnami działo jest bez sensu. Poczekajmy na oficjalne wyniki a wtedy będzie się o co spierać i na czym opierać. PS ile % uprawnionych do głosowania musi wziąć udział w 2 turze?

  6. hashi 11.05.2015 12:55

    Do puki jestem wstanie kontrolować podaż pieniądza w danym kraju nie obchodzi mnie kto sprawuje w nim władzę. Żaden kandydat nie wspomniał o odzyskaniu suwerenności NBP a bez tego nigdy nie odbudujemy tego kraju. 40 mld wywalamy rok w rok w błoto ale nikogo to nie obchodzi. To nie Jowy czy układ kolesiowski jest przyczyną patologii tego systemu bo z próżnego to ani Kukiz ani Korwin nie naleje. Przyczyną jest wadliwy system kreacji i dystrybucji pieniądza w którym 99% populacji służy do strzyżenia w czasie pokoju i na rzeź w czasie wojny. Politycy to tylko owczarze do pilnowania farmy jej właścicielem jest światowa finansjera.

  7. jacekstu 11.05.2015 13:16

    @LSD: Masz rację, czasu mają mało a układ jest tak mocno zabetonowany, że rozbić go nie będzie łatwo, tym bardziej, że ogromne zaplecze maja za naszą wschodnią granicą. Niemniej 1/3 w sejmie to już jakiś początek, jest to spora siła aby zablokować szkodliwe ustawy. Aby grać po stronie obywateli. A polski majdan? czemu nie, jak będzie trzeba to i majdan się zrobi, Polacy potrafią walczyć, patrz choćby takie AK w okresie wojny.

  8. sacro 11.05.2015 13:36

    Unikam oglądania telewizji ale ostatnimi czasy zdarzyło mi się zmarnować kilka chwil z TVN w związku z kampanią prezydencką. Wyniki wyborów przewidzieliśmy w święta z braćmi przy flaszce po kolejnym materiale w Faktach o wspaniałej Wielkanocy w Licheniu (wiadomo u ojca R.) Dodam że ostatnimi czasy coraz więcej tego typu materiałów w reżimowych mediach, a telewizja prorządowa zawsze taka jest nie ważne jaka frakcja jest aktualnie przy korycie. Uważam że władza żeby uniknąć majdanu nie mogła wcisnąć skompromitowanego idioty więc musieli się dogadać inaczej.

  9. Piechota 11.05.2015 13:50

    Czy szanowni komentatorzy nie biorą pod uwagę tego, że tak zwane demokratyczne wybory w Polsce nie mają praktycznie żadnego znaczenia? Niejako celowo dopuszczono do zdobycia bardzo wielu (ok.20%) głosów kandydata spoza (na razie) antypolskiej sitwy. Ci co sterują tymi marionetkowymi partiami (PO, PIS, SLD, PSL itd) i co naprawdę kierują Polską, Unią i już może światem – oni celowo sprawiają pozory demokratycznych wyborów, żeby uśpić społeczeństwo polskie, żeby nie dopuścić do obudzenia się buntu ogólnonarodowego. Kukiz i jego przyjaciele rzeczywiście może trochę poszumi przez najbliższe kilka lat, po czym będzi powoli wyciszany, chyba że okaże się twardy i nie da się kupić ani zastraszyć – to wtedy odsuną go inną metodą…

  10. reotak1 11.05.2015 14:02

    Piechota, nie zgodzę się z Tobą. Akurat wynik Kukiza zaskoczył wszystkich, bo nie da się sterować partią, której nie ma. Kukiz dał światełko nadziei wszystkim, którzy nie widzieli możliwości zmian w tym kotle wzajemnej adoracji. Jeśli założy, jak mówi, organizację na zasadzie dawnej AWS, jeśli zapał się nie wypali, wybory parlamentarne mogą być dużym zaskoczeniem. Mam nadzieję, że przyłączą się wszyscy ci, do do tej pory twierdzili, że i tak nic nie można zmienić.
    Po wybraniu prezydenta zacznie się nagonka na Kukiza ze wszystkich stron, żadna z partii siedzących w sejmie nie jest zainteresowana jego powodzeniem. I faktycznie Kukiz może przypłacić to życiem( od czego z resztą się wysoko ubezpieczył).
    Ale jeśli uda się wprowadzić większość do parlamentu – może być ciekawie. A nie jest to nie możliwe. Razem z Narodowcami, Korwinistami, etc. jest to dość pokaźny elektorat. A Kukiz jest autentyczny i umie porwać ludzi za sobą.

  11. Szaman 11.05.2015 14:11

    A ja się pytam po co w ogóle ta dyskusja przed ogłoszeniem oficjalnych wyborów i po co ten sondaż?
    Nie sądzicie że ktoś tu przygotowuje gawiedź na sfałszowanie wyborów gdyby wynik okazał sie niekorzystny?

    Co będzie to przeceż będzie dopiero JUTRO i czasu nikt nie przyśpieszy wiec JAKI sens ma wyrokowanie na podstawie 50 tys czy też iluś tam ankietowanych co bedzie i podawanie tego jak by to już coś przesądzało ?

    Tyle pracy judzkiej tyle artykułów tyle mielenia ozorem pod wątkami na marne po co te pieniądze dla tej firmy od sondaży ?

    Ja widzę tylko jeden powód. Sondaż taki jest po to żeby przygotować ludzi na sfałszowane wyniki. Już wyszyscy się oswoili z sondażem już się naszumieli i teraz tylko czekają na potwierdzenie oznajmionej prawdy jaką chcieli by widzieć ci którzy za niego płacą 😛

    Zamiast skupić się teraz na śledzeniu poprawności podliczania i wyłapywaniu machlojek to ich uwagę odwraca się pustymi sondażami.

    Taka batna… Jak wyjdzie kilka procent wiecej dla kukiza i mniej dla komorowskiego potem to czujnośc zostanie uśpiona bo się biędzie wydawało że wyboy media i cały ten chłam rzetelny był a to żę w liczeniu głosów połknięto jeszcze te 5 decydujących procent kukizowi i dopisano je Komoruskowi to nikt nie zauważy 😛

  12. Piechota 11.05.2015 14:35

    “Wynik Kukiza zaskoczył wszyskich”, ale nie tych, którzy doskonale o nim wiedzieli, lecz których nie zobaczysz w mediach. Ta klika właśnie dała omamionemu społeczeństwu polskiemu “światełko w tunelu” żeby je jeszcze bardziej pogrążyć. Już jest bardzo pogrążone. Ponad połowa pogrążonych nie zagłosowała. Dlaczego ponad połowa Polaków nie zagłosowała? Bo im się tak świetnie powodzi? Jeżeli pan Kukiz chce uratować Rzeczpospolitą, to musi być rewolucjonistą i budować swoją armię!!! Jeżeli będzie rzeczywiście chciał walczyć o odzyskanie niepodległości przez Rzeczpospolitą, to rzucę wszystko i pójdę walczyć!!!

  13. mint 11.05.2015 17:09

    Jeszcze parę dni temu sądziłem, że Komorowski wygra plebiscyt w pierwszym podejściu, ale parę dni przed niedzielą coś się zaczęło zmieniać, zwątpiłem w jego 1. miejsce w pierwszej turze. No, nic nie jest przesądzone, wyników jeszcze nie mamy. Ciekawą kwestią jest to, czy Komorowski ma wygrać za 2 tygodnie czy nie, co wierchuszka zadecydowała, jeśli już zadecydowała. Jeśli ma wygrać, to jak będą chcieli to zrobić? Fałszerstwo wychodzi tanio, ale czy ryzyko związane z fochami i dąsami ludu nie jest za duże? Jeśli nie fałszerstwo, to czego dowiemy się o PiS-ie w ciągu najbliższych 2 tygodni?
    Co do Kukiza, to wierzę, że jest to uczciwy i porządny facet. Do tego naiwny, bez ugruntowanego światopoglądu, z charyzmą, budzący zaufanie, który więc idealnie się nadał do zgarnięcia paru milionów głosów, które nie poszły dzięki temu na panów, którzy mogliby napsuć trochę krwi władzy, a dodatkowo część tych głosów można będzie teraz przerzucić na Dudę lub Komorowskiego, w zależności od tego, jaka umowa zapadnie. Z nieba spadł wierchuszce, lepszego trudno by kupić. Panu Pawłowi, sądzę, za kilkanaście miesięcy będzie przykro i wstyd, ale niczemu on nie winny i nikt nie powinien mieć do niego pretensji.

  14. Nietopyrz 11.05.2015 17:47

    Moim zdaniem, bardzo naiwne jest przekonanie, że z systemem można wygrać pokojowo za pomocą karteczek (niezależnie od ordynacji wyborczej).

  15. agama 11.05.2015 17:56

    Za co miałoby być Kukizowi wstyd? Za to, że podał rękę upadającemu, samemu ryzykując upadek? Pomijając już, że kwestia sumienia to sprawa osobista. Wstyd powinno być tym, którzy tylko biernie zezwalają na ten gwałt na Polsce. Co do sumienia, polecam wysłuchać kawałek wypowiedzi Kukiza od 24 minuty. https://www.youtube.com/watch?v=aYT7OX6Xlcs

  16. agama 11.05.2015 18:02

    i 10 też

  17. goldencja 11.05.2015 18:59

    Co te wybory zmieniły? NIC! Znowu mamy wybór między złem a złem, czyli między PiSem a PO. Komorowski jeszcze sobie wymyślił przed drugą turą, że złoży projekt ustawy o JOWach!!! Widać wziął do serca słowa Korwina, który obliczył, że w Polsce JOWy na stałe zabetonują scenę polityczną, gdzie będzie miejsce tylko dla PiS i PO i przy okazji postanowił zgarnąć elektorat Kukiza. Brawo Polacy. Jak co roku daliście doóopy. Jeszcze tylko wprowadzą JOWy i tylko rewolucja może nas uratować. Ten system się sam obroni, Wasze-nasze głosy po raz kolejny nic nie znaczą, gdy telewizja i układy dyktują większości otumanionej na kogo głosować. Wczoraj pytam koleżankę nr 1 na kogo głosowała, a ona, że tak jak jej sugerowała partia (PSL!) na ich kandydata, którego nazwiska nie potrafiła już nawet podać. Pytam koleżankę nr 2 na kogo, a ona że na Dudę, pytam czemu, a ona bo przystojny i dobrze mu z oczu patrzy… Co za skretyniały naród! Mogłabym przykłady podawać cały dzień.

  18. mint 11.05.2015 19:06

    @agama Wstyd Kukizowi będzie, gdy skonstatuje, że psu na budę zdał się wysiłek jego i ludzi, którzy razem z nim, w większości szczerze, budowali ruch, który miał przywrócić wolność, równość i braterstwo, a do niczego nie doprowadził. Zdaje mi się, że będzie mu wstyd, bo porządny z niego facet i zdaje mi się, że psu na budę, bo niby czemu centrala miałaby odpuścić sobie rozbicie/zmanipulowanie/wykorzystanie tak nietrudnego do ogarnięcia ruchu? Jego elektorat to mieszanka, którą łatwo rozproszyć: lajtowa lewica i taka sama prawica, wyborcze prawiczki, rozczarowani Platformą, nazywają to elektoratem buntu w telewizorze. Moment temu podobni ludzie wynieśli na salony Palikota. Wynieśli i zniknęli. Palikota, w przeciwieństwie do Kukiza, nikt by chyba nie śmiał posądzać o uczciwość i dobre zamiary, więc geneza sukcesu jest inna, ale nie wydaje mi się, aby sukces Kukiza zaowocował inaczej, niż zakończył swój żywot ruch skupiony wokół biłgorajskiego filozofa.

  19. martino2008 11.05.2015 19:07
  20. agama 11.05.2015 19:26

    Pesymiści

  21. reotak1 11.05.2015 20:15

    @goldencja:
    “Co te wybory zmieniły? NIC!” – bzdura, zmieniły wiele, pokazały, w co mało kto wierzył, że można ruszyć masę i stworzyć siłę z niczego. A co, myślałaś, że może ktokolwiek inny wygrać z biegu? Żaden z opozycyjnych kandydatów na to nie liczył, chodzi o gromadzenie elektoratu i zaistnienie w głowach ludzi

    “Znowu mamy wybór między złem a złem, czyli między PiSem a PO. ” Ale jest mniejsze i większe zło. I póki co to mniejsze trzeba wybrać, licząc na wybory do parlamentu.

    “Komorowski jeszcze sobie wymyślił przed drugą turą, że złoży projekt ustawy o JOWach!!! Widać wziął do serca słowa Korwina, który obliczył, że w Polsce JOWy na stałe zabetonują scenę polityczną, gdzie będzie miejsce tylko dla PiS i PO i przy okazji postanowił zgarnąć elektorat Kukiza.”
    Dziwię się, że ktokolwiek jeszcze cytuje Korwina. Jest kompletną bzdurą, że JOWy działają tak jak wymyślił. Wybory w WB pokazały jedynie, że pomimo tego, że Korwin wolałby inaczej ludzie zagłosowali jak im wygodniej. I na takich kandydatów co ich przekonali. Korwin jest najmniej miarodajną osobą do cytowania w tej kwestii, a Komorowski, tak jak w czasie wieczoru wyborczego, Duda, po prostu kokietuje elektorat Kukiza. Już dziś Gowin mówił , łagodząc wczorajsze propozycje Dudy, że Kukuz jest rozsądny i wie, że nierealne jest wprowadzenie Jowów, optując za ordynacją mieszaną – jowy nie są w interesie żadnej z partii siedzącej w parlamencie

    ” Brawo Polacy. Jak co roku daliście doóopy. Co za skretyniały naród! Mogłabym przykłady podawać cały dzień.”
    nie wiem jak inni , ale ja chętnie posłuchałabym w jaki sposób TY nie dałaś d…??, Zostałaś w domu jak przypuszczam. I wiesz?:) narodu się nie wybiera, ale prysnąć zawsze możesz

  22. Szaman 11.05.2015 21:22

    ” agama 11.05.2015 19:26

    Pesymiści”

    dokładnie! skończyć marudzić i do roboty bo w beton trzeba walić długo żeby pękł.
    I kij z tym czy Kukiz się okaże ostatecznie naiwny czy też niesłowny czy też jak ktoś tak sugeruje filmikiem o majdanie, głupi. WAŻNE żeby Polacy zobaczyli że DA SIĘ jak się tylko chce i ta żałosna frekwencja sięgająca ledwo 50 % zmieniła się w dodatkowe 30% oburzonych polaków!

    Chodzi o jedność narodową i o aktywność polityczną. Pamiętajmy że te 20 % głosów na Kukiza zawsze może się też zjednoczyć i wyjść na ulice upomnieć się o swoje. Nawet gdyby wszyscy kandydaci na prezydentów okazali się podstawieni a zgromadzenia wyborcze i kampanie wokół kandydatów takich jak kukiz nastręczają okazji do jednoczenia się i organizacji różnych grup.

    W końcu wybory to nie jedyna droga do zmian.

  23. marko 11.05.2015 21:27

    Kolejne wybory kolejny SHOW czyli POPIS wg.tłumacza google.Zainstalowano u nas na siłę mięki totalitaryzm zwany demokracją bez pytania nikogo o zdanie.Tak długo jak Polanie będą łacinnikami tak długo będzie trwał ten nieszczęsny spektakl.Bez zmiany naszej zatrutej kultury żadne wybory nic nie zmienią.

  24. goldencja 11.05.2015 21:57

    Najpierw był Palikot, teraz Kukiz – więcej szumu niż to warte i oczywiście wybory niczego nie zmieniły. ZUPEŁNIE! Po co bredzicie, że wybory pokazały, że dało się ruszyć masy? Wybory udowodniły jedno – Polacy nie mają zielonego pojęcia co się dzieje w kraju i kto za tym stoi, nie mają pojęcia jak działa system, w którym żyjemy. Wybory po raz kolejny udowodniły, że demokracja to porażka ludzkości! Będziecie teraz co 5 lat się podniecać wyborami, a i tak wygra ktoś albo z PiS albo z PO – i to samo będzie z parlamentarnymi. Co z tego jeśli wejdzie do parlamentu ktoś z antysystemowców skoro będzie w nic nie znaczącej mniejszości? W kółko to samo ale wy tego nie widzicie, bo raz jest Palikot, raz Kukiz, kto za rok? Frytka? Nawet na WM większość fanów Kukiza nie potrafi wskazać żadnych rozwiązań do obecnego systemu oprócz tych żałosnych JOWów, które tylko ten system umocnią.

  25. Nietopyrz 11.05.2015 22:06

    W sumie to i śmieszne i straszne, że aktualnie promowani (tak, pro-mo-wa-ni) na “antysystemowców” ludzie, chcą robić swoje pseudo-rewolucje za pomocą wyborów. “System” może być spokojny, że włos mu z głowy nie spadnie.

    Ci, którzy nie poczuli przymusu “szczeknięcia” mają przynajmniej ten atut, że nie legitymizują tego karykaturalnego tworu udającego demokrację, jak wyżej wymienieni…

  26. l82 11.05.2015 22:07

    trochę tak mało optymistycznie to niektórzy przedstawiają. do europarlamentu głosowałem na Korwina nie dlatego, że go w pełni popieram ale dlatego, że uznałem za ważne by pojawiła się na scenie siła do tej pory ignorowana. Teraz na Kukiza bardzo dobrze, że zagłosowało sporo osób bo jest to sygnał dla kolejnych podobnych, że można zagrać w najlepszej lidze- i ich pogonić. Trochę liczyłem że druga tura będzie między dudą i kukizem właśnie po to by świat PO obrócił się do góry nogami ale nie im na złość ale by zeszli na ziemię choć to już chyba niemożliwe. Nie jestem przekonany do JOWów choć rozumiem jakieś ich plusy. Szkoda że więcej osób nie udało się wciągnąć do udziału i nie po to by nawet oddali głos na Kukiza, ale po to by inni kandydaci mający teraz śladowe poparcie uwierzyli że gra dla nich się dopiero zaczęła a nie że przegrali. To co się dzieje w jakimś stopniu świadczy o tym że można i to należy docenić. Nie wiem jak Wy ale ja jak dziś usłyszałem Bronka i jego deklaracje że zawsze chciał JOWów itp i zaraz referendum (mimo że PO tyle lat sprawowało władzę a przecież to też ich dawny postulat) to parsknąłem śmiechem i nie tylko jak sądzę ja… Przegrał i w dodatku się pogrąża. W dodatku Duda też się przymila … liczę że zrobiło im się gorąco i że już pakują walizeczki. Niemniej też sądzę że lepiej by JOWy weszły dopiero po tych wyborach parlamentarnych niż przed nimi

  27. reotak1 11.05.2015 22:33

    @goldencja: przez takich ludzi jak Ty w tym kraju tak trudno coś zmienić. Bo zakłądają , że i tak nic się nie da. Poza tym nie zniżają się do poziomu tego , jak napisałaś, skretyniałego narodu. Ale na pytanie w jaki sposób sami NIE dają d… nie odpowiadają. Bo po co.

    “Nawet na WM większość fanów Kukiza nie potrafi wskazać żadnych rozwiązań do obecnego systemu oprócz tych żałosnych JOWów, które tylko ten system umocnią.”
    po raz kolejny uważam za żenujące, że pisząc o kandydatach opozycji wiele osób, jak Ty, nie pofatygowało się, żeby poznać ich lepiej. Twój powyższy tekst świadczy o kompletnej ignorancji w tym temacie.

  28. hashi 11.05.2015 22:55

    “„Znowu mamy wybór między złem a złem, czyli między PiSem a PO. ” Ale jest mniejsze i większe zło. I póki co to mniejsze trzeba wybrać, licząc na wybory do parlamentu.” Bzdurne myślenie zło to zło a im oto chodzi by dominowały dwie partie wojny wspierające się nawzajem. Bez Pis nie istniałoby PO bo ludzi z natury głosują przeciw drugiej partii szukając tego mniejszego zła. A że każdy widzi to co chce zobaczyć mamy fanatyków Po i Pis. Ja nie zagłosuje na żadnego z nich wszystkich won obydwaj służą finansjerze żydowskiej Komor agent WSI Duda i jego żonka potomek żydów. Tu trzeba rozpocząć budowanie oddolnego niezależnego sejmu z ludzi nie uwikłanych w nic niesprzedajnych niemających nic do stracenia. Zmienić konstytucje znacjonalizować NBP i skończyć z tym długiem jak na Islandii. Wyjść na ulice i organizować protesty wszystkich won! DUDA = KOMOR i niema mniejszego zła to iluzja zmiany tak mamy od 30 lat.

  29. Nietopyrz 12.05.2015 00:41

    @reotak1:
    “przez takich ludzi jak Ty w tym kraju tak trudno coś zmienić. Bo zakłądają , że i tak nic się nie da. ”

    Oczywiście, że się da, ale jeśli zmiana ma być realna, a nie pozorna, to trzeba o nią walczyć z narażeniem życia (dosłownie), a nie pleść, że dzięki “papierkologii” problem sam się rozwiąże. To jak z tymi podatkami, które złej baletnicy…

    @hashi
    Aj waj, żydzi rządzą wszechświatem 🙂

  30. Czejna 12.05.2015 01:05

    Juz uliczne sondaze przedwyborcze wiele sygnalizowaly, a wynik wyborow tylko objawil prawde o Polakach.
    Konstatacja jest jedna: leming, to nie tylko czlek chory na lemingoze, to nie tylko stan bycia, stan swiadomosci- to juz jest nowa rasa. Oto nowy idealny niewolnik. Projekt Polin uwaza sie za ukonczony.
    Oto co do was (w zatrwazajacej wiekszosci) drodzy rodacy nie dociera:
    – “Bzdurne myślenie zło to zło”,
    – “chcą robić swoje pseudo-rewolucje za pomocą wyborów”,
    – “oprócz tych żałosnych JOWów, które tylko ten system umocnią”,
    – “Moim zdaniem, bardzo naiwne jest przekonanie, że z systemem można wygrać pokojowo za pomocą karteczek (niezależnie od ordynacji wyborczej)”,
    – “Większość nie zarządziła czyli nie dała mandatu społecznego”,
    – “Żaden kandydat nie wspomniał o odzyskaniu suwerenności NBP”,
    – “wszystkich won! DUDA = KOMOR”.
    I wcale tych oczywistych spostrzezen nie musialem daleko szukac.
    Kiedy w koncu do was dotrze, ze nie zasiada sie do stolu z szulerem?
    A wygrana i tak istnieje tylko “teoretycznie”.

  31. mint 12.05.2015 09:25

    Ciekawostka: wiecie, że mąż pani Ogórek figurował na liście Macierewicza z 1992? Był na niej skategoryzowany jako TW, zaszczytne to wyróżnienie, pani Magda nie pochwaliła się, nie wiedzieć czemu.

  32. Konter 12.05.2015 20:35

    Z okazji zbliżającej się premiery gry Wiedźmin 3 Dziki Gon, pozwolę sobie zacytować jej głównego bohatera: “Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte (…), jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale.” 🙂

    W drugiej turze nie głosuje.

  33. reotak1 12.05.2015 23:58

    @Czejna “„wszystkich won! DUDA = KOMOR”.”
    nie zgadzam się. Zakładając (oczywiście bardzo optymistycznie) wygrane przez akcję wyborczą Kukiza wybory parlamentarne – kto będzie sensowniejszym prezydentem do współpracy?
    Poza tym mam dość oglądania kaznodziei ze względu na osobowość, a czy chce się czy nie, przewija się przed oczami. Głosuję na Dudę, sprawi mi perwersyjną przyjemność mina Komora po przegranych wyborach. Choć tyle.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.