Władzo, wyloguj się!

Opublikowano: 07.02.2016 | Kategorie: Prawo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 638

Wczoraj o północy zakończył się 12-godzinny protesty Amnesty International oraz Fundacji „Panoptykon” przeciwko ustawie o inwigilacji, którą podpisał Andrzej Duda, a której zapisy od dzisiaj wchodzą w życie.

Manifestacja odbyła się pod hasłem „Władzo, wyloguj się z mojego prywatnego życia!”. Zorganizowali ją przedstawiciele Amnesty International, Akcja Demokracja oraz Fundacja „Panoptykon”. Demonstranci przynieśli ze sobą latarki, aby symbolicznie „rzucić nieco światła na inwigilację”. Zapalili je jednocześnie o godzinie 20.00.

“O tej godzinie wszyscy razem rozpraszamy mrok, by rzucić światło na ingerencję w naszą prywatność. Przyjdźcie licznie. Przynieście komórki, latarki i inne źródła światła. Niech będzie jasno!” – zachęcali organizatorzy.

Czas protestu, czyli 12 godzin, ma symbolizować 12. artykuł Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka: „Nie wolno ingerować samowolnie w czyjekolwiek życie prywatne, rodzinne, domowe ani w jego korespondencję, ani też uwłaczać jego honorowi lub dobremu imieniu. Każdy człowiek ma prawo do ochrony prywatnej przeciwko takiej ingerencji lub uwłaczaniu”.

Fundacja „Panoptykom” wielokrotnie ostrzegała przed kontrowersyjnymi zapisami w przyjętej przez PiS nowelizacji ustawy o policji i służbach specjalnych. Przedstawiciele organizacji opublikowali szereg analiz dowodzących zbyt daleko posuniętej ingerencji śledczych w życie obywateli, na jaką owa nowelizacja przyzwala. “Ustawa pozwala na tworzenie szczegółowych profili użytkowników internetu” – przestrzegał podczas prac sejmowej komisji Wojciech Kalicki z „Panoptykonu”.

Andrzej Duda zdecydował się wyjść do protestujących. Stwierdził, że „również widzi braki w ustawie” i obiecał, że „będą rozmowy w szerszym gronie, by ustalić formę kompromisu”. Rodzi się pytanie, po co podpisywał ustawę, skoro nie był przekonany do słuszności zapisanych w niej rozwiązań?

Amnesty International przygotowało petycję do koordynatora służb specjalnych Mariusza Kamińskiego, w której domaga się, by tylko sąd mógł decydować o dostępie do prywatnych danych, a także, by stworzono zamknięty katalog przestępstw, w związku z którymi wolno prowadzić działania operacyjne. Do tej pory podpisało się pod nią 4 tys. osób. Swój sprzeciw można wyrazić TUTAJ.

Autorstwo: WK
Źródło: Strajk.eu


TAGI: , , , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

15 komentarzy

  1. Wadera 07.02.2016 09:58

    Trochę im nie wyszło i w sumie stał się żałosny ten protest: https://www.youtube.com/watch?v=kfvGX3dghI0 :/
    A swoją drogą trochę mnie to śmieszy, jedna wielka gra. Panaptykon to Soros, od kiedy jest takim przeciwnikiem inwigilacji? AI – zwolennicy rozpowszechniania aborcji we wszystkich państwach. Szefowa AI pupilkiem Komorowskiego: http://niezalezna.pl/75958-wrzaski-duda-na-wawel-co-zrobila-szefowa-amnesty-international-ktora-protestowala-wideo
    Trzeba oczywiście walczyć o naszą wolność. Ale nie z takimi dwulicowymi ludźmi, wstyd.

  2. beth 07.02.2016 10:06

    W odniesieniu do poruszanego wyżej tematu myślę, że nadal aktualna jest niżej cytowana wypowiedź;

    “Można oszukiwać pewną grupę ludzi przez pewien czas, ale nie można oszukać wszystkich ludzi – przez cały czas”

    Abraham Lincoln.

  3. Stanlley 07.02.2016 10:58

    Po petycją podpisało się 4 000 osób?! Toż to śmiech na sali. Jeden gość, niezależny dziennikarz
    http://www.citizengo.org/en/32350-ograniczenie-kapitalu-niemieckiego-w-mediach-na-terytorium-polski zebrał w podobnym czasie 135 000 podpisów… Widać jak obywatelom zależy na sztucznie rozdmuchanych problemach…. Gdzie były te fundacje jak służby specjalne próbowały wyrwać prywatnego laptopa pewnemu redaktorowi? Gdzie były jak masowo zakładano niewygodnym dziennikarzom podsłuchy? Ja wam powiej gdzie były – w D…pie były!

  4. agama 07.02.2016 11:50

    Inwigilacyjne ustawy PO Panoptykon też zawsze krytykował, więc nie ma mowy o jakiejś stronniczości.

  5. Wadera 07.02.2016 12:32

    @W.
    A gdzie ja napisałam, że Panaptykon to Amnesty International?
    Ale z Sorosem ma wiele wspólnego. Spójrz chociażby na Wikipedię: https://pl.wikipedia.org/wiki/Fundacja_Panoptykon
    “Głównym źródłem przychodu były granty celowe z: Fundacji Batorego (123 000 PLN)”. Masz jakieś wątpliwości? Fundacja Batorego to Soros, a tam gdzie Soros tam wielkie g…. Więc proszę mnie nie pomawiać o dezinformację lub złośliwie rozsiewane plotki, a solidnie najpierw sprawdzić. Pewie wygrzebałabym więcej dla Ciebie nt. Panaptykonu i ludzi go tworzących, ale sorry. Nie mam czasu na to.
    @agama, tu już nawet nie chodzi o PO czy PIS, ale o Sorosa.
    Wszystko rozbija się o kasę, szczególnie tego pana. A raczej jego władców, bo on zresztą jest też tylko marionetką.

    @atos wiem co to inwigilacja. Napisałam, że należy z tym walczyć, ale nie z ludźmi współpracującymi z Sorosem.
    I napiszę Twoimi słowami: “Ziemia = Pole Doświadczalne. Każdemu według poziomu.” Czy coś podobnego. To były Twoje zdaje się słowa? Jeśli nie, to przepraszam za pomyłkę.

  6. rok2 07.02.2016 12:44

    https://panoptykon.org/finanse
    Proszę się przyjrzeć kto finansuje Panoptykon – min.Soros jest udziałowcem Goole,finansuje Fundacje Batorego,jest założycielem OpenSocietyFoundations itd….

  7. Wadera 07.02.2016 12:46

    @rok2 no dokładnie

  8. Wadera 07.02.2016 12:50

    @W. “Takimi plotkami służysz NWO, bo mniej ludzi zechce ich wesprzeć.”
    Chcesz, to wspieraj sobie Sorosa. Wspieraj kogo chcesz, to Twój wolny wybór. Ale to Ty służysz NWO. I jeszcze chcesz popychać do tego innych.

  9. Wadera 07.02.2016 13:52

    @atos, sam sobie przeczysz. Mi wytykasz, że: “Nie jest się ważniejszym i bardziej wartościowym niż inni ludzie, niezależnie od tego, z jakiego kraju pochodzą.Każdy z nas ma swego „Pana” i „demona” i każdy wybiera to co lubi.
    Wolna Wola się kłania.”
    A kilka postów wyżej napisałeś: “Duda podpisując ustawę o inwiligacji stał się Pierwszym Szpi…..m RP.” dając do zrozumienia, że jest to człowiek mniej wartościowy od np. Ciebie. I nie chodzi tu o Dudę. Równie dobrze mogło chodzić o np. Tuska lub Kowalskiego. Żeby to nie było odebrane tak, że bronię Dudę. Chodzi o człowieka. Czemu Twój ostatni komentarz nie jest Twoim pierwszym komentarzem tutaj i to skierowanym do wszystkich? Troszkę się miotasz. Czasem komentujesz oskarżając innych ludzi o to, że służą NWO, że rządzący coś źle robią, że ludzie z KODu to coś tam. Ale według Twojego rozumowania i Twojego “duchowego poziomu” nie powinieneś tak pisać ponieważ to przecież wolna wola tych ludzi. Za to mnie ciągle pouczasz, nie wiem z jakiej racji. Może popracuj troszkę najpierw nad sobą? A później “nauczaj” innych? Nie twierdzę, że nie masz racji, ale najpierw sam bądź zmianą. Wiem, że jest tak jak piszesz, tylko niech Cię nie zgubi to Twoje duchowe ego 🙂

  10. Wadera 07.02.2016 19:27

    @W.
    “Właśnie publicznie mnie zniesławiłeś. Od lat staram się uświadamiać znajomych o groźbie NWO wystawiając się na pośmiewisko. Nie służę NWO i nikogo nie popycham do NWO – udowodnij to, lub wycofaj te słowa (przeprosin nie oczekuję), inaczej jesteś kłamcą.”
    Po pierwsze, to mogę powiedzieć, że to Ty mnie “publicznie zniesławiłeś”: “Albo ci się mylą fundacje, albo robisz tu dezinformację.”, ” Takimi plotkami służysz NWO, bo mniej ludzi zechce ich wesprzeć.”,”Nie pomawiaj, jeśli nie masz dowodu na związek Panoptykonu z Sorosem.” – to wszystko są Twoje komentarze. Ja także od lat staram się uświadamiać znajomych o groźbie NWO wystawiając się na pośmiewisko. Tylko, że podaję sprawdzone informacje takie jak podałam Tobie.
    A Ty nie dość, że nie sprawdzisz rzetelnie, to oskarżasz o dezinformację i złośliwe plotki. Ale spoko, nie oczekuję od Ciebie wycofywania jakiś słów, czy tym bardziej przeprosin również. Nie nadymam się i właściwie to chce mi się śmiać z tego.
    Po drugie jestem ona, a nie on. Ale to w sumie tutaj nie istotne.

    “„Ale to Ty służysz NWO. I jeszcze chcesz popychać do tego innych”

    Właśnie publicznie mnie zniesławiłeś. Od lat staram się uświadamiać znajomych o groźbie NWO wystawiając się na pośmiewisko. Nie służę NWO i nikogo nie popycham do NWO – udowodnij to, lub wycofaj te słowa (przeprosin nie oczekuję), inaczej jesteś kłamcą.” Nie mam zamiaru niczego wycofywać ani przepraszać, bo nic złego nie zrobiłam. Soros ma napewno jakiś plan i interes w sponsorowaniu Panaptykonu. Dla takich ludzi biznes jest biznes i nie wyrzucają oni “swoich” pieniędzy w błoto. Trzeba być skrajnie naiwnym, aby sądzić że sponsoruje tą fundację z dobrego serca (czasem się zastanawiam czy on w ogóle ma serce). A Ty chcesz żeby ludzie ich wspierali i sam broniąc tej fundacji, wspierasz interesy Sorosa – czyli służysz NWO, ALE NIEŚWIADOMIE! A teraz mam nadzieję, że dzięki uświadomieniu sobie tego, nie będziesz już tego robił. Bo wszyscy chcemy dobrze i nie chcemy NWO.
    Mało tego, piszesz o publicznym zniesławieniu – to co ja mam powiedzieć, skoro sugerujesz że jestem “kłamcą”?
    Udowodniłam Ci myślę, że przez swoją nieświadomość wspierałeś NWO.
    I proszę, abyś naprawdę najpierw dokładnie sprawdzał informacje, a potem kogoś oskarżał. Ok?
    “W tej kwestii przyznaję się do pomyłki wynikającej z mojej niewiedzy i dziękuję za uświadomienie – nie powinienem był sugerować, że takimi plotkami służy się NWO.” dobrze, że napisałeś te słowa. Jesteśmy “kwita”. Ja też nie posądzam Cię o złe zamiary. Wiem, że chcesz dobrze i jesteś w porządku. Czasem emocje ponoszą i trzeba ochłonąć czego i sobie samej życzę 🙂

  11. Wadera 07.02.2016 19:44

    @atos
    Mylisz się, że nic nam nie da świadomość. Świadomość spowoduje to, że nie będziesz chodził z KODem, bo jesteś świadomy co się dzieje i co to jest za organizacja. Świadomość spowoduje, że nie wesprzesz Monsanto i będziesz bojkotować tę firmę. Świadomość spowoduje, że będziesz wiedział co to jest Fundacja Batorego i nie wesprzesz tej fundacji. Świadomość spowoduje, że kupisz od lokalnego rolnika a nie w jakimś zagranicznym molochu, który tu nawet podatków nie płaci. Świadomość spowoduje, że nie zaszczepisz swojego dziecka. Pod tym względem nie jest za późno. Owszem, jest to ostatni dzwonek. Są też metody ograniczania inwigilacji. Ktoś z moich najbliższych jest w temacie, choć ja tego nie ogarniam, ale wiem że się da i są na to sposoby.
    “Co do fundacji Batorego. Link kto z nimi gra.” Chyba należałoby zadać raczej pytanie: kto z nimi nie gra? Tylko zwykli, świadomi ludzie – tacy jak my.
    A co do Chin, to i nad Chinami stoi wielki brat, ten sam który finansuje i wspiera Sorosa. A Soros, rząd Chin jak i innych państw to tylko marionetki. Stwarzają tylko pozory, że nie strzelają do jednej bramki. W rzeczywistości to jedno i to samo. Chyba wszędzie.

  12. Wadera 07.02.2016 20:50

    @ atos skąd nagle u Ciebie taki pesymizm? Jeszcze niedawno cytowałeś nam:
    “Dlatego ciągle to powtarzam, świadomość, świadomość i jeszcze raz świadomość. Całe okrucieństwo na tej planecie sprowadza się do braku zrozumienia kim jesteśmy; cały ból, cierpienie, całe zło, egoizm, chciwość, korupcja, wszystko to sprowadza się do niezrozumienia kim jesteśmy. Zrozumienie nie tylko intelektualne lecz uchwycone w sercu będzie światłem które zaświeci znów na tym świecie.
    – Mooji”

  13. agama 07.02.2016 21:53

    do tego wszyscy umrzemy

  14. Wadera 07.02.2016 22:44

    @atos to są rzeczy oczywiste. To pomyśl jak ludzie się czuli za czasów “świętej” inkwizycji. Bałbyś się krzywo spojrzeć na sąsiada, bo mógłby Cię oskarżyć o konszachty z diabłem. Wrzuciliby Cię związanego do bajora i jak wypłynąłeś – znaczy że czarownik. Nie wypłynąłeś – trudno, niewinny. 🙂 Ludzkość już nie takie rzeczy przerabiała. Kataklizmy też były różne. Co jakiś czas lekki reset. Myślę, że niebawem coś się stanie ciekawego. A im bardziej nas będą cisnąć, tym większa będzie na to reakcja. Widzę też całkiem sporo przebudzonych osób. Problem w tym, że nie wiemy jak działać, brakuje nam odwagi i jakiejś organizacji. Siedzimy przed kompami i klepiemy w klawiaturę, ale w ten sposób raczej nic się nie zmieni. A władcom tego świata jest to na rękę. Ale przecież np. taka potęga jak Cesarstwo Rzymskie upadła. I myślę, że wszystko co zepsute z czasem gnije i rozpada się. Rządzący o tym zapominają, upojeni władzą, pyszni i aroganccy. Nic co zbudował, stworzył człowiek nie jest wieczne. Tylko nasz duch.
    Sami się tu pchamy po coś na tą planetę. Może by doświadczać i uczyć się. Wszyscy chcą w tym uczestniczyć, ponad 7 miliardów ludzi już. 🙂

  15. Szaman 08.02.2016 07:15

    atos@ teraz to brzmisz jak ktoś komu trza by mocno po głowie przyłożyć. Zobacz, ty niby tyle wiesz, pewno o tym jak na ludzkość wpływają takie głosy załamania też, a defetyzm mimo to szerzysz:P

    Wiadomo każdy może mieć słabszy dzień. Może go ponieść, albo coś przygnębić ale obawiam się że ta ludzkość o której mowa ma takie same rozterki jak ty i to właśnie, a nie niewiedza, powoduje że idzie jak owce pod nóż NWO. Gdyby ludzie nie czuli beznadziei to walczyli by o swoje i nie dali by sie tak łatwo wplątać w intrygi. Nawet jak by ktoś sie dał nabrać na KODy i tym podobne, to po tym incydencie jak by się już zorientował to cisnął by dalej, mądrzej dobierając sobie sprzymierzeńców.
    Obawiam się że większość z tych co tam protestuje, straci tylko nadzieję w ludzkość jak się dowie, i przestanie działać na rzecz wolności.

    Rezygnacja i strach to właśnie największy wróg człowieka. Proponuje wiec wyjść z domu czy coś spotkać się z kimś z kim ci się dobrze gada i przekonać się że świat pójdzie w dobrym kierunku jeśli ludzie tacy jak ty czy ja nie pozwolą sobie na tak debilne kłótnie jakie powstały pod tym artykułem a także nie zrezygnują z walki o wolność do ostatniej chwili.

    Co do demonstrantów to mogę tylko powiedzieć że manipulacji nie da sie uniknąć. Na manipulację trzeba być gotowym w każdej chwili tak ażeby ją wykorzystać na korzyść swojej sprawy. Miliony ludzi dzięki takiemu podejściu zmieniło losy historii, będąc całe życie manipulowanymi, w ostatniej chwili zorientowali się i wykorzystali to dla swojej sprawy.

    Nawet jeśli ci demonstranci są manipulowani, to zamiast z nimi walczyć i dać sie jeszcze bardziej podzielić, należy raczej wymyślić jak sprawić żeby nawet KOD działał przeciw jego sponsorom. I myślę że nic lepszego nikt jeszcze nie wymyślił niż bezkonfliktowość 😛

    Im bardziej kogoś gnoisz tym bardziej zamyka się przecież w swoim dążeniu bo utwierdzasz go tylko że jego sprawa musi być słuszna.

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.