Warszawska lewica mówi „nie” faszyzmowi

Opublikowano: 08.11.2015 | Kategorie: Polityka, Społeczeństwo, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 974

Około tysiąca osób demonstrowało w Warszawie przeciw skrajnej prawicy oraz systematycznej faszyzacji życia publicznego w Polsce. Tradycyjny protest antyfaszystowski zwoływany co roku przed Marszem Niepodległości zgromadził przedstawicieli różnych środowisk: socjaldemokratów, anarchistów, działaczy LGBT i liberalnych demokratów. W tym roku udało się zebrać w grupie około tysiąca osób.

Marsz wyruszył z centrum stołecznego Muranowa, osiedla praktycznie w całości rozlokowanego na terenach dawnego Getta Warszawskiego. Demonstrujący wysłuchali przemówień przed pomnikiem Bohaterów Getta. Tegoroczne zgromadzenie zwołano pod hasłem „Solidarność zamiast nacjonalizmu”. Motto to nawiązywało głównie do kwestii sprzeciwu nacjonalistów ws. przyjmowania uchodźców napływających do Europy z Bliskiego Wschodu. Sprawa ta była wielokrotnie podkreślana przez przemawiających oraz prowadzących demonstrację.

Główny ciężar przekazu starano się położyć na sprzeciw wobec systematycznej faszyzacji ogólnego dyskursu, języka debaty publicznej w Polsce i hegemonii skrajnie prawicowej narracji w przestrzeni publicznej.

“Niestety, dziś nacjonalizm staje się coraz bardziej modny. Truizmem jest, że nic nie jednoczy bardziej niż nienawiść. Nacjonalizm zawsze opierał się na wrogości do wszystkiego co nowe i inne. Ksenofobia, homofobia, islamofobia, rasizm czy antysemityzm od zawsze były podstawą ideologii, która jest niczym innym, jak niezdrowym i fanatycznym umiłowaniem swojego kraju. Umiłowaniem, które w rzeczywistości o wiele bardziej szkodzi, wychwalanej na każdym kroku, ojczyźnie niż pomaga, a najbardziej szkodzi ludziom. Ostatnie miesiące i głośny temat uchodźców, wciąż znajdujący się na wierzchu wszelkich debat politycznych, medialnych czy zwykłych dyskusji międzyludzkich, dają nacjonalizmowi idealne środowisko naturalne do rozwoju i nabrania nowych sił. Lęk i niechęć bardzo łatwo jest ukierunkować w nienawiść. Narodowcy organizują liczne demonstracje, które zrzeszają nie tylko nacjonalistów ale również „zwykłych” ludzi, których łączy ksenofobia” – napisali w oświadczeniu organizatorzy dzisiejszej demonstracji.

Autorstwo: Bojan Stanisławski
Źródło: Strajk.eu


TAGI:

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

14 komentarzy

  1. pablitto 08.11.2015 09:38

    W. – zgadza się, tylko dokładnie to samo można powiedzieć o demonstracjach tzw. skrajnej prawicy czy innych po..ebów.
    Szkoda wielka, że społeczeństwo wciąż daje się dzielić przez jakieś d3bilizmy z cyklu – narodowość, religia, tożsamość, płeć, jakieś pi3rdoły zasłyszane w propagandowej tubie TV, a już najbardziej groteskowy -tym bardziej w Polsce – jest podział na jakąśmityczną lewicę i prawicę – żyjąc na tym świecie już niemało lat, mam coraz większy problem ze zrozumieniem co te dwa słowa oznaczają.

    Ciekawe, czy gdyby wyłączyć mass-propagandę (nie wiem – burza słoneczna alboco), zawsze dolewającą oliwy do ognia we wszelkich “podziałach” społecznych – czy byłoby tyle samo chętnych do “demonstrowania” swoich (?) urojonych poglądów?

    PS. Czyste spostrzeżenia na przestrzeni lat – przeciw zjazdom globalnej finansjery, G8, G20, korpobanksterskim spędom etc… zawsze protestowali anarchiści, ekolodzy, tzw. lewicowcy, związkowcy, lekarze bez granic, cykliści i kto tam jeszcze ;), żeby było “śmieszniej” ultra-prawica robiła czasem demonstracje np. anty-anty-G8 (sic!) (no bo przecież to “lewaki” demonstrują przeciw (jakie to pojemne pojęcie)! – to trzeba być anty!) … gdzieś od 5-10 lat tzw. prawica “obudziła się” doznając olśnienia, że to właśnie “korpobanksterka” dyma ich czyste rasowo plemię 😉 (no, przecież dym4 wszystkich ;), więc teraz jedynie “prawdziwa” prawica może “ocalić” świat 😉 a wredni mityczni “lewacy” czający się wszędzie, by sabotować dzielną prawicę w walce z korpobanksterką o lepsze jutro – są całym złem tego świata ;)))

    – wg. lekarzy, to chyba się nazywa (społeczna) schizofrenia 😉

    … a przecież characz, jaki wszyscy płacimy np. za 1 litr benzyny (dzięki powstrzymywaniu technologii przez “korpobanksterkę”), 1 kWh energii zstępującej 😉 na Ziemię ze Słońca, kłos zboża rosnący beztrosko wbrew kryzysom i przewrotom – nie jest ani lewicowy, ani prawicowy, ani judeokatolickoislamski…. wiejący wiatr, woda płynąca w rzece, węgiel, kamień, drzewo, i nawet ten kawałek krzemu, dzięki któremu marnujemy obecnie życie (i masę kWh “brudnej” energii!) na pisanie tysięcy komentów, wierząc że inni ludzie uwierzą w to, co my (no bo jak może być inaczej?!) ;)… po prostu JEST…

  2. hashi 08.11.2015 10:10

    Żadna skrajność nie jest dobra. Jedno prowadzi do multikulti zatarcia kultury, religii i ducha narodu drugie do zamykania na inność, nietolerancji. Jedno jest pewne globaliści metoda dziel i zwyciężaj destabilizują cała Europę tylko do tego służą im muzułmanie. Zniszczyć tożsamość.
    To są dwa odmienne światy nie mogą być muzułmanie i chrześcijanie na jednym podwórku nigdy się nie zrozumieją, mają całkowicie inny rdzeń moralny którym się kierują.
    O ile dogadamy się z buddystą czy hindusem, muzułman w konflikcie zawsze zetnie nam głowę, a żyd okradnie nas ze wszystkiego bo tak nakazuje ich święta księga.
    W pokoleniu multikulti wygra najsilniejszy, najsprytniejszy który wykorzysta naiwność innych.
    Przy małej świadomości gadzi mózg przejmie kontrolę.

  3. agama 08.11.2015 10:33

    W Hannowerze fanatycy bez przeszkód paradują z flagami ISIL https://gloria.tv/media/egdGUEa17to

    Tolerancja to tolerancja, nawet dla terrorystów-neonazistów musi być

  4. janpol 08.11.2015 12:00

    PROTESTUJĘ!!!
    Przestańcie sobie CZERWONE ŚWINIE wycierać te wasze CZERWONE MORDY liberalizmem!!! Znajdźcie sobie własne błoto i tam rozrabiajcie!!!

    W tej GŁUPOCIE i propagacji zamordyzmu, gorszego niż faszyzm nigdy nie brał i nigdy nie weźmie udziału ŻADEN liberał!!!!!

    Wśród organizatorów wymienieni są: związkowcy z OPZZ, anarchiści, przedstawiciele ruchów lokatorskich i mniejszości seksualnych, działacze Pracowniczej Demokracji, Polskiej Partii Pracy i także Koalicji Ateistycznej, którzy z nich to liberałowie co?!!!!!!!

  5. pablitto 08.11.2015 13:54

    @janpol

    spokojnie, bez emocji – takie rzeczy, podobnie jak demonstracje jakiś łysych ludzików krzyczących “Polska dla Polaków!” (z krzyżem/celtykiem/klonem swaściory/bez krzyża – niepotrzebne skreślić 😉 – to tylko mnemoniczne obrazy, które mają wywołać w Tobie oburzenie, strach, i ogólnie – jak zwykle – Twój aktywny udział w podziale społeczeństwa 😉

  6. Abaddon 08.11.2015 13:58

    Czerwona zaraza się obudziła. Już prawie pogoniliśmy ich podczas wyborów, ale niedobitki się jednoczą. Znowu piorą mózgi innych swoimi utopijnymi ideami. Kiedy ludzie się ogarną, że te hasełka populistyczne, tak ładnie brzmiące jak: równość, wolność, feminizm, tolerancja to tylko zmyłka dla mas, na której zyskują zawsze szuje wspinające się po tej tępej masie na szczyt, a potem zawsze w najlepsze dojące wszystkich równo (tylko w tym można odnaleźć socjalistyczną RÓWNOŚĆ), bez względu na przekonania? @W. masz rację – oni krzyczą, ale nie zdają sobie sprawy z konsekwencji. Do diaska! Czerwoni kiedy zaczniecie w końcu myśleć mózgiem a nie hormonami? Co złego jest w prawdziwym kapitalizmie i życiu zgodnie z seksualną naturą? Co złego jest w szanowaniu swoich przodków, którzy walczyli z najeźdźcami o naszą wolność i język? Co złego jest w dziesięciu przykazaniach? A co dobrego w różnych patologiach wciskanych przez mniejszości i rozwalaniu naszego życia od czasów 2 wojny przez czerwoną zarazę? Narzekacie bo NIGDY tak naprawdę nie dane Wam było doświadczyć prawdziwej WOLNOŚCI i KAPITALIZMU. Komuchy do tego nie mogą dopuścić. To smutne.
    P.S. Oczywiście jak zwykle nikt nie pamięta, że działania hitlerowców i czerwonoarmistów były efektem idei socjalistycznej i lewicowej. Na to w szkołach na historii nie każą zwracać uwagi. Jakie zło wyrządzili prawicowcy?

  7. Blacha 08.11.2015 15:01

    @pablitto
    Dziwi mnie dlaczego zwrot “Polska dla Polaków” jest uważane za coś złego, dziwnego itp. To w takim razie dla kogo jest Polska i gdzie jest miejsce dla Polaków?

    A co do tych lewaków to naprawdę brak słów. Powinien ktoś tam pójść z kamerą i odpytać ludzi czym jest faszyzm. Odpowiedzi na bank były by ciekawe bo gdyby byli świadomi to krzycząc faszystowskie hasła nie nazywali by siebie antyfaszystami.

  8. adambiernacki 08.11.2015 15:21

    “…niezdrowym i fanatycznym umiłowaniem swojego kraju.” Umiłowanie własnego kraju nie jest niezdrowe jest zdrowe i normalne. Inna postawa jest niezdrowa i nienormalna. Kłopoty zaczynają się kiedy jednostki (pozbawione umiłowania swojego kraju) zdobywają władzę w owym kraju. Sprawa jest aż tak prosta: Umiłowanie swojego kraju jest normą i częścią obywatela tego kraju dzięki czemu kraj może istnieć. Nieumiłowanie swojego kraju jest normą i częścią obywatela tego kraju dzięki czemu kraj nie może istnieć. Abo umiłowanie kraju jest i jest kraj albo umiłowania kraju nie ma i nie ma kraju. Prosta prawda. Komunizm? Kapitalizm? Nieważne. Być może ani jedno ani drugie. Ważna jest niepodległość. Ważne jest prawo.

  9. pablitto 08.11.2015 17:26

    @adambiernacki, Blacha

    Nie mam nic przeciw lubieniu Polski i jestem dumny z bycia Polakiem – dlatego wkurza mnie coraz bardziej ten tandetny tekst naszego hymnu narodowego, który to już sam przez się prezentuje kompleksy Polaków niestety. Owszem – powstawał kiedy powstawał, były takie okoliczności, ale dziś żyjemy w XXI wieku w innej rzeczywistości.

    Co do “Polski dla Polaków” i umiłowania kraju – z perspektywy historii naszej cywilizacji, to zaledwie moment, kiedy takie narodowe wartości zaczęły “obowiązywać”, bo rapten trwa to ok. 2 wieki. Rzecz całkiem “nowożytna”. Za lat powiedzmy 100, kiedy nasze (pra)wnuki będą zakładać kolonię na nowej planecie d#pa VX500, wraz z kolegami z 128 innych kosmicznych ras, raczej nie będą jarać się tym, że są jakimiś Polakami, czy “hAmerykanami”. No właśnie – widziałem kiedyś amerykańskiego “patriotę”, który popłakał się słuchając (będąc na wczasach w Europie) “amerykańskiej” pieśni o ichnich preriach, rzekach (nie pamiętam niestety, co to było)… no i tak sobie pomyślałem, że raptem powiedzmy 3 wieki temu zbiorowicho chciwych i agresywnych ludzi zrobiło holocaust na dwóch kontynentach, wywracając tamtejsze cywilizacje, kultury, środowisko… do góry nogami… a teraz płaczą, jak to “ich” prerie i rzeki ładnie szumią w “ich” “kraju”… to była dość mocna lekcja zobaczenia na własne oczy skutków terapii mocnego propagandowego prania mózgu.

    a co do naszego hymnu – bo coraz częściej się o tym mówi – przekaz jest kurcze tak negatywny, zakompleksiony i de facto stawia nas poniżej innych nacji Europy, że chyba jakiś sabotażysta ogłosił tą piosenkę “hymnem”. Ciekawe, co to był za delikwent – mason jakiś?

    Jak to się mówi – “aby Polska nie zginęła” – tak mamy u siebie pracować ;), no i zawsze ktoś nam musi coś zabierać, my musimy odbierać (szabelką, a jakże!), wracać się przez morze (to aluzja do współczesnej emigracji? 😉 itp. pierdoły… do tego “dał nam przykład Bonaparte” ;))) – kurcze, może za 100 lat, jak ktoś w końcu zmieni słowa tego “Hymnu” – to może wrzuci tam “dał nam przykład George Dablju Bush..” alo może adolf? albo josif stalin, co? I zapewne będziemy opłakiwać kolejne ofiary kolejnych katastrof, bez końca (zamiast używać w końcu mózgów, i się nie daćrobić w balona)…

    … a pomyśleć, że wiele fajnych krajów ma “normalne” hymny, optymistyczne, opiewające, że u nas się zajefajnie żyje, bo mamy tu nasze góry, rzeki i jeziora, trzymamy się w kupie i jesteśmy dumni z tego kawałka Ziemi, etc.

    PS. a ludzie powinni ze sobą się porozumiewać, dyskutować, poznawać się – bo najzabawniejsze jest, że jeśli chodzi o zasadniczą rzecz w naszym systemie, czyli dojenie całych społeczeństw przez wąską “elitę” (specjalnie w cudzysłowiu) – to każdy, obojętnie z którego miejsca “światopoglądu” myśli powoli podobnie – anarchista, ekolog, narodowiec, lewicowiec, prawicowiec, katolik, buddysta i “starowierca”, Polak, Niemiec, Litwin, Rosjanin… (oczywiście róznimy się nieco przez własne lokalne “specyfiki” i kulturę).

    Co do akcji z “uchodźcami” – to zażalenia proszę kierować do właściwego adresata – czyli panów pokroju Soros’a, CIA, Mosad’u, ew. pana Erdogana, który też ostatnio mocno miesza (a docelowo chłopaków z Bilderbergu 😉 … co niestety często “prawicowe” jak i “lewicowe” demonstracje w sprawie uchodźców NIEMAL POMIJAJĄ – to jest dla mnie smutne.

  10. vannamond 09.11.2015 07:42

    Ze zdjec widac ze wiekszosc demonstrantow to dzieci z gimnazjow i dzialacze z blokowisk co swiat znaja tylko w telewizji i nie maja pojecia o czym mowia, cos jak nasz prosty chlopok Tusk co sie wyrwal i od razu mu sie spodobal kulturowy patchwork w Brukseli. Oczywiscie jak go ogladal z perspektywy pancernej limuzyny.

  11. trewor23 09.11.2015 10:57

    Co do symboli narodowych to uważam, że należy je koniecznie zmodyfikować (godło na to sprzed 1927r), a hymn zmienić całkowicie (należy ogłosić ogólnopolski konkurs na to).
    Godło: Polski orzeł – nie może mieć gwiazd, musi mieć zamkniętą koronę i długie szpony.
    Hymn: nie do przyjęcia, nie może być w niej tekstów typu Dał nam przykład Bonaparte jak zwyciężać mamy – w Polsce od 1000 lat a prawdopodobnie i dużo dłużej nikt nie musi mówić jak ma Polak walczyć!

    Co do lewicy i prawicy w odmianach skrajnych, aktualnie w całej prawie Europie ludzie dorośli do tego, że mniej szkodliwa dla ich własnych narodów jest ta druga odmiana poglądów. I słusznie. Na końcu dotrze to do państw najbardziej już zislamizowanych, ale też dotrze, to pewne.

  12. Prometeusz 09.11.2015 17:44

    Faszyzm wspolczesny: plutokracja etatyctyczno-korporacyjna. Cytujac B. Mussoliniego, tworce wspolczesnego faszyzmu: “Wszystko w Panstwie, nic poza Panstwem, nic przeciwko Panstwu”.

    No to ja nie wiem, czy ta lewica protestuje tam, gdzie trzeba… 😉

    Zreszta – wystarczy zacytowac ich samych:
    1) “(…) Nacjonalizm zawsze opierał się na wrogości do wszystkiego co nowe i inne. (…)” – myslalem, ze to definicja szowinizmu?

    2) “(…) Ksenofobia, homofobia, islamofobia, rasizm czy antysemityzm od zawsze były podstawą ideologii, która jest niczym innym, jak niezdrowym i fanatycznym umiłowaniem swojego kraju. (…)” – rozumiem, ze mowimy o Polsce (no bo chyba ww. towarzysze i towarowki nie protestuja przeciw nacjonalizmowi Zydowskiemu w Izraelu, czy Ukrainskiemu na Podolu?). Jezeli tak – to Polska, bedaca enklawa religijnej wolnosci wyznania bez stosow byla ‘antysemicka’, i dlatego znakomita wiekszosc Zydow z calego zachodniego Swiata przez setki lat uciekala zewszad do Polski? Dlatego osiedlali sie w Rzeczypospolitej muzulmanie, karaimowie, protestanci uciekajacy od pogromow w innych krajach…? Islamofobia byla obrona granic przez najazdami Tatarskimi czy inwazja Imperium Osmanskiego? [No chyba, ze postepowi pp. towarzysze i towarowki o niczym innym bardziej nie marza, niz zostac wzietym w jasyr i gwalconym regularnie w duzych grupach oraz wykorzystywanym w roli domowych niewolnikow?]. Importowanie mod tak z Zachodu, jak i wschodu (ubior, kawa, szable, jezyk, wyprawy po Swiecie, edukacja za granica, zagraniczni monarchowie, urzednicy panstowi, wynalazcy, artysci) – to wszystko symbole ‘odwiecznej ksenofobii’? Najwieksze podziemne organizacje ratowania Zydow, pomocy Zydom, wcielania ich w szeregi rzekomo antysemickich instytucji – to tez antysemityzm? [Ale, no tak – przeciez nazisci to Polacy byli, Jedwabne, Kielce – to wszystko tez Polacy…! II wojna Swiatowa, ba! Pierwsza tez!]

    3) “(…) Umiłowaniem, które w rzeczywistości o wiele bardziej szkodzi, wychwalanej na każdym kroku, ojczyźnie (…)” – No, jak jej umilowanie szkodzi – to lepiej jej nie milowac, tylko tak zasadniczo, to miec nieco w tyle…? No i po co w ogole ojczyzna?! Nawet zwykle umilowanie moze przeciez tak latwo stac sie fanatyczne… lepiej nie miec ojczyzny w ogole.

    No, ale czegoz sie spodziewac po bandzie zmanipulowanych, niedouczonych dzieciakow…? 😉

  13. Prometeusz 10.11.2015 00:06

    @emigrant:

    Demokracja to metoda roztrzygania sporow; co do jej skutecznosci cytowany przez ciebie Franklin pozwolil sobie zywic sluszne uwagi: jest po prostu beznadziejnie glupia. Nie zgadzam sie z Churchilem (ze nie wymyslono nic madrzejszego, niz demokracja):

    1) Demokracja juz z zalozenia jest idiotyczna, przyznajac racje wiekszosci; im wieksze poparcie, tym sluszniejsza racja.

    2) Demokracja dawno przekroczyla jakiekolwiek rozsadne ramy swojego zastosowania: ingerencja osob trzecich logicznie ma sens tylko poza granicami wolnosci jednostki, tzn. tam, gdzie akcje badz interakcje ludzkie napotykaja granice w postaci interesu osob trzecich: nikt nie moze miec prawa glosowac nad tym, co mam jesc/czego nie i od kogo brac/kupowac, dajmy na to, niepasteryzowane mleko. Grzyba to kogo obchodzi, w co wierze i ile mam ziemi. Panstwo moze wkroczyc (badz inna instytucja osob trzecich) dopiero w momencie, gdy moje dzialania wkraczaja w czyjas prywatnosc: np. buduje bomby w garazu za sciana sasiada – moga one wybuchnac z moca dosc duza, by zrobic mu ‘kuku’.
    Nawet wowczas, gdy juz osoby trzecie badz instytucja je reprezentujaca (panstwo) musi wkraczac w nasze zycie… to czy na zasadzie odkrywania prawdy poprzez wrzaski (kto glosniej krzyczy i z wiekszym poparciem – ma racje)?

    Eh…

    Ogolnie: podzielam poglad, jak najbardziej. Demokracja to wcale nie jest sam cymes.

  14. janpol 11.11.2015 01:05

    Czasami ciężko zachować kindersztubę, kiedy te czerwone gnojki, najpierw wymordowały kilkaset tysięcy Polaków (w tym 1 członka mojej rodziny na pewno a 2 prawdopodobnie) mi zniszczyli połowę (może nawet więcej!) życia i nadal mieszają w głowach, używając ciągle tych samych metod leninowsko-stalinowskiej propagandy, mieszając pojęcia, bezczelnie kłamiąc, przeinaczając fakty, wyzywając przeciwników od ciemnoty, faszystów (zwróćcie uwagę, że rzadko używają nazwy naziści – narodowi socjaliści), czarnej zarazy i ksenofobów (i innych …fobów). Przywłaszczają sobie symbole (np. Solidarność – od której im WARA bo to symbol chrześcijańskich związków zawodowych nie ich!!!), poniewierając inne (np. “…nacjonalizm staje się coraz bardziej modny. Truizmem jest, że nic nie jednoczy bardziej niż nienawiść. Nacjonalizm zawsze opierał się na wrogości do wszystkiego co nowe i inne…” – kto tym czerwonym gnojkom dał prawo mieszać nacjonalizm z nienawiścią, co?!!!). I jeszcze mają chamską czelność mieszać do tego liberałów! A już szczególnie w…wiające jest to, że niszczą symbole nazistowskie (nazywając je faszystowskimi) a sami paradują z sierpem i młotem czy Che na koszulkach. Chamstwo i bezczelność. Do tego jest bardzo wiele dowodów, że to oni wywołują te burdy np. na marszach niepodległości a nie “nacjonaliści” (np. wsparcie przez zaprzyjaźnionych bojówkarzy z Niemiec).

    Ta czerwona zaraza NIGDY nie była demokratyczna, nigdy im nie zależało na społeczeństwie obywatelskim, państwie polskim, tolerancji religijnej itp. itd i NIGDY nie będzie popierana przez liberałów!!!

    A demokracja w pojęciu liberałów to (ciekawe kiedy to wreszcie trafi chociaż do wszystkich czytelników WM?): “Prawdziwa demokracja jest nierozłączna z wolnością polityczną oraz jest oparta na świadomej, wolnej i światłej zgodzie większości, wyrażonej przez wolne i tajne wybory, przeprowadzone z poszanowaniem dla wolności i opinii mniejszości.” (z manifestu liberalnego)

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.