
W  Rosji  nie  ma  już
niezależnych programów TV
4 sierpnia 2014
W  Rosji  nie  ma  już  ani  jednego  niezależnego  programu
telewizyjnego. Ostatni taki przestał działać w miniony piątek.

Wszyscy  pracownicy  publicystycznego  programu  „Niediela”,
nadawanego przez REN TV, zostali zwolnieni nagle i bez podania
przyczyn – podaje „Rzeczpospolita”.

Prowadząca  „Nedielę”  Marianna  Maksimowska,  przeprowadzała
m.in.  wywiady  z  osobami,  które  krytykowały  Kreml,  np.
Michaiłem  Chodorkowskim.  Rozmawiała  również  z  politykami
ukraińskimi.

Obecnie niezależnym rosyjskim dziennikarzom pozostał już tylko
internet, niszowa „Nowaja Gazieta” oraz radio Echo Moskwy.

„Rzeczpospolita” przytacza wypowiedź jednego ze zwolnionych z
„Niedieli”  współpracowników  Marianny  Maksimowskiej,  który
skomentował całą sprawę w „Der Spiegiel”. „Żyjemy znowu w
ZSRR.  Dlatego  zatłuczono  ostatni  inaczej  myślący  program
telewizji” – powiedział Roman Zuper.

REN TV jest telewizją prywatną. Większość udziałów należy do
Nacjonalnoj Media Grupy, której właściciele nie są krytykami
Władimira  Putina,  jednak  dotychczas  utrzymywali  program
„Niediela” na antenie.

Autor: plk
Na podstawie: rp.pl
Źródło: Niezależna.pl

https://wolnemedia.net/w-rosji-nie-ma-juz-niezaleznych-programow-tv/
https://wolnemedia.net/w-rosji-nie-ma-juz-niezaleznych-programow-tv/
http://niezalezna.pl/

