
W  czyich  rękach  są  polskie
media?
30 grudnia 2010
Kto  zarządza  polskimi  mediami?  Jakie  osoby  mają  wpływ  na
światopogląd  Polaków?  Czy  polskie  media  są  mediami
prawdomównymi?  Czym  są  media  i  do  czego  służą?

Według  definicji  środki  masowego  przekazu  (mass  media,
publikatory)  są  środkami  społecznej  komunikacji  o  szerokim
zasięgu. Zalicza się do nich prasę, radio, telewizję, internet
a w szerszym znaczeniu także książki, filmy, plakaty i kino.
Środki masowego przekazu są elementem kultury masowej.

Światopogląd człowieka kreowany jest na podstawie informacji
ponieważ informacje zawsze służą jako argumenty. Kiedy chcemy
komuś  coś  udowodnić,  przekazujemy  mu  informację  (argument)
która  potwierdza  naszą  tezę.  A  jeżeli  informacja  jest
nieprawdziwa i zmanipulowana? Argument staje się bzdurą.

Wystarczy  obejrzeć  jakikolwiek  dziennik  informacyjny  by
zauważyć, jaki typ dezinformacji stosuje się w danej stacji.
Przeczytać  artykuły  z  pierwszej  strony  gazety,  usłyszeć
wiadomości  w  radiu  a  następnie  porównać  je  z  prawdziwymi
informacjami.  Człowiek  nawet  drogą  własnej  dedukcji  często
zauważa, gdy poprzez informację narzuca mu się opinię. Jednak
każda  stacja  TV  lub  radiowa  czy  gazeta  musi  bazować  na
prawdziwych  informacjach,  ponieważ  linia  między  prawdą  a
manipulacją jest bardzo cienka i możliwa do zauważenia, gdy
polegamy na własnym umyśle. Bardzo dobrą drogą weryfikacji
prawdziwości  informacji  i  dostrzeżenia  manipulacji  jest
wiedza, kto odpowiada za ich rozpowszechnianie.

Popularne media w Polsce są ze sobą powiązane dzięki osobom
wywodzącym  się  głównie  z  lewicy..  Oto  przegląd  istotnych
informacji na temat osób odpowiedzialnych za nie.

https://wolnemedia.net/w-czyich-rekach-sa-polskie-media/
https://wolnemedia.net/w-czyich-rekach-sa-polskie-media/


TVN – stacja telewizyjna utworzona i sponsorowana przez władzę
PRL  w  celach  propagandowych.  Pierwszym  prezesem  oraz
właścicielem był Mariusz Walter, członek PZPR, dziennikarz TVP
w czasach PRL, rekomendowany przez Jerzego Urbana do zespołu
propagandowego PRL. Obecnie stanowisko prezesa obejmuje syn.
Mariusz Walter jest współwłaścicielem holdingu ITI, jeden z
najbogatszych polaków.

Polsat – ogólnopolska telewizja komercyjna, właściciel Zygmunt
Solorz-Żak (pseudonim Zeg). Były agent SB. Współpracował z
Departamentem I MSW PRL, jeden z najbogatszych polaków.

KRRiTV – Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Część uprawnień:
powoływanie  rad  nadzorczych  TVP,  publicznej  radiofonii  –
Polskie  Radio  S.A  oraz  17  spółek  regionalnych,  udzielanie
koncesji  na  nadawanie  sygnału  telewizyjnego  i  radiowego.
Członkowie:  Jan  Dworak  (były  członek  PO,  zasiadał  przy
obradach Okrągłego Stołu, na członka KRRiTV powołany przez
Bronisława  Komorowskiego,  były  poseł),  Witold  Graboś  (były
członek  PZPR,  SLD,  były  senator),  Sławomir  Rogowski
(rekomendowany  przez  klub  poselski  Lewica),  Krzysztof  Luft
(rzecznik  prasowy  rządu  Jerzego  Buzka,  były  członek  PO,
rekomendowany  przez  Bronisława  Komorowskiego)  i  Stefan
Pastuszka (senator, członek PSL, rekomendowany przez PO).

Superstacja – stacja telewizyjna, informacyjno-rozrywkowa. Jej
100% udziałów należy do spółki Ster, której właścicielem jest
Zygmunt Solorz-Żak.

TV4 – stacja telewizyjna, należąca do holdingu Polskie Media,
większość udziałów należy do telewizji Polsat i w mniejszej
części  TVN.  Dyrektorem  programowym  jest  Adam  Stefianik,
łączący tą funkcję z prezesurą Superstacji.

Agora S.A. – spółka akcyjna, prowadząca działalność medialną.
Właściciel  „Gazety  Wyborczej”,  bezpłatnych  dzienników,
kilkunastu  magazynów  „kolorowych”,  29  rozgłośni  radiowych
(m.in. Radia Złote Przeboje), gazety „Metro” i wielu innych.



Redaktorem naczelnym „Gazety Wyborczej” jest Adam Michnik –
socjalista,  działacz  opozycyjny  w  czasach  PRL.  Popierany
wielokrotnie  przez  Tadeusza  Mazowieckiego  (premiera  rządu
PRL),  zasiadał  przy  obradach  Okrągłego  Stołu,  zgodnie  z
którymi  powstała  „Gazeta  Wyborcza”.  Pochodzi  z  żydowskiej,
komunistycznej rodziny.

„Rzeczpospolita” – ogólnopolski dziennik należący w 51% do
Medcom Group, podobnie jak „Życie Warszawy”, „Gazeta Giełdy
Parkiet” oraz kilkudziesięciu gazet regionalnych (np. „Echa
Dnia”).  Redaktorem  naczelnym  „Rzeczpospolitej”  jest  Paweł
Lisicki, który był przeciwny zwolnieniu Bronisława Wildsteina
z  „Rzeczpospolitej”  (masona,  byłego  publicysty  „Gazety
Wyborczej”,  pracownika  „Wprost”,  byłego  prezesa  TVP).
Przygotowywał „Życie Warszawy”, dziennik powstały z inicjatywy
socjalistów z PRL.

„Wprost” – polski tygodnik. Redaktorem naczelnym jest Tomasz
Lis (dziennikarz Polsatu, TVN, obecnie TVP).

„Fakt” – dziennik, należący do koncernu medialnego Axel Spring
AG otwarcie popierającego działania syjonistycznego Izraela. W
gazetach  koncernu  wielokrotnie  obozy  koncentracyjne  były
nazywanie  „polskimi”.  Redaktorem  naczelnym  jest  Grzegorz
Jankowski, były pracownik „Życie Warszawy” oraz były zastępca
redaktora  naczelnego  w  „Newsweek  Polska”,  były  wydawca
„Dziennika”.

„Newsweek Polska” – tygodnik. Wydawany przez Axel Springer
Polska.  Redaktorem  naczelnym  jest  Wojciech  Maziarski,  szef
serwisu  informacyjnego  „Solidarności”  oraz
Wschodnioeuropejskiej  Agencji  Informacyjnej.  Pracował  w
„Gazecie Wyborczej” oraz w „Przekroju”.

„Polityka”  –  tygodnik  utworzony  na  polecenie  Sekretariatu
Centralnego PZPR. Stanowił organ PZPR. Redaktorem naczelnym
jest  Jerzy  Baczyński.  Członek  Komisji  Trójstronnej,
Solidarności,  były  pracownik  „Życia  Warszawy”.



„Przekrój”  –  tygodnik.  Byli  redaktorzy  naczelni:  Jacek
Kowalczyk  (w  latach  1989-1995  sekretarz  redakcji  „Gazety
Wyborczej”), Mariusz Ziomecki (były redaktor naczelny „Super
Expressu”).

RMF FM – rozgłośnia radiowa, należy do Grupy Bauer Media.
Jeden z największych wydawców prasy w naszym kraju.

Radio Maryja – katolicka rozgłośnia radiowa, prezesem jest o.
Tadeusz Rydzyk, do którego należą takie przedsięwzięcia jak TV
Trwam i „Nasz Dziennik”, niektóre związane umowami z TVP.

Opracowanie: Filip K.
Na podstawie: www.wikipedia.org
Nadesłano do „Wolnych Mediów”

http://filipkblog.wordpress.com/

