Ustawa o bratniej pomocy

Opublikowano: 01.02.2013 | Kategorie: Polityka, Prawo, Publicystyka

Liczba wyświetleń: 1393

18 stycznia br. do „laski marszałkowskiej” wpłynął rządowy projekt ustawy o udziale zagranicznych funkcjonariuszy lub pracowników we wspólnych operacjach lub wspólnych działaniach ratowniczych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Projekt przewiduje możliwość udziału „zagranicznych funkcjonariuszy lub pracowników” we wspólnych operacjach prowadzonych przez funkcjonariuszy lub pracowników Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Państwowej Straży Pożarnej. „Wspólne operacje” to wspólne działania prowadzone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej m. in. w związku ze zgromadzeniami, imprezami masowymi lub podobnymi wydarzeniami w celu ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz zapobiegania przestępczości, zaś „zagraniczni funkcjonariusze lub pracownicy” to „funkcjonariusze lub pracownicy służb państwa wysyłającego” uczestniczący w tych operacjach. Zgodnie z projektem, tacy funkcjonariusze lub pracownicy mogą zostać przysłani do pomocy na wniosek Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw wewnętrznych, lub nawet (w przypadku jeśli pochodzą ze strefy Schengen, ich liczba nie przekracza 200 osób, a przewidywany okres pobytu nie przekracza 90 dni) Komendanta Głównego Policji, Komendanta Głównego Straży Granicznej, szefa ABW czy szefa BOR. I mogą – pod dowództwem i w obecności polskiego funkcjonariusza – stosować środki przymusu bezpośredniego, legitymować i zatrzymywać osoby, dokonywać kontroli osobistej i przeszukań oraz używać materiałów pirotechnicznych tak samo jak Policja, a nawet używać broni palnej.

Obecnie udział zagranicznych funkcjonariuszy lub pracowników państw obcych we wspólnych czynnościach operacyjnych lub działaniach ratowniczych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej może być realizowany na podstawie aktów prawa międzynarodowego, w tym przede wszystkim dwustronnych umów międzynarodowych, a także aktów prawnych Unii Europejskiej (decyzja Rady 2008/615/WSiSW z dnia 23 czerwca 2008 r. w sprawie intensyfikacji współpracy transgranicznej oraz decyzja Rady 2008/617/WSiSW z dnia 23 czerwca 2008 r. w sprawie usprawnienia współpracy pomiędzy specjalnymi jednostkami interwencyjnymi państw członkowskich Unii Europejskiej w sytuacjach kryzysowych). Jak jednak można przeczytać w uzasadnieniu projektu, „współpraca ta bywa jednak nieefektywna i niewystarczająca, z uwagi m.in. na brak przepisów, które pozwalałyby na jednoczesny udział we wspólnych operacjach lub wspólnych działaniach ratowniczych funkcjonariuszy lub pracowników zarówno z państw członkowskich Unii Europejskiej, jak i państw spoza Unii. Ponadto przepisy obowiązujących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych i porozumień oraz przepisy prawa europejskiego ograniczają się jedynie do zakreślenia ogólnych ram wspólnych działań, pozostawiając wiele szczegółowych kwestii do późniejszego ustalenia”. Stwierdza się również, że „z analizy obowiązujących umów i porozumień wynika, iż tylko z niektórymi państwami Rzeczpospolita Polska ma dostatecznie szczegółowo uregulowane kwestie dotyczące prowadzenia wspólnych działań na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez zagranicznych funkcjonariuszy lub pracowników (…) Ponadto przepisy prawa międzynarodowego, w tym Unii Europejskiej nie regulują sytuacji, w której do udziału we wspólnej operacji lub wspólnym działaniu ratowniczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przystąpiłyby jednocześnie jednostki służb porządku publicznego lub służb ratowniczych z różnych państw także spoza Unii Europejskiej„.

Projektowana ustawa ma dotyczyć „sytuacji, w których Rzeczpospolita Polska będzie potrzebować międzynarodowej pomocy w postaci interwencji odpowiednich służb, w przypadkach ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego, zapobiegania przestępczości, w trakcie zgromadzeń, imprez masowych, klęsk żywiołowych, katastrof oraz innych poważnych zdarzeń„. Wygląda więc na to, że rząd bardzo pragnie ułatwić sobie możliwość łatwego i legalnego skorzystania z pomocy funkcjonariuszy innych państw – być może kilku naraz i niekoniecznie z UE – w przypadku np. masowych demonstracji czy zamieszek. A może również w przypadku wprowadzenia stanu wyjątkowego, przewidzianego wszak na wypadek „szczególnego zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego”? Teoretycznie na mocy nowej ustawy będzie można wówczas bez przeszkód wezwać np. oddziały niemieckiej Bundespolizei lub rosyjskiej FSB do pomocy w (przewidzianym ustawą o stanie wyjątkowym) zatrzymywaniu osób, w stosunku do których „zachodzi uzasadnione podejrzenie, że pozostając na wolności będą prowadziły działalność zagrażającą konstytucyjnemu ustrojowi państwa, bezpieczeństwu obywateli lub porządkowi publicznemu”.
Czy chodzi o legalizację nowego typu „bratniej pomocy”?

Ciekawa jest uwaga, że „z uwagi na zakres projektowanej regulacji, w tym fakt, że dotyczy ona głównie służb podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, przeprowadzenie konsultacji społecznych jest niecelowe„. Tak więc konsultacji nie ogłoszono, projekt ustawy zamieszczono jedynie w BIP Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Rządowego Centrum Legislacji. Uwag nie zgłoszono. Ale kto ma czas śledzić wszystkie projekty pojawiające się w tych biuletynach?

Autor i źródło: Jacek Sierpiński

BIBLIOGRAFIA

http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/5FA767215E79AE82C1257B0300317679/%24File/1066.pdf

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:210:0001:0011:PL:PDF

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32008D0617:PL:NOT

http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20021130985&type=3


TAGI: , , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

25 komentarzy

  1. kudlaty72 01.02.2013 09:39

    Czy ja nie jestem prorokiem? Od kilku lat piszę,że zostaną sprowokowane w EU zamieszki na tle religijnym co będzie pretekstem do wyprowadzenia na ulice tzw “wojsk stabilizacyjnych”!!!Bieda,chaos,strach to nas czeka za 5-10 lat.Myślałem,że mam poprostu katastroficzne wizje ale od czasu prowokacyjnej masakry Breivika wiem ,że mam rację ,a mój scenariusz zaczyna być wprowadzany w życie.To już nie są żarty.

  2. Tom 01.02.2013 11:03

    @ kudlaty72
    Takie przepowiednie jak twoje są na tyle ogólne, że da się pod nie podciągnąć bardzo dużo i wiele osób wie, że będzie gorzej. Więc nie chwal się, że się dzieje tak, jak mówiłeś, bo takich przepowiedni jest sporo i na pewno jakaś się sprawdzi

  3. kudlaty72 01.02.2013 11:07

    @Tom nie chwalę się ale jestem świadomy tego co się dzieje.Parę lat temu już o tym pisałem,że właśnie stymulowane zamieszki na tle religijnym będą pretekstem do wprowadzenia NWO.

  4. kudlaty72 01.02.2013 11:13

    Od 30 lat islamiści zapraszani są do Europy w ilościach dowolnych celem osłabienia poczucia świadomości etnicznej i lojalności wśród Europejczyków.Teraz trzeba sprowokować konflikt,podjudzić jednych na drugich i mamy to do czego dążą syjoniści od 250 lat.Bieda,nędza połączona z totalną destabilizacją regionu.

  5. Komzar 01.02.2013 11:30

    Ja od jakiegoś czasu mam przeczucie, że będzie problem z religią ale konkretnie chrześcijańską. Bardzo możliwe, że ktoś myśli o zrealizowaniu czegoś na kształt opisany przez kudlaty72.

  6. kudlaty72 01.02.2013 13:47

    Czekam,aż zaczną się pojawiać następujące nagłówki w gazetach:
    -“Bojówki muzułmańskie chcą przejąć kontrolę nad ulicami Londynu”
    -“Al Kaida na wyspach”
    -“Wybuch podczas mszy w kościele,setki zabitych”
    -“Muzułmańskie bojówki powiązane z Al Kaidą terroryzują
    Marsylię”
    -“Islamski terror w Paryżu”
    -“Płoną katolickie świątynie w Berlinie”
    -“Madryt,kolejna bomba w metrze”
    -“Krwawe starcia nacjonalistów z bojówkami muzułmańskimi”
    -“Masowy eksodus chrześcijan z dużych miast południowej Francji”
    -“Niemiecki rząd prosi UE o pomoc militarną”
    -“Wojsko na ulicach miast”
    -“Powstają pierwsze obozy dla internowanych”
    itd,itd,itd taki rozwój wypadków moim zdaniem szykują nam syjoniści na następne parę dziesięcioleci.

  7. Anna Teresa 01.02.2013 14:32

    Zgadzam się ale ten projekt to nic innego jak realizowanie
    załażeń programowych Traktaku Lizbońskiego.
    Grecja juz parokrotnie prosiła UE o pomoc w pałowaniu swoich obywateli.

    http://www.youtube.com/watch?v=5n2HCUMc31w&feature=related

  8. kudlaty72 01.02.2013 14:41

    @Anna Teresa oczywiście tak ale drugim dnem jest to ,żeby nasze wojsko nie pacyfikowało naszej ludności bo do końca nie wiadomo po której stronie mogą stanąć.W mojej ocenie np Hiszpanie będą pacyfikować Polaków,my Francuzów,Francuzi Portugali itd.Podobny plan mieli sowieci jak Jaruzelski wprowadzał stan wojenny.Na terenie obecnej Białorusi stacjonowały dywizje pancerne z Mongołami.Gdyby wtedy weszli to porozrywaliby nas na kawałki bez cienia litości.Wiem o tym od starego wopisty Białoruskiego.

  9. kudlaty72 01.02.2013 14:58

    o dywizjach nie polemizuję,wiem to od człowieka,który zna temat z innej strony ale nie o tym tu mowa.Miałem na myśli to ,że wiadomo jak zachowa się nasze wojsko.W stosunku do naszego narodu będzie lojalne ale już we Francji może zachowywać się tak jak w Iraku czy Afganistanie.Z pozostałą częścią się zgadzam,też chciałbym zobaczyć ich wisielczy taniec

  10. cetes 01.02.2013 14:59

    @ Komzar!
    Problemu z religią nie będzie dopiero w przyszłości. Jest problem z judaizmem teraz.
    To właśnie judaizm ze swoimi zasadami mówiący, że Żyd nie okrada goja, tylko robi geszeft, a ktoś kto się temu sprzeciwia jest antysemitą, jest problemem świata.
    Właśnie ta religia-ideologia jest przyczyną wszelkich wojen, innych zbrodni oraz wszelkich innych przestępstw, przede wszystkim gospodarczych, popełnianych na świecie.

    Wyeliminowanie wpływów tej religii-ideologii z istnienia, to świat bez wojen, złodziejstwa i oszustwa.

    Zbyt piękne, by się spełniło.

  11. kudlaty72 01.02.2013 16:57

    no i się zaczyna sczucie,wklejka z onetu

    “Ali Agca twierdzi, że rozkaz do przeprowadzenia zamachu na życie Jana Pawła II miał wydać mu osobiście ajatollah Ruhollach Chomeini. Takie twierdzenie Ali Agca zawarł w swojej autobiografii zatytułowanej “Obiecali mi raj”, którą wydano we Włoszech.
    – Masz zabić papieża w imię Allaha. Musisz zabić rzecznika diabła na ziemi – takie słowa przytacza w biografii późniejszy zamachowiec. Po tym spotkaniu “zindoktrynowany” Agca miał zostać przeszkolony przez irańskie służby specjalne w celu wykonania zadania.”

  12. cetes 01.02.2013 17:06

    To już KGB i SB oraz Stasi nie miało z tym zamachem nic wspólnego?

  13. kudlaty72 01.02.2013 17:13

    Trzeba “uswiadomic” społeczeństwo przed atakiem na Iran

  14. XXIRapax 01.02.2013 17:44

    “Ustawa o bratniej pomocy”
    Jestem za wprowadzeniem tej ustawy w życie. W razie czego możemy jeszcze zaprosić służby zza wschodniej granicy. Np. tych z wiecznie zaprzyjaźnionego narodu rosyjskiego, albo z Białorusi, lub nawet Ukrainy. Skuteczność działania gwarantowana, poprzedzona latami wspólnych doświadczeń:)
    ZSRE jak nic!!!

  15. Il 01.02.2013 19:54

    Dokładnie kto wymyślił projekt, kto go złożył i dokładnie gdzie ?
    Co to znaczy “projekt WPŁYNĄŁ do laski …marszałkowskiej”?
    marszałek (marszałkowie?) mają jakąś laskę ?
    Czym (lub kim) jest ta laska i na czym polega wpłynięcie wniosku do niej ?

    Czy bezpośrednio za pomocą tej laski można wydobywać wodę ze skał lub spod ziemi ?

  16. Czejna 01.02.2013 22:11

    Faktycznie z ta “laska”, to takie rozmyte; i biblijne.
    Narod wybrany by sie tego nie powstydzil. 😉

  17. Pola 01.02.2013 22:26

    Przymiarka do bratniej pomocy już przecież była kiedy lewizna zaprosiła do Polski niemieckich pałkarzy na 11 listopada. Myśleli, że sprowokują rozróby ale się nie udało. Myślę, że takich prowokacji może być więcej szczególnie wówczas gdy sytuacja gospodarcza u nas się załamie i trzeba będzie odwrócić uwagę społeczeństwa od tego.
    A co do Ali Agcy. Ciekawe kto mu tę książkę pisał? Pewnie w następnej zupełnie ktoś inny kazał by mu zamordować JPII, w zależności od aktualnej sytuacji.

  18. kudlaty72 02.02.2013 01:12

    @Pola książkę pisali bracia umiłowani w Mojżeszu.

  19. MamDosc 02.02.2013 09:35

    Gdyby polskie wojsko i milicja nie chciała pacyfikować polskiej gawiedzi to papiren już na tą okoliczność przyklepano . Pamiętam jak Niemcy pchali się do Grecji ze swym Ges….policją na szczęście Grecja nie miała stosownego prawa . Merkelowa twierdziła że Niemcy lepiej wypełnią obowiązki porządkowe ( greckie sentymenty precz )i razem ze swoimi poborcami podatkowymi którzy mają 110% ściągalności zabezpieczą mienie niemieckich banków . Brak klauzuli jednak pokrzyżował niemiecki najazd , my możemy spać spokojni nam bracia “pomogą “

  20. aZyga 02.02.2013 09:48

    Wejście obcych oddziałów policji czy wojska to już tylko krok do wojny. Chory pomysł, albo zwykła prowokacja.

  21. Hanah 02.02.2013 13:53

    Ten projekt to nic nowego, i to nie tylko w Polsce. Część ludzi tak bardzo chciała do UE, ale nikt nie wiedział co to tak naprawdę jest!!!
    Już dawno “wymyślono” że będzie funkcjonować tzw. policja europejska – czyli jeżeli dany kraj nie będzie umiał (!) poradzić sobie własnymi siłami to na pomoc (!) wysłane zostanę służby złożone z innych narodowości. To ma też głębsze przesłanie (niebezpieczniejsze) bo wiadomo,że nawet wśród naszych policjantów i służb mogą wzbudzić się ludzkie odruchy i mogą oni nie chcieć tłumić “własnych ziomali”, a takich obiekcji nie będą mieli najemnicy z innych krajów – wystarczy wysłać takich, którzy już od dawna z jakichś powodów żywią (np do Polaków) uraz..
    To coraz bardziej pokazuje w jak TOTALITARNYM kraju żyjemy i jak rząd świadomie działa na szkodę wszystkich obywateli i próbuje się od nich odgrodzić takimi przepisami!!!
    Nie wiem czy to się będzie zmieniać jak np przewodnictwo w UE, ale jakiś czas temu ogłoszono, że funkcje policji europejskiej będę prowadzić Niemcy.. – nie wierzę w przypadki, więc..

    Wszystko zmierza do wywołanie zamieszek, złapania obywateli za pysk i założenia “kajdanek”, po czym ustanowienie (oficjalne) NWO i dojenie ludzi do cna!!!

  22. Hanah 02.02.2013 13:58

    ..a tak na marginesie – po co takie przepisy skoro nasz rząd (i nie tylko bo wszystkie rządy tak pierniczą) mówi,że Europa jeszcze nigdy nie była tak bezpieczna?

    Nie odpowiadajcie, tu nie ma co dyskutować – rządy mają ogólną schizofrenię i wbrew faktom wmawiają ludziom zupełnie inną rzeczywistość. Choć przecież są nawet w naszym kraju ludzie, którzy twierdzą, że jest dobrze.. – ci też mają schizofrenię!

  23. Libertus 02.02.2013 21:28

    zgadzam sie co do tych rozbiorów. ta ustawa to nic innego jak legalne wprowadzenie obcych okupantów, w tym niemców, których tusek jest przeciez wielbicielem… do naszego kraju. zaczną okupowac nasze tereny, nasze kopalnie węgla, złoża łupkowe… itd i to całkiem legalnie. a jak tylko ktos z nas podskoczy to cię skończą. i to wszystko całkiem legalnie…. to bardzo podstępna i zdradliwa ustawa… szkoda że nikt nie zdaje sobie z tego sprawy i zaden polityk sie temu nie przeciwstawi… są zbyt krótkowzroczni… i zachłanni na chwilowe korzyści…

  24. Il 02.02.2013 23:52

    Jako Polak nigdy nie byłem, nie jestem i nie będę za wstąpieniem do euronowotworu (do unii europejskiej)

    AKT WOLI NARODU – o unieważnieniu prywatyzacji itp:

    http://www.petycjeonline.com/akt

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.