
Ukraiński obłęd pogłębia się
19 stycznia 2017
Jest  coraz  gorzej.  Na  terytoriach  kontrolowanych  przez
kijowskie władze obłęd się pogłębia z dnia na dzień. Najnowszy
wygłup pochodzi z 17 stycznia. Ofiarą ukraińskiego obłąkania
padł Robert Choma, prezydent Przemyśla sympatyzujący z obecnym
obozem  rządowym.  17  stycznia  w  godzinach  przedpołudniowych
podjął podróż do Lwowa, aby, na zaproszenie Konsulatu RP we
Lwowie,  wziąć  udział  w  spotkaniu  opłatkowo-noworocznym.
Odstawszy swoje w Medyce odebrał jedynie informację, iż na
jego osobę nałożono zakaz wjazdu na Ukrainy. Niestety, niczego
więcej nie wiadomo. Decyzja, którą wręczono Chomie nie zawiera
żadnego  uzasadnienia.  Potwierdza  to  sam  zainteresowany  w
oświadczeniu na stronie Urzędu Miasta Przemyśl.

„Odmówiono mi wjazdu na Ukrainę wręczając dokument wystawiony
przez  Służbę  Graniczną  Ukrainy,  powołując  się  na  decyzję
Służby Bezpieczeństwa Ukrainy, wydaną 29 grudnia ub. roku,
zakazującą mi wjazdu na Ukrainę. Dowiedziałem się o tym fakcie
i byłem nim bardzo zaskoczony. Nie będę tego komentował, nie
znam  powodów,  nie  znam  przyczyn.  Będę  chciał  tę  sprawę
wyjaśnić zarówno przez polski MSZ, jak i został już o tym
powiadomiony  także  ambasador  Deszczyca  w  Warszawie”  –
powiedział Choma w rozmowie z dziennikarzami TVP. Wiara w to,
iż Waszczykowski i jego ekipa zdołają coś w tej sprawie zrobić
wydaje  się  dość  naiwna,  ale  też  prezydent  Przemyśla  musi
stosować się do pewnych konwenansów.

Indagowana  przez  dziennikarzy  Służba  Bezpieczeństwa  Ukrainy
odpowiedziała ustami swej rzeczniczki Ołeny Hiltanskiej, iż
„zakaz wjazdu na Ukrainę został wydany w celu zapewnienia
bezpieczeństwa  naszego  państwa”.  Oznacza  to  ni  mniej,  ni
więcej jak stwierdzenie, iż obecność Roberta Chomy w granicach
tego  państwa  ukraińskiego  stwarza  dla  tegoż  zagrożenie.
Niestety, rzeczniczka SBU nie precyzuje, jakiego typu. Dodała
jedynie, że zakaz został wydany jeszcze latem ubiegłego roku.

https://wolnemedia.net/ukrainski-obled-poglebia-sie/


Zaś  PAP  twierdzi,  iż  w  rozmowie  z  urzędnikami  w  Kijowie
dziennikarze uzyskano informacje, iż Choma został uznany za
personę non grata w związku z tym, że w czerwcu 2016 r. doszło
w Przemyślu do zakłócenia ukraińskiej uroczystości religijnej.
Grupa około 20 patriotycznych aktywistów próbowała zablokować
przejście procesji greckokatolickiej. Choma, ma się rozumieć,
nie brał udziału w tym wydarzeniu.

Nacjonalistyczne obłąkanie na Ukrainie prowadzi coraz częściej
do  sytuacji  żałośnie  komicznych.  Kijowskie  władze  zakazały
nadawania  przychylnej  im,  a  opozycyjnej  wobec  Kremla,
rosyjskiej  stacji  telewizyjnej  Dożd.  Rosyjska,  lecz,  w
przeciwieństwie do większości mediów z tego kraju, nadzwyczaj
przychylna postmajdańskiej władzy, telewizja została właśnie
wyproszona  i  wszyscy  dostawcy  telewizji  kablowej  czy
satelitarnej  mają  zaprzestać  transmisji  i  zdjąć  kanał  z
oferty.

Uzasadnienie przedstawione przez władze jest kuriozalne. Na
stronach  Interfaks-Ukraina  czytamy,  iż  „w  programach
nadawanych przez tę stację granica między obwodem chersońskim
a Autonomiczną Republiką Krymu jest oznaczana jako granica
pomiędzy Ukrainą, a Federacją Rosyjską”. Są to słowa Serhija
Kostinskiego z Narodowej Rady Radiofonii i Telewizji. Z jego
słów wynika również, iż medium to „wielokrotnie naruszało w
ubiegłym roku ukraińskie prawo”. Między innymi dziennikarze
Dożd’u  „nielegalnie  przekraczali  granicę  z  Krymem”  (tj.
wjeżdżali  tam  z  terytorium  Rosji).  Poza  tym  nadawano  tam
rosyjskie reklamy, które też są prawnie zakazane na terytorium
kontrolowanym przez Kijów.

Dyrektorka generalna zakazanej przez Kijów telewizji Natalija
Sidnjejewa powiedziała, że jest jej bardzo przykro z powodu
tej decyzji. Wyjaśniła jednocześnie, iż reklamy rosyjskie nie
były emitowane, a jako medium rosyjskie kierowana przez nią
telewizja  nie  może  abstrahować  od  konstytucji  Federacji
Rosyjskiej, gdzie granice tego państwa są opisane z ujęciem
Krymu.  Jednocześnie  wyraziła  nadzieję,  iż  zainteresowani



widzowie zechcą skorzystać ze strony internetowej Dożdu, gdzie
również dostępny jest streaming na żywo. Można się jednak
spodziewać, że kijowska cenzura sięgnie wkrótce i internetu.

Przypadek telewizji Dożd to żadna pierwszyzna. Na kuriozum
zakrawa jednak fakt, iż Kijów zamyka kanał przychylny sobie,
tylko dlatego, że jest rosyjski. Dotychczas zakazano już ponad
60  różnych  kanałów  rosyjskich.  Wszystko  pod  zarzutem
„propagowania wojny i przemocy na Ukrainie” albo z powodu
reklamowania  rosyjskich  podmiotów  komercyjnych.  Pod  koniec
ubiegłego roku zaś Poroszenko podpisał ustawę regulującą wwóz
na Ukrainę rosyjskich wydawnictw drukowanych. Osoba fizyczna
nie będzie mogła już niedługo przywieźć więcej niż dziesięciu
książek  wydrukowanych  w  Rosji,  a  hurtownicy  będą  musieli
ubiegać się o specjalne pozwolenia.

Autorstwo: BS
Źródło: Strajk.eu
Kompilacja 2 wiadomości: WolneMedia.net

http://strajk.eu/

