
TVP znów przegrała w sądzie z
Konfederacją
9 października 2019
2 października wyemitowano materiał, w którym Telewizja Polska
przeprasza Konfederację za pominięcie jej sondażowych wyników
w  głównym  wydaniu  „Wiadomości”.  Jednak  trudno  dziwić  się
Konfederatom, że nie czują się usatysfakcjonowani.

„Po  raz  drugi  wygraliśmy  z  Wiadomościami  TVP  w  sądzie.
Urbanoidy z Woronicza będą musiały przeprosić za manipulacje
zawarte w poprzednich »przeprosinach« nakazanych przez sąd i
opublikować rzetelny materiał. A my cięgle czekamy na takie
paski” – napisał na Twitterze Robert Winnicki.

Przymiotnik  „kuriozalny”  był  tym,  który  podczas  materiału
wyemitowanego  2  października  padał  najczęściej.  Prowadząca
„Wiadomości”  Danuta  Holecka  pokazała  materiał  Marcina
Tulickiego, zapowiedziawszy go jako odnoszący się do „jednego
z najbardziej kuriozalnych wyroków polskiego sądu”. W samym
materiale też kilkakrotnie padało to określenie. W dodatku na
antenie padła sugestia, że wynik Konfederacji w sondażu dla
„Super Expressu” mógł zostać zaokrąglony w górę. Widać było,
że te przeprosiny nie są w smak dziennikarzom TVP.

Co  jeszcze  mówiono  w  „przeprosinowym”  materiale?  Autor
przybliżył postać sędziego Rafała Wagnera, który wydał wyrok.
Przypomniał,  że  ten  sam  sędzia  że  wcześniej  skazał  m.in.
Zbigniewa  Ziobrę  oraz  znajduje  się  na  liście  „sędziów
wolności”  przygotowanej  przez  Ewę  Siedlecką,  „publicystkę
znaną z krytyki polskiego rządu”. A więc przedstawił go jako
postać wrogą obozowi władzy, a przez to stronniczą.

Przypomnijmy, o co poszło. 26 września Konfederacji zabrakło w
prezentacji wyników sondażu Pollster dla „Super Expressu” w
dzienniku TVP.

https://wolnemedia.net/tvp-znow-przegrala-w-sadzie-z-konfederacja/
https://wolnemedia.net/tvp-znow-przegrala-w-sadzie-z-konfederacja/


Przedstawiono wersję sondażu bez udziału ugrupowania Korwina,
Bosaka,  Brauna  i  Winnickiego  –  w  tym  układzie  PiS  miałby
szansę  na  samodzielne  rządy.  Prowadząca  program  Edyta
Lewandowska  informowała,  że  do  Sejmu  dostałyby  się  tylko
cztery ugrupowania. Tymczasem Konfederacja w drugiej wersji
sondażu, osiągnęłaby próg wyborczy i dostała się do Sejmu.

Jakub Kulesza z Konfederacji opublikował na swoim koncie na
„Twitterze” zdjęcia „drugiego” wyroku.

Telewizję Polską w trybie wyborczym pozwał również polityk KO
– Borys Budka, którego szef portalu TVP Info nazwał „kłamcą”
po pamiętnej debacie przedwyborczej TVP. Budka pokazał wówczas
tzw. „paragon hańby PiS” – opiewający na ponad dwa tysiące
złotych  za  dwa  opakowania  leku  podawanego  dzieciom  po
przeszczepach.  Okazało  się,  że  od  1  września  lek  jest
refundowany  przez  NFZ  i  kosztuje  dokładnie  3,20  zł.

Borys  Budka  jednak  najwyraźniej  nie  wiedział,  że  w  tym
konkretnym  przypadku  z  jakiegoś  powodu  refundacja  nie
przysługiwała, stąd kosmiczna cena na paragonie. Sąd uznał, że
politykowi KO nie można jednak zarzucić świadomego kłamstwa,
jak zrobił to Samuel Pereira. Sędzia podkreślił, że Budka
pokazał prawdziwy paragon i nie wypowiadał się na temat ceny
leku po refundacji.

Wyrok  zapadł  we  wtorek  8  października.  Ciekawe,  jakie
przeprosiny  tym  razem  wyemituje  TVP…

Autorstwo: Antonina Świst
Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/opinie/2019100911163555-tVp-znow-przegrala-w-sadzie-z-konfederacja-bede-kolejne-przeprosiny/

