
TVP kłamie – twierdzi Reuters
24 czerwca 2017
Raport Reuters Institute dotyczący polskiego rynku medialnego
jest miażdżący dla polskich mediów publicznych. Szczególnie
mocno krytykowana jest TVP pod wodzą Jacka Kurskiego: „to
fabryka rządowych fake newsów”.

Grzegorz Piechota z Harvard Business School przygotował raport
o ostatnich zmianach na polskim rynku medialnym dla Reuters
Institute for the Study of Journalism. I niestety, wygląda na
to, że w polskich mediach nastąpiła bardzo niedobra zmiana.
Szczególnie odnosi się to do telewizji publicznej, kierowanej
przez Jacka Kurskiego.

„Pomimo społecznych protestów w 2016 r. partia PiS wprowadziła
nowe prawo dotyczące mediów publicznych. W wyniku tego rząd
przejął  całkowitą  kontrolę  nad  państwowymi  nadawcami  i
przeprowadził  tam  czystkę  wśród  dziennikarzy  pracujących  w
newsroomach” — twierdzi ekspert. „W sumie pracę straciło ponad
230  zatrudnionych,  część  z  nich  w  drodze  zwolnień,  część
odeszła  sama  w  proteście  przeciwko  nowej  linii  mediów
publicznych. Radykalne zmiany w programach informacyjnych tych
nadawców spowodowały, że stały się one fabrykami rządowych
fake newsów”.

Te  wszystkie  machinacje  wokół  linii  programowej  telewizji
sprawiły, że w 2016 straciła rekordowo wielu widzów — około 10
procent. Najwięcej osób w grupie wiekowej od 16 do 49 lat
powiedziało „żegnam!” TVP Kurskiego. Raport nie zdążył jeszcze
uwzględnić  kolejnych  medialnych  apetytów  ekipy  Szydło:
„misyjna” TVP stanie się jeszcze bardziej misyjna. Właśnie
wprowadzono 5 nowych programów o wymowie stricte katolickiej.
Widać rząd planuje pozyskanie dotychczasowych widzów TV Trwam
toruńskiego  redemptorysty.  PiS-owi  jak  wiadomo  marzy  się
również repolonizacja mediów na rynku, będąca uderzeniem w
niemieckie koncerny.

https://wolnemedia.net/tvp-klamie-twierdzi-reuters/


Piechota  dostrzega  też  zmiany  w  finansowaniu  reklam
państwowych  spółek  w  prasie  —  na  przykładzie  „Gazety
Wyborczej”, którą od większości reklam odcięto, można wysnuć
wniosek, że rząd PiS stara się w ten sposób ukarać te tytuły,
które są mu nieprzychylne.

Wszystkie te działania rządu wokół mediów zaskutkowały realnym
odpływem  wielu  widzów  do  internetu  (to  tam  narodził  się
zresztą fenomen „Ucha prezesa”, serialu ukazującego władze PiS
w krzywym zwierciadle).

Badania na potrzeby raportu Reutersa prowadzono w 36 krajach.
Przebadano 70 tysięcy odbiorców prasy, telewizji, radia praz
internetu.

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/opinie/201706235733553-sputnik-tvp-reuters/

