Tusk byt hojny dla Agory

7 lipca 2018

Dlaczego Srodowisko ,Gazety Wyborczej” tak bardzo szanowato
poprzednig ekipe rzadowg, a obecnej wrecz nienawidzi? Poza
oczywistymi kwestiami $Swiatopogladowymi, istotne mogg sie
okaza¢ takze kwestie finansowe. W czasach rzgaddow PO-PSL
podpisywane byty bowiem umowy, zgodnie z ktérymi Agora
dostawata niemal 120 tys. zt za opublikowanie na tamach
,Gazety Wyborczej” tekstu zleconego przez ministerstwo. Po
zmianie wtadzy strumyczek z kasg zaczat usychad, co zapewne
wptyneto na jej sytuacje ekonomiczng.

Jesli przyjrzymy sie rejestrowi uméw =zawartych przez
Ministerstwo Administracji 1 Cyfryzacji w 2013 roku, to
znajdziemy tam pozycje numer 85 — ,Ustugi publikacji artykutu
dotyczacego cyfryzacji telewizji naziemnej w dzienniku
ogélnopolskim”. Umowa zostata zawarta ze spotka Agora, ktdra
wydaje ,Gazete Wyborczg”. Koszt? — 119 223,92 zt!

W konteksScie powyzszego warto rowniez wspomnie¢ o tresci
odpowiedzi na interpelacje poselska posta Kukiz’l5 Andrzeja
Maciejewskiego, ktdéry w grudniu ub.r. skierowat zapytanie do
Ministra Skarbu Panstwa, dotyczgce wydatkéw na reklame Spdétek
Skarbu Panstwa w latach 2007-2015. W odpowiedzi ministerstwo
wykazato, iz we wspomnianym okresie wydatki na reklame
poniosto 148 sp6tek nadzorowanych przez Ministra Skarbu
Panstwa na tgczng kwote 356,6 mln zt. Spotka Agora nalezata do
jednego z najwiekszych reklamobiorcéw spdétek Skarbu Panstwa w
okresie rzadéw PO-PSL. W latach 2007-2015 otrzymata tacznie az
17 mln 128 tys. zt!

Przejecie wtadzy przez PiS mogto oznacza¢ dla Agory tylko
jedno. Strumyk kasy zwigzany z optatami za reklamy 1
ogtoszenia zlecane przez rzad, ministerstwa i spdétki Skarbu
Panstwa zostat w koncu zakrecony. Nie powinna nas zatem dziwid
antyrzgdowa nagonka z ulicy Czerskiej, gdzie mie$ci sie


https://wolnemedia.net/tusk-byl-hojny-dla-agory/

siedziba wydawcy ,Gazety Wyborczej”.

Na podstawie: mc.gov.pl, Express.olsztyn.pl
Zr6dto: Niewygodne.info.pl



http://niewygodne.info.pl/artykul7/03327--Hojny-jak-Tusk-dla-Agory.htm

