
To jednak Niemcy kupią TVN?
Ruch Tuska miał zbić cenę
13 grudnia 2024
Nie Węgrzy a Niemcy mają kupić TVN. Tak przynajmniej wynika z
najnowszych  ustaleń  dziennikarzy  Telewizji  wPolsce24.
Zainteresowany ma być koncern Ringier Axel Springer.

Głos zabrał na portalu „X” publicysta stacji Michał Karnowski.
„»Wschodni klient« na TVN to fake news. Wykreowano go, by Tusk
mógł uznać TVN za firmę strategiczną i w ten sposób zbić cenę
o ok. 1/3” – napisał. „A TVN kupią… Niemcy. Kto wyrówna stratę
koncernowi Discovery? My – podatnicy” – stwierdził.

Telewizja wPolsce24 podała, powołując się na swoje źródła, że
możliwość przejęcia TVN-u przez węgierski kapitał to pretekst
sztucznie  wykreowany,  by  Tusk  mógł  zapowiedzieć  „ochronę”
stacji – oraz Polsatu – zbijając w ten sposób cenę.

Przypomnijmy, że koncern Warner Bros. Discovery miał podjąć
decyzję o sprzedaży TVN z powodów finansowych. W reakcji na to
premier Donald Tusk poinformował o wpisaniu na listę firm
strategicznych  stacji  telewizyjnych  TVN  oraz  Polsat.  Szef
rządu warszawskiego twierdził, że są „plotki czy pogłoski o
tym, że na Wschodzie odnajdujemy zainteresowanych ewentualnym
przejęciem mediów albo wpływaniem na pracę mediów w Polsce […]
ta sprawa jest bardzo poważna”.

Według  dziennikarzy  „Onetu”  TVN  mieliby  przejąć  Węgrzy.
Wskazywali na TV2 „powiązaną z Viktorem Orbanem”, co miałoby
ucieszyć środowisko Prawa i Sprawiedliwości.

Autorstwo: MMP
Na podstawie: wPolityce.pl
Źródło: NCzas.info

https://wolnemedia.net/to-jednak-niemcy-kupia-tvn-ruch-tuska-mial-zbic-cene/
https://wolnemedia.net/to-jednak-niemcy-kupia-tvn-ruch-tuska-mial-zbic-cene/
https://nczas.info/2024/12/13/to-jednak-niemcy-kupia-tvn-ruch-tuska-mial-zbic-cene/

