
Gazeta  przyznała,  że  jej
treści były niewiarygodne
9 grudnia 2016
Amerykańska gazeta „The Washington Post” oświadczyła, że nie
może zagwarantować wiarygodności informacji zawartych w swoim
listopadowym  artykule  o  tym,  że  agencja  Sputnik  i  stacja
telewizyjna RT rzekomo publikowały wiadomości, które zawierały
nieprawdziwe informacje.[SN]

24  listopada  wydanie  opublikowało  artykuł  o  grupach
niezależnych  badaczy,  którzy  twierdzili,  że  studiowali
przypadki  „rosyjskiej  propagandy”  w  czasie  wyborów
prezydenckich  w  USA.  Jedną  z  grup  była  PropOrNot,  której
członkowie nie podali swoich nazwisk i kontaktów. „[Gazeta]
nie cytowała jakichkolwiek portali i nie ręczy za wiarygodność
informacji  grupy  PropOrNot  w  odniesieniu  do  jakichkolwiek
konkretnych  środków  masowego  przekazu,  artykuł  również  nie
przedstawiał takich twierdzeń” — czytamy w nocie redaktora do
oryginalnej publikacji wydania.[SN]

Jak  pisała  gazeta  „The  Washington  Post”,  grupa  PropOrNot
opublikowała  raport,  w  którym  poinformowano  o  ponad  200
portalach,  które  rzekomo  publikowały  materiały  zawierające
„rosyjską propagandę”. Jak umacniała grupa, niektóre z tych
wiadomości pierwotnie były publikowane przez agencję Sputnik i
stację  telewizyjną  RT,  przy  czym,  zdaniem  badaczy,  treść
materiałów  tych  mediów  czasem  rzekomo  mogła  zawierać
nieprawdziwe  informacje.  Niektóre  portale  opowiedziały  się
przeciwko włączaniu ich w ten wykaz. Po publikacji artykułu
grupa wykluczyła z listy wiele witryn.[SN]

Z  kolei  redaktor  naczelna  agencji  Sputnik  i  kanału
telewizyjnego RT Margarita Simonian zaprzeczyła tej informacji
w wywiadzie dla kanału CNN. „RT nigdy nie był zaangażowany w
takie działania i pewnie dlatego Washington Post nie mógł

https://wolnemedia.net/the-washington-post-przyznal-ze-artykuly-o-sputniku-i-rt-moga-byc-niewiarygodne/
https://wolnemedia.net/the-washington-post-przyznal-ze-artykuly-o-sputniku-i-rt-moga-byc-niewiarygodne/


dostarczyć ani jednego dowodu” — cytuje stacja słowa Simonian.
Podkreśliła ona, że gazeta nie skontaktowała się z kanałem
telewizyjnym RT, aby otrzymać komentarz do tego artykułu.[SN]

Jak  z  kolei  zaznacza  portal  „Intercept”,  PropOrNot
poinformowała o dużej liczbie organizacji, które są rzekomo
związane z grupą. Wiele z tych organizacji oświadczyło, że one
po raz pierwszy usłyszały o PropOrNot po publikacji artykułu
przez gazetę i zaprzeczyły informacjom na temat związków z
nią.[SN]

Pomimo  tego,  że  „The  Washington  Post”  został  zmuszony  do
przyznania,  że  jego  artykuł  o  „fałszywych  wiadomościach”
został oparty na marnych badaniach, to „Facebook” już blokuje
linki do tak zwanych „fałszywych wiadomości”.[PP]

Użytkownik „Twittera” ujawnił, iż starając się zamieścić na
„Facebooku” wideo z kanału Alexa Jonesa na temat „PizzaGate”
został zablokowany ponieważ „Facebook” scharakteryzował link
„YouTube” jako „niebezpieczny”. Sugeruje to, że blokowane są
nie  tylko  rzekome  „fałszywe  wiadomości”  ze  stron
internetowych, ale „Facebook” cenzuruje niektóre tematy by nie
mogły być w ogóle opublikowane.[PP]

Gigant sieci społecznych wydaje się chętnie podporządkowywać
żądaniom  Unii  Europejskiej,  która  zażądała  by  wszystkie
„fałszywe wiadomości”, które zostały wymienione na równi z
mową nienawiści i propagandą dżihadu były cenzurowane w ciągu
24 godzin.[PP]

Jak poinformowaliśmy niedawno, po presji ze strony naukowców
Google również usunęło z wyszukiwania informacje krytykujące
islam oraz informacje o tym, że czarni częściej popełniają
przestępstwa (co jest obiektywnym faktem).[PP]

Autorstwo: Sputnik [SN], Paul Joseph Watson (PrisonPlanet.com)
[PP]
Źródła: pl.SputnikNews.com [SN], PrisonPlanet.pl [PP]
Kompilacja 2 wiadomości: WolneMedia.net

https://pl.sputniknews.com/swiatowa_prasa/201612094388430-washington-post-sputnik-rt/
http://www.prisonplanet.pl/polityka/facebook_juz_blokuje,p1606221712

