
Telewizja państwowa Białorusi
zmieniła  nazwy  Ukrainy,
Polski i Litwy
5 października 2020
Stacja  państwowa  Białorusi  STV  zaczęła  inaczej  nazywać  w
swoich programach Ukrainę, Polskę i Litwę, jest to związane z
polityką – powiedział w rozmowie ze Sputnikiem w poniedziałek
źródło w kręgach telewizyjnych.

Wcześniej białoruskie władze niejednokrotnie oświadczały, że
protesty na Białorusi są koordynowane z zagranicy. Lider kraju
Alaksandr Łukaszenka oskarżał kraje zachodnie o bezpośrednią
ingerencję  w  sytuację  w  republice,  podkreślając,  że
zamieszkami  sterują  Stany  Zjednoczone,  a  Europejczycy  ich
wspierają. Do państw, z których jego zdaniem koordynowane są
protesty, należą Polska, Czechy, Litwa i Ukraina.

„Tak, w stosunku do Polski, Litwy i Ukrainy w programach STV
używa się teraz nowych nazw – była Ukraińska Republika Ludowa,
była republika litewska, była Polska Rzeczpospolita Ludowa” –
powiedział rozmówca agencji. Jak dodał, jest to związane ze
stanowiskiem, jakie zajęły Polska, Litwa i Ukraina ws. wyborów
prezydenckich na Białorusi.

Wcześniej stacja STV pokazywała na swojej antenie programy o
tych trzech krajach, w których znalazły się właśnie takie
podpisy.  Kanał  STV  na  prośbę  skomentowania  tej  sytuacji
odpowiedział Sputnikowi, że na razie nie będzie wypowiadać się
na ten temat.

Przypomnijmy, że 2 października MSZ Białorusi poinformowało,
że poproszono Polskę i Litwę o ograniczenie do 9 października
liczby  dyplomatów  na  Białorusi  z  50  do  18  i  25  do  14

https://wolnemedia.net/telewizja-panstwowa-bialorusi-zmienila-nazwy-ukrainy-polski-i-litwy/
https://wolnemedia.net/telewizja-panstwowa-bialorusi-zmienila-nazwy-ukrainy-polski-i-litwy/
https://wolnemedia.net/telewizja-panstwowa-bialorusi-zmienila-nazwy-ukrainy-polski-i-litwy/


pracowników. Ambasadorowie Białorusi w Polsce i Litwie zostali
wezwani do Mińska w celu konsultacji. Jak oświadczył MSZ, jest
to związane z „jawnie nieprzyjaznymi ruchami” wobec Mińska ze
strony tych dwóch państw Unii Europejskiej, które otwarcie
ingerują w sprawy wewnętrzne i ignorują podstawowe, suwerenne
prawa Białorusi.

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/swiat/2020100513157153-zrodlo-telewizja-panstwowa-bialorusi-zmienila-nazwy-ukrainy-polski-i-litwy-sputnik/

