Szydło chce „wolności na uczelniach”

Opublikowano: 19.11.2015 | Kategorie: Edukacja, Wiadomości z kraju

Liczba wyświetleń: 685

Jarosław Gowin poinformował czym będzie zajmował się w ministerstwie nauki i szkolnictwa wyższego. Chce odbiurokratyzowania szkolnictwa wyższego, powiązania uczelni z biznesem, ograniczenia liczby humanistów i likwidacji „studiów gejowskich lub lesbijskich”.

Nowy minister nauki poinformował, że będzie forsował projekt „flagowych uczelni”. To oznaczałoby kontynuację polityki Platformy Obywatelskiej. Flagowe uczelnie wprowadzała w 2012 roku minister Barbara Kudrycka.

“Tak zwana Polska powiatowa zostaje po prostu degradowana i zwijana. Likwidowane są kolejne instytucje, takie jak dworce czy szkoły, a mieszkańcy wyjeżdżają do dużych miast lub za granicę, bo nie mają perspektyw” – mówiła w trakcie kampanii wyborczej Beata Szydło obiecując koniec podziału na Polskę A i B. Sęk w tym, że wzmacnianie silniejszych ośrodków na pewno takiego podziału nie rozmyje. Szydło tekst o zwijaniu powtórzyła również w środowym expose.

Dużo więcej kontrowersji budzi jednak propozycja zmiany systemu bolońskiego w Polsce. System boloński wprowadził podział 3+2 na uczelniach – 3-letnie studia licencjackie i 2-letnie studia magisterskie. Poseł Prawa i Sprawiedliwości, wykładowca uniwersytecki Włodzimierz Bernacki jeszcze przed wyborami tłumaczył, że o wiele korzystniejsza jest propozycja 5-2. Co miałaby oznaczać ta zmiana? Wprowadzenie pięcioletnich jednolitych studiów z których można zrezygnować po trzech latach.

Szydło w expose poinformowała, że chce odbiurokratyzować uczelnie. Co zabawne, premier zapowiedziała, że zrobi wszystko, żeby na uczelnię wróciła wolność wypowiedzi. “Uczelnie wyższe powinny być miejscem wolnej, nieskrępowanej dyskusji” – tłumaczyła z mównicy sejmowej. Inne są zamiary Jarosława Gowina. Minister planuje likwidację gender studies, chociaż nawet nie wie jak studia te się nazywają. Podczas jednego z wystąpień nazwał je „studiami gejowskimi lub lesbijskimi”. “Sprawy związane z ideologią gender interesują tylko wąską grupę opiniotwórczą, głównie w Warszawie” – tłumaczył w styczniu 2014 roku Gowin.

Autorstwo: MZ
Źródło: Strajk.eu


TAGI: , ,

Poznaj plan rządu!

OD ADMINISTRATORA PORTALU

Hej! Cieszę się, że odwiedziłeś naszą stronę! Naprawdę! Jeśli zależy Ci na dalszym rozpowszechnianiu niezależnych informacji, ujawnianiu tego co przemilczane, niewygodne lub ukrywane, możesz dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć "Wolne Media" finansowo. Darowizna jest też pewną formą „pozytywnej energii” – podziękowaniem za wiedzę, którą tutaj zdobywasz. Media obywatelskie, jak nasz portal, nie mają dochodów z prenumerat ani nie są sponsorowane przez bogate korporacje by realizowały ich ukryte cele. Musimy radzić sobie sami. Jak możesz pomóc? Dowiesz się TUTAJ. Z góry dziękuję za wsparcie i nieobojętność!

Poglądy wyrażane przez autorów i komentujących użytkowników są ich prywatnymi poglądami i nie muszą odzwierciedlać poglądów administracji "Wolnych Mediów". Jeżeli materiał narusza Twoje prawa autorskie, przeczytaj informacje dostępne tutaj, a następnie (jeśli wciąż tak uważasz) skontaktuj się z nami! Jeśli artykuł lub komentarz łamie prawo lub regulamin, powiadom nas o tym formularzem kontaktowym.

9 komentarzy

  1. dagome12345 19.11.2015 11:00

    do @W.
    Może to pomylenie pojęć wynika z samego wstępu na Wiki objaśniającego “Gender studies”:

    cytat: ” Studia te wyrosły w latach 70. XX w. z tzw. women’s studies jako akademicki efekt działań drugiej fali feminizmu. Obecnie w obszarze zainteresowania studiów gender znajdują się również zagadnienia tzw. men’s studies oraz gay and lesbian studies”.

    Zresztą ten cały feminizm to i tak idzie o kant d.. potłuc ,bo wszyscy wiedzą, że mężczyźni mają większe mózgi od kobiet , tak samo jak biali ludzie od czarnych 🙂
    Taki mały szowinistyczny żarcik na rozluźnienie atmosfery 🙂

    PZDR

  2. atoreli123 19.11.2015 20:51

    @Doktorat

    na wstępie zaznaczę że jestem 100% hetero…ale wracając do twojego rasistowskiego tekstu co ty za ksenofobiczne bzdury piszesz:

    # Nie mogą mieć dzieci ani dwie lesbijki, ani dwóch gejów – jest to niemożliwe. NO I CO Z TEGO? PO 50 KOBIETY TEŻ NIE MOGĄ MIEĆ DZIECI TO NIE POWINNY SIĘ ŻENIĆ? CZY MOŻE JAK MAŁŻEŃSTWO BEZDZIETNE TO ROZWODZIĆ?

    # Akty gejowskie są nienaturalne, ponieważ odbyt powstał tylko do jednego celu. HMMMM A SŁYSZAŁEŚ O ANALU? JAK CI ŻONA DA TO SPRÓBUJ- FAJNA SPRAWA!

    # Męskie nasienie zostało stworzone po to, aby trafić do odpowiedniego miejsca w ciele kobiety, a nie do zakończenia układu pokarmowego drugiego mężczyzny. ALE CO TY A JAK KTOŚ SIĘ MASTURBUJE TO CO DZIECI Z WIATREM PUSZCZA? 99% POPULACJI TO ROBI W JAKIMŚ OKRESIE SWOJEGO ŻYCIA; I TY PEWNIE NIE JESTEŚ W TYM 1%

    # W związku kobieta i mężczyzna nawzajem się uzupełniają. AHA; POWIEDZ TO TYM WSZYSTKIM KTÓRZY SIĘ ROZWIEDLI

    Geje mają inną mutację jednego genu stąd takie preferencje; jest to jak najbardziej naturalne (wśród zwierząt każdego gatunki są osobniki homo). Dyskryminacja gejów to to samo co dyskryminacja osób o innym kolorze skóry (znów inna mutacja genu);

    Twoje przykłady jak to “…kobieta lepiej nadaje się do opieki nad małym dzieckiem” pokazują że jesteś tradycjonalistą i ok; ale wiesz świat się zmienia i niedawno wprowadzono tacierzyńskie…

    Podsumowując żyj se jak chcesz nie oceniam, ale ty nie oceniaj innych ksenofobie bo nic ci do tego jak inni żyją

  3. Prometeusz 19.11.2015 23:10

    @W:

    Wiem, ze to namolne – ale But’ laska powtorzyc dla mnie: genderactwo to nauka…?

  4. reotak1 19.11.2015 23:28

    dagome12345 – może mężczyźni mają większe mózgi , ale do “myślenia” wykorzystują inną część ciała 🙂 – taki mały żart na rozluźnienie atmosfery.

    atoreli123 –
    proponuję lekturę http://neuroskoki.pl/homoseksualizm-wrodzony-czy-nabyty/
    (to tak na przykład, jest więcej w internecie) – homoseksualizm częściej bywa nabyty niż uwarunkowany genetycznie, znajdź sobie jeszcze materiały, że może być w pełni uleczalny.
    O wykreśleniu homoseksualizmu z listy chorób psychicznych zadecydowano w USA w głosowaniu sic!!! a nie jest to wynikiem badań laboratoryjnych. Cytat z Wiki “Ronald Bayer, naukowiec, który opisał kulisy wykreślenia homoseksualizmu z podręcznika DSM w swojej książce Homosexuality and American Psychiatry: The Politics of Diagnosis, napisał, że decyzja Zarządu APA nie była „wnioskiem opartym na przybliżeniu prawdy naukowej, podyktowanej przez rozum, ale działaniem wymaganym przez ideologiczny nastrój tamtych lat”” w sieci znajdziesz więcej materiałów na ten temat…………

    Przykład, że zazwyczaj kobieta lepiej zajmuje się dzieckiem, jest jak najbardziej uzasadniony – po prostu wynika to z uwarunkowań psychicznych 🙂 i hormonalnego uwarunkowania (spytaj żony o odczucia po urodzinach dziecka i przez pierwsze kilka lat – będą się różnić od Twoich).

    Być może wypowiedź , którą krytykujesz jest przejaskrawiona, ale postaraj się oceniać nie ton a merytoryczną jej zawartość, a ta , w sferze oceny homoseksualizmu jest moim zdaniem słuszna. Co nie znaczy, że nie mam znajomych takiej orientacji 🙂 Ale zawsze będę przeciwna przyznawaniu im prawa adopcji etc. Bo jeśli ktoś jest chory, to nie oddajesz mu dziecka na wychowanie. Tylko tyle, bez złych emocji 🙂 pozdr

  5. atoreli123 19.11.2015 23:49

    hmmm żeby się dołączyć do ogólnego rozluźniania atmosfery; facet jest mądrzejszy od kobiety bo co dwie głowy to nie jedna!

    tak zgadzam się czynniki genetyczne i społeczne; wszystko prawda a o uleczaniu homoseksualizmu nie słyszałem; chętnie się dowiem, bo jak tak to można ze mnie zrobić homo a nie wiem jak mając przed oczami cipkę mam widzieć coś innego 😉

    z tymi kobietami po porodzie to zazwyczaj prawda; małe dzieci to DUŻY problem. Ale nie zawsze. Apropo adopcji to pytanie gdzie dziecku będzie lepiej w rodzinie homo czy w domu dziecka…myślę że powinno się stosować skalę; rodzina standardowa; homo i dom dziecka w takiej kolejności; ważne co jest lepsze dla dziecka a dom dziecka jest najgorszy.

    Idea że homoseksualizm to choroba lub zboczenie jest ogólnie błędna jak pisałem w KAŻDYM gatunku pewnie % jest homo….nie może być to przypadek; ponadto w przeciwieństwie do wielu hetero homo nie chcą nic nikomu nic narzucać chcą se po prostu zwyczajnie żyć tak jak im się podoba nie robiąc nikomu krzywdy; co w tym złego

    myślę że złem i chorobą jest dogmatyzm a zwłaszcza dogmatyzm na siłę narzucany innym; to powinni sklasyfikować jako chorobę bo, mimo że tak jak większość naszego ego jest elementem genów i środowiska to w przeciwieństwie do homo szkodzi innym!

  6. reotak1 20.11.2015 00:17

    atoreli123 – tu link na szybko, gdzie masz i o leczeniu : http://www.rodaknet.com/rp_art_3626_czytelnia_homo.htm

    nie chodzi o to, ze małe dzieci to duży problem. Kobieta po porodzie postrzega świat w karykaturalnych proporcjach – taki hormonalny wybryk natury dla ochrony dziecka. Bywa, że jest inaczej, ale to jak z homoseksualistami – odstępstwo od reguły , nawet jeśli występuje u części populacji, nie jest normalnością.

    I nie zgodzę się z Tobą, że związek homoseksualny będzie lepszy niż dom dziecka. Problem polega na tym, że to nie związek homoseksualny jest świetnym środowiskiem, tylko domy dziecka bywają często patologiczne – i to trzeba zmieniać.

    To, że w każdym gatunku jest jakiś niewielki % homoseksualistów nie czyni z tego normy. To, że w populacji ludzkiej jąka się xx%, też nie czyni z tego normy, prawda? Tacy ludzie zazwyczaj starają się leczyć.

    cyt.”w przeciwieństwie do wielu hetero homo nie chcą nic nikomu nic narzucać chcą se po prostu zwyczajnie żyć tak jak im się podoba nie robiąc nikomu krzywdy”
    – Ty jaja sobie robisz nie? Ci z marszów chcą i próbują narzucić większości swój sposób myślenia, życząc sobie specjalnych praw (to tak jakby jąkała żądał pracy spikera). Nie mam nic przeciw homoseksualistom, jak pisałam znam kilka takich osób, ale akurat oni nie maszerują w kolorowych marszach – bo jak sam napisałeś – po prostu chcą normalnie żyć.

  7. atoreli123 20.11.2015 01:38

    przedstawiasz tu pogląd jakoby bycie w mniejszości było argumentem że jest się chorym… większość geniuszy była outsiderami; od einsteina po dalego… chyba nikt nie nazwie sztuki dalego chorą. Średnia to masa, tłum tłuszcza, młodzież wszechpolska na wiecach itp… więc argument mniejszości jest po prostu błędny

    a argument jakoby ci z marszów reprezentowali większość jest patrzeniem na homo przez pryzmat grupki; to tak jakby patrzyć na hetero przez pryzmat młodzieży wszechpolskiej… wybacz ale mieszkałem przez rok w Holandii gdzie jest dużo gejów i większość to calkiem zwykli ludzie i nie chodzą na żadne marsze…

    porównanie jąkały który chce być spikerem z homo jest również błędne; powiedz mi w czym homo są upośledzeni? jakiej funkcji społecznej nie mają że ich porównujesz do osób z upośledzeniem mowy?

    pójdźmy dalej…kiedyś oral był niezgodnym z nauką zboczeniem; w średniowieczu para miała to robić przy zgaszonym świetle a kobieta nie miała prawa pokazywać że jej dobrze; była przecież nieczysta…

    cóż świat się zmienia i dziś nawet terlikowski pisze że bryndzoli swoją brzydką żonkę; czas by zacofana polandia doszła do normalności; homoseksualizm to nie choroba, nie zboczenie…dla mnie osobiście terlikowska mówiąca o seksie jest bardziej obleśna niż orgia gejów

    spotkalem parę homo która wychowywała dziewczynkę; całkiem normalna rodzina; i powiem ci coś jeszcze badania w pełni potwierdzają że dzieci wychowane w homo rodzinach nie są bardziej homo niż ich rówieśnicy wychowani w rodzinach hetero….tu masz link
    http://www.cam.ac.uk/research/news/ive-got-two-dads-and-they-adopted-me

    dla odmiany nie z bloga a z badań uniwersyteckich.

  8. dagome12345 20.11.2015 01:43

    @reotak1 i @atoreli123

    Spać, w tej chwili !!!
    Jest 1:42.

    Do roboty jutro nie idziecie ? 🙂 🙂 🙂

    Pzdr

  9. paullenburg 20.11.2015 08:28

    Zgadzam sie z @reotak1 , homokseksualizm jest odstepstwem od normy czy to sie komus podoba czy nie…
    Stad tez podzielam zdanie, pary tego typu nie powinny wychowywac dzieci….

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz.
Jeśli już się logowałeś - odśwież stronę.