
Szef Al-Dżaziry współpracował
z wywiadem USA?
22 września 2011
Generalny  dyrektor  arabskiej  telewizji  satelitarnej  Al-
Dżazira,  Uadah  Chanfar  złożył  rezygnację  z  zajmowanego
stanowiska.  O  swojej  decyzji  poinformował  za  pośrednictwem
twittera.  Jak  twierdzi,  powodem  jego  rezygnacji  było
osiągnięcie celów, jakie sobie stawiał obejmując w 1996 r.
kierownictwo stacji. Celem tym było „stworzenie z Al-Dżazira
globalnego lidera medialnego i cel ten został osiągnięty” –
pisze Chanfar.

Jednakże, jak informuje rosyjska agencja ITAR-TASS, prawdziwym
powodem rezygnacji mogło być ujawnienie przez portal WikiLeaks
jego powiązań z wywiadem wojskowym Stanów Zjednoczonych. W
2005 r. spotkał się on z przedstawicielami służby wywiadowczej
amerykańskiego  Departamentu  Obrony,  którzy  wyrazili  swoje
zaniepokojenie  treścią  niektórych  informacji  przekazywanych
przez Al-Dżazira. W kilka dni po tym spotkaniu ton niektórych
informacji  został  złagodzony,  a  niektóre  zostały  wręcz
usunięte  z  serwisu  informacyjnego.  Jak  pisze  ITAR-TASS,
„amerykański  rząd  uważnie  śledził  to  w  jakiej  postaci
przekazywane są informacje, szczególnie wówczas, gdy dotyczyły
one  amerykańskiej  polityki  i  interesów  USA  oraz  sugerował
telewizji w jaki sposób należy przedstawiać wydarzenia a co
lepiej byłoby przemilczeć”.

ITAR-TASS podaje też przykłady manipulacji, kiedy to zdjęcia
libijskich powstańców, wkraczających jakoby do Trypolisu, były
montowane na tle specjalnie przygotowanych dekoracji w studio
telewizyjnym w Katarze.

Opracowanie: Bolesław K. Jaszczuk
Źródło: Lewica

https://wolnemedia.net/szef-al-dzaziry-wspolpracowal-z-wywiadem-usa/
https://wolnemedia.net/szef-al-dzaziry-wspolpracowal-z-wywiadem-usa/
http://lewica.pl

