
Soros  płacił  greckim  mediom
za wsparcie Majdanu
25 sierpnia 2016
Fundacja George’a Sorosa płaciła greckim mediom i „liderom
opinii publicznej” za wsparcie zamachu stanu na Ukrainie i
oczernianie Rosji, pisze portal Pronews.gr, powołując się na
dokumenty  DCLeaks.com.  DCLeaks  jest  analogiem  WikiLeaks  i
niedawno  opublikował  ogromną  liczbę  dokumentów  wewnętrznych
Fundacji Sorosa.

Jeden z 2500 dokumentów opisuje, którym greckim mediom płacił
George Soros w celu wspierania ukraińskiego zamachu stanu w
2014 roku, pisze portal.

Dokument zatytułowany „Inicjatywa Otwartego Społeczeństwa dla
Europy (OSIFE). Mapowanie debaty na temat Ukrainy w Grecji”
przewiduje  w  szczególności  wynagrodzenie  w  wysokości  6,5
tysiąca dolarów dla „doradcy” za pracę dla Sorosa w ciągu 15
dni. „Prawdziwy smród dobiega z ujawnień o płaceniu sześciu
greckim  gazetom,  dziesięciu  kanałom  telewizyjnym  i  stacjom
radiowym, sześciu portalom informacyjnym, które występowały w
charakterze agentów wielkiego inwestora i sponsora wszystkich
„brudnych sytuacji” George’a Sorosa” — pisze gazeta.

Według dokumentów pieniądze miało otrzymać również „około 50
liderów  opinii  publicznej  oraz  trendów  w  sieciach
społecznościowych”. „Kim byli odbiorcy łapówek — nie zostało
wymienione,  ale  nie  jest  to  tak  trudne  do  wykrycia.
Wykluczając  Pronews.gr,  wszystkie  pozostałe  portale
informacyjne będące w piątce najpopularniejszych fanatycznie
popierały ukraińską „rewolucję”. I oczywiście wszystkie główne
stacje  prywatne.  Dla  nich  wszystkich  legalnie  wybrany
prezydent  kraju  Wiktor  Janukowycz  był  „dyktatorem,  który
musiał zostać obalony” — pisze gazeta.

Według portalu mowa o „dobrze finansowanej i zorganizowanej

https://wolnemedia.net/soros-placil-greckim-mediom-za-wsparcie-majdanu/
https://wolnemedia.net/soros-placil-greckim-mediom-za-wsparcie-majdanu/


oszczerczej kampanii” i wszystkie dowody wskazują na „głębokie
zaangażowanie” Sorosa w protesty na Majdanie w Kijowie w 2014
roku i w zamach stanu na Ukrainie.

Jeden z dokumentów „przecieku” donosi, że ofertę pracy dla
Sorosa w tworzeniu pozytywnego wizerunku Ukrainy po zamachu
stanu  otrzymał  również  dziennikarz  organu  rządzącej  Grecją
partii SYRIZA — gazety „Awgi” — Matthaios Tsimitakis, który
później został doradcą premiera Alexisa Tsiprasa ds. sieci
społecznościowych.  „Pracę”  zaproponował  mu  wykładowca
Uniwersytetu we Fryburgu Yiannis Karras, który współpracuje z
Fundacją Sorosa „Open Society”. Doradza się, aby nikomu nie
mówić o pracy dla Sorosa. „To zamyka drzwi. Istnieje wielka
nieufność  wobec  fundacji  w  Grecji,  głównie  z  powodu  jej
działań w stosunku do byłej Jugosławii”.

Tsimitakis w rozmowie z dziennikarzami gazety „Proto Tema”
potwierdził, że brał udział „w badaniu funduszu”, ale wtedy
nie pracował w kancelarii premiera Grecji oraz nie zajmował
partyjnych stanowisk.

Źródło: pl.SputnikNews.com

http://pl.sputniknews.com/polityka/20160824/3757752/soros-grecja-majdan.html

