
Soros i jego ludzie
20 maja 2022
Incydent jaki miał miejsce na Cmentarzu Żołnierzy Radzickich w
Warszawie, kiedy oblano czerwoną cieczą ambasadora Siergieja
Andriejewa – spotkała się z jednej strony z potępieniem, z
drugiej ze złośliwą satysfakcją.

Kiedy wyszło na jaw, że napad na ambasadora to wcale nie
spontaniczny  odruch  oburzonych  Ukraińców,  tylko  kolejna
„akcja” aktywistki organizacji Georga Sorosa Otwarty Dialog
niejakiej  Irina  Zemljanej,  która  wcześniej  brała  udział  w
akcjach  na  rzecz  propagandy  LGBT  oraz  blokowała  ruch  na
granicy Polski Białorusi.

Blokowanie  ruchu  międzynarodowego  oraz  atak  czynny  na
ambasadora to przestępstwa, a mimo to Ziemljana nawet nie
została zatrzymana w celu przesłuchania, mimo że policja była
np. bardzo gorliwa zatrzymując natychmiast Polaka, który w
Pucku zdjął flagę ukraińską i zawiesił polską. Przestępstwo
czynnej napaści lub znieważenia przedstawiciela obcego państwa
reguluje art. 136 polskiego „Kodeksu karnego”. Jest zagrożone
sankcją karną w postaci pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
5 lat. Jednocześnie złamana została Konwencja Wiedeńska, która
traktuje  m.in.  o  szczególnym  charakterze  ochrony  prawnej
ambasadorów na terenie obcych państw. „Jakim cudem ona chodzi
po  wolności?”  –  pytał  Janusz  Korwin-Mikke.  Polityk
zapowiedział, że jeżeli Zemljana nie trafi do aresztu, to
Konfederacja  będzie  domagała  się  dymisji  komendanta
stołecznego  policji.

Kramek i Zemljana
Fakt działalności Ukrainki w organizacji Otwarty Dialog, która
jest  powiązana  z  Georgem  Sorosem,  sprawił,  że  jej  lider
Bartosz  Kramek  zabrał  w  tej  sprawie  głos.  –  Nie
organizowaliśmy ani nie inspirowaliśmy wczorajszej akcji. Tego

https://wolnemedia.net/soros-i-jego-ludzie/


czynu nie dokonali Polacy, to jest ukraińska krew i emocje,
które  są  całkowicie  uprawnione  –  mówił  Kramek  podczas
briefingu  prasowego  zwołanego  pod  Ambasadą  Rosji  dzień  po
incydencie oblania rosyjskiego ambasadora.

Jednak  oświadczenie,  jakie  wydała  Fundacja  Otwarty  Dialog
pokazuje, że Kramek całkowicie solidaryzuje się z przestępczym
czynem pani Zemljany. Czytamy w nim co następuje:

„1. Wczorajsze wydarzenia odsłoniły prawdziwą twarz Siergieja
Andriejewa,  jego  kremlowskiego  pana  i  współczesnej  Rosji.
Zakrwawione,  uśmiechnięte  oblicze  ambasadora  jest  najlepszą
ilustracją natury putinowskiego reżimu.

2. Tego czynu nie dokonali Polacy, to jest ukraińska krew i
emocje, które są całkowicie uprawnione. Nie organizowaliśmy
ani nie inspirowaliśmy wczorajszej akcji. Podkreślamy – to
nasi ukraińscy przyjaciele przeprowadzili specjalną operację
charakteryzacyjną. Samodzielnie.

3. Oczekujemy od Roberta Bąkiewicza, Radosława Fogla i PAP
sprostowania  nieprawdziwej  informacji,  że  stoją  za  tym
działacze Fundacji Otwarty Dialog czy też „środowisko Kramka”.

4. Odpowiedzialność za incydent ponosi uporczywie dążący do
sprowokowania tego typu sytuacji Siergiej Andriejew i polskie
władze, które nie wydaliły go z naszego kraju i nie potrafiły
zapewnić mu bezpieczeństwa. Warszawska i polska policja ma
bardzo  duże  doświadczenie  w  zabezpieczaniu  zgromadzeń,
ochronie powszechnie nielubianych postaci i pomników.

5. Od 24.02 zebraliśmy ponad 14 milionów złotych na pomoc
humanitarną. Dzięki tysiącom darczyńców wspieramy ukraińskich
żołnierzy na froncie i uchodźców na terenie Polski. Wysłaliśmy
dotąd ponad 5100 kamizelek kuloodpornych, blisko 1000 hełmów
balistycznych,  140  termowizorów,  zakwaterowaliśmy  kilka
tysięcy  uchodźców  i  relokowaliśmy  przeszło  1200  osób
uchodźczych z Polski do innych krajów. Rozwijamy sieć Domów
Samodzielnych  Mam  –  w  dwóch  z  nich  przebywa  już  30



podopiecznych  (wraz  z  dziećmi)”.

Co ciekawe, środowiska pisowskie i zbliżone do PiS – uznały,
że całe zajście to „prowokacja” organizowana albo wprost przez
samego  ambasadora  Andriejewa  lub  przez  „agenturę  wpływy
Kremla”, do której – co kuriozalne – zaliczają organizację
Bartosza  Kramka.  Jest  to  oczywiście  przejaw  schizofrenii
politycznej w Polsce, kiedy dwa obozy rusofobiczne obrzucają
się zarzutami o bycie „agenturą Putna”.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że „25 sierpnia 2015 roku
Kramek wystąpił w prowadzonym przez Michała Rachonia (obecnie
w TVP INFO) programie „Wolne Głosy”. Towarzyszył mu późniejszy
ambasador Polski na Ukrainie Jan Piekło, który zasłynął z
bagatelizowania  banderyzacji  polityki  historycznej  nad
Dnieprem.  We  wspomnianym  programie  Kramek  nazwał  pomysł
prowadzenia jakichkolwiek rokowań z Rosją i – jak ich określił
– tak zwanymi separatystami mianem „poronionego”. Z kolei Jan
Piekło  nazwał  „pożytecznymi  idiotami”  tych  z  uczestników
dyskursu publicznego, którzy nie podzielali jego (oraz Kramka
i  Rachonia)  skrajnie  pro-ukraińskich  poglądów.  Piekło
zasugerował również, że część z nich jest opłacanych przez
Moskwę” (za Marcin Skalski, Media Narodowe, 2017).

Wróg nr 1 – Rosja
W rzeczywistości Soros i jego liczne organizacje na całym
świecie prowadzą od lat, czyli od kiedy został on wyrzucony z
Rosji  –  intensywną  kampanię  przeciwko  Rosji.  Jest  wysoce
prawdopodobne, że większość propagandowych kalek, typu „farmy
i trolle Putina”, „gaz jako broń Putina”, „Rosja chce rozbić
Zachód i Unię Europejską”, „Rosja jest zagrożeniem dla świata”
– są wytworem ludzi Sorosa.

W 2009 roku Soros stwierdził, że Kreml wykorzystuje swoją
kontrolę nad bogactwami naturalnymi w kilku celach – chce
ponownie uczynić z Rosji poważną siłę polityczną; zapewnić
sobie  polityczną  kontrolę  wewnątrz  kraju;  wzbogacić  się;



przekupić  i  podporządkować  sobie  władze  byłych  republik
radzieckich, aby zdobyć kontrolę nad ich zasobami ropy i gazu.
– Cele te się wzajemnie dopełniają, a razem wzięte tworzą nowy
ład,  rodzący  się  z  chaosu.  Jest  to  fałszywa  demokracja
zbudowana na dostępie do ropy – podkreślił Soros.

Wzrost geopolitycznej roli Rosji i ataki wymierzone w Zachód
zapewniły  Putinowi  wielką  popularność  wśród  rosyjskiego
społeczeństwa. Jednak w najbliższym czasie niskie ceny ropy
raczej  się  utrzymają,  więc  reżim  nie  zdoła  spełnić
ekonomicznych oczekiwań społeczeństwa – uważał Soros. W opinii
Sorosa,  celem  prezydenta  Rosji  jest  „dezintegracja  Unii
Europejskiej”. Wieszczył, że władza Putina może zbankrutować w
2017  r.,  ale  „polityczne  zamieszanie  może  rozpocząć  się
wcześniej”. Zdaniem Sorosa, dzięki podziałowi Europy, Putin
może zyskać ekonomiczne profity. Dodał, że „Rosja Putina i
Unia Europejska walczą z czasem; pytaniem pozostaje, które
upadnie pierwsze”.

Z kolei w 2014 roku George Soros ostrzegał przed zagrożeniem
dla Europy ze strony prezydenta Władimira Putina. Jego zdaniem
Unia  Europejska  zachowuje  się  zbyt  statycznie  i  opieszale
wobec  potencjalnego  niebezpieczeństwa.  W  wywiadzie  dla
anglojęzycznej  stacji  telewizyjnej  France  24  George  Soros
podkreślił, że sama szczytna i szlachetna w swym zamyśle idea
Unii nie wystarczy, gdyż Europejczycy zawiedli w realizacji
tego pomysłu.

I wreszcie fragmenty jego artykułu opublikowanego w Polsce
przez  internetowy  tygodnik  „Wszystko  co  Najważniejsze”
(16.02.2016) pod znamiennym tytułem „Rosja gra na rozbicie
Unii Europejskiej. To dla Putina jedyna szansa przetrwania”.
Oto fragmenty dotyczące Rosji:

„Przywódcy Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej popełniają
kardynalny błąd, sądząc, że Rosja prezydenta Władimira Putina
jest potencjalnym sojusznikiem w walce z Państwem Islamskim.
Dowody temu przeczą. Bieżącym celem Putina jest podsycanie



rozpadu Unii Europejskiej, a najlepszym na to sposobem jest
zalanie UE uchodźcami z Syrii. Rosyjskie samoloty bombardują
ludność cywilną na południu Syrii, zmuszając Syryjczyków do
ucieczki do Jordanii i Libanu. Na pustyni koczuje teraz 20
tys. Syryjczyków czekających na wjazd do Jordanii. Nieco mniej
czeka na wpuszczenie do Libanu. Ale obie grupy rosną” (co
ciekawe,  tę  narrację  przejęła  także  część  antyrosyjskiej
prawicy w Polsce)

„Putin to utalentowany taktyk, ale już nie strateg. Nie ma
powodu wierzyć, że interweniował w Syrii, by zaostrzyć kryzys
migracyjny w Europie. Jego interwencja była wręcz strategiczną
wpadką,  bo  w  ten  sposób  wszedł  w  konflikt  z  tureckim
prezydentem  Recepem  Tayyipem  Erdoganem,  który  szkodzi
interesom  obu  stron.  Ale  kiedy  Putin  dostrzegł  szansę  na
przyspieszenie  dezintegracji  Unii  Europejskiej,  wykorzystał
ją. Zakamuflował swoje działania, mówiąc o współpracy w walce
ze wspólnym wrogiem – ISIS. Postąpił podobnie jak na Ukrainie,
gdzie podpisał porozumienie z Mińska, ale nie wypełnił jego
zapisów. Reżimowi Putina zagląda w oczy bankructwo w 2017 r.,
kiedy zapada znaczna część zadłużenia zagranicznego. Zamieszki
polityczne  mogą  wybuchnąć  jeszcze  szybciej.  Popularność
Putina,  wciąż  wysoka,  opiera  się  na  umowie  społecznej,  w
ramach której rząd zapewnia stabilność finansową i powoli, ale
stopniowo  podnosi  standard  życia.  Zachodnie  sankcje  w
połączeniu z ostrym spadkiem ceny ropy sprawią, że reżim nie
poradzi sobie ani z jednym, ani z drugim. Deficyt budżetowy
Rosji sięga 7 proc. PKB, a rząd będzie musiał zmniejszyć go do
3 proc., żeby inflacja nie wymknęła mu się spod kontroli.
Fundusz socjalny został wydrenowany z pieniędzy i trzeba go
połączyć  z  funduszem  infrastrukturalnym,  żeby  coś  w  nim
przybyło. Te i inne wydarzenia będą miały negatywny wpływ na
standard  życia  oraz  nastroje  społeczne  przed  jesiennymi
wyborami  parlamentarnymi.  Najskuteczniejszym  sposobem,  by
reżim  Putina  uniknął  upadku,  jest  wywołanie  rozpadu  Unii
Europejskiej.  Unia  Europejska  rozłażąca  się  w  szwach  nie
będzie w stanie utrzymać sankcji nałożonych na Rosję po jej



najeździe na Ukrainę [w 2014]. Wręcz przeciwnie, Putin będzie
w  stanie  czerpać  znaczące  korzyści  ekonomiczne  z  podziału
Europy,  wykorzystując  starannie  pielęgnowane  kontakty  z
częścią firm i partii antyeuropejskich. W obecnym stanie Unia
Europejska jest na drodze do rozpadu. Od kryzysu finansowego w
2008 r. i w trakcie kolejnych pakietów ratunkowych dla Grecji
nauczyła się, jak dreptać od jednego przesilenia do drugiego.
Ale  dziś  stoi  w  obliczu  jednoczesnych  pięciu  lub  sześciu
kryzysów, a to może być za dużo. Jak słusznie przewidziała
Merkel,  kryzys  migracyjny  jest  w  stanie  rozsadzić  Unię
Europejską (…) Z zagrożeniem ze strony Rosji Putina trudno
będzie  się  zmierzyć.  A  jeśli  tego  sobie  nie  uświadomimy,
będzie jeszcze trudniej”.

W obawie przed działalnością miliardera, Rosja w 2015 roku
postanowiła wpisać jego Instytut Otwartej Społeczności wraz z
powiązanymi organizacjami na listę niepożądanych. Oczywiście w
USA spotkało się to ze sprzeciwem i oburzeniem, ale rosyjskie
władze, biorąc pod uwagę między innymi wspierany przez Sorosa
kryzys  migracyjny  stwierdziły,  że  jest  on  zagrożeniem  dla
rządu  i  bezpieczeństwa  narodowego.  Rosyjska  Prokuratura
Generalna  wydała  oświadczenie,  w  którym  stwierdziła,  że
zarządzane przez Sorosa instytucje – Fundacja Społeczeństwa
Otwartego (OSF) i Instytut Społeczeństwa Otwartego (OSI) –
zostały  umieszczone  na  „czarnej  liście”  zagranicznych
organizacji  pozarządowych,  których  działalność  uznano  za
„niepożądaną”. W oświadczeniu prasowym napisano: „działalność
Fundacji  Społeczeństwa  Otwartego  i  Instytutu  Społeczeństwa
Otwartego  stanowi  zagrożenie  dla  fundamentów  systemu
konstytucyjnego  Federacji  Rosyjskiej  i  bezpieczeństwa
narodowego”.

Jak  pisze  w  swojej  książce  „George  Soros.
Najniebezpieczniejszy  człowiek  świta”  (Biały  Kruk,  Kraków
2016) Andreas von Retyi: „W pamiętnej rozmowie dziennikarza
Jórga Schónenborna z Władimirem Putinem z kwietnia 2013 roku
rosyjski  prezydent  wskazuje  na  pewne  niewygodne  dane,



pokazujące  stosunek  liczby  rosyjskich  NGO  (angielski  skrót
określający organizacje pozarządowe) na Zachodzie do liczby
zachodnich NGO w Rosji, po tym, jak dziennikarz pyta go o
rosyjski zakaz dla obecności organizacji pozarządowych. Putin
kwestionuje taki obraz rzeczy. Przede wszystkim trzeba bowiem
powiedzieć, że w Rosji istnieją 654 organizacje pozarządowe,
podczas gdy Rosja wspiera jedynie dwie takie organizacje na
Zachodzie.  Ma  zostać  wprowadzony  obowiązek  poddania  ich
kontroli – trzeba będzie zarejestrować te, które przyjmują
pieniądze z zagranicy. Ma to służyć temu, by wiedzieć, kim są
sponsorzy. Putin podnosi też, że jest to powszechnie przyjęta
praktyka, w Stanach, funkcjonująca już od 1938 roku. Powołuje
się  przy  tym  na  wspominaną  już  ustawę  Foreign  Agents
Registration Act: wszystkie grupy, które finansowane są przez
zagraniczne rządy i zamierzają wywierać wpływ na politykę USA,
zobowiązane  są  do  zarejestrowania  się  w  amerykańskim
ministerstwie sprawiedliwości jako »zagraniczni agenci«”.

Autor pisze, podając przykłady prób destabilizacji sytuacji
politycznej w Rosji przez Sorosa, że obawy Putina wcale nie są
wyssane z palca i na jego miejscu. „Pytanie, kto na jego
miejscu postąpiłby inaczej?” – konkluduje.

Wróg nr 2 – Węgry Orbana
Drugim celem ataku Sorosa i jego mediów jest także Viktor
Orban i Węgry. Jak pisał portal Deutsche Welle: „W 2008 roku
Orban  poznał  wpływowego  amerykańskiego  doradcę  politycznego
Arthura  Finkelsteina,  który  od  lat  70-tych  z  sukcesami
doradzał  republikańskim  prezydentom  USA  –  od  Nixona  po
George’a  W.  Busha.  W  latach  90-tych  Finkelstein  uczynił
premierem  Izraela  Benjamina  Netanyahu.  Z  niezliczonych
kampanii  wyborczych  Finkelstein  wiedział,  jak  ważne  jest
nadanie wrogowi twarzy. Zaangażowanie George’a Sorosa na rzecz
liberalizmu  i  demokracji  od  dawna  było  solą  w  oku
międzynarodowej  prawicy.  Także  nacjonaliści  na  Bałkanach
nienawidzili  go  za  wspieranie  demokratycznej  opozycji,  a



prezydent Rosji Władimir Putin – za działania w Gruzji i na
Ukrainie.  Soros  był  także  obiektem  nienawiści  dla
amerykańskich  republikanów,  ponieważ  finansowo  wspierał
demokratów,  angażował  się  na  rzecz  ochrony  klimatu  czy
krytykował wojnę w Iraku.

Dlatego  był  dla  Orbana  wymarzonym  wrogiem  publicznym,
pomyśleli Finkelstein i jego partner George Birnbau. Soros ma
węgierskie korzenie, ale od lat żyje w USA. Jest bogaty i
aktywny  na  całym  świecie.  Kampania  przeciwko  niemu
wystartowała latem 2013 roku, ale dopiero dwa lata później, na
fali kryzysu migracyjnego, osiągnęła swój szczyt”.

W  2018  roku  Fundacja  Open  Society  George’a  Sorosa
poinformowała,  że  kończy  działalność  na  Węgrzech.  Wydała
specjalne  oświadczenie,  w  którym  podaje  powód  zakończenia
działalności. Wskazuje w nim na… „coraz bardziej represyjny
klimat  polityczny  i  prawny”  w  tym  kraju.  Decyzja  o
przeniesieniu  działalności  z  Budapesztu  została  podjęta  w
czasie,  gdy  rząd  Węgier  przygotowuje  się  do  nałożenia
kolejnych restrykcji na organizacje pozarządowe poprzez pakiet
ustaw, który określa jako „Stop Soros” – podkreśliła Fundacja
w oświadczeniu. Tak oto, po Rosji, Węgry stały się drugim
krajem, z którego usunięto Open Society.

Eldorado, czyli Ukraina
Za to od czasów Majdanu w Kijowie – Ukraina stała się „oczkiem
w  głowie”  Georga  Sorosa.  W  propagandzie  jego  mediów
przedstawiano ten kraj niemal jako wzorzec demokracji i prawa,
mimo że w rzeczywistości była to oaza korupcji, przemocy,
panoszenia  się  organizacji  jawnie  neonazistowskich  i
szowinistycznych.  To  jednak  Sorosowi  nie  przeszkadzało,  z
jednego prostego powodu – taka Ukraina była narzędziem do
nacisku na Rosję. Ta „oaza demokracji i prawe człowieka” była
także ze strony Sorosa obiektem spekulacji.

Zacytujemy  raz  jeszcze  książkę  „George  Soros.



Najniebezpieczniejszy człowiek świata”: „Soros wcale nie stara
się  przemilczać  i  zatajać  swoich  działań  na  Ukrainie.
Przeciwnie, mówi o nich całkiem otwarcie. Tyle że prezentuje
je z własnego punktu widzenia. Są to przecież działania w
dobrych intencjach. Również Soros przerobił lekcję Orwella i
wypowiada  się  bardzo  selektywnie.  Nie  chodzi  zatem  o
wywieranie wpływu na politykę albo wręcz infiltrację, nie o
spekulację, nie o osobiste zyski, chyba że w celu wzbogacenia
budżetu  organizacji  filantropijnych.  Chodzi  tu  oczywiście
wyłącznie  o  to,  by  doprowadzić  do  przejścia  do  wolnego,
otwartego społeczeństwa i o silne wsparcie dla niego. Tego
rodzaju działalność jest całkowicie bezinteresowna – i tak
właśnie  postrzega  ją  większość  społeczeństwa.  Oczywiście
wydaje się to czymś wielkim: George Soros deklaruje wiosną
2015  roku  gotowość  zainwestowania  na  Ukrainie  miliarda
dolarów. Równocześnie wzywa Zachód do tego, by przelać w tym
samym kierunku 50 miliardów euro, by zapewnić w ten sposób
stabilną sytuację w kraju i ograniczyć rosyjskie wpływy w
regionie. Jego prywatna gotowość do miliardowej inwestycji ma
popchnąć kraje Zachodu do działania – prywatny impuls dla
godnej  pochwały  sprawy.  Jak  sam  mówi,  łączy  ze  swoją
inwestycją nadzieję na finansowy zysk. Samemu Sorosowi nie uda
się postawić na nogi kraju takiego jak Ukraina, osłabionego
przez wojnę. Potrzebuje krajów zachodnich jako sojuszników, by
mieć  widoki  na  swój  sukces.  Odbudowa  może  się  udać  tylko
dzięki  połączonym  siłom,  wówczas  pieniężna  wartość  Ukrainy
może wzrosnąć, czyli – będzie mogła przynieść zysk dla Sorosa.
Do tego zaś potrzebny jest postulowany przezeń 50-miliardo-wy
zastrzyk, osłodzony przez jego miliardową inwestycję. Soros
deklaruje oczywiście, że cały zysk znów zainwestuje w fundacje
i w ten sposób – w pełni filantropijne – pieniądze popłyną z
powrotem do ogółu. Kiedy tylko zyski wpłyną do Open Society
Foundations, znów znajdą się jednak w rękach Sorosa, przez co
urośnie jego władza i powiększą się jego możliwości”.

I konkluzja: „Wypowiedź ta jest ważna z dwóch powodów: po
pierwsze  potwierdza  ważną  rolę  założonej  przez  Sorosa



ukraińskiej fundacji „w dzisiejszych wypadkach”, a zatem w
protestach  na  Majdanie.  Istotny  wpływ  Sorosa  jest  zatem
jednoznacznie  potwierdzony.  Poza  tym  Soros  potwierdza,  że
założył  fundację  zanim  Ukraina  uniezależniła  się  od  Rosji
(podczas rozpadu Związku Sowieckiego na skutek referendum w
1991 roku). Jest to ciekawy aspekt, o którym wiele się nie
mówi.  Tylko  media  alternatywne  zwracają  uwagę,  że  Soros
prowadził działalność na Ukrainie na długo przed pierwszymi
protestami na Majdanie”.

I na koniec Polska
Jak podaje Dziennik.pl: „W Polsce Soros – czy właściwie jego
pieniądze – pojawiły się w latach 80., prawdopodobnie w tym
samym  czasie,  kiedy  w  Budapeszcie  powstawała  pierwsza
europejska  inicjatywa  finansisty.  Fundusze  z  jego  kieszeni
zaczęły wówczas płynąć do „Solidarności”, a od 1988 roku – do
stworzonej  wówczas  Fundacji  im.  Stefana  Batorego.  Fundacja
została stworzona przez miliardera wraz z grupą ówczesnych
działaczy opozycyjnych, a jej pierwsze władze zostały wybrane
w porozumieniu z Sorosem. Nic jednak nie wskazuje na to, by
później fundator – lub Open Society Institute czy Open Society
Foundations  obecnie  –  wpływał  na  decyzje  organizacji.
Niewątpliwie  Soros  mógł  mieć  za  to  wpływ  na  budżet
organizacji: w połowie lat 90. Fundacja szybko zwiększyła pulę
środków, jakie przeznaczała na swoje projekty – z 15 do 40 mln
złotych  w  latach  1994-1998”.  Wedle  innego  źródła  Fundacja
otrzymała  150  milionów  złotych  „na  walkę  z  tzw.  mową
nienawiści, czyli z homofobią, antysemityzmem, ksenofobią i
wszelkimi  formami  dyskryminacji,  być  może  także  z  krytyką
uchodźców”.

Ale to nie wszystko. Soros ma wpływ na „Gazetę Wyborczą”, TOK
FM,  „Politykę”,  „Krytykę  Polityczną”,  a  ostatnia  także  na
dziennik… „Rzeczpospolita”. Fundusz związany z Georgem Sorosem
zakupił  40  proc.  procent  udziałów  w  Gremi  Media,  czyli  w
spółkę  wydającą  między  innymi  dziennik  „Rzeczpospolita”.



Wcześniej  Media  Development  Investment  Fund  przejął  jedną
dziesiątą akcji właściciela „Gazety Wyborczej”.

Portal  WolneMedia.net  podał:  „Stowarzyszenie  imienia
Stanisława  Brzozowskiego  prowadzi  głównie  działalność
wydawniczą, zaś jego sztandarowym produktem jest kwartalnik
„Krytyka  Polityczna”.  W  ubiegłym  roku  wpływy  ze  sprzedaży
pisma i książek wzrosły z z 2,22 do 2,58 mln zł, przy czym
środki pozyskane na wydawnictwo z grantów zmniejszyły się z
513,5 tys. w 2019 roku do 259,4 tys. złotych. Jednocześnie
organizacja  może  liczyć  na  liczne  granty  na  działalność
statutową.  W  ubiegłym  roku  najhojniej  wydawcę  „Krytyki
Politycznej” dotowała Open Society Foundation, która kierowana
jest przez Sorosa. Skrajna lewica otrzymała od niego prawie
1,92 mln złotych. To zresztą nie jedyne środki przekazane
przez Sorosa”.

Kilka lat temu ujawniono też listę europosłów, na których
wpływ  miał  Soros.  Oto  oni:  Lidia  Geringer  de  Oedenberg  –
dostała się z listy SLD; Andrzej Grzyb z PSL – przy jego
nazwisku odnotowano, że można go przekonać, by wypowiadał się
na określone tematy i że jest „użytecznym przekaźnikiem” w
swojej frakcji politycznej; Danuta Jazłowiecka z PO; Agnieszka
Kozłowska-Rajewicz z PO, była pełnomocnik rządu ds. równego
traktowania; Bogusław Liberadzki, wiceprzewodniczący Sojuszu
Lewicy Demokratycznej; Róża Thun z PO.

Tak więc, jak widać działalność Irina Zemljanej to jedynie
czubek  góry  lodowej.  Co  ciekawe,  władze  PiS-u,  werbalnie
przeciwne tej opcji, wcale jej nie zwalczają, zwłaszcza teraz,
w czasie kryzysu ukraińskiego, widać to jak na dłoni.

Opracowanie: JE
Na podstawie: Wprost.pl, DW.de, Dziennik.pl, WoleneMedia.net,
Forsal.pl,  WND.com,  Odfoundation.pl,  ZmianyNaZiemi.pl,
Wszystko co Najważniejsze
Źródło: MyslPolska.info

https://myslpolska.info/2022/05/19/soros-i-jego-ludzie/

