
Skandaliczne warunki pracy w
TVN-ie
28 lutego 2021
Na początku stycznia zaczęła się fala odejść ze stacji TVN.
Pożegnało się z nią już wielu pracowników, a wśród nich także
niektóre jej gwiazdy. Teraz kulisy pracy dla tej telewizji
odsłonił jej były już operator Kamil Różalski. Stacja należąca
obecnie  do  amerykańskiego  właściciela  miała  od  lat  łamać
wszelkie podstawowe standardy pracy, zaś Discovery niczego w
tej sprawie nie zmieniło.

Różalski miał pracować dla TVN-u od początku istnienia stacji,
czyli od września 1997 roku. Przez lata jako operator pracował
przy jej największych produkcjach, które jak sam pisze na
Facebooku  miały  przyczynić  się  do  dynamicznego  rozwoju
telewizji. Do 2013 roku był etatowym pracownikiem TVN-u, lecz
wówczas poprzez szantaż rozwiązano z nim umowę i stał się
jedynie współpracownikiem lewicowo-liberalnego medium.

Właśnie  od  tego  momentu  w  telewizji  należącej  do
amerykańskiego koncernu sytuacja miała stale się pogarszać. On
i jego koledzy z działu realizacji byli „traktowani jak ludzie
drugiej kategorii”. Tym samym stali się ofiarami „mobbingu,
współczesnego niewolnictwa, wykluczenia zawodowego, szantażu,
odwetu”, stąd musieli często pracować nawet po 16-17 godzin
dziennie.

– Nepotyzm, łapówki, łamanie prawa pracy, szantaż, poniżanie,
łamanie RODO i inne patologie stały się chlebem powszednim w
TVN. Nieprawdopodobnym jest to, że telewizja ta ma czelność
pouczać innych w aspekcie etyki, sama nie przestrzegając u
siebie podstawowych standardów i przepisów prawa – napisał
Różalski. Dodał, że niezgodnie z prawem jeszcze do niedawna
zatrudnionych było blisko 1,8 tys. osób.

–  Grupa  osób  (której  też  jestem  członkiem),  zgodnie  z

https://wolnemedia.net/skandaliczne-warunki-pracy-w-tvn-ie/
https://wolnemedia.net/skandaliczne-warunki-pracy-w-tvn-ie/


procedurą informowała Discovery Inc. (właściciela TVN SA) o
patologiach i łamaniu prawa. Co zrobili Amerykanie? Złamali
procedury, które sami ustanowili. Naruszyli naszą anonimowość,
narażając nas na działania odwetowe ze strony TVN – czytamy
dalej w poście byłego pracownika TVN-u.

Najprawdopodobniej to jedynie początek lawiny oskarżeń wobec
jednej z największych telewizji komercyjnych w naszym kraju.
Zdaniem  Różalskiego  TVN  nie  tylko  łamał  prawo  pracy,  ale
dodatkowo wprowadzał w błąd swoich inwestorów i nie płacił
podatków w Polsce. Operator zapowiada, że byli pracownicy TVN
będą informować prasę o podwójnych standardach Discovery i
TVN-u.

Na podstawie: facebook.com, wtv.pl
Źródło: Autonom.pl

http://autonom.pl/?p=35575

