
Silny  cios  w  „Gazetę
Wyborczą” i inne gazety
20 grudnia 2015
Ministerstwo  Skarbu  Państwa  poinformowało,  że  spółki  z
udziałem Skarbu Państwa oraz inne resorty ministerialne nie
będą  publikować  komunikatów  i  ogłoszeń  w  prasie
ogólnopolskiej. W praktyce oznacza to silny cios w Agorę,
której flagowy okręt, czyli „Gazeta Wyborcza”, była do tej
pory  istnym  biuletynem  rządowych  komunikatów  oraz  ogłoszeń
wykupywanych przez spółki Skarbu Państwa.

Ministerstwo  Skarbu  Państwa  przygotowało  przepisy,  które
znoszą  obowiązek  publikowania  komunikatów  i  ogłoszeń
państwowych spółek w tzw. prasie ogólnopolskiej (w praktyce
sporą ich część publikowano w „Gazecie Wyborczej”). Zamiast
tego komunikaty i ogłoszenia mają być umieszczane w Biuletynie
Informacji Publicznej na stronie resortu Skarbu Państwa i na
stronach internetowych spółek. Szacowane oszczędności w skali
roku to ok. 6 do 8 milionów złotych.

W  kontekście  powyższego  warto  przypomnieć,  że  w  latach
2010-2014  ministerstwa  w  rządzie  Tuska  wydały  na  reklamę,
ogłoszenia i komunikaty w prasie ponad 23 mln zł. Najwięcej,
bo prawie 5 mln zł, zgarnęła Agora, czyli wydawca „Gazety
Wyborczej”. Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazła się
spółka  Gremi  Bussines  Communication,  wydawca  m.in.
„Rzeczpospolitej”,  która  zainkasowała  3,5  mln  zł.  Trzecie
miejsce  zajął  Axel  Springer,  który  wydaje  m.in.  dziennik
„Fakt” oraz tygodnik „Newsweek”. Niemiecko-szwajcarski koncern
medialny zainkasował z tego tytułu 3,2 mln zł.

Źródło: Niewygodne.info.pl

https://wolnemedia.net/silny-ekonomiczny-cios-w-gazete-wyborcza/
https://wolnemedia.net/silny-ekonomiczny-cios-w-gazete-wyborcza/
http://niewygodne.info.pl/artykul6/02697-Rzadowy-cios-w-Gazete-Wyborcza.htm

