
Rządzący  przejmą  największą
opozycyjną gazetę?
6 września 2016
Największy dziennik lewicowo-liberalnej opozycji wobec rządów
węgierskiego  Fideszu,  a  więc  „Népszabadság”,  jest  bliski
wykupienia  przez  spółkę  należącą  do  Lőrinca  Mészárosa,
biznesmena związanego z premierem Viktorem Orbánem.

Węgierska telewizja ATV poinformowała, że spółka Duna Aszfalt
Kft.  jest  bliska  wykupienia  koncernu  medialnego  Mediaworks
Hungary Zrt., należącego do austriackiej firmy Vienna Capital
Partners. Spółka Mediaworks Hungary Zrt. w swojej ofercie ma
kilka  magazynów  oraz  stron  internetowych  poświęconych
różnorodnej  tematyce,  jednak  przede  wszystkim  wydaje  ona
dziennik  sportowy  „Nemzeti  Sport”,  a  także  największe
lewicowo-liberalne  pismo  opozycji  czyli  „Népszabadság”.
Założony  w  1956  roku  dziennik  można  porównać  do  „Gazety
Wyborczej”,  także  pod  względem  jego  stosunku  do  kolejnych
prawicowych rządów.

Tymczasem firma zainteresowana nabyciem „Népszabadság” należy
do  biznesmena  Lőrinca  Mészárosa,  który  jednocześnie  pełni
funkcję burmistrza wsi Felcsút, znajdującej się kilkadziesiąt
kilometrów  na  zachód  od  Budapesztu.  Najbardziej  znanym
mieszkańcem Felcsút jest natomiast węgierski premier Viktor
Orbán. To lider Fideszu pozwolił Mészárosowi na rozwinięcie
jego  firmy  budowlanej,  będącej  obecnie  największym
beneficjentem  rządowych  zleceń  na  budowę  infrastruktury
drogowej.

Mészáros zajmuje obecnie 31. miejsce w rankingu najbogatszych
Węgrów, choć jeszcze przed trzema laty był klasyfikowany na
miejscu 88. Biznesmen i samorządowiec jest również głównym
inwestorem klubu Puskás Akadémia, którego stadion znajduje się
obok  domu  Orbána,  a  w  lutym  kupił  większość  udziałów  w

https://wolnemedia.net/rzadzacy-przejma-najwieksza-opozycyjna-gazete/
https://wolnemedia.net/rzadzacy-przejma-najwieksza-opozycyjna-gazete/


chorwackim NK Osijek.

Na podstawie: napi.hu, hvg.hu
Źródło: Autonom.pl

http://www.autonom.pl/?p=16241

