
Rząd  dał  2  miliony  GBP  na
nagonkę przeciw Corbynowi
11 grudnia 2018
Z publicznych pieniędzy finansowana była kampania oszczerstw w
mediach społecznościowych, w których atakowano laburzystów za
ich domniemane związki z Rosją i zarzucano im wysługiwanie się
Kremlowi. Ministerstwo spraw zagranicznych, które dało na to
pieniądze, wyraziło ubolewanie i przyznało, że tak ordynarna
propaganda nie powinna mieć miejsca. Zapowiedziano śledztwo.

Brytyjska gazeta „Sunday Mail” ujawniła, że według otrzymanych
przez  nią  dokumentów,  finansowana  przez  konserwatywny  rząd
kampania w mediach społecznościowych oczernia laburzystów i
ich  przewodniczącego  jako  “pożytecznych  idiotów  Putina”.
Jeżeli to prawda, jest to gruby skandal: pieniądze brytyjskich
podatników  wydawane  są  przez  partię  rządzącą  na
rozpowszechnianie  pomówień  wobec  ich  politycznych  rywali,
którzy – wiele na to wskazuje – mają realną szansę odebrać im
władzę w kolejnych wyborach.

Chodzi  o  organizację  pozarządową  Institute  for  Statecraft
(Instytut  na  rzecz  państwowości),  która  otrzymała  wsparcie
finansowe  w  wysokości  2  mln  funtów  od  brytyjskiego
ministerstwa spraw zagranicznych. W ramach projektu, na który
wydaje te środki, prowadzi m.in. program o nazwie Integrity
Initiative,  którego  oficjalnym  celem  jest  przeciwdziałanie
“rosyjskiej propagandzie” w internecie. Informacja na stronie
organizacji  głosi,  że  od  2015  r.  “Wielka  Brytania  i  cały
demokratyczny  świat  stały  się  celem  masowej  dezinformacji,
przede  wszystkim  rosyjskiej”.  W  ramach  projektu  mającego
zabezpieczyć  suwerenność  Zjednoczonego  Królestwa  prowadzony
jest więc “think tank”, który grupuje wybranych dziennikarzy i
aktywizuje  sieciowych  influencerów  z  całej  Europy,  by
uświadamiali  Brytyjczykom  i  mieszkańcom  UE  zagrożenie  (jak
sugerują,  całkiem  realne)  ze  strony  Rosji,  głównie  za

https://wolnemedia.net/rzad-wydal-2-000-000-funtow-na-nagonke-przeciw-corbynowi/
https://wolnemedia.net/rzad-wydal-2-000-000-funtow-na-nagonke-przeciw-corbynowi/


pośrednictwem  social  mediów.

Integrity Initiative korzystało jednak wielokrotnie ze swojego
konta  twitterowego,  żeby  atakować  cieszącą  się  rosnącym
poparciem Partię Pracy i jej szefa Jeremy’ego Corbyna. Corbyn
i czołowi laburzyści byli regularnie atakowani przez II jako
„agenci  wpływu  Rosji”.  Głoszono,  że  krytyka  systemu
politycznego  i  gospodarczego  świata  zachodniego  i  sprzeciw
wobec euroatlantyckiego imperializmu to w istocie część planu
realizowanego  przez  Kreml,  a  Corbyn  i  jego  towarzysze  to
marionetki Władimira Putina. Sam Corbyn musiał na początku
roku  zmierzyć  z  oszczerczymi  atakami  pod  jego  adresem,
sugerującymi,  że  w  latach  80.  był  radzieckim  agentem.
Kampania, którą opisuje Sunday Mail, utrzymana jest właśnie w
tym duchu.

Integrity  Initiative  rozpowszechniała  ma  Twitterze  m.in.
artykuły,  z  których  jeden  twierdził  o  Corbynie,  że  „jego
zwierzęca nienawiść do Zachodu pomogła Kremlowi”, a inny nosił
tytuł  „Najwyższy  czas,  by  Corbyn  zmierzył  się  ze  swoim
problemem dotyczącym Rosji”. Oczerniane były też inne czołowe
postaci Partii Pracy, m.in. George Galloway, również oskażano
ich o działanie na rzecz Moskwy lub syryjskiego prezydenta
Baszara al-Assada.

Sunday Mail ustaliło, że siedziba Institute for Statecraft
mieści się w szkockim hrabstwie Fifem, na terenie na wpół
zrujnowanego, nieczynnego młynu.

Minister spraw zagranicznych Alan Duncan wyraził ubolewanie i
zapowiedział  dochodzenie  w  tej  sprawie.  Przyznał,  że  w
bieżącym roku podatkowym rząd przyznał IfS grant o wartości
niemal 2 mln funtów, a publiczne pieniądze nie powinny iść na
opisane powyżej cele.

Od czasu ujawnienia skandalu na stronie Integrity Initiative
pojawiła się jedynie informacja, że program ten odznacza się
„bezstronnością”.



W brytyjskiej debacie publicznej od dłuższego czasu panuje
antyrosyjska panika. Ostatnio dziennik „Guardian” starał się
dowieść,  że  Julian  Assange,  założyciel  WikiLeaks,  jest
moskiewskim  pionkiem.  Jednak  artykuł,  który  to  sugerował,
oparty był na bezpodstawnych domysłach i został wyśmiany nawet
przez media pokrewne ideowo „Guardianowi”.

Autorstwo: PJ
Źródło: Strajk.eu

https://strajk.eu/skandal-w-uk-rzad-dal-2-mln-funtow-na-nagonke-przeciwko-corbynowi-pisano-pozyteczny-idiota-putina/

