
RT  DE  przygotowuje  pozew
przeciwko niemieckiej gazecie
„Bild”
10 marca 2021
RT DE przygotowuje pozew przeciwko niemieckiej gazecie „Bild”
po oskarżeniach o „szpiegostwo”. W swoim materiale niemiecki
tabloid  twierdził,  że  redakcja  RT  DE  „szpieguje  Aleksieja
Nawalnego”.

RT DE skomentowała oskarżenia ze strony „Bild”. „Chcielibyśmy
wyjaśnić czytelnikom, którzy nie znają niemieckiego: artykuł
„Bild” wcale nie jest o tym, jak RT DE wysłała niewyobrażalnie
utalentowanego  niemieckiego  śledczego,  aby  na  polecenie
rosyjskich służb specjalnych śledził Nawalnego. Po rosyjsku
brzmi on tak: „Przeciętny dziennikarz Daniel Lange nie mógł
zdobyć choćby najmniejszej ilości ekskluzywnych materiałów na
tropie  Fundacji  Antykorupcyjnej  w  Niemczech  i  postanowił
przelać korespondencję z czatu, na którym został poproszony o
wykonanie  swojej  pracy””,  oświadczyła  kierowniczka  RT  DE
Dinara Toktosunowa.

Podkreśliła,  że  „gazeta  Bild  jest  znana  ze  swojej
schizofazji”. „Oskarżanie nas o śledzenie i publikowanie w tym
samym czasie zdjęć wszystkich ruchów Nawalnego, zdjęć jego
konwoju, ochrony i sali szpitalnej… Wiadomości w stylu „Kto
jest  tutaj  na  łowach?”.  Jeżeli  rosyjskie  służby  specjalne
potrzebowałyby jakiejkolwiek dodatkowej informacji, to by po
prostu  wykupiły  prenumeratę  BILDplus”,  powiedziała
kierowniczka  RT  DE.

Toktosunowa przypomniała, że niemieckie prawo „jeszcze chroni
prasę,  pozwalając  jej  zbierać  informacje  o  rzeczach
„interesujących opinię publiczną”. RT DE przygotowuje pozew
przeciwko gazecie „Bild” po oskarżeniach o „szpiegostwo”.

https://wolnemedia.net/rt-de-przygotowuje-pozew-przeciwko-niemieckiej-gazecie-bild/
https://wolnemedia.net/rt-de-przygotowuje-pozew-przeciwko-niemieckiej-gazecie-bild/
https://wolnemedia.net/rt-de-przygotowuje-pozew-przeciwko-niemieckiej-gazecie-bild/


Firma Ruptly GmbH (wideoagencja RT) i RT DE Productions GmbH
(strona  RT  w  języku  niemieckim)  26  lutego  otrzymała
powiadomienie o zamknięciu rachunków w Сommerzbank. Od 31 maja
bieżącego roku 15% udziałów banku należy do państwa. Stało się
to miesiąc po ogłoszeniu planów uruchomienia w grudniu 2021
roku kanału telewizyjnego.

Rzeczniczka MSZ Rosji Maria Zacharowa oświadczyła, że Moskwa
ocenia odmowę niemieckich banków w kwestii współpracy z RT DE
i Ruptly jako polityczny nacisk. Według niej Rosja będzie
zmuszona podjąć surowy odwet w stosunku do niemieckich mediów,
jeżeli Niemcy nie zapewnią normalnej pracy rosyjskim środkom
masowej informacji.

Źródło: pl.SputnikNews.com

https://pl.sputniknews.com/swiat/2021030913957504-rt-de-przygotowuje-pozew-przeciwko-niemieckiej-gazecie-bild/

