
Prokurator  mówi  o
ekspertyzie, której nie ma
27 października 2013
Naczelna  Prokuratura  Wojskowa  wydała  wczoraj  komunikat,  w
którym  podważała  ustalenia  prof.  Chrisa  Cieszewskiego,  że
„pancerna brzoza” była złamana co najmniej 5 kwietnia 2010
roku.

Rzecznik  NPW  kpt.  Marcin  Maksjan  wypowiada  się,  jakoby
prokuratura takie ekspertyzy posiadała. Swoje oświadczenie w
tej  sprawie  przesłał  nam  Bartłomiej  Misiewicz,  szef  Biura
Zespołu  Parlamentarnego  ds.  Zbadania  Przyczyn  Katastrofy
TU-154 M z 10 kwietnia 2010 r.

Treść oświadczenia: „W związku z wprowadzającymi w błąd opinię
publiczną  wypowiedziami  rzecznika  Naczelnej  Prokuratury
Wojskowej  kpt.  Marcina  Maksjana,  z  której  ma  wynikać,  że
prokuratura  dysponuje  ekspertyzami  dowodzącymi,  że  brzoza
smoleńska w dniu 5 kwietnia nie była złamana, przedstawiam
wypowiedź  Prezesa  firmy  SmallGis  pana  Antoniego  Łabaja
zamieszoną na portalu wPolityce.pl. Prezes Łabaj stwierdził:
„Nasza  analiza  dotyczy  zdjęć  z  czasu  przed  i  po
katastrofie.(…)W  zleconym  temacie  analizy  nie  było  nic  na
temat brzozy. (…) Tytuł zamówienia nie wskazywał jednak na
temat brzozy. Nie wiem, czy w raporcie sprawa brzozy została
nawet wspomniana.” Równocześnie przypominam oświadczenie kpt.
Maksjana z dnia wczorajszego. W wywiadzie dla jednej ze stacji
telewizyjnych  powiedział:  ”ekspertyza  teledetekcyjna  zdjęć
satelitarnych  nie  zawiera  dowodów,  że  brzoza  była  złamana
przed  10  kwietnia  2010  r.”.  Była  to  odpowiedź  na  pytanie
dziennikarza  podważającego  wiarygodność  pracy  prof.
Cieszewskiego wskazującego, że brzoza została złamana przed 5
kwietnia. Jednocześnie pragnę podkreślić, iż w tej sprawie
stanowisko  natychmiast  zajął  przewodniczący  Zespołu  poseł
Antoni Macierewicz, który na wczorajszej konferencji prasowej

https://wolnemedia.net/prokurator-mowi-o-ekspertyzie-ktorej-nie-ma/
https://wolnemedia.net/prokurator-mowi-o-ekspertyzie-ktorej-nie-ma/


o godz. 13:15 jednoznacznie wskazał, że ekspertyzy, na które
powołuje się prokuratura w ogóle nie dotyczą stanu smoleńskiej
brzozy  w  dniu  5  kwietnia.  Mimo  to  do  dnia  dzisiejszego
prokuratura  nie  wycofała  się  ze  swojego  dezinformującego
stanowiska.  Działania  kpt.  Maksjana  dyskredytują  całkowicie
prokuraturę wojskową odbierając jej jakąkolwiek wiarygodność w
związku ze śledztwem smoleńskim. Dlatego Zespół Parlamentarny
zwraca  się  do  Prokuratora  Generalnego  o  natychmiastowe
odsunięcie Prokuratury Wojskowej od tego śledztwa i przejęcie
go przez prokuraturę powszechną. Upowszechnianie kłamstwa na
temat  prowadzonego  postępowania  i  jego  wyników  w  służbie
propagandy  politycznej  jest  działaniem  raz  na  zawsze
pozbawiającym  tę  prokuraturę  przymiotów  niezbędnych  do
pełnienia funkcji prokuratorskich. Brak reakcji w tej sprawie
obarczyłby  samego  Prokuratora  Generalnego  zarzutem  aprobaty
dla takich praktyk, a więc pełne podporządkowanie prokuratury
dyspozycjom  politycznym  mającym  zafałszować  przebieg
katastrofy  smoleńskiej.”

Tymczasem okazuje się, że ekipa Telewizji Publicznej, tuż po
katastrofie 10 kwietnia 2010 r., wykupiła znicze w Smoleńsku,
zapaliła kilkaset, a później w relacji „Wiadomości” pokazano,
że to Rosjanie oddali hołd ofiarom. – To było żenujące – mówił
Wiktor  Bater,  korespondent  Polsatu  w  wywiadzie  udzielonym
Teresy Torańskiej.

Wiktor  Bater  był  jednym  z  tych,  którzy  jako  pierwsi
dowiedzieli  się  o  katastrofie  rządowego  samolotu.
„Dojechaliśmy do miejsca, z którego było widać wrak samolotu.
Kilku milicjantów biegało za dziennikarzami, którzy dotarli
tam wcześniej. Dojechali też inni polscy dziennikarze, cała
kawalkada z TVP” – relacjonował korespondent Polsatu.

Portal wp.pl cytuje fragmenty z książki Teresy Torańskiej:
„Wieczorem  telewizyjne  „Wiadomości’  odstawiły  spektakl
światło-dźwięk,  zapalając  pod  murem  lotniska  setki  zniczy
wykupionych  przez  kilkudziesięcioosobową  ekipę  TVP  w  całym
Smoleńsku i okolicach. Że to niby światełka zapalane przez



współczujących mieszkańców miast. To było żenujące. A ludzie
rzeczywiście przychodzili na miejsce katastrofy, tylko tam,
gdzie my staliśmy, nie mieli wstępu. I zniczy nie palili bo te
wykupiła wcześniej ekipa Piotra Kraśki – opowiada Bater.”

„Jeśli  sprawą  Kraśki  nie  zajmie  się  komisja  etyki  TVP  to
będzie SKANDAL” – pisze na twitterze Cezary Gmyz.

Zresztą Bater też „popisał się” sporym wyczuciem, bo jak sam
opowiada,  współpracujący  z  nim  operator  wszedł  na  dach
pobliskiego garażu. „Dogadałem się z dyrektorem zmiany, że
wpuści operatora na dwie minuty na dach. Zrobił dwa ujęcia.(…)
Myśmy  mieli  fajne  foty,  a  on  może  już  nie  ma  pracy”  –
stwierdził.

Akcja  ekipy  TVP  była  skandaliczna,  ale  Bater  mówiący  o
zdjęciach  ofiar  katastrofy  „fajne  foty”,  zachował  się
stosowniej?

Autorzy: mg, gb
Na podstawie: wp.pl, twitter.com
Źródło: Niezależna
Kompilacja 2 wiadomości na potrzeby „Wolnych Mediów”

http://niezalezna.pl/

