
Pro-izraelskie  lobby  naciska
na BBC i Sky News
15 listopada 2011
Organizacja  miliarderów  oskarżona  o  nakłanianie  do
„konsultacji” z dziennikarzami przed publikowaniem relacji o
Izraelu. Oto jak „prostytuują się” brytyjskie media.

Przed oczekiwanym powszechnie atakiem Izraela na Iran doszło
do  skandalu  dyplomatycznego  w  Wielkiej  Brytanii.  Wpływowa
organizacja elitarna, BICOM (Britain Israel Communications and
Research  Centre),  lobbująca  na  rzecz  Izraela  na  terenie
Zjednoczonego  Królestwa,  została  przyłapana  na  naciskach  i
działaniach  mających  zmienić  faktyczny  wizerunek  Izraela
przedstawiany przez media brytyjskie. Fakty te ujawniono po
przecieku maila o tym, jak wydawcy BBC i Sky News zmieniali
narracje z wydarzeń związanych z Izraelem.

Rewelacje  wyszły  na  jaw  w  trakcie  dociekań  związanych  ze
skandalem Liam Fox, brytyjskiego Sekretarza Obrony, zmuszonego
do  rezygnacji  miesiąc  temu  po  ujawnieniu  szczegółów  jego
relacji z Adamem Werritty, byłego szefa już nie istniejącej
Atlantic Bridge Research and Education Scheme (charytatywnego
forum  think  tank)  stworzonego  w  celu  promocji
neokonserwatywnej wizji polityki międzynarodowej pośród elit
politycznych USA i UK.

Mimo  braku  jakichkolwiek  formalnych  uzasadnień  takich  jak
zatrudnienie,  umowy  czy  stosunki  dyplomatyczne  z  Rządem
Wielkiej  Brytanii,  Werritty  wielokrotnie  uczestniczył  w
spotkaniach  z  ministrem  Foxem,  przy  czym  okazało  się,  że
Warrity  powiązany  jest  z  działaniami  wywiadu  izraelskiego
Mossad mającymi na celu zmianę rządów w Iranie, i spotykał się
wielokrotnie z przedstawicielami opozycji w Iranie.

Poprzedni „Most Atlantycki” Werritty’ego otrzymywał fundusze
od  BICOM-u  poprzez  patronat  Michael  Lewis.  Powiązania  te

https://wolnemedia.net/pro-izraelskie-lobby-naciska-na-bbc-i-sky-news/
https://wolnemedia.net/pro-izraelskie-lobby-naciska-na-bbc-i-sky-news/


wyszły na jaw, gdy londyński Guardian raportował, że BICON
opłacał  przeloty  i  pobyt  Werrity’ego  w  Iranie  podczas
konferencji, jaka odbyła się w Izraelu w 2009, a dotyczyła
Iranu.

BICOM,  został  założony  przez  milionera  Chaim  „Poju”
Zabludowicz (na zdjęciu wyżej), nr 18 na liście najbogatszych
obywateli  Wielkiej  Brytanii.  Jak  się  okazuje,  fundacja  ta
sponsoruje  wszystkie  trzy  największe  partie  polityczne
Wielkiej Brytanii.

Obecną prezeską (CEO) BICOM-u jest była posłanka (MP) Labour
Party Lorna Fitzsimons, która ujawniła swoje „demokratyczne”,
jak na laburzystkę poglądy, w zeszłym roku na konferencji:
„Opinia publiczna nie może wpływać na politykę zagraniczną
Wielkiej Brytanii. Sprawy zagraniczne to zadanie dla elit.”
Fitzsimons przejęła kierowanie BICOM-em po byłym (bezczynnym
od  2  lat)  wysokim  urzędniku  w  Ministerstwie  Spraw
Zagranicznych  Izraela  Danny  Scheck.

Fitzsimons  niechcący  wyjawiła  powiązania  i  naciski  BICOM-u
wysyłając przez pomyłkę maila do jednego z dziennikarzy, który
te fakty ujawnił.

Mimo tych szokujących doniesień żadne szczegółowe informacje
nie  zostały  rozpowszechnione  przez  mainstreamowe  media.
Dowodzi to, jak dalece kontrolowane są media korporacyjne, czy
to poprzez stosunki właścicielskie czy też układy w świeci
elit, agencji i grup lobbystycznych.

W swym piśmie Fitzsimons ujawnia jak to przedstawiciele BICOM-
u  regularnie  spotykali  się  z  kierownictwem,  wydawcami,
redaktorami i dziennikarzami BBC, Sky News i The Financial
Times  by  „konsultować”,  jak  organizować  przekaz  informacji
dotyczących  Izraela,  by  ukazać  „najbardziej  pożądany  obraz
Izraela”.

„W  przeciągu  weekendu,  ludzie  BICOM-u  kontaktowali  się  z
większością  gospodarzy  programów  informacyjnych  BBC  i  Sky,



zapewniając  najbardziej  pożądaną  linię  przekazu,  oferując
„gadającym  głowom”,  odpowiedni  rozwój  ich  kariery
(„unfolding”)”  –  pisze  w  mailu  Fitzsimons.

I dalej podaje przykład:

„Starszy analityk BICOM-u dr Noam Leshem, w sobotę instruował
szefów redakcji BBC World News, w czasie ich zabrania odnośnie
wypadków podczas „oblężeniu” ambasady Izraela w Egipcie, po
czym Sky News zmieniła narrację.”

Dalej  w  liście  Fitzsimons  ujawnia,  jak  BICOM  „regularnie
kontaktował się z wydawcą Large of Prospect Magazine, Davidem
Goodhart, „pomagając” mu w zdobyciu informacji o głosowaniu w
ONZ na temat państwa palestyńskiego.”

Fitzsimons chwali się następnie jak BICOM  „opiekował się”
reporterem BBC podczas jego wizyty w Izraelu.

„BICOM ma swojego człowieka z BBC News pośród delegacji. Przy
planowaniu jej (Sophie Long) pierwszej wizyty w Izraelu BICOM
skontaktował  się  z  nią  by  pomóc  jej  przy  spotkaniach  w
regionie. Sophie spędziła 3 dni podróżując po Izraelu, „Starym
Mieście”, spotykając się z Mark Regev i dr Alex Yacobsen,
wizytując Ramallah i Sderot.”

Czy  obiektywne  spojrzenie  opłacanego  przez  brytyjskiego
podatnika dziennikarza BBC nie zmieni się w wyniku szczodrej
„opieki” ewidentnie pro-izraelskiej fundacji?

Jak  ma  się  to  do  obowiązku  obiektywnego  i  bezstronnego
informowania Brytyjczyków przez założoną i opłacana przez nich
agencję informacyjną?

Fitzsimons  ujawnia  również,  jak  to  osobiście  „konsultowała
Jonathana Forda, czołowego felietonisty The Financial Times w
sprawie  jego  wiodącego  artykułu  w  jutrzejszym  porannym
wydaniu.”

Opisując „konsultacje” z Fordem nie posłużyła się terminem



„wywiad”, czy też „pytania o”, tylko „instruowała” go co ma
pisać.

Wszystkie  przykłady  przytoczone  z  listu  samej  uczestniczki
opisanych  wydarzeń  skłaniają  do  stwierdzenia,  że  zarówno
redakcje Sky News, BBC jak i The Financial Times są posłuszne
instrukcjom z BICOM-u, a przedstawiane przez nich relacje mogą
nie  mieć  nic  wspólnego  z  obiektywizmem,  a  raczej  dowodzą
„prostytuawania”  się  tych  mediów  dla  wpływowych  lobby
politycznych  i  stają  się  ich  tubą  propagandową.

Biorąc  pod  uwagę  korelujący  z  informacjami  ujawnionymi  w
liście  Fitzsimons  ton  relacji  tychże  mediów  w  ostatnich
dniach,  a  szczególnie  o  zagrożeniu  rozwojem  technologii
jądrowych ze strony Iranu, rosnącą atmosferę zagrożenia z jego
strony,  histeryczny  ton  przekazu,  mamy  do  czynienia  z
przygotowaniem  psychologicznym  opinii  publicznej  do
zaakceptowania,  usprawiedliwienia  czy  też  uzasadnienia
mającego nastąpić ataku Izraela na Iran.

Opracowanie: Jerzy Mędoń
Na podstawie: Infowars.com, www.dailymail.co.uk
Źródło: freeamericatoday.pl
Nadesłano do „Wolnych Mediów”

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2048569/Liam-Fox-created-MoD-job-Graham-Livesey-advice-senior-military-figures.html
http://freeamericatoday.pl/news/infowars.com/pro-izraelskie-lobby-naciska-na-bbc-i-sky-news.html

