
Polszmat News?
6 marca 2012
Trzy byłe pracownice telewizji Polsat skierowały do sądu pozew
przeciwko  właścicielom  firmy.  Oskarżają  ich  o  nagminne,
wieloletnie łamanie praw pracowniczych i mobbing.

Jak  informuje  portal  Wirtualne  Media,  pozew  trzech  byłych
pracowniczek Polsat News trafił w połowie ubiegłego tygodnia
do  Sądu  Okręgowego  w  Warszawie.  Dziennikarki  domagają  się
wypłaty honorariów, które wcześniej im obniżono, a także chcą
zwrócić  uwagę  na  to,  jak  Polsat  postępuje  ze  swoimi
pracownikami. – „Część osób zatrudnionych w telewizji czuje
się traktowana przez pracodawcę jak niewolnicy. To chyba mocno
nie  pasuje  do  wizerunku  firmy,  która  prowadzi  fundację
charytatywną  pomagającą  chorym  dzieciom”  –  ocenia  jedna  z
nich, Monika Jargot.

Producentki Monika Jargot i Joanna Kaniewska oraz jedna z
prezenterek  Polsat  News,  która  chce  pozostać  anonimowa,
twierdzą,  że  przez  kilka  lat  pracy  w  tym  kanale  nagminne
naruszano ich prawa pracownicze. Nadawca podpisał z nimi umowy
o  pracę  za  minimalną  pensję,  podczas  gdy  pozostałą  część
wynagrodzenia  –  za  takie  same  obowiązki  –  otrzymywały  na
podstawie  umowy  cywilno-prawnej.  Ponadto  były  wpisywane  na
dyżury w weekendy, mimo że formalnie nie było ich wtedy w
pracy, więc nie mogły wziąć wolnego w inne dni. – „Poza tym
bez możliwości dyskusji wydłużano nam dyżury o godzinę czy
dwie,  a  w  miesiącu  przydzielano  nawet  21  dyżurów”  –  mówi
serwisowi Wirtualnemedia.pl Monika Jargot.

Monika Jargot i Joanna Kaniewska pracowały w Polsacie News od
startu  kanału,  a  Kaniewska  była  też  wcześniej  przez
kilkanaście lat związana z samym Polsatem. Natomiast trzecia z
dziennikarek oskarżających stację zaczęła w niej pracę rok
później.

https://wolnemedia.net/polszmat-news/


Kobiety  twierdzą  też,  że  przełożeni  stosowali  wobec  nich
długotrwały  mobbing.  Jako  przykład  podają,  że  w  lipcu
otrzymały wynagrodzenie pomniejszone o 10% i dowiedziały się
od innych pracowników, że w październiku zostaną zwolnione.
Oficjalnie nie wiadomo było dlaczego, bo żadna z dziennikarek
nie dostała pisemnego uzasadnienia tej decyzji, więc nie mogła
się  też  od  niej  odwołać.  Nieoficjalnie  –  jak  twierdzą  –
wiadomo było, że to kara za to, iż nie chciały się zgodzić na
dyżury trwające dłużej niż 11 godzin.

Kobiety same zwolniły się z pracy, nie mogąc znieść atmosfery
panującej wokół ich sytuacji. Postanowiły jednak pozwać byłego
pracodawcę.  Chcą  nie  tylko  odzyskać  pieniądze  za  liczne
nadgodziny, ale także zwrócić uwagę na traktowanie pracowników
w jednej z największych stacji telewizyjnych, która w dodatku
reklamuje się jako „charytatywna”, pomagająca dzieciom. Według
relacji producentek i prezenterki pozywających stację, w jej
redakcji  panuje  niezdrowa  atmosfera:  reporterzy,  wydawcy  i
producenci  pracują  po  kilkanaście  godzin  dziennie.  Często
kończą pracę po 23.00, by ponownie być w niej kolejnego dnia
nawet przed 7 rano.

Właściwe postępowanie sądowe powinno rozpocząć się za dwa-trzy
miesiące.

Źródło: Nowy Obywatel

http://nowyobywatel.pl

