
Polska Agencja Prasowa niczym
Radio Erewań?
22 maja 2024
We  wtorek  21  maja  na  portalu  PAP  ukazał  się  materiał  o
rzekomym  rozpoczęciu  prowadzenia  autorskiego  programu
publicystycznego na rosyjskim kanale Rossija 24 przez Tuckera
Carlsona.

Oburzona PAP donosi: „Amerykański komentator Tucker Carlson
rozpoczął  prowadzenie  własnego  programu  w  objętej  zakazem
nadawania  na  terytorium  UE  państwowej  rosyjskiej  telewizji
Russia 24. Carlson pracował wcześniej w stacji Fox News. Jest
znany  z  prorosyjskich  i  proputinowskich  wypowiedzi  oraz
rozsiewania teorii spiskowych. Pierwszy odcinek programu pt.
»Tucker«  wyemitowano  w  poniedziałek  wieczorem  i  było  to
powtórzenie  materiału  dostępnego  wcześniej  w  mediach
społecznościowych  Carlsona.  Opowiadał  o  kleszczach  i
boreliozie, łącząc tę chorobę z badaniami amerykańskiego rządu
nad bronią biologiczną”.

Komunikat  ten  prawdopodobnie  opierał  się  na  tekście
ukraińskiej „Prawdy”, która jednak zamieściła sprostowanie, że
nieprawdą jest jakoby Tucker Carlson, rozpoczął swój program w
poniedziałek, gdyż prowadzi go co najmniej od września 2023.

„Tucker Carlson, amerykański konserwatywny ekspert, komentator
polityczny i były prezenter Fox News, który na początku tego
roku  przeprowadził  wywiad  z  rosyjskim  przywódcą  Władimirem
Putinem, od września 2023 r. prowadzi własny program w kanale
telewizyjnym  Russia  24”  –  napisała  ukraińska  „Prawda”  i
później dodała: „Poprawka: wcześniej w artykule napisano, że
Carlson zaczął prowadzić własny program na rosyjskim kanale 24
w maju 2024 r. Portal informacyjny InfoLight.ua podaje jednak,
że program ten jest emitowany na antenie Russia 24 od września
2023 roku”.

https://wolnemedia.net/polska-agencja-prasowa-niczym-radio-erewan/
https://wolnemedia.net/polska-agencja-prasowa-niczym-radio-erewan/


Obie informacje zostały zdementowane przez samego Carlsona na
kilka  godzin  przed  komunikatem  PAP:  „Arthur  Schwartz,
przedstawiciel  Carlsona,  przekazał  »Forbesowi«  e-mailową
odpowiedź  na  pytania  dotyczące  emisji  programu  Carlsona  w
Rosji z rosyjskim dubbingiem oraz tego, czy Carlson udzielił
mu  licencji,  iż  jest  »to  czysty  nonsens«”.  Neil  Patel,
dyrektor generalny Tucker Carlson Network, napisał w poście na
»X«, znanym wcześniej jako »Twitter«, że sieć »nie zawarła
żadnych umów z mediami państwowymi w żadnym kraju«. We wtorek
po południu państwowy kanał medialny Rossiya 24 udostępnił co
najmniej osiem klipów wideo z Carlsonem pod tytułem »Tucker.
Rossija 24« i opisał Carlsona jako „aktywnie krytykującego
władze USA za pomoc Ukrainie”. Według »Daily Beast« wygląda na
to, że są to stare klipy z programu Carlsona, który nadawał na
»X« i »YouTube«, ale z rosyjskim lektorem, a poniedziałkowy
odcinek o kleszczach pochodzi z odcinka dostępnego w USA 10
maja”.

Doniesienia te pozostawiamy bez komentarza.

Autorstwo: Andrzej Kumor
Źródło: Goniec.net

https://www.goniec.net/2024/05/22/polska-agencja-prasowa-niczym-radio-erewan/

